۱۳.۷ میلیارد سال، سن دقیق جهان


13.7 میلیارد سال، سن دقیق جهان




یکی از نتایجی که از داده های کاوشگر WMAP به دست آمد تعیین سن جهان با دقتی معادل 1 % بود. بنابر نتایج حاصل از اطلاعات این کاوشگر سن جهان 13.7 میلیارد سال است که در تطابق کامل با محاسبات قبلی قرار دارد. چارلز گودارد یکی از مسوولین این پروژه در کنفرانسی خبری اطلاعات به دست آمده از این کاوشگر را به معدنی از طلای ناب تشبیه کرد. وی افزود این داده ها بسیار با ارزشند چراکه اولا تصویری با جزییات بسیار بالا و سرتاسری از دوران طفولیت کیهان در اختیار دانشمندان قرار می دهد ثانیا با کمک این داده ها به دوره ای از تاریخ جهان دست یافته ایم که ستاره های اولیه جهان به تازگی درخشش خود را آغاز کرده بودند و سوما این طرح محکی مستقل را در اختیار کیهانشناسان قرار داده است تا با کمک آن به بررسی و بازبینی نظریات و فرضیات خود بپردازند . نمونه ای از این آزمونها سن کیهان است که مطابق داده های این طرح معادل 13.7 میلیارد سال (با خطای 1 % ) برآورد شده است. براساس داده های این کاوشگر کماکان نظریه انفجار بزرگ بهترین توصیف از تولد و تحول جهان را در اختیار مردم می گذارد.با کمک داده های این کاوشگر دانشمندان می توانند نظریات خود در خصوص تحول کیهان در چند ثانیه نخست خلقت را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند، ضمن اینکه می تواند دانشمندان را در توضیح چگونگی شکل گیری ستاره ها در شرایط پس از انفجار بزرگ یاری دهد.در این تصویر تغییرات دمایی کوچکی ثبت شده است که نشان از تغییرات اندک در چگالی مواد در نواحی مختلف جهان دارد . همین اختلاف چگالی عاملی برای جمع شدن مواد گرد هم و تشکیل ستاره ها و کهکشانهای اولیه بوده است. از سوی دیگر داده های به دست آمده از این کاوشگر نشان از آن دارد که ماده معمولی ( که از اتمهای شناخته شده ساخته شده است) تنها 4 % جرم عالم را تشکیل می دهد و 23 % جرم جهان را نوع نا مشخص از ماده یا ماده تاریک تشکیل داده است و بقیه 73 % جرم عالم را انرژی تاریک تشکیل می دهد ( نیرویی دافعه که به نظر می رسد موجب تعیین شتاب انبساط عالم باشد).
naslesookhteh - ایران - تهران
اون 1% دقته یا ضریب اشتباه!!؟؟
پنج‌شنبه 9 دی 1389

talae sabz - ایران - رفسنجان
یه 20 میلیارد سالی از جنتی کوچکتره
پنج‌شنبه 9 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
عجب پس سن جهان یه 6 سالی از جنتی بیشتره به جنتی امیدوار شدیم بلاخره یه چیز از اون بزرگتر هم وجود داره خود جهان
پنج‌شنبه 9 دی 1389

mlowes - آمریکا - واشینگتن- دی سی
اونوقت این را مقایسه کنید با جفنگهایی که دین مسخره اسلام یا سایر ادیان به خورد ادمها میدن که آدم و حوا چه غلطی توی بهشت کردن و خدا همه جهان را در عرض 7 روز به وجود آورد. من در اینکه دین چقدر چیز مزخرفی است در عجب نیستم. عجبم از آدمهایی است که این اراجیف را باور میکنند.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
جهان پسر همسایه مونو میگی؟! خالی نبند من تولدش یادمه!
پنج‌شنبه 9 دی 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
ای بابا گیجمون نکنید بالاخره درباره جهان حرف میزنید یا کیهان؟من کلاس دوم بودم که کیهان رفت سربازی. اعزام شد به منطقه و بنده خدا شهید شد. دوست دخترش هم بیدرنگ شوهر کرد و حاصلش هم همین جهان شد که به یاد مرحوم کیهان اسمش را گزاشت جهان. شوهرش هم تا سالها متوجه علت این نامگزاری نبود تا اینکه اسم کوچه مان شد کوچه شهید کیهان. و تشت از بام افتاد! بیچاره معتاد شد و این اواخر ترک کرد!
پنج‌شنبه 9 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
فقط دوستان کمی صبر داشته باشیدتا برادران مکتبی این صفحه رو بخونن وبعد برن ایه و سوره و تفسیر جدید بیارن که: دیدین! قران 1400 سال پیش گفته بود که عمر جهان همینقده. بعد دوباره شروع کنن به جفنگیاتی که مرغ پخته رو هم میخندونه و برن از هاوکینگ!! نه ببخشید برادر پسر شجاع بقول شما «هاوکینز!!!» کارل شاگان و اینشتاین مدرک بیارن که نه همه این دانشمندان به قران و محمد و امام خامنه ای ایمان دارن و این حرفها رو قبول ندارن. از رو نمیرن که. ای مگس جولانگه تو همان منجلاب دین و خرافاته نه اینجور جاها. برو در مورد صورت نورانی رهبرت که بزور باتری ری اوواک اونجوری شده نظر بنویس. تو رو چه به این حرفها.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

