ایران بر کرسی ریاست اوپک تکیه زد


ایران بر کرسی ریاست اوپک تکیه زد


مسعود میر کاظمی وزیر نفت ایران، باآغاز سال جدید میلادی رسما بر کرسی ریاست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تکیه زد. ایران از سال ۱۹۷۵ میلادی که ریاست اوپک در آن زمان به عهده جمشید آموزگار بود، تا کنون ریاست این سازمان را به عهده نداشته است. ریاست اوپک یک سمت مدیریتی اداری و بیش تر تشریفاتی است و بار سیاسی ندارد.  ایران ریاست یک ساله خود بر اوپک را در حالی آغار می کند، که محمد علی خطیبی نماینده ایران در این سازمان، بامداد روز شنبه ۱۱ دی ماه، در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نوسان فعلی قیمت نفت را بر پایه عوامل بنیادین بازار ندانست و اظهار داشت:«در حال حاضر به دلیل عوامل بنیادین نیست که قیمت نفت به ۸۹ تا ۹۱ دلار رسیده است بلکه سرمایی که غرب را فرا گرفته است و اقتضائات فصلی در این افزایش قیمت بی تاثیر نبوده‌اند.»به گفته سفیر ایران در اوپک، «ارزش خرید ۹۰ دلار در حال حاضر بر مبنای قیمت‌های پایه سال ۲۰۰۰ میلادی با ۵۰ دلار برابر است یا بر مبنای قیمت‌های پایه دهه هفتاد این ۹۰ دلار تنها به اندازه ۱۰ دلار آن دوره قدرت خرید دارند.»مروری بر نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی آماری نسبتا جدید از وضعیت تولید نفت ایران به دست می دهد. در این گزارش  به نقل از وزارت نفت آمده تولید نفت ایران از ۴ میلیون و ۵۲ هزار بشکه در سال ۸۵، به رقم ۳ میلیون و ۵۲۲ هزار بشکه در بهار امسال کاهش یافته است. هم چنین صادرات نفت ایران از ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار بشکه با کاهشی ۴۸۹ هزار بشکه ای، به مرز ۱ میلیون و ۹۹۷ هزار بشکه کاهش یافته است. ادامه افت صادرات نفت ایران به کم تر از  ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز، جایگاه ایران در میان صادرکنندگان اوپک، از دوم به پنجم کاهش خواهد داد، که با آمارهای فعلی پیش بینی می شود آن زمان چندان دور نباشد.از سوی دیگر به گزارش دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران،که روز شنبه ۱۱ دی ماه انتشار یافت، واردات ایران درنه ماهه نخست سال جاری  در مجموع به ۴۷ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.
ام البنین - ایران - تهران
خارج نشینانی که ایرانی های داخل وطن مایه آبروریزی و سرشکستگی شون هستند بیان و نظر بدن ببینم چی مینویسن . این هم اوپک و ریاست اوپک که از آن شاید به قول شما این بسیجی ها شد
یکشنبه 12 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
وای خدا به داد اوپک برسه اینها بعد 36 سال بر کرسی اوپک نشستند وحالا ببینید گند می زنند به اوپک خاک بر سر تو ای خامنه ای حرام زاده وان اسلام شیطانی لعنت بر قرآن ومحمد رسول شیطانی حالا نفت را با چه قیقمتهای پشنهادی بفروشند خدا می داند
یکشنبه 12 دی 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
بنیانگذار و اولین رییس اوپک هم شاهنشاه ایران بود.
یکشنبه 12 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
مبارک,دم محمود گرم به امید سربلندی ایران وکوری چشم دشمنان
یکشنبه 12 دی 1389

ناگفتنی - ایران - یزد
مرده شور این سیاست رو ببره.فقط فکر منافع هستید.این منافع اقتصادی است که سیاست رو شکل می ده نه منافع مردمی و حقوق بشری.
یکشنبه 12 دی 1389

