اخبار کوتاه از جام ملتهای آسیا : مهاجم بحرینی به رکورد فریبا و دائی رسید

اخبار کوتاه از جام ملتهای آسیا

مهاجم بحرین به رکورد ایرانی ها رسید

بهتاش فریبا در کنار علی دائی رکورد داران ایرانی چهار گل در یک بازی اند

اسماعیل عبداللطیف، مهاجم ۲۴ ساله تیم ملی فوتبال بحرین با زدن چهار گل در دیدار مقابل هند به رکورد بهتاش فریبا و علی دایی در جام ملت های آسیا رسید.

به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، عبداللطیف سومین بازیکن تاریخ جام ملت های آسیا است که رکورد ۴ گل در یک بازی را دارد. پیش از او، بهتاش فریبا و علی دایی از ایران رکورد دار بودند.

بهتاش فریبا در جام ملت های ۱۹۸۰ مقابل بنگلادش و علی دایی در جام ملت های ۱۹۹۶ در دیدار با کره جنوبی چهار گل زده بودند.

بحرین با درخشش عبداللطیف روز جمعه ۵ بر ۲ هند را پشت سر گذاشت و به صعود از گروه C امیدوار شد.

عبداللطیف اکنون با ۴ گل در صدر جدول گلزنان جام ملت های ۲۰۱۱ قرار دارد و کو جا چئول از کره جنوبی با سه گل در رده دوم است.

نحوه صعود تیم ها به دور یک چهارم نهایی جام ملت ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین صعود تیم ها به مرحله یک چهارم پایانی جام ملت های آسیا را اعلام کرد.

طبق قانون AFC، اگر دو یا چند تیم یک گروه هم امتیاز باشند، ابتدا امتیاز کسب شده از دیدارهای رو در رو و سپس تفاضل گل حاصل از آن بازی ها جایگاه تیم ها را تعیین می کند.

اگر تیم ها از این نظر هم مساوی باشند، به ترتیب تعداد گل های زده بیشتر در دیدارهای رو در رو، تفاضل گل در همه مسابقات گروهی و سپس تعداد گل زده بیشتر در تمامی دیدارهای این مرحله، رده بندی تیم ها را مشخص می کند.

بر اساس قوانین، اگر دو تیم یک گروه در همه شرایط برابر باشند و در آخرین روز با یکدیگر بازی کنند، ضربات پنالتی تیم صعود کننده را مشخص می کند. در غیر این صورت، کارت های زرد و قرمز کمتر در دور گروهی و در نهایت قرعه کشی رده بندی تیم ها را تعیین خواهد کرد.

" نظر داور تصمیم نهایی است"

به دنبال اعتراض فدراسیون فوتبال ژاپن به قضاوت محسن ترکی، داور ایرانی دیدار این تیم مقابل سوریه، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم داور را قطعی و نهایی اعلام کرد.

محسن ترکی در این مسابقه در صحنه ای که کمک داور آن را آفساید گرفته بود، خطای دروازه بان ژاپن روی مهاجم سوریه را گرفت و او را اخراج کرد.

به نوشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، توکواکی سوزوکی، مدیر کمیته اجرایی مسابقات روز شنبه گفت: "نامه اعتراض ژاپن را دریافت کرده ایم. اما اعتراض آن ها را مبنی بر قضاوت ضعیف به کمیته انضباطی ارجاع نمی دهیم."

او تاکید کرد که تصمیم داوران قطعی است و به کمیته انضباطی مربوط نمی شود.

کفاشیان: ترجیح می‌دهیم با استرالیا روبرو شویم

علی کفاشیان پس از پیروزی ایران برابر کره شمالی و صعود تیم ملی به مرحله بعدی رقابت‌ها عنوان کرد: خیالمان راحت شد که از این گروه صعود کردیم. بسیار خوشحالم که موضوع به اما و اگرها کشیده نشد و توانستیم در بازی دوم کار را تمام کنیم.

 وی ادامه داد: هر چند موقعیت‌های زیادی نداشتیم اما توانستیم سه امتیاز شیرین را کسب و راه صعود خود را به مرحله بعد همراه کنیم و دیدار برابر امارات تفریحی خواهد بود.
 رئیس فدراسیون فوتبال در باره رویارویی با تیم گروه سوم در مرحله یک چهارم نهایی اظهار داشت: ترجیح می‌دهیم در این مرحله به مصاف استرالیا برویم چون استرالیا توانایی رویارویی با ایران را ندارد و می‌توانیم برابر آنها به پیروزی دست یابیم.

Joe_Cocker - اکراین - کیف
کفاشیان هم ...خُلِ بی شعوریست، مثل بقیه ی مسئولین .. به امید ازادی ایران ، بزرگ ترین کشور اشغالی ...
یکشنبه 26 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.