hameshehbahar - انگلستان - لندن
بعدا ادم و حوا کی پرت شدن روی زمین? من فکر کنم جنتی پدر ادم باشه به سن و سالش میخوره!!
پنج‌شنبه 9 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
این عمر جهان-- انوقت خل و چلها پس از این زمان طولانی فکر میکنند خدائی در 4000 سال اخیر 3 دین بوجود اورد که مسبب بزرگترین قتل عامهای بشر شد حال اگر یهودی و مسیحی با شعور از ترور فاصله گرفت بر عکس اسلام هر روز هر ساعت بیشتر تشنه ی خون و عملیات انتحاری --ماله هم نکشید فرقی بین شیعه سنی و وهابی نیست منتها شیعه ی ایران انچنان سر گرم کشتار داخلی است که به خارج نمی رسد.ننگ و نفرین بر کسانی که تعفن این دین را با گل و گیاه می پوشانند برای فریب دیگران یا حماقت خود.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
پس داستان خلقت هفت آسمان در هفت روز مسلمانان چه میشود ؟؟ یعنی دانشمندان اینبار از قرآن مجید و کریم کمک نگرفته اند؟؟ پس داستان معراج محّمد رسول الله چه میشود ؟؟ این دانشمندان کاملاً درکارهای الله دخالت میکنند  
پنج‌شنبه 9 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
پس خدا ئی رو که نام میبرند چند سالشه !! درود و آفرین بر دانشمندان و گیتی شناسان . درود بر پروفسور استیون ویلیام هاوکینگ ( Stephen William Hawking ) فیزیکدان و کیهانشناس استثنائی .
پنج‌شنبه 9 دی 1389

SilverMohamad - ایران - تهران
mlowes - آمریکا - واشینگتن- دی سی-دوست عزیز. احترام گذاشتن به باور ها و عقاید چند میلیارد انسان با گرایش به هر دینی،چیزی که انسان های آزاده وبی دین هم به اون احترام میزارن. طبیعت بشره که چیزیو که درک نمیکنه انکارش میکنه،پس از تو تعجب نمیکنم. شاید با کمی تعقل بیشتر میتونستی به این پی ببری که منظور از این 7 روز،میتونه 7دوره زمین شناسی بوده باشه و یا چیزای بیشتری که درک و علم بشر هنوز به اون نرسیده.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

togyan - انگلیس - لندن
feminism - انگلستان - لندن . نباید بالاتر از 2 تا 3 هزار سال عمر داشته باشد. حیونکی الان یه گوشه نشسته داره هق هق گریه میکنه. انگلیس لندن
پنج‌شنبه 9 دی 1389

feminism - انگلستان - لندن
togyan جان, حتما گریه اش هم برای کسانیه که وجود او رو باور دارن !
جمعه 10 دی 1389

mjrad - ایران - تبریز
آللاهی تانی مین لره لعنت . !
جمعه 10 دی 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
اگر خدا از اون لبه اش بیفته پایین چه گرد و خاکی درست میکنه :-)
جمعه 10 دی 1389

arsene lupin - ایران - برزخ
یادش بخیر زمین چه زود گذشت...
جمعه 10 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
. SilverMohamad - ایران - تهران .، دوست عزیز شما خیلی یا پُر رو هستید یا آخوند .، آخه وقتی که در قرآن هفت روز نوشته رو چطوری به قرن یا ضربدر میلیارد میکنید ؟؟؟ واقع نگر باشید و مثل یه آدم عاقل انتقاد به دین و مذهب را عاقلانه توجیح کنید ،. و در ضمن تمامی کسانی که از اسلام نفرت دارند بخاطر دروغ های شاخدارش است ،! بدرود .
جمعه 10 دی 1389

yek1 - سوئد - گوتنبرگ
جالبه اون یک درصد 137000000 سال میشه / خوبه زیاد اشتباه ندارنن.
جمعه 10 دی 1389

davidmoor - سوئد - گوتبورگ
حاضرم شرط ببندم هرکدومتون که دارید خدا وقرانو به مسخره میگیریدیه بارم نشستید درست وبامعنی قران و بخونید برای همینه تا یه مطلب علمی مینویسد عقده ورتون میداره ربطش میدید به خداواسلام.درحالی که خدایی نکرده مریض بشید خدا و امامو میبندید به توبه ونذرو نیاز.پس خواهشن برای جلب توجه شلوغ نکن عموجون
جمعه 10 دی 1389

a.ahooraei - المان - کلن
naslsokhteh- اون1% تولرانس هست بفارسی فکر میکنم میشه انعطاف یا اینکه کمتر یا بیشتر از 1%. مثلآ 1% Toleranzاز 100 میشه 101 یا 99 .
جمعه 10 دی 1389