شمبلیله - انگلیس - لندن
بنیانگذار و اولین رییس اوپک هم شاهنشاه ایران بود. جاوید شاه. مرگ بر ساندیسی
یکشنبه 12 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ :...مواظب حرف زدنت باش, چرا توهین میکنی ...,مسولین سایت چرا توهین این شخص درج میکنید!!??
یکشنبه 12 دی 1389

ایران دوست - ایران - تهران
بوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ. اقا شما حق توهین ندارید!!!چیزهایی که شما نوشتید چه ربطی به اپک داره؟
یکشنبه 12 دی 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
ام البنین - ایران - تهران تو یکی دهنتو ببند ما ایرانیهای خارج از کشور هر کدوممون بعد از هجرت اجباری یا اختیاری به یک جایی رسیدیم و تو و امثال تو و رژیم جنایتکار اسلامیتون اصلا ادم حساب نمیکنیم شیر فهم شدی.
یکشنبه 12 دی 1389

گیو - ایران - شوشتر
من از مسولین این سایت خواهشمندم از درج مطالبی که باعث توهین به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان می گردد جلوگیری کنند.
یکشنبه 12 دی 1389

antidajjal - ایران - تهران
چی به مردم میرسه؟
یکشنبه 12 دی 1389

alpha-iran - ایران - تهران
ریاست سمینار اپک نه ریاست خود اپک
یکشنبه 12 دی 1389

tak30 - بلژیک - بروکسل
saman911 - ایران - تهران . شما با دمت گرم به انتری نژاد .نه تنها توهین به مردم ایران نکردی .بلکه فکر می کنم در ریختن خون جوانان وطن با انتری بی نژاد شریک هم بودی.بهتره وقت خودت رو در این سایت مستحجن که به گفته اربابت خامنه ای حرام است به حدر ندی.
یکشنبه 12 دی 1389

Hasselt - بلژیک - هاسلت
اقایون یکم به اعتقادات همدیگر احترام بزارید.موسی به دین خودش عیسی به دین خودش ما همگی نافمونو مسلمون بریدن.حالا هر چی انکار کنی باز هم مسلمونی.افرین به ایران که تو همجا سرش بالاست.کاری به سیاست ندارم
یکشنبه 12 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
tak30 - بلژیک - بروکسل :تو چکاره مردم ایرانی که از بلژیک داری برای مردم داخل ایران تصمیم میگیری!?ایران برای مردمی هست که در ایران زندگی میکنند با تمام سختیهاش نه برای یک مشت خارجی ایرانی تبار خوشگذران!?. خارجی های ایرانی تبار هیچ حقی از ایران ندارندچون در ایران زندگی نمیکنند,یک مشت هوچی هستید فقط دوست دارید بدبختی مردم ایران ببیند?
یکشنبه 12 دی 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
saman911 - ایران - تهران چیه هارت و پورت میکن ... کیک و ساندیس تو ایران که به مردم زور میگین ... اینجا که ماها زندگی میکنیم ازادی ام هرچی دلمون میخواد بگیم به کوری تو و رهبرات اصلا مسئولین سایت چرا نظر ... مثل تو و امثال تو میذارن شما که هزاران سایت و کوفتو زهر مار دارید.
یکشنبه 12 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
مسئولین سایت اجازه درج مطلب توهین آمیز به رسول خدا توسط شما نهایت درماندگی و وحشت شماها رو نشون میده که فکر می‌کنید که با درج این توهین‌ها کاری به پیش می‌برید ولی‌ خداوند در قرآن فرموده پاکان روزی وارث زمین خواهند شد.# و اگر عذاب را تا چندگاهى از آنان به تاخیر افکنیم حتما خواهند گفت چه چیز آن را باز مى‏دارد آگاه باش روزى که [عذاب] به آنان برسد از ایشان بازگشتنى نیست و آنچه را که مسخره مى‏کردند آنان را فرو خواهد گرفت (۸)سوره ۱۱ هود ¤الهم عجل ولیک الفرج
یکشنبه 12 دی 1389

