آش کلم برگ و هویج

 
آش کلم برگ و هویج

مواد لازم:

سبزی آش (تره، جعفری، اسفناج، گشنیز و ترخان) 1 کیلو
پیاز 4-5 عدد بزرگ یا 1 کیلولوبیا چیتی، برنج، بلغور، نخود، از هر کدام 100 گرم (4/3 پیمانه از هر کدام)هویج فرنگی و سیب زمینی 250 گرم از هر کدامکلم برگ 500 گرمکشک 1 کیلوروغن 300 گرمنمک و فلفل و زردچوبه به اندازه کافیآب قلم یا آب گوشت 2 لیتر


طرز تهیهنیمی از پیازها را چهارگوش خرد نموده و در روغن تفت می دهیم، نصف آن را خلال کرده و در روغن سرخ کرده برای تزیین روی آش کنار می گذاریم. سپس زردچوبه، نمک و فلفل را به پیاز تفت داده شده اضافه نموده مقداری آب روی آن می ریزیم.

لوبیا چیتی و نخود را شسته به مدت 8 ساعت با مقداری آب و کمی نمک خیس می کنیم آنرا آبکش کرده و به پیازداغ اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نیم پز شود.

برنج و بلغور خیس شده را اضافه می کنیم.

بعد از پخت حبوبات، هویج را پوست گرفته شسته و هویج خرد شده را به آش می افزاییم. در صورت تمایل سیب زمینی را نیز به همین طریق یکربع بعد به همراه کلم برگ خرد شده اضافه می کنیم.

زمانی که کلم و هویج نیم پز شد سبزی آش را همراه با آب قلم یا آب گوشت اضافه کرده، آش را مرتبا" به هم می زنیم تا کاملا" جا بیفتد.

نمک و فلفل آش را اندازه کرده وقتی آش جا افتاد کشک را اضافه نموده روی آش را با مقداری نعناع، پیازداغ و زعفران دم کرده و کشک تزیین می کنیم.

حیاتی - امریکا - لوسانجلس
ممنونم دوست عزیز این قسمت اشپزی بسیار حالب و مفید هست موفق و پایدار باشید
دوشنبه 20 دی 1389

wildpiony - ایران - تهران
حیاتی - امریکا - لوسانجلس میشه بپرسم الان دقیقا از کی دارید تشکر میکنید؟ :)
دوشنبه 20 دی 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
wildpiony - ایران - تهران --- لابد از مدیر مسول روابط عمومی‌ این بخش ، جناب آقای پهلوی ، دارند تشکر میکنند. اعتراضی دارید؟ --- قول میدم عنوان بعدی طرز پخت کیک هویج رو توضیح بدم؟ جهنم، حوصله نیست صبر کنم، همین الان میگم. مواد لازم: کیک یک عدد - هویج چند تا - چایی دم کرده دو استکان . طرز تهیه : کیک را وسط سینی قرار داده، هویج‌ها را روی آن رنده می‌کنیم یا اگر خواستیم سریع تر آماده شود، از چند سو به کیک فرو می‌کنیم. چای را با قند نوش جان می‌کنیم و همزمان کیک را تماشا می‌کنیم.
سه‌شنبه 21 دی 1389

shiva safapour - ایران - تهران
میگن قلب جاده ای است که تنها مسافرش خداست . ولی همین مسافر بود که همه چیز رو افرید ..همین مسافر بود که انسان رو افرید . و همین مسافر بود که این حس دوست داشتن و عاشق شدن رو به ما هدیه کرد . و اگر از من بپرسین میگم قلبی که با این هدیه خدایی اشنایی نداشته باشد جاده ای بن بست است ..ایران تهران
سه‌شنبه 21 دی 1389

wildpiony - ایران - تهران
pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا جناب پهلوی سلام عرض شد!! وااای که شما همیشه قشنگ و بانمک جواب میدید!!! خیلی ممنون که باز منو هویج خطاب کردید! میگم اصلا میخواید به آی دی جدید بسازم به اسم هویج نارنجی :)) خواهشا سریع برگردید که دلمان برای شما و دیگر عزیزان کوچولو شده است:(
سه‌شنبه 21 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
یک کم راحتتر بنویس, زیرا درکش به تمرکزحواس احتیاج داشت. احساسی که اینقدر باعث تمرکزحواس بشه, باعث حواس پرتیم میشود °!
سه‌شنبه 21 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.