a.ahooraei - المان - کلن
خداوند را گویند که: زمین و آسمان را در 6 ساخت و روز هفتم خسته و نیاز به استراحت داشت و بهمین خاطر شنبه را تعطیل کرد و محمد بعد از تسلط کامل بر یهود و اعراب آنرا از شنبه مبدل به جمعه کرد. تورات شنبه را استراحت خداوند میدونه و مسلمانها جمعه را. الآن هم دانشمند ها توی فکر این هستند که جای عروج محمد را بازیابی کنند و به مسلمانها پیام مبارک بدند که مسرور و شاد باشید که ما پیامبرتان را در عرش اعلی الالیین یافتیم و بهشت برین شما همین بالاست. فقط شما تا میتونید از این بی خبر از خداها بکشید تا شما هم به عرش اعلی قدم بگذارین. انتنصرالله ینسرکم و یسبک اقدامکم. ارواح عم.......
جمعه 10 دی 1389

shayan2uk - انگلیس - هال
خوب شد حداقل عمر خدا رو دونستیم 13.7 میلیارد سال و یک روز .بابا خودمونیم این خدا هم صبر عیوب داشته که انقدر تحمل کرده تا انسان تکامل پیدا کنه و بیاد مثل لولو خور خور همه رو بترسونه!!؟؟ حتما دیناسور ها رو هم اون زهره ترک کرده!!؟؟
جمعه 10 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
ماده معمولی ( که از اتمهای شناخته شده ساخته شده است) تنها 4 % جرم عالم را تشکیل می دهد و 23 % جرم جهان را نوع نا مشخص از ماده یا ماده تاریک تشکیل داده است و بقیه 73 % جرم عالم را انرژی تاریک تشکیل می دهد ( نیرویی دافعه که به نظر می رسد موجب تعیین شتاب انبساط عالم باشد). یک سوال؟
جمعه 10 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
ماده دارای جرم است وماده تاریک هم دارای جرم است و انرژی هم می تواند به جرم تبدیل شود پس اگر کل جهان به صورت جرم ثابت در نظر بگیریم این جرم ثابت با حداکثر تراکم دارای حجم است اگر کل جهان به صورت یک توپ متراکم کنیم جرم وحجم این توپ در کجا قرار میگیرند جایی خارج از جهان؟؟؟؟؟
جمعه 10 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
اگر جهان بی نهایت است چگونه میتوان برای ان سن تعیین کرد مگر ما به محیط ازمایش دسترسی داریم که بخواهیم در مورد ان نظر بدیم
جمعه 10 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
لطفا کتاب معرفی نکنید چون من کتاب زیاد در مورد این موضوع خوندم اگر مطلبی دارید ارایه دهید با سپاس
جمعه 10 دی 1389

anty mola - عراق - اربیل
آیا کسی هست به من جواب بدهد خدا پیش از خلقت جهان به چه کاری . مشغول بود ،شب و روزش و چه جوری میگذراند ؟؟؟؟؟؟
جمعه 10 دی 1389

SilverMohamad - ایران - تهران
اتیلا - ژاپن - توکیو - دوست عزیز من طرفدار اسلام نیستم اما طرفدار تو هم نیستم،چون شما با احترام و ادب صحبت نمیکنید.من فقط ازت یه سوال دارم میتونی بگی که فرق آفرینش باطول عمر چیه؟تو خودتو از وقتی که 9 ماه تو رحم مادرت بودی حساب میکنی یا از وقتی که به دنیا اومدی و چندین دهه ازعمرت میگذره!!در کار خدا (کائنات)یا هرچی اسمشو می خوای بذار،بعد زمان مطرح نیست.تازه این 7 روز هم در توراته هم تو انجیله.متاسفانه مشکل تو یه چیز دیگست نه اسلام و ...
جمعه 10 دی 1389

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
می گویند وقتی امام زمان(ع) ظهور کند یعنی عمر دنیا بسر رسیده. قابل توجه رژیم و کسانی که امیدوار بودند و هستند ایشان بزودی ظهور خواهد کرد. با کمال معذرت از این عده باید عرض کنم که باید 7 /13 میلیارد سال دیگر صبر کنن تا دعایشان مستجاب شود. دلم برای آخوندها می سوزد که بیچاره ها نزدیک 31 سال وعده ظهور ایشان را به طرفدارانشان و امت حزب الله داده اند و از این طریق آنها را گول زده اند اما با خواندن این مقاله علمی سنگ رو یخ می شوند. بیخود نیست که این جماعت با علم کینه و دشمنی دیرینه دارن.
جمعه 10 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -اولآ که ازمایش در سه نقطه جهان امریکا، چین و نیروگاه سرن که بزرگترین تونل برای شتاب دادن به پارتیکلها را ساخته بود انجام شد و نتایج ان ازمایشهاست که الان بیرون میاد. دومآ شما که کتاب باندازه کافی خوندی حتمآ در گراند دیزاین پروفسور هاوکینگ دیدی که اشاره میکنه در لحظه ای که هنوز زمان و مکان وجود ندارن و همه انرژی ماده و ضد ماده در یک نقطه تک بعدی و یا بدون هیچ بعدی قرار دارن چیزی بنام خارج وجود نداره و همه چی همون داخله. سوالات شما مثل سوال بچه محصلی میمونه که فقط برای نپذیرفتن یک واقعه بهانه و مغلطه پیشه میکنه ، کسیکه ادعای خوندن همه کتابها رو داره سوالهای مسخره ای که نشون میده نویسنده حتا قوانین نیوتون را هم نمیدونه، نمیپرسه.
جمعه 10 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
anty mola - عراق - اربیل -سوال شما رو پروفسور هاوکینگ در کتاب. A brief history of time جواب داده. همین سوال رو از سنت اگوستین میکنن اما اون جواب نمیده. اما پروفسور مینویسه: احتمالآ خدا در اون زمان مشغول ساختن «جهنم» بوده برای کسانیکه در اینده از این سوالها میکنن!!!
جمعه 10 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن. مشکل من درک این موضوعه منظورتون از اون داخل چیه یا شما متوجه منظور من نشید یا من! ایا اون نقطه دارای جرم نیست اگر ماده نیست پس چیست؟ تعریف شما از زمان چیه؟ایا پشت ماده تاریک خلاء است؟بین خلاء و ماده چه چیزی حائل شده است به منظر من تمامی قوانین فیزیک در توجیه جهان تقریبا رنگ میبازند p=m/v. اگر فرض بر بی نهایت باشد بسیاری از فرمولها لیمتشان به سمت نامبهم میرود. من اینجا پرسش مطرح کردم اگر جوابی دارید با رعایت ادب بیان کنید با سپاس.
جمعه 10 دی 1389