مهرداد2538 - ایران - تهران
این حکومت ما هم شده حکایت مستر بین. هر دفعه آن را به یک جایی راه می دهند باید منتظر باشیم که یک افتضاحی ببار بیاورد.
یکشنبه 12 دی 1389

zilan.zarza - ترکیه - استانبول
ریاست کنفرانس هارو گرفته که چیز خاصی نیست دکور.مهم مدیر کلی هست.
یکشنبه 12 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
aria-aria-nl - هلند - روتردام :خارجی ایرانی تبار ,تو فقط میتونی درباره همان هلند نظر بدی نه جای دیگه,شماها یک مشت ادم ... لاییک خوشگذران ,. .. ,هستید.شجاعتتون هم در حد کامنت نوشتن در این سایت. چون واقعیت گفتم حرص ت در اومده.هههههه
دوشنبه 13 دی 1389

Nader Jahanbani - کانادا - تورنتو
اگر در نظام سابق با ریاست دوره ای ایران بر سازمان اوپک, قیمت نفت با هنگامی چند کشور دیگر عضو این سازمان افزایش یافت و حتی شخص شاه بر بالا بردن قیمت پایه ای نفت تا چهاربرابر اصرار میکرد که همین یاعث توطئه غرب و بخصوص انگلیس بر علیه وی شده و باعث عن قلاب اسهالی در سال 1357, گلو پاره کردنهای آیتالله حرام زاده بی بی سی یادتان می آید؟ این بار ولی حاکمان ایران این کوتوله های سیاسی و غلامان خانه زاد استعمار انگلیس, مطمئناً با تصمیمات مفتضحانه و رسوا که ناشی از وابستگی سیاسی آنان به غرب است, باعث پایین آوردن قیمت آن در خدمت به اربابانشان خواهند شد. منتظر باشید.
دوشنبه 13 دی 1389

dokhtare koorosh - امارات - دوبی
saman911 - ایران - تهران میخوای مسوولین سایت از این به بعد واسه درج نظرات از تو اجازه بگیرن ؟در ضمن کور شده چشم تو و همه طرفدارای این حکومت.دیگه بیجا میکنی به دیگران توهین کنی
دوشنبه 13 دی 1389

tiger.man - بریطانیا - گیلفورد
قوانین ارسال نظر به سایت ایرانیان انگلستان. نظرات ارسالی در شرایط زیر تایید نخواهند شد:. نظراتی که بی ارتباط با عنوان مطلب یا نظرات دیگر کاربران باشد. نظراتی که در آن از کلمات رکیک استفاده شده باشد. ( منظور کلیه کلماتی است که در محیط خانواده استفاده نمیگردد ). نظراتی که در متن آن به دیگر کاربران سایت ایرانیان انگلستان توهین شده باشد. ( این شامل نقد افکار و عقاید دیگر کاربران نمیشود ). نظراتی که حاوی لینک به بیرون از سایت ایرانیان انگلستان باشد. نظراتی که به شکل تکراری در چند مطلب ارسال شده باشد. نظراتی که با حروفی غیر از حروف فارسی تایپ شده باشند. نظراتی که در آن نام شهر و کشور به درستی تایپ نشده باشد. نظراتی که یک کاربر با چند نام کاربری ارسال میکند. مسئولین محترم سایت لطفا توضیح بدهید
دوشنبه 13 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
saman911 - ایران - تهران ,,همین ایرانیهای خارجی نشین در ماه فقط خون بهای تو یا همون اندازه دیه تو به افرادی داخل ایران. کمک میکنند نه مثل تو که با فروختن ساندیس کارت اینترنت خریداری میکنید و اراجیف تحویل همفکرانت میدی,, در قرآن آمده پاکان روزی وارث زمین میشوند. (همون زمین و باغهای خرمای کربلا و کاظمین پشت مهریه ات) اگر کمه گنبد طلاهاش پشت عقدت .
دوشنبه 13 دی 1389

