مجردهای ایران بیشتر می شوند

مجردهای ایران بیشتر می شوند

افزایش طلاق و جمیعت مجردان در ایران باعث نگرانی کارشناسان مسائل اجتماعی شده است.

براساس برآوردهای تازه در ایران، جمعیت مجرد و ازدواج نکرده این کشور از هفت درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند. در حال حاضر سن تجرد قطعی در این کشور بین ۳۵ تا ۳۹ سال است.

شهلا کاظمی پور، معاون پژوهشی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه به خبرآنلاین گفته که "در حال حاضر شش تا هفت درصد جمعیت کشور ما مجرد قطعی هستند."

خانم کاظمی پور می گوید "هرچه جامعه از سنت ها فاصله می گیرد طلاق بیشتر می شود."

این کارشناس دلیل اصلی طلاق در ایران را ازدواج های نادرست دانسته و گفته که ۸۴ درصد طلاق ها در شهرها اتفاق می افتد و ۳۰ درصد از این آمار مربوط به تهران است

خانم کاظمی پور با اشاره به اینکه نیمی از طلاق ها در چهار سال اول زندگی اتفاق می افتد گفت از هر ۱۰۰ مورد ازدواج بیشتر از ۱۴ مورد به طلاق منجر می شود و اغلب طلاق ها در سنین ۲۰تا ۲۹ سال روی می دهد.

در همین حال پیشتر نیز گزارش های مختلفی از طلاق و وضعیت زندگی زوج ها در ایران منتشر شده بود. ضیاء هاشمی رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران می گوید که بسیاری از زوج های ایرانی طلاق نمی گیرند اما از زندگی خود ناراضی اند.

آقای هاشمی گفته است که در کنار آمار ۱۴ درصدی طلاق قانونی در ایران، حدود ۳۰ درصد هم "طلاق عاطفی" وجود دارد که در مجموع نارضایتی ۴۵ درصدی زوج های ایرانی نسبت به زندگی مشترک‌شان را نشان می دهد.

در چند سال اخیر افزایش آمار طلاق و افراد مجرد در ایران موجب نگرانی کارشناسان مسائل اجتماعی شده است.

khosh bavar - ایران - یزد
خوبی زندگی مجردی, لاغر بودن مردها هست که غذای خوشمزه خانمشان را نمیخورند *(°!°)*
دوشنبه 20 دی 1389

سارا-تهران - ایران - تهران
بله.خانم کاظمی محترم دلیلش فاصله از سنتها نیست،بلکه تورمی که بر مملکت حکمفرما کردن ،مشکلات کار،مسکن عمده ترین داستان برای جوانان شده .حکایت :موشه تو سوراخ نمیرفت ....مطمئنا آدم عاقلی که خودش تامین و خوشحال نیست کسه دیگه ایرو قاطیه مشکلاش نمی کنه. ولی نگران هم نباش آخوندهای دلسوزه مردم حتما تلافی می کنن
دوشنبه 20 دی 1389

aliz - ایران - تبریز
نه انتظار داشتین با وجود این همه تجمل گرایی و عقل تو چشم داشتنها و برای دیگران زندگی کردنها جوانها ازدواج کنن
دوشنبه 20 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.