mlowes - آمریکا - واشینگتن-دی سی
SilverMohamad - ایران - تهران . راستش دیگه واقعا خسته شدم از بس که همه پاسخ شما دینداران را میدن و باز هم همون حرفهای تکراری را میزنید. اما در پاسخ شما همینقدر عرض میکنم که اولا من توهین به کسی نکردم بلکه یک سری عقاید پوچ من درآوردی را گفتم. دوما: فکر میکنم رفتار همه بی خدایان بهتر از شما خداپرستان بخصوص مسلمانان هست که اگر کسی به خدای شما کمترین شکی کنه کوچکترین جریمه اش مرگه. اگر هم که میخوای انکار کنی سری به قرآن بزن و بعد با هم صحبت میکنیم.
شنبه 11 دی 1389

anty mola - عراق - اربیل
odin-بلژیک-انتورین- نه آقای دانشمند خدای که وجود او در بینهایت سال قبل. از خلقت مشهود یا معلوم نیست یا اینکه موجودیت خدا بعد از خلقت مشخص. شده است نمیتواند خدا باشد چون ذات این خدا به زمان وابسته میباشد! پس نتیجه میگیریم خدای که بودنش به زمان مربوط است نمیتواند خدای . کائنات بینهایت باشد...................................
شنبه 11 دی 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
تو این سایت فقط یه نفر بخوبی میتونه به سوالاتتون جواب بده اونم زبلخان بزرگه.از ایشون خواهش میکنم توضیحات تکمیلی واسه ما و امثال مسلمان ایرانی(که پیداش نیست ارائه کنند)
شنبه 11 دی 1389

keyvan_1 - سوئد - کارلسکرونا
در قران امده است:ما اسمانها را در دو روز افریدیم.زمین را در دو روز افریدیم.دریاها را در دوروز افردیم.سپس در دو روز به افرینش موجودات پرداختیم:::این که شد 8هشت روز.در جائی دیگر در قران امده ما جهان و هر انچه در ان است در 6شش روز افریدیم.حالا من نمیدونم دوستان عدد 7هفت رااز کجا اورده اند.توضیح بدید ممنون میشم.
شنبه 11 دی 1389