a.ahooraei - المان - کلن
saman 911 توی قرآن زیاد از این وعده و وعیدها به امثال تو ... دادن و گفتن تا آخر عمرتون منتظر باشین که من خود خدا شخصآ میام یا مهدی را میفرستم که حساب اینا را کف دسشون بزاره, دو زار بده آش و به همین خیال باش و در فقر فکری و نادانی بمیر. خاک بر سر کسیکه توی این قرن 21 به این مزخرفات اعتقاد داشته باشه و هنوز به اون کمال انسانی نرسیده باشه و مثل تو نیاز به چوب و چماق داشته باشه در غیر اینصورت به بیراهه بره.
دوشنبه 13 دی 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
ام البنین جان ، واقعا نمیدونی هنوز چرا ایران رو ریس اپک کردند !؟ اگه خواستی میتونی تو اینترنت کمی در مورد اپک و مسول اپک بخوبی تا بدونی ایران رو میخان چه طوری بدونند ! هر گردی که گردو نیست . تازه فارغ از این حقه های سیاسی که به ایران میزنند ،ایران دیر یا زود میباید این شرایط رو میپذیرفت .
دوشنبه 13 دی 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ دمت گرم ادامه بده!آقایون و خانومهای مسلمون تو این سایت نیاند که بهشون توهین نشه!
دوشنبه 13 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
ام البنین - ایران - تهران. اصلا خود اوپک یعنی چی که با افتحار از رئیسش شدن گماشتگان انگلیسی امامه به سرش قلابی های ایرانیش دفاع می کنی ؟؟!!... اوپک یعنی جمع شدن چند تا شعبه نفت فروشی که باید و باید لوله های نفت رو از چاه نفت ..(بله باید!!) ...بزارن تو کشتی غربی ها که مفتی بار کنن و ببرن و چند دلاری هم به بندازن کف دست گماشتشون که نزاره کسی دیگه لوله نفت رو بگیره دستش .!! گماشتشون هم اون پول ها رو میزاره تو بانک غربی ها و غربی ها بعدا پول ها جمع شده رو بلوکه می کنند و میرزن تو حساب حقوق بازنشستگی مردمشون که بخورن و به ریش مسلمون های ... فحش بدن !!
دوشنبه 13 دی 1389

Nader Jahanbani - کانادا - تورنتو
هم اکنون این رژیم پلید برای حفظ قدرت سیاسی خود با بج دادن و چوب حراج زدن به منابع نفتی, مشغول فروش نفت به آلمان با تخفیف 80% می باشد. زیرا آلمان در حال حاضر سرپل سیاست مماشات در درون اتحادیّه اروپا است. وای به حالی که آلمانها به عضویت دائمی شورای امنیت در بیایند و دارای حق وتو بشوند, در آن صورت این کوتوله ها و لاشخورهای سیاسی چوب لای چرخ تصمیمات شورا و جامعه جهانی خواهد گذاشت و آنها را به نفع رژیم وتو خواهد کرد. آلمان کشوری است که علناً سیاست گفتگو با جهان اسلام را بر دو بال سازمان تروریستی حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی بنا کرده و خائنانه هم آنرا به پیش میبرد. روشنفکران ایرانی باید فکری در باره این سیاست کثیف آلمانها اتخاذ کنند.
دوشنبه 13 دی 1389

jesus_christ - المان - کلن
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ. دمت گرم ادامه بده!
دوشنبه 13 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
ام البنین - ایران - تهران. به به بعد 31 سال مدیر شدن خوشحالی
دوشنبه 13 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
.خانه به دوش - سوئد استکهلم .a.ahooraei - المان .dokhtare koorosh - امارات .خارجی های ایرانی تبار شخصیت شماها از طرز صحبت کردنتون معلوم,شجاعتتون هم در حد کامنت گذاشتن, شماها یک مشت خوشگذران عیاش هستید,با این همه ادعاتون اگه ببینید یک ایرانی تازه وارد یک کشور خارجی شده نیازمند کمک سریع چهرتون برمیگردونید تا نشناسنتون. هیچوقت کمکش نمیکنید??و بدترین ملت مهاجر در دنیا ایرانی ها هستند,که هیچ وقت به همدیگر کمک نمیکنند???یه کم از افغانها یا کردها یاد بگیرید,فقط ادعا دارید ومثل طبل تو خالی هستید.شما ها شدید ازادی خواه!!! هههههههههههه از نازی ها بدترید
دوشنبه 13 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.