بازداشت ۷ نفر در ایران به اتهام عضویت در القاعده


بازداشت 7 نفر در ایران به اتهام عضویت در القاعده


هفت نفر در شهرستان سردشت بازداشت شدند

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از یک منبع «مطلع» اعلام کرده است که هفت نفر در شهرستان سردشت، در جنوب آذربایجان غربی، به اتهام عضویت در گروه «القاعده» بازداشت شده اند.به گزارش ایرنا، این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، چهارشنبه، گفته است: «این افراد از حدود یک ماه گذشته شناسایی و تحت پیگرد قانونی بودند که به دستور مرجع قضایی دستگیر شدند. »این منبع مطلع اضافه کرده است:« این افراد از سال های گذشته فعالیت های خود را در منطقه در جهت اهداف وهابیت و سلفی گری آغاز کرده بودند و در میان مردم اقدام به تبلیغ و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می کردند.»به گفته این منبع مطلع این افراد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده اند.این منبع مطلع که از دستگیری «هفت عضو القاعده» در سردشت خبرداده است می گوید: از باداشت شدگان «تعداد قابل توجهی کتاب، جزوه و اسناد مرتبط در مورد فرقه وهابیت و سایر فرق ضاله کشف و ضبط شده است».این منبع مطلع جزئیان بیشتری درباره هویت دستگیر شدگان ارائه نکرده است و مشخص نیست که این افراد شهروندان ایرانی هستند یا نه. ایران طی سال های اخیر ضمن ابراز نگرانی از گسترش «وهابیت» در کشور، برخی گروه های سنی مخالف را به ارتباط با سنی های تندروی وهابی متهم می کند.آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ازمراجع تقلید در قم، نیز ماه گذشته با هشدار درباره « نفوذ وهابیت» در کشور، گفته بود:« امروز فعالیت های اقتصادی و تبلیغاتی این گروه ضاله در جنوب کشور درحال گسترش است، بنده این قضیه را با رهبر انقلاب در میان گذاشته و مشکلات را بیان نموده ام.»سردشت در استان آذربایجان غربی که در جوار منطقه مرزی ایران و عراق قرار دارد طی سال های اخیر شاهد درگیری گروههای مسلح مخالف کرد با نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی بوده است.درهمین زمینه در اسفندماه سال ۱۳۸۸ وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای از باداشت چند نفر در آذربایجان غربی که دارای گرایشات «وهابی» بوده  که از طریق رخنه در برخی از مراکز مذهبی و دینی و سوء استفاده از احساسات مذهبی جوانان «اقدام به ترور افراد می‌کردند»، خبر داده بود.القاعده در ایرانخبرگزاری آسوشیتدپرس با نقل این خبر نوشته است که این نخستین بار طی چند سال اخیر است که دولت جمهوری اسلامی از بازداشت اعضای القاعده در ایران خبر می دهد.طبق این گزارش، گفته می شود بسیاری از اعضای القاعده در جریان حمله نظامی آمریکا به افغانستان و سرنگونی دولت طالبان در این کشور به ایران گریختند.در سال ۲۰۰۳ ایران نام ۲۲۵ مظنون به عضویت در القاعده که در این کشور بازداشت شده بودند را در اختیار سازمان ملل متحد قرار داد. این افراد که از ملیت های عرب، افریقایی و اروپایی بودند به صورت غیر قانونی از مرز ایران عبور کرده و وارد این کشور شده بودند.
babak1362 - ایران - تبریز
ام البنین - ایران - تهران بهت تسلیت میگم داداش هاتو دستگیر کردن...
پنج‌شنبه 9 دی 1389

سوئیس علی قمی - سوئیس - زوریخ
دوباره برچسب منافق این بار از نوع القاعده جالب هست . اسلام نابود باید گردد
پنج‌شنبه 9 دی 1389

rezafox - امارات - دبی
خیلی آدم باید ساده لوح باشد تا این حرفهارو باور کنه توی کشور امام زمون برای هر مخالف باید یه برچسب پیدا کرد/// یکی به جرم پوشیدن لباس سبز دیگری به خاطر شلوار سبز دیگری به خاطر شورت احیانا سوتین سبز یکی دیگر به جرم حزب گرایی یکی محارب یکی منافق دیگری وهابی دیگری سنی دیگری تندرو دیگری منافق دیگری همکاری با منافق یکی محارب دیگری مفسد فی الارض و... آخه برای اعدام هر کسی باید یه بهانه داشت همینجوری که نمیشه (البته توی ایران همه چیز میشه) آخه نمیدونم الآن که دیگه توی دنیا اسم القاعده خیلی کمرنگ شده ایران تازه یادش اومده؟؟؟ زمانی که باهاشون همکاری میکرد هیچی نبود حالا به اسم القاعده و ادمهای مخالفش رو میگیره و اعدام میکنه حتما //// اگه مساله اختلافات مذهبیه کانالهایی مثل اهل بیت و اینا که از هر چیزی بیشتر سبب اخلاف هستند.. فقط برچسب است برای سرکوب مخالف
پنج‌شنبه 9 دی 1389

