وزارت اطلاعات ایران: عوامل ترور مسعود علیمحمدی دستگیر شدند

وزارت اطلاعات ایران: عوامل ترور مسعود علیمحمدی دستگیر شدند

ایران از طریق سفارت سوئیس رسما به آمریکا اعتراض کرده است

وزارت اطلاعات ایران از انهدام یک شبکه جاسوسی و دستگیری عوامل ترور یک فیزیکدان ایرانی خبر داده است.

روز دوشنبه، 20 دیماه (10 ژانویه)، وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام داشت که ماموران این وزارتخانه "یک شبکه متشکل از جاسوسان و تروریست های" وابسته به اسرائیل را منهدم و عوامل اصلی ترور مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران را دستگیر کرده اند.

این اطلاعیه گفته است که عملیات شناسایی و بازداشت این افراد در پی "تمرکز اطلاعاتی بر روی سرنخ عوامل و شبکه های وابسته به اسرائیل" آغاز شد و "پس از ماهها مجاهدت های خاموش و اقدامات پیچیده و چند لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی" اسرائیل به نتیجه رسید.

وزارت اطلاعات افزوده است که در جریان این عملیات، اطلاعات مهمی در مورد دستگاه های امنیتی اسرائیل به دست آورده که در نتیجه آن "ضربات سهمگینی به ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی" آن کشور وارد آمده است.

بر اساس این اطلاعیه، اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که سازمان اطلاعات اسرائیل - موساد - در عملیات خود علیه جمهوری اسلامی، از پایگاه هایی در برخی کشورهای اروپایی و غیر اروپایی و همچنین بعضی کشورهای همسایه ایران برخوردار بوده و در ترور مسعود علیمحمدی از این پایگاه ها استفاده کرده است.

وزارت اطلاعات در مورد این کشورها، ماهیت پایگاه های اطلاعاتی اسرائیل و نحوه استفاده موساد از آنها و همچنین تعداد و هویت افراد بازداشت شده توضیح بیشتری نداده است.

ساعاتی پیش از انتشار اطلاعیه وزارت اطللاعات، خبرگزاری فارس گزارش کرده بود که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، وعده داده است در مورد دستگیری عوامل ترور مسعود علیمحمدی "خبرهای خوشی در راه است."

همین خبرگزاری به نقل از محمد ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس هم از اقدامات وزارت اطلاعات در مورد ترور آقای علیمحمدی خبر داد.

آقای نکونام در یک نشست خبری در روز دوشنبه گفته بود که احتمالا وزارت اطلاعات امروز در خبری مربوط به عملیات تروریستی، مطالبی را "در رابطه با دانشمندان هسته ای کشور به اطلاع مردم خواهد رساند."

ترور فیزیکدانان

مقامات جمهوری اسلامی ترور فیزیکدانان ایرانی را به عوامل خارجی نسبت داده اند

این نماینده مجلس بار دیگر اسرائیل را به ارتباط با ترور مسعود علیمحمدی و مجید شهریاری، استادان ایرانی فیزیک، متهم کرد.

وی در عین حال گفت: "کمیسیون اصل 90 از سال 1387 به صورت مکتوب خطر تهدید دانشمندان هسته ای را به مقامات عالی کشور اعلام کرده بود که متاسفانه هشدار ما در گیر و دار مسایل اداری گرفتار شد."

آقای نکونام ابراز امیدواری کرد که دستگاه های امنیتی، به هشدارهای نهادهای نظارتی توجه کنند.

در دیماه سال گذشته، مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، هنگام خروج از خانه خود در شمال تهران بر اثر انفجار یک بمب نیرومند کشته شد.

مقامات امنیتی ایران دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا را مسئول ترور آقای علیمحمدی معرفی کردند اما این اتهامات از سوی دو کشور تکذیب شده است.

ماه گذشته نیز مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق)، در نزدیکی این دانشگاه هدف سوء قصد قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

در همان روز، فریدون عباسی دوانی، یک فیزیکدان دیگر ایرانی هم در نزدیکی دانشگاه شهید بهشتی از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران این عملیات را نیز به عوامل خارجی نسبت دادند و هدف از اجرای آنها را جلوگیری از پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی عنوان کردند.

آنان همچنین شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل انتشار اسامی افراد مرتبط با برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی در قطعنامه های تحریم این کشور مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که گروه های تروریستی با استفاده از این اطلاعات، افراد مورد نظر را برای ترور انتخاب کرده اند.

یکی از قطعنامه های مصوب شورای امنیت از آقای عباسی دوانی نام برده است اما نام مجید شهریاری تنها در سایت متعلق به هیات نمایندگی ایران در یک گروه تحقیقاتی منطقه ای ذکر شده بود.

