طرز تهیه خوراک زبان سوخاری


طرز تهیه خوراک زبان سوخاری



مواد لازم:زبان گوساله= یک عددنمک= یک قاشق سوپخوریساقه کرفس= یک عددآرد سوخاری= 100 گرمروغن‌مایع= 200 گرمپیاز= یک عددسیر تازه= سه حبهزردچوبه= یک قاشق چایخوریسیر تازه= سه حبهزردچوبه= یک قاشق چایخوریتخم‌مرغ سه عددزعفران آب‌کرده= یک قاشق سوپخوریطرز تهیه:ضایعات زبان را گرفته و خوب می‌شوییم. آن را درون ظرف محتوی آب گذاشته به طوری که حجم آب بالاتر از زبان قرار بگیرد. وقتی به جوش آمد کف آن را گرفته، پیاز، سیر ساقه کرفس و مقداری نمک را افزوده و به مدت چهار ساعت روی حرارت قرار می‌دهیم تا پخته شود پس از طی این مدت پوست زبان را (با همان حرارت بالا) گرفته، همانند کالباس برش ورقی می‌دهیم، تخم‌مرغ را با زعفران به وسیله چنگال هم زده و برش‌های زبان را یکی‌یکی درون آن فرو برده و به آردسوخاری آغشته می‌کنیم. در پایان درون تابه و داخل روغن داغ سرخ می‌کنیم.
iranazadiran - ایران - تهران
جالبه و متنوع اما با زبون گوسفند درست میکنم. حالا یه روزی.
دوشنبه 13 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
نه نمیشه آخه زبون گوسفند که اینقدر نیست که بشه ورقه ورقه کرد اما میشه مثل ناگت درست کرد به قسمتهای کوچک تفسیم بعد سوخاری کرد. حالا یه بار به امتحانش میارزه البته نه حالا. اینجا خوبه هر کله حداقل ده تا زبون داره :) مثله ایران نیست که واسه یه کله دوتا زبون با خواهش و تمنا بزارن تو ظرف کله پاچه خورا. مثلا اگه ده تا کله تو یخچال بفروشن 100 تا زبون دارن تازه میشه زبون فقط گرفت. البته در مورد گوسفند . اما عوضش گاوها و گوساله فقط زبونشون خواستار داره کله گاو و گوساله رو که کله پاچه درست نمی کنن. اما یادم اومد پاچه گاو و گوساله هست تو یخچالهای مغازه ترکها یا عربها دیدم نمی دونم به چه مصرفی می رسه.
سه‌شنبه 14 دی 1389

pariha - کویت - کویت
زبان یا ساندویچ خوشمزه است یا اینکه همراه با کله پاچه باشه حیف نیست این بلا رو سر زبان در بیاریم .
سه‌شنبه 14 دی 1389

Dokhtar ariaei - ایتالیا - پارما
چقدر زبون خوشمزست بخصوص با جعفری و خیار شور و گوجه و ....
سه‌شنبه 14 دی 1389

wildpiony - ایران - تهران
ایش این دیگه چیه؟ من که تاحالا کله پاچه و مشتقاتش رو نخوردم...
سه‌شنبه 14 دی 1389

shiva safapour - ایران - تهران
روز بخیر عزیز جون . روز من با شما شروع میشه و به امید دیدار دوباره با شما تمام میشه .عشق خودمی..ایران تهران
سه‌شنبه 14 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
pariha - کویت - کویت. پریا جون گل گفتی. مزه واقعیش اونجوری معلومه این برا تنوع خوبه.
سه‌شنبه 14 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
wildpiony - ایران - تهران. شقایق جون زبون و مغز برا خودشون شخصیت مستقلی دارن :) انواع مدلهای خوراک زبان مخصوصا گوساله و گاو تو غذاهای فرنگی هست که بسیار هم مقبول طبعه مغز هم نه به گستردگی زبان اما برا خودش کسی هست و یه عالمه توانایی داره میتونه با طعم و شکل های مختلف اونو نوش جان کنی. رنگ کله پاچه رو هم نبینی. از تو چه پنهون من از وقتی زبون میخورم یه خورده وسوسه میشم به پاچه هم ناخنک بزنم زدم هم بدم نیامد اما پوستش رو کندم و تقریبا چیزی نداشت که خوردم اما هنوز اکراه دارم به خودم وقت دادم تا بتونم گاهی تستش کنم.
سه‌شنبه 14 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.