ام البنین - ایران - تهران
از ابتدای آفرینش زمین و خلقت آدم و حوا نوشتیتد اما*** ایکاش سن حماقت بشر را هم مثل سن زمین تخمین میزدند و سن ساده لوحی و خرافات را ***و مینوشتید
شنبه 11 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
keyvan_1 - سوئد - کارلسکرونا : جواب شما : خدا در 6 روز دنیا را افریده, منتها بعضی ادیان بر این عقیده اند, که ایا خدا بعد از اتمام کار 1 روز تعطیلی داشته و یا 2 روز ?! بدینجهت تمام جنگها و اختلاف نظرهای دینی " فقط " بخاطر تعداد روز تعطیلی خدا میباشد ^ ! ^
شنبه 11 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
anty mola - عراق - اربیل - اتفاقآ تمامی فحاشیهایی که حتا در این سایت به پروفسور هاوکینگ شد سر همین نتیجه ای بود که شما گرفتید و خودش بیان کرد: اینکه برای بوجود امدن جهان نیازی بخدا نیست. اما دوست دیگرمون اقای mahyar1212 - ایران - تهران عزیز جان شما نمیتونید یک سوال خودتون رو پایه بحث بکنید و در سوال دوم از اینکه هنوز بسوال اول جوابی داده نشده نتیجه بگیرید. اما سوال اول تعریف «من!» از زمان چیست؟ اینکه عرض میکنم تعریف من نیست تعریف مشاهدات علمی بوسیله اسپکتروسکوپها و تلسکوپهای عظیمه. زمان هم مثل دیگر ابعاد تشکیل دهنده جهان تنها یکی از المنتهاست و برخلاف تعریف نیوتون و تعاریف دینی و قدیمی خطی نیست و از نقطه الف به نقطه ب یا بینهایت حرکت نمیکنه، زمان یک بعد نسبیه و در مقابل سرعت ذرات سرعت واکنشش تغییر میکنه.
شنبه 11 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران مثال پروفسور هاوکینگ باین صورته: زمانی که شما یک فنجان دارید این فنجان از لحظه ساخت تا لحظه شکستن و نابودی یک مسیر را طی میکنه که عمر اون حساب میشه ولی زمانیکه هنوز فنجانی درست نشده پس از دید اون فنجان چیزی بنام گذشته وجود نداره. لحظه اغاز ساخته شدن فنجونه الی اخر. اما اینکه پشت دارک متر یا ماده تاریک چیه این سوال کمی غیر منتقیه چون همه هستی یعنی 3درصد ماده و 97درصد ماده و انرژی تاریک روی هم همه تولید شده بیگ بنگ یا مه بانگ هستن اینکه خودشون چی هستن هنوز علم باین جواب نرسیده و اینها از ده سوال بزرگ پیش روی دانشمندان فیزیک تئوری است. برعکس دین و مذهب که بجای جواب به سوالها همه چی رو بندازه گردن خدا! علم دنبال دلیل و دنبال لمس و ازمایش پدیده هاست نه توجیه انها.خلاء هم نسبیه و مثل کلمه اسمان وجود خارجی نداره ما یک مکان داریم که تولید بعد از بیگ بنگه و قبل از بیگ بنگ ما چیزی بنام فضا، مکان یا خلاء نداریم ,
شنبه 11 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -درست مثل همان فنجان، پس ما چیزی به نام اینکه« خوب قبل از بیگ بنگ چه خبر بوده!!!» نداریم چون هنوز زمان نداشتیم.ببینید باز هم من مجبورم یکی دیگه از مثالهای پروفسور هاوکینگ رو بنویسم: در قرن 19 شهردار خوب ونیز بمردم ونیز که اغلب ماهی در اکواریوم نگه میداشتن گفت خواهش میکنم از این ببعد برای اینکه ماهیها هم بدنیا دید داشته باشن انها رو در ظرفهای یک سویه نگذارید! انها در تنگهای گرد که بتونن همه جا رو ببینن بذارید! اما ایشون اون موقع نمیدونست که ایا دید ماهیها هم از جهان مثل ما انسانها نیست و دستگاه بینایی اونها بصورت دیگری عمل میکنه.حال شما از کجا میدونید که دید ما از جهان یک دید بی عیب و کامله!؟شما وقتی یک عروسک مرغابی در اب میندازین امواجی درست میشه که میشه میدشون.حرکت نور هم مثل موجه روی هم تاثیر میذارن،تاثیری که بچشم ما و دستگاههایی که تا دهه1990 درست میشدن نمیامد.
شنبه 11 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -حال در همون اب یک عروسک دیگه هم بندازین، خواهید دید که این امواج روی هم تاثیر میذارن.جهان هستی سرشار از امواجی هستن که بچشم طبیعی و غیر مسلح ما نمیاد.امواج گراویتی یا جاذبه ، نور، زلزله هایی درون ستارگان نوترونی که تا 40 درجه ریشتر هم قدرت دارن و امواج اون تا میلیونها سال نوری حرکت میکنن و در کهکشانها تاثیر میذارن،گاما ری، کیزارها،پولزارها و دهها المنت دیگه هستن که شاید حتا برای انسان ناشناخته باشن اما وجود و تاثیر دارن.بعد از بیگ بنگ که جهان ما تولید شد تنها چیزی که موجب بوجود امدن ما و جهان شد همین بیشتر بودن مقدار ماده در 3درصد از ضد ماده بود والا خنثی میشد و اصلآ یونیورسی بوجود نمیامد.ایشون اضافه میکنن که بیگ بنگ اتفاقی نیست که فقط یکبار افتاده باشه یا بیافته.ممکنه صدها یا میلیاردها بار این واقعه پیش بیاد اما بعلت مساوی بودن ماده و ضد ماده اصلآ جهانی تولید نشه،
