پنیر طعم‌دار

 
پنیر طعم‌دار

مواد لازم:

شیر یک کیلو

ماست چهار قاشق غذاخوری
سیاه‌دانه به مقدار دل‌خواه (می‌توانید از زیره سیاه و سبزی‌های معطر خشک شده هم استفاده کنید)

طرز تهیه:

شیر را جوشانده سپس ماست را به داخل شیر می‌ریزیم و حرارت را کم می‌کنیم تا شیر بصورت بریده بریده در بیاید. تقریبن مدت پنج دقیقه طول می‌کشد. آب‌کش را روی ظرفی قرار می‌دهیم و روی آب‌کش پارچه نازکی می‌کشیم و شیر را درون پارچه می‌ریزیم . بعد چاشنی مورد نظر را به آن اضافه می‌کنیم (سیاهدانه یا زیره سیاه یا ترخون و ...) بعد پنیر را در وسط پارچه جمع می‌کنیم و پارچه را روی هم می‌آوریم و جسم سنگینی روی آن می‌گذاریم (می‌توانید یک قابلمه را پر آب کنید و روی پنیر بگذارید) مدت یک یا یک و نیم ساعت به همین صورت بماند. اگر زیاد بماند آب پنیر کاملن کشیده شده و خشک می‌شود. آب پنیر که در ظرف جمع شده را دور نریزید مقداری از آن‌را نگه دارید و داخل همان کمی نمک بریزید و پنیر را داخل آن بگذارید بعد از چند ساعت پنیر خوش‌مزه و طعم‌دار آماده است.

شوری پنیر بستگی به ذائقه خودتان دارد. اگر پنیرتان زیاد شور شد می‌توانید قبل از استفاده کمی در آب سرد بگذارید. ولی به‌تر است از ابتدا نمک زیاد نریزید. من سه نوع پنیر با چاشنی: سیاه‌دانه- زیره‌سیاه و ترخون درست کردم که هرسه خوش طعم و خوشمزه هستند.هر کیلو شیر تقریبن 180 گرم پنیر می‌دهد. به‌تر است پنیر را کم و تازه تازه درست کنید.

منبع : سایت آشپزخانه شیندخت

khosh bavar - ایران - یزد
هر چه پنیر طعم دارتر باشه, ان پنیر گرانتر از پنیر کم طعم دارتره !? عجب جمله ای شد ! هر که فارسیش بهتره اجازه داره اینرا ترجمه بهترتر ! کند ?! و انهم بخاطر قارچ میباشد, قارچهای اصیل بوی شدیدی دارند تا قارچهای کم اصیلتر !?
دوشنبه 17 آبان 1389

shiva safapour - ایران - تهران
سلام و روز بخیر به عشق خودم .اوقات خوبی رو برات ارزو میکنم .عاشقتم و میدونی که دل عاشق دلی پاینده باشد. چراغ روشن آینده باشد ...دل عاشق دلی چون نوبهاران...ز فرط مهربانی غنچه‌باران ..دل عاشق دلی امیدوار است ..چو خورشیدی نهان در شام تار است ..می پرستمت و این همیشه یادت باشه .ایران تهران
دوشنبه 17 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
shiva safapoür ما نفهمیدیم تو عاشق کی شدی عاشق پنیر . یا عاشق خوش باور . نکنه عشقت هم مثل پنیره . یا شوره یا بی نمک . جان من رو راست بگو
سه‌شنبه 18 آبان 1389

محمدرضا بهشتی - ایران - تهران
این عکس هر کسی را می تواند عاشق خودش بکند . خصوصا آنانیکه خارج از ایران هستند . می دانید که نان بربری تازه ایرانی+ پنیر ایرانی + گردو ایرانی + گوجه و خیار معطر ایرانی + سبزی تازه ایرانی +...... بازم بگم یا بسه!!!
سه‌شنبه 18 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
bawafa1385 - المان - هامبورگ : ما از این شانسها نداریم ! من به دنبال شیرین میگردم ! ولی تازه گی فهمیدم و شاید شایعه پراکنی میکنند, که شیرین مدتها از ایران مهاجرت کرده !? نمیدونم راسته یا دروغه ?!
سه‌شنبه 18 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
bawafa1385 - المان - هامبورگ : من فرهادم و به دنبال " شیریندرلا " میگردم !
سه‌شنبه 18 آبان 1389

mimik - ایتالیا - رم
بهترین پنیرهای دنیا پارمیزان ورریکاتتا هستند(ricotta, parmigiano )
سه‌شنبه 18 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
من دیگه خجالت میکشم و از خجالتی قرمز میشم, که چیزی بفرمایم !
سه‌شنبه 18 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
خوش باور یزد . جمالتو عشه داداش . پس این عاشق شیوا کجا رفت
سه‌شنبه 18 آبان 1389

Negah* - المان - فرانکفورت
دستتون درد نکنه من این پنیررو درست کردم طعمشو نعناع تازه از با غچه خودمون کردم یه بارم با گردو درست کردم..البته گردو رو یکشب در آب سرد گذاشتم که طعم تلخش از بین بره جاتون خالى خیلى خوشمزه شد لطفا دستور ماست میوه هم رو بدید ممنون میشم.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
mimik - ایتالیا - رم : گوشتهای خوشمزه خوک Prosciutto di Parma, دلم لک زده واسش !?
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.