پلی که ساخته نشد، بلکه رشد کرد - عکس

پلی که ساخته نشد، بلکه رشد کرد

شاید اغراق به نظر برسد اما واقعیت همین است . پلی که ساخته نشده بلکه رشد کرده است . جنس این پل از ریشه های درخت فیکوس الاستیکا است و به طرز شگفت انگیزی دو سر رودخانه را به هم وصل کرده است . زمانی نزدیک به 10 تا 15 سال تشکیل این پل طول کشیده است اما روز به روز قطورتر و قوی تر می شود به طوری که هم اکنون توانایی تحمل وزن 50 نفر را به طور همزمان داراست.

منبع : سایت چپق

perfectman - هلند - امستردام
حالا اگه تو ایران بود زیارتگاه میشد. میگفتن آقا نظر کرده
سه‌شنبه 23 آذر 1389

omid311 - لهستان - آوشویتز
حالا کجا هست؟
سه‌شنبه 23 آذر 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
مسئولین بی‌ بخار و بی‌ غیرت استان کهکیلویه یاد بگیرن که عرضهٔ ساخته یه پل رو ندران و راه چاره رو به انتقال روستا میدونن.
سه‌شنبه 23 آذر 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
واقعا ناراحت شدم که این خبر و این عکس روی اینترنت رفت, تا سال آینده یا باید مترو از اونجا رد بشه یا یا یک تیم فوتبال به اونجا منتقل کنند و یا قطعش می کنند بخاطر ه اینکه وطن فروش احمدی نژاد اونو افتتاح نکرده است.
سه‌شنبه 23 آذر 1389

yashainiran - ایران -
نام این درخت اشتباه است و نام اصلی آن انجیرمعابد با نام علمی Ficus bengalensis می باشد که در آن ریشه های هوایی از بالای شاخه ها خارج شده و به سمت پائین حرکت می کنند همانطورکه د شکل هم دیده می شود. این درخت بیشتر در هندوستان و بنگلادش و مناطق با آب و هوای گرم و مرطوبرشد میکند و از خانواه انجیر (Moraceae) می باشد
سه‌شنبه 23 آذر 1389

a.ahooraei - المان - کلن
perfectman/ای ول حرف منو زودتر زدی. توی چناران مشهد سال 1359 رفته بودیم واسه گردش. یک درخت بود که این درخت مطمئنآ بیش از 100 سال عمر داشت و ریشۀ اون به خاک قرمز یا چیزی شبیه این رسیده بود که در نتیجه شیرۀ قرمز رنگی از تنۀ اون ترشح میشد و مردم عامی بدبخت رو به این اعتقاد رسونده بودند که ریشۀ این درخت سر از کربلا در آورده و این خون شهیدان کربلاست که از تنۀ این درخت بیرون میزنه و تقدیس شده بود و پارچه های بسیاری بهش آویزون کرده بودند. ما گفتیم عزیزان اینها چرته کی اینارو گفته؟ که شاکی شدند و نزدیک بود سرمونو بباد بدیم که جان سالم بدر بردیم. آره داداش چنان این ملت را با تخیلات و خرافات عجین کردند, که هرگونه از معجزات طبیعت واسشون ماورالطبیعه شده.
سه‌شنبه 23 آذر 1389

1983 - ایران - تهران
perspolisi استرالیا-سیدنی- با شما کاملا موافقم
سه‌شنبه 23 آذر 1389

bmw330 - اکراین - کیعف
خیلی زیبا بود اما من فکر میکنم این دوتا درخت نر و ماده هستن وشاید هم عاشق هم بودن که بعداز گذشت زمان به هم رسیدن انقدر به هم محکم چسبیدن
سه‌شنبه 23 آذر 1389

Kili_patilaki - قطر - دوحه
a.ahooraei - المان - کلن :میگن این اتفاق فقط در روز عاشورای هر سال میفته.و اگه اینجوری باشه کمی عجیبه ولی خوب تا نبینم باورش برام سخته!
سه‌شنبه 23 آذر 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
کاش می گفتید کجای دنیاست.مثلا شرق آسیا!
سه‌شنبه 23 آذر 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
مگر کشورهای کفر چی دارند که طبیعت خدا هم با انها است ؟ .
سه‌شنبه 23 آذر 1389

freedom girl - هلند - دلفت
تو کدوم کشور?
سه‌شنبه 23 آذر 1389

bijan tani - انگلستان - لندن
زیبا بود ممنون
سه‌شنبه 23 آذر 1389

pegahsr - امارات - دبی
من نمیدونم بعضیهاتون چه اصراری دارید همه چیز رو به هم ربط بدید. باور نکردنی بود
سه‌شنبه 23 آذر 1389

elias_se99 - سوئد - استکهلم
خیلی زیباست !!! از طنیعتش میاد به نظر من تایلند باید باشه
سه‌شنبه 23 آذر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.