رئیس انجمن مددکاری: ۷ سال است آمار معتادان کشور ۲ میلیون نفر اعلام می‌شود

رئیس انجمن مددکاری:

7 سال است آمار معتادان کشور 2 میلیون نفر اعلام می‌شود

فارس: رئیس انجمن مددکاری ایران گفت:‌ آمار اعلام‌شده از سوی مسئولان از تعداد معتادان کشور 7 سال است که 2 میلیون نفر اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد این آمار واقعی نیست.

مصطفی اقلیما با اشاره به روند پیشرفت اعتیاد که هم نوع آن و هم مصرف‌کنندگان آن افزایش یافته است اظهار داشت: اگر اوضاع با شرایط فعلی پیش رود و برای آینده برنامه‌ریزی نکنیم در آینده به افرادی برمی‌خوریم که غیرفعالند و توانایی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ندارند و بودجه کشور برای آنها خرج می‌شود.وی افزود: در آینده با روند کنونی با افراد مریض مواجه خواهیم شد که در نهایت جامعه‌مان هم مریض می‌شود. به عنوان مثال رشد طلاق در حال حاضر 16 درصد افزایش داشته است و ما می‌دانیم که طلاق چقدر در ابتلای کودکان و زنان به اعتیاد تأثیرگذار است.اقلیما با بیان اینکه در حال حاضر 7 سالی می‌شود که آمار معتادان 2 میلیون نفر اعلام می‌شود تصریح کرد: استاندارد جهانی می‌گوید هر چه جرم در کشور به صورت ظاهری و مشخص محاسبه شود به همان میزان در زیر جامعه مخفی است یعنی اگر آمار 2 میلیون نفر معتاد را قبول کنیم به نوعی 4 میلیون نفر معتاد در کشور داریم که نیمی از آنان شناسایی نشده‌اند.وی اضافه کرد: اگر هر خانواده معتاد 4 نفر باشند به نوعی 16 میلیون نفر در کشور با پدیده اعتیاد درگیر هستند و می‌توان حدس زد که بین 6 تا 8 میلیون کودک حاصل از خانواده اعتیاد در کشور وجود دارد.اقلیما خاطر نشان کرد: بودجه‌های زیادی بابت معضل اعتیاد در کشور خرج می‌شود. اما متأسفانه به دلیل اینکه پدیده اعتیاد به درستی ریشه‌یابی نشده است و زیر ساخت‌های حل آن وجود ندارد مشکل حل نشده است.

khosh bavar - ایران - یزد
گریه اور و شرم اوره ! چه بلایی نصیبمان شد ? ایا این بود جواب اسلامی و عدالت تان, که شماها بما وعده داده بودید ?! پول و ثروت ملی را نابود کردید و میلیاردها دلار به نصرالله ال وزغها میبخشید ولی پولی و ابرویی برای ایرانی باقی نگذاشتید و دم از اسلام ناب محمدی هم میزنید و بیاد 2 طفلان مسلم گریه ها میکنید ولی برای بچه های گرسنه ایرانی پول و اشکی ندارید ? اجنبی هستید و اجنبی پرست !
دوشنبه 20 دی 1389

pasdar.kami - ترکیه - وان
رهبر کبیر در افزایش اعتیاد نقش مهمی ایفا میکند ....
دوشنبه 20 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
از فالس نیوز بعید بود.
دوشنبه 20 دی 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
من متعجبم که اصلا چجوری آمار معتادان را می گیرند. ما توی فامیل دو سه تا آدم مشکوک داریم ولی هیچ جور نمیشه آمارشون را گرفت که آیا معتادند یا نه. اونوقت چطور آمار معتادان یک کشور را می گیرند؟
دوشنبه 20 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
مرگ بر ع.قلاب 57 کثیفترین ع.قلاب تاریخ بشر. در یکی از کامنتها نوشته بودم اعتیاد میلیونی تعدادی اسلامی سایت بزرگترین توهین به من بعنوان دروغگو...همین اراذل اوباش ارتش سایبری ملا در این سایت.
دوشنبه 20 دی 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
این که چیزی نیست!!! سی ساله که ایران آزادترین کشور دنیاست و هیچ مشکل سیاسی و اقتصادی و .. هم نداره و همه ایرانی ها هم عاشق آغا رهبر هستند و ... در ضمن آمار هم فقط آمار مموتی(احمقی نژاد) .. که اصلا تو عمرش دروغ هم نگفته ...
دوشنبه 20 دی 1389

Pezhman - اتریش - وین
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس. گرامی, این افراد ماموران وشکنجه گرهای کهریزک بودند.مدتی بهشون مرخصی دادن تا سرو صداها بخوابه حوصلشون سر میره.ریش وسبیل راتراشیده وبعضا"اسم زنانه ولطیف روی خودشون گذاشتن.می آیند در این سایت و نقش پارازیت را ایفا میکنند.بهرحال وظیفه ای ساندیسی دارند. پیروز باشید
دوشنبه 20 دی 1389

ehsanusa - ایران - تهران
البته این آمار با یک صفر اضافه یعنی 20 میلیون نفر بیشتر به واقعیت نزدیک است در ضمن هر سال تعدادی از این معتادهای بدبخت دار فانی را وداع می کنند که در نتیجه این آمار ثابت می ماند
سه‌شنبه 21 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.