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
1-عزیزان هموطن این چرت و پرت های آخوندی تماما مصرف داخلی دارد و در سطح جهانی دیگر کسی به این چرندیات اخوندی گوش نمیدهد. رزیم تروریستی و تروریست پرور آخوندی بدنبال دستگیری عناصر تروریست همفکرش در سوىد و دانمارک با استفاده از شیوه ی فرار بجلو برای آنکه رد پای تروریستی خود را در این اعمال جنایتکارانه پنهان نماید هر از گاهی با اعلام دستگیری تروریستی و محاربی و منافقی و مجاهد خلقی و یا چریک فدایی خلقی و سلطنت طلب و سبز مخالفی و اخیرا با نام القاعده میخواهد دستهای جنایتکارانش را در این عملیات پنهان نماید ولی زهی خیال باطل- این اراذل و اوباش جنایتکار آخوند و آخوند منش در حوزه خریت های قم ودیگر نقاط دنیا و قمبل البنی ها و گه دخترهای عاشق خرتر شون نمونه هایی از این جانیان در سطح دنیا میباشند .
پنج‌شنبه 9 دی 1389

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
هموطنان ما باید در مقابل این جانیان بسیار هوشیار باشیم اینها همانهایی هستند که اگر دستشان بما برسد از ریختن خون ما دریغ نمیکنند و در صورتیکه نتوانند مستقیم ضربه بزنند با عملیات کور بمب گذاری در مراکز پر جمعیت بخیال خامشان خدمت به امام دجال و رهبرشون مینمایند و درهای بهشت را با کلیدهای اهدایی سپاه جنایت کار پاسداران باز میکنند ما باید ضمن هوشیار و حفظ خود تا روز سرنگونی این جانیان بمحض مشاهده و شناخت این عناصر آنان را افشا و به مقامات کشورهای محل اقامت خود اطلاع دهیم . پاسداری از ارزشهای انسانی و ملی ما ایرانیان جدا از این تروریست ها و آخوندهای هرزه ی حاکم بر میهنمان میباشد . برافراشته باد پرچم پر افتخار شیر و خورشید نشان ایران .
پنج‌شنبه 9 دی 1389

احتراز - آلمان - دورف
اسلام سر و ته یک گو.. چه شیعه،چه سنّی وهابی
پنج‌شنبه 9 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
احتراز - آلمان - دورف. تو هم ....شیطان پرستی اره ؟
پنج‌شنبه 9 دی 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
rezafox - امارات - دبی با نظرت شما دوست گرامی کاملا موافقم. این جمهوری بی آبرو اسلامی اخوندی با بهانه های واهی و الکی میخواهد همه مردم ایران رو از میان بردارد و به دیکتاتوریش ادامه بدهد وگرنه چند مدت پیش دختر اسامه بن لادن در شمال تهران سالها زیر نظرسپاه پاسدارن زندگی میکرد بعدش هم که گندش در اومد. به سفارت عربستان پناهنده شد وگرنه خود جمهوری اسلامی تامین کننده اسلحه طالبان و القاعده در افغانستان است.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

prhm - ایران - رشت
جمهوری اسلامی به اندازه کافی تفرقه مذهبی راه انداخته نیازی به القاعده نداره
پنج‌شنبه 9 دی 1389

amir-amir - کانادا - تورنتو
طبق اظهارات گذشته چندین رسانه داخلى و نماینده هاى مجلس٬ بعضى از فامیل هاى درجه یک بن لادن در ویلاى دور افتاده در تهران هستند
جمعه 10 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
love-iran - ایران - مشهد دوست عزیز شیطان پرست کسانی هستند که از این رژیم حمایت میکنند. شرط اول شیطان پرستی داشتن اعتقاد به قران و محمد است. چون او بود که شیطان را خلق کرد همان طور که الله را خلق کرد.هر چند انطور که اسلام شیطان را تعریف کرده او باید از تمام ملائک و حتی خود الله فهمیده تر و منطقی تر باشد.
جمعه 10 دی 1389

rezanl - هلند - امستردام
احتراز - آلمان - دورف . مردی مرد. دمت گرم
شنبه 11 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اگه به درستی بخوان اعضای القاعده را دستگیر کنند که احتمالا بالای یک میلیون خواهد شد. سردست شان که ضحاک و مربیش تمساح و نوچه هاش احمدی نیاد و سپاه قدس و اگه بنویسم چند روز طول میکشه. هفت نفر مثل یک سوزن در انبار کاه است.
شنبه 11 دی 1389

manenarenji - المان - اسن
رژیم نجس ایران خودش سردسته حزب القاعده است.
یکشنبه 12 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.