شنبه 11 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -ویا المنت جاذبه در یکی از این مه بانگها انقدر ضعیف باشه که نتونه دوباره ذرات رو جذب کنه و تولید اولین نبولاها و ستارگان و کهکشانها رو بکنه ویا میتونه اونقدر قوی باشه که بلافاصله همه بیگ بنگ را دوباره بدون بوجود امدن زمان و مکان به همون ذره اول و در واقع بدرون جذب کنه، بدون تولید فضای بیرون اما در مورد فرمول کلاسیکی که نوشتید این نشاندهنده تاثیر یک جسم در سرعت است نمیدونم چه ارتباطی باین بحث داشت.بعد از ارائه این فرمول تا امروز دهها فرمول دیگه مطرح شدن که خیلی از اونها درست و خیلیها هم اشتباه بودن اما این یکی از فرمولهاییه که درواقع قدیمیه،اینها فرمولهاییست که در توجیه زمان خطی یا linear بکار برده میشد. امیدوارم جوابم کافی بوده باشه و اگر در جواب قبلی احساس کردید که بی ادبانه جواب دادم ببخشید، سوال شما اول مثل اقایونی بود که از جیب دانشمندها خرج میکنن بدون شناخت اونها. من بشما که میبینم علاقه دارین پیشنهاد میکنم به این ادرس برید و این فیلمها رو ببینید....
شنبه 11 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -از شما و سایت بخاطر طولانی شدن جواب پوزش میخوام. خوب اقا تقصیر خودته دیگه! سوالهایی میکنی که جوابش طولانیه و باعث میشی مسئول سایت بما هم تو دلش یه چیزی بگه.
شنبه 11 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن. دوست عزیز فرمولی که من نوشتم فرمول چگالیه و v در اونجا به معنی Volume. حجمه فکر کنم مطلب را گرفته باشید اساس بیک بنگ بر پایه توجیه انبساط جهان مادیه و این فرض بر این اساس شکل گرفت.که بر پایه افزایش فاصله ما از دگر قسمتهای جهان میباشد براساس طیف نوری البته در بعضی جاها انبساط ودر بعضی جاها انقباض را مشاهده میکنیم ولی خب انبساط بیشتره که اگر فرض بر حرکت ماده با معادله حرکتی چند بعدی بگیرم که معمولا این معادله بر روی محور مختصات بیضی شکل است ممکن در بعضی فواصل زمانی فاصله ما از اجسام اطرافمان بیشتر و یا در بعضی فواصل زمانی کمتر باشد البته سرعت حرکت در این معادله نیز موثر است پس در این مورد می شود شک کرد در مورد زمان شما تغییرات اطرافتان که میخواهید ثبت کنید از پارامتری به نام زمان استفاده میکنید و اگر تغییری صورت نگیرد فاتحه زمان خوانده شده است.
یکشنبه 12 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
ولی به نظر من زمان در معنای مطلق به این صورت نمیباشد در حقیقت زمان همواره در حال جریانه چون براساس حرف خودتان ممکن است بیگ بنگ به صورت چرخه ای باشه پس پارامتز زمان همیشه وجود دارد چون همواره جهان منفجر, انبساط و بعد منقبض و دوباره منفجر میشود و همواره در حال تغییر است در واقع زمان نسبی زاده ما میباشد ولی زمان مطلق نه!!!!
یکشنبه 12 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
قبل از بیگ بنگ هیچ قانونی وجود نداشته!!!!!!!!! اگر تقطه بیگ بنگ از ماده, ضد ماده و انرژی تشکیل شده باشد باید به نحوی از قوانین فیزیکی حاکم بر انها پیروی کند. چون یک اتفاقی در این نقطه خاموش ساکن افتاده که منجر به انفجار ان شده است.دوست عزیز شما هنور تعریف دقیقی از ضد ماده ارایه ندادید چطور ان را برای اثبات صحبتات مورد استفاده قرار میدهی؟خلاء عنصری در مفابل ماده است که ماهیت ان هنوز درک نشده ولی این عنصر تاثیر بسزایی بر ماده دارد (عامل خارجی) اگر فضا وجود ندارد پس جهان در کجا منبسط میشود و افزایش حجم میدهد؟
یکشنبه 12 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
پارامتر دیگری که در این موضوع مطرح است کلمه تصادفی میباشد.ولی به نظر من چیزی به نام تصادف وجود ندارد و جهل ما نسبت به موضوعات مختلف باعث به کار بردن این کلمه میشود مثلا پرتاب تاس یک عمل تصادفی است ولی اگر این تاس را از ارتفاع خاص با شتاب خاص تحت مقاومت هوای خاص زاویه خاص اصطکاک خاص و طرف خاص پرتاب کنیم همیشه نتیجه یکسان خواهد بود ما در پرتاب تاس بدون علم به موضوع این قوانین را رعایت میکنیم جالب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!.
یکشنبه 12 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
در پایان از توجه شما بسیار سپاسگزارم من یک انسان شکاکم در ضمن من اصلا مذهبی نیستم نه میگم خدا هست نه میگم که نیست بحث بحث علمیه پس با رعایت احترام وارد حاشیه نشوید بازم از قبل به خاطر پاسختون ممنونم
یکشنبه 12 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
درضمن من در جایی خوندم که gravity وجود نداره و این تاثیر خلاء بر ماده است نظرتون چیه؟
یکشنبه 12 دی 1389