به استثنای اتهاماتی که مقامات ایرانی در مورد انگیزه حمله تروریستی به مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی، علیه تشکیلات اطلاعاتی خارجی مطرح کردند، اطلاعات موثقی در این باره در دست نیست.

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
ندا و سهراب اعرابی و روح الامینی را در خیابان و کهریزک کشتید. خب آنها دشمن شما بودند و شما هم با آنها دشمنی کردید. اما این دو استاد دانشگاه که از همه جا بی خبر مشغول کار خودشان بودند قضیه شان زمین تا آسمان فرق می کند. آنها دشمن شما نبودند. آنها را کشتید چون به جنازه کشی و شهید سازی نیاز دارید و استخوان های جنگ بیست سال پیش ته کشیده است؟ بعد هم انداخید گردن انجمن پادشاهی و وقتی دیدید هیچ کس حرفتان را نخرید به این فکر افتادید که ترور اسراییلی مد روز است. آنها قربانی کردید تا به مشتی هالو بگویید برنامه اتمی تان یک برنامه اتمی جدی است و دانشمند دارد. مثل برنامه ماهواره ساختنتان و داروی ایدز ساختنتان. فکر می کنید همه اینقدر احمقند که نمی فهمند نقشه های کار را تماما از عبدالغدیرخان و کره شمالی خریده اید و حالا فقط مشتی تکنسین باید چند سال وقت صرف کنند؟
دوشنبه 20 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
مقایسه بین سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایران و سازمان‌های اطلاعاتی دنیا، بیانگر اینه که سازمان‌های اطلاعاتی ایران علیه تروریست‌ها و جنایتکار‌ها و اشرار عمل می‌کنند، در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی غرب علیه انسان‌های شریف که از حقوق خود دفاع می‌کنند، اقدام می‌کنند و دوم ااینکه سازمان‌های اطلاعاتی ایران با رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی و انسانی رفتار می‌کنند، ولی سازمان‌های اطلاعاتی غرب مقررات بین‌المللی را زیر پای می‌گذارند.مرحبا بر شما سربازان گمنام امام زمان (عج)
دوشنبه 20 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
هلا سرباز ای گمنام، ای گمنام نام آور . /مبارک باد ایامت که کردی عشق را باور//. ز عالم دلبری کردی، ولی را یاوری کردی . /به گمنامی پر از نامی، تو خود نام آوری مردی//. چنان مولای خود مظلوم، ولیکن یار مظلومان . /ولایت می‌دهد فرمان، به ساقی می‌سپاری جان//. عقابی تیز پروازی، فراوان زیرک و دانا . /گرفتی دشمنان در چنگ که حیران شد همه دنیا//. بنازم غیرتت را که به عهد خود وفا کردی . /چه عهدی؟ عهد جان‌بازی که با روح خدا کردی//. ولی‌باور، ولی‌یاور به دل مهر و به سر افسر . /بمانی تا ابتد زنده، بمانی عاشق رهبر//. دعای ملت ایران، بود پشت و پناه تو . /ولایت شد چراغی که، بود روشن به راه تو//
دوشنبه 20 دی 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
خیال می کنید همه اینقدر گاو اند که باور می کنند اسراییل از دانشمندان اتمی شما ترسیده و آدم فرستاده تا آنها را در روز روشن ترور کند. دو استاد بی آزار را کشتید. دو نوجوان را با اینترنت فریب دادید و به دار کشیدید. معلوم نیست این بدبخت هایی که قرار است به عامل اسراییل بودن اعتراف تلویزیونی کنند را از کجا گیر آورده اید؟ می دانم شما اطلاعاتی ها هیچ اعتقادی به خدا ندارید و با خواندن این مطالب قهقهه سر میدهید اما بدانید که تقاص خون های مظلومانی که هیچ گناهی ندارند را خواهید داد. شاید حکومت سقوط نکند. شاید خامنه ای و جانشینانش سال ها بر ایران حکومت کنند. اما هیچ شکی نیست که شما سگان درگاه پوزه تان ه خاک مالیده خواهد شد. مگر شعید امامی نبود که وقتی فروهرها را کشت شادی کرد. چقدر وقت بعد از آن بود که واجبی اش دادند و همسرش را جلوی چشم میلیون ها نفر هتک حرمت کردند.
دوشنبه 20 دی 1389