Damavand78 - آمریکا - کالیفرنیا
هموطن گرامی‌ از از واشنگتن شما درست میگوید. من هم نمیتوانام باور کنم که چطور انسان امروزی این اراجیف مذهبی‌ (اسلامی، مسیحی‌ و یهودی) را نه تنها باور کند که از آن استفاده کنند برای نابودی انسانهای دیگر. ادیان انسان را به اسارت کشیدهاند، بهانهی برای جنگ و خونریزی بوده‌اند و عامل عقب ماندهگی بشر در ۱۸۰۰ سال پیش بوده‌اند. امروز نیز همچنان بزرگترین خطر برای بشریت بحساب میایند. چون طرفداران این ادیان هر کدام خود را صاحب این کرهٔ زمین میداند و میخواهند بزور تمام دنیا را به کیش خویش را بیاورند. من با شما موافقم که بی‌ خدایان از اینها که اینهمه ادعا دارند شریف تر هستند چون برای اینها انسانییت از خدایی که وجود نداره و انسانی‌ که هزاران سال مرده با ارزش تر است و تمام انسانها رها خواهند شد. خوشبختانه علم روزی دکّان کاسبی اینها را خواهد بست. یادمان باشد که متوالیان این ۳ دین با علم و دانش رابطه خوبی‌ نداسته و ندارند چون به نیکی‌ میدانند که بساط رمّالی اینها جم خواهد شد. به امید پیروزی علم و دانش بشریت بر خرافات مذهبی‌
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -ببین عزیز جان من متوجه نمیشم چطور شما میگین حاضر نیستین کسی بشما کتاب یا مطلب معتبری رو معرفی کنه چون به ادعای خودتون« خیلی در این مورد خوندین!» اما در عوض سوالهاتون نشون دهنده اگاهی بسیار سطحی و در حد فقط شنیدن چند مطلبه ساده و عامیه!! از اخر شروع میکنم.اولآ گراویتی یکی از اولین المنتهای موجودیت جهانه و وجود اونه که حتا موجب بوجود اومدن کهکشانها و ستاره ها و کلآ عمل «فیوژن» میشه، دوم اینکه شما بفرمائید «این خلاء» چیه؟ سوم اینکه اگر میگفتید گراویتی تاثیر جرم بر فضاست حرفتون تا حدودی قابل قبولتر بود چون دانشمندانی که ابعاد تشکیل یونیورس را بیش از 11 میدونن در نظرهاشون این رو ذکر کردن واتفاقآ گراویتی رو یکی از ابعاد میدونن.در ضمن لطفآ منبعی که در ان خوندین گراویتی وجود نداره رو ارائه کنید.
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -اما برگردیم به بالاتر اینکه شما نوشتید اگر فرض را بر گردش بیضی شکل اجسام بگیریم. اولآ که چیزی بنام پرفکشن یا نهایت خالص بودن نداریم، همه اجرام روی هم تاثیر گذارن حتا اگر ناچیز و بچشم نیاد و اما مطلق بودن زمان و یا خطی بودن ان! ازمایش ساده ای برای اینکار میشه کرد تا ثابت کنیم زمان نسبیه و مطلق نیست و سرعت اجسام بر اون تاثیر میذاره.شما وقتی در یک حالت ثابت ایستاده باشی و جسمی رو یکمتر ببالا پرت کنید این جسم دو متر رو طی میکنه، اما اگر در قطاری باشید که با سرعت صوت حرکت میکنه و فرض کنیم این بالا و پایین رفتن جسم دو ثانیه طول بکشه جسم شما 662 متر رو طی میکنه.این دقیقآ در مورد زمان صدق میکنه.فضانورد روسی و رکورد دار اقامت در فضا یک ساعت اتمی در ایستگاه میر را که مشابه ان روی زمین بود را با یک دکمه همزمان روشن کرد.
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -بعد از مدت نزدیک یک سالی که در فضا بود وقتی بزمین برگشت بعلت سرعتی که ایستگاه میر داشت در مدار زمین ساعت درون میر چند ثانیه از ساعت روی زمین عقبتر بود و زمان در این سرعت کندتر شده بود. شما اگر بسرعت نور برسی میتونی زمان رو ثابت کنی.پس ما چیزی باسم مطلق بودن نداریم.در ضمن من نگفتم بیگ بنگ چرخه ایست بلکه گفتم ممکن است که بیگ بنگ بارها و بارها اتفاق بیافته و هر کدوم اونها موجب تولید یک یونیورس جداگانه از اینکه ما در ان هستیم بشه و اما انبساط و انقباض! نه عزیز جان جهان منقبض نمیشه شواهد نشون میده که سرعت انقباض داره اضافه میشه و در مدت زمانی شاید دو برابر 13.7رانش بر گرانش چیره میشه و از فضا چیزی جز یک محیط سیاه و سرد و خالی باقی نمیمونه چون همه اجرام بسرعت دارن از هم دور میشن. واما این نکته جالب شما:گر تقطه بیگ بنگ از ماده, ضد ماده و انرژی تشکیل شده باشد باید به نحوی از قوانین فیزیکی حاکم بر انها پیروی کند.!!! نه عزیز جان کی بشما گفته یا شما کجا خوندی که نقطه بیگ بنگ از ماده و ضد ماده و انرژی تشکیل شده!؟
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران -اینها تولیدشده از بیگ بنگ بوده نه موجب تولید ان. نقطه سینگولاریتی یا مرکز شروع جهان میتونسته از تنها گراویتی یا گرانش تولید شده باشه چیزی که عده ای عقیده دارن میتونه دارای جرم باشه اما هنوز هیچ دلیلی بر ادعاشون ندارن و فقط از کلمه گراویتون بعنوان ذرات گراویتی استفاده میکنن، یعنی بازی با کلمات.و اما خواهش من از شما اینه اگر قراره سوال و جواب کنیم پس حرفهای همدیگه رو تحریف نکنیم. ببین شما نوشتی:اگر فضا وجود ندارد پس جهان در کجا منبسط میشود و افزایش حجم میدهد؟ بنده گفتم چیزی بنام خارج از ان نقطه وجود نداشته و همه چی درون بوده بدون نیاز به بیرون.جاذبه کاملآ چیره بوده اتفاقی که امروز درون بلک هول و نقطه مرکزی ان جاریه یعنی درون سینگولاریتی.
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران - اینکه اونجا چه خبره و ایا راه بجای داره و ماده یا جرم بعد از نیست شدن و زمان و مکان از هم میپاشن چه اتفاقی اون درون میافته هنوز کسی نمیدونه اما اثارش ازاد کردن نوعی از رادیو اکتیو و حتا در بلک هولهای کوچکتر نوعی شفافیت در اطراف ان و در نقطه ای دور از مرکز و مدار اونه. بله اینکه بلک سوپرمسیو بلک هولها زمانی از خودشون گاماری ازاد میکنن مشاهده شده،اما درون ان خیر.چون برای دیدن شما نیاز بنور دارید!چیزی که از بلک هول نجات پیدا نمیکنه و حتا نور هم به جاذبه ان گرفتار میشه.در اخر عزیزم فیزیک تئوری با تاس بازی و اینچیزها تفاوت داره. مشکل عده ای در اینجاست که نمیتونن درک کنن برای انجام و بروز این داده ها نیازی بفاعل نیست و کسی لازم نیست تاس رو پرت کنه!
یکشنبه 12 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران - در ضمن بنده در سری جوابهای قبلی صفحه ای رو معرفی کردم که سایت انرا منتشر نکرد! چرا؟ نمیدونم. اما امیدوارم سایت ایرانیان یوکی برای مستدل بودن صحبتها،سوالها و جوابها اجازه بدن که این منابع منتشر بشه و یا خودشون منتشر کنن و اجازه بدن بچه هایی که داخل ایران هستن به این منابع دسترسی داشته باشن. البته چه بهتر که سایت زحمت ترجمه یا زیرنویس انرا بکشه.مطمئنآ این بر اگاهی ها و دانش جمعی اضافه میکنه.علت عدم انتشار برای من مشخص نیست. بسیاری از سوالهای این دوستمون در انجا جواب داده شده. اما دوست عزیز لطفآ شما هم با اجازه سایت منابعی رو که از ان کسب اگاهی میکنید ذکر کنید. ممنون از توجه شما.
یکشنبه 12 دی 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن. دوست عزیز متاسفانه مطالبی که من بیان کردم به طور کامل درک نکردید!!. شما زمان را در کنار ماده که همون ساعت باشه قرار دادین ولی این تعریف درست نیست ولی بیانش وقت گیره در مورد باقی مطالب شما نظرهای خودم بیان خواهم کرد بنده فعلا در گیر امتحانهای دانشگاه هستم و در موقع معین حتما با شما به بحث خواهم پرداخت
دوشنبه 13 دی 1389