yahosen - ایران - تبریز
مرگ برامریکا اسرائیل وانگلیس .سه نخاله ویرانگروفاسد کره زمین که همچون غده های سرطانی بوده وباید محو ونابودگردندانهافکر میکنندمیتوانند با کشتن چند دانشمندجلوی رشد وپیشرفت علم راگرفت
دوشنبه 20 دی 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
باز دوباره یه سناریوی جدید ساختند و چند نفر رو مجبور به عامل اسرائیل بودن کردند!!! این رژیم از داستان سرایی و دروغپردازی دست بردار نیست که نیست. اگه قراره کسی عامل اسرائیل باشه خودتون هستید و بس. مثل بمب گذاری توی حرم امام رضا که سنی های پاکستان به تلافی کشتار سنی ها بدست شیعه ها گذاشتند و انداختند تقصیر مجاهدین. همون مجاهدینی که از بچه آخوند و بچه هیئت های مذهبی تشکیل شدند و شیعه هم هستند. یا پول گرفتن خاتمی و موسوی و کروبی و .. از اسرائیل و آمریکا برای سرنگونی جمبونی اسلامی!!! یا واجبی خوردن سعید امامی که خودش عامل کشتار هزاران روشنفکر و آزادیخواه بود. این هم یه داستان جدید که چهارتا اشغال کله احمق سرهم کردند تا عاشقان آغا رهبر رو خر کنند و از هووووووووش سرشار خودشون تعریف کنن.
دوشنبه 20 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
نیازی به این سیاه بازیها نیست همه می دانند که قاتلان او همان قاتلان ندا سهراب و همه ی کشته شدگان بدست این عفریتان خونخوار و مامورانش که شماها باشید بوده است. دکتر نازنین و جوان زندان را هم که سربه نیست کردید. خدا از ریشه همه تان و طرفداران بی غیرت بی شرف وقیحتان را سربه نیست کند. خونخواری و کفر و ظلم عقل و معرفت نداشته را صد چندان بیشتر از آنها گرفته. جنایتکاران بلوف زن شیاد دزد.
دوشنبه 20 دی 1389

manenarenji - المان - اسن
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز خود گوی و خندیدی...عجب مرد هنرمندی....
دوشنبه 20 دی 1389

yashainiran - ایران - ایران
پیر دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز . آخه کشتن یه استاد دانشگاه چه ربطی به اسرائیل داره همون روز ترور این دکتر نگونبخت چند تا از عوامل لبنانی جیره خور ایران بلافاصله بعد از ترور در صحنه چه کار می کردند؟ اسنادش و عکسهای آنها هم در سایت www.goftaniha.org وجود داره می تونی بری از آرشیوش اونا رو ببینی. یه بسیجی رو آوردن جلوی تلویزیون و از روی نوشته داره می خونه به اسم تروریست !!! من کاملا اون گزارش آبکی رو از تلویزیون نگاه کردم کاملا ساختگی بود !! فقط آدمهایی مثل تو ل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز باورشون میشه و یا اینکه مردم رو سرکار گذاشتین
سه‌شنبه 21 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
در گذشته هم بارها این وزارت خانه با اطلاعیه های پُر طَمطَراق از کشف شبکه های جاسوسی خبر داده و پس از مدتی معلوم شده که خبر فقط برای روحیه دادن به اراذل و اوباشی بوده که مامور سرکوب مردم هستند. هنوز یادمان نرفته که روز ترور اقای علیمحمدی و در عکسهائی که دقایق اولیه این ترور برداشته شده بود قاتل که یکی از شناخته شده های حزبالله لبنان است هنوز در صحنه و در عکسهاحضور داشت. در ضمن سرقت جسد وی توسط اوباش حکومتی و اجازه ندادن به نزدیکترین کسان او در تشریح جنازه او را بخوبی بیاد داریم. اینگونه خبر سازیها نشانگر از هم پاشیدگی اوضاع در درون حکومت است و بس.
سه‌شنبه 21 دی 1389

Shaah - امریکا - لس آنجلس
چقدر با مزه است اگر جای اون ۲ تا سازمان در خطبهٔ گل دختر عاشق رهبر را باهم عوض کنیم، به درک تازه‌ای میرسیم. چقدر جالبه که میگن کسی‌ را که خوابیده میشود بیدار کرد ولی‌ کسی‌ که خودش را به خواب زده نه.
سه‌شنبه 21 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
هضم کردن این سناریو کمی مشکله اما گویا آقای لاریجانی رئیس مجلس از قبل خبر داشتند چه دستهایی پشت پرده هستند. به طوری که همانروز حادثه پشت تیریبون مجلس، با صراحت و جدیت تمام مسببین بمبگذاری و شهادت دکتر علیمحمدی را آمریکا و اسرائیل دانستند. عنوان چنین اتهامی از سوی یک مقام رسمی کشوری، چیزی نیست که به سادگی بتوان آنرا نادیده گرفت. در صورتی که وزیر اطلاعات با چنین اطمینانی سخن نگفته بود. خوب.. سربازان گمنام! این شما و این هم یک سرنخ، بریزید سرش و آنقدر بزنیدش که خودش مغر بیاد و اعتراف کنه از کجا می‌دونسته علاوه بر اسرائیل، دست آمریکا هم آلوده بوده. متشکرم
چهار‌شنبه 22 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.