anty mola - عراق - اربیل
odin-بلژیک-انتورین-آقای کهکشانی آنانی که به پروفسور هاوکینگ اهانت کرده اند معلوم است که مانند شما از چه تیپ آدمهای بوده اند.شما دارید برای ا‌ثبات گفتارتان از تئوریهای هاوکینگ کمک میگیرید و از طرف دیگر نتایج. ایشان را با توهین محکوم میکنید. از طرف دیگر در ابتدای بیگ بنگ ذرات ضدماده از ذرات ماده کمتر بود که بانی تشکیل جهان شد!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 13 دی 1389

anty mola - عراق - اربیل
odin-بلژیک -انتورین- در ضمن آقای بلاک هولی این اظهار نظرهای وفخر فروشیهایتان در مورد فیزیک و نجوم را هر بچه محصل کلاس پنجم ازبره لطفا. کمتر برای کاربران این سایت کلاس بزارین !!!!!!!!!
دوشنبه 13 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
anty mola - عراق - اربیل -... شما اگه در این موارد که بقول خودت دروس کلاس پنجم دبستانه از بر هستی و همه رو فوت ابی بفرمایید تئوری پسرخاله شما«هاوکینگ» چی و در توضیح چی بوده؟ ... در هر دانشگاه و موئسسه علمی وقتی اسم این دانشمند بزرگ میاد همه اساتید سر پا میایستند اما برای شما یه پروفسور نوشتن زور داره؟ ...
دوشنبه 13 دی 1389

odin - بلژیک - انتورپن
mahyar1212 - ایران - تهران - بنده هم از این بحث استقبال میکنم. امیدوارم امتحانها را هم خوب پاس کنی. در ضمن عزیز جان نمیدونم چه رشته ای میخونی اما حتمآ از استاد فیزیکت بپرس که ایا زمان همون ساعته!!!؟ چون نمیدونم کی اینو بشما گفته اما هر کی گفته باور کن حتا دانش دونستن مقدار یک سال نوری چند کیلومتر هست رو هم نداشته.موفق باشی.
دوشنبه 13 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.