طنز الاغ


طنز الاغ

محمد علی ابطحی در سایت وب نوشت می نویسد  :

می گویند مردی روستایی با چند الاغش وارد شهر شد. هنگامی که کارش تمام شد و خواست به روستا بازگردد، الاغ ها را سرشماری کرد. دست بر قضا سه رأس از الاغ ها را نیافت. سراسیمه به سراغ اهالی رفت و سراغ الاغ های گمشده را گرفت. از قرار معلوم کسی الاغ ها را ندیده بود. نزدیک ظهر، در حالی که مرد روستایی خسته و ناامید شده بود، رهگذری به او پیشنهاد کرد، وقت نماز سری به مسجد جامع شهر بزند و از امام جماعت بخواهد تا بالای منبر از جمعیت نمازخوان کسب اطلاع کند. مرد روستایی همین کار را کرد. امام جماعت از باب خیر و مهمان دوستی، نماز اول را که خواند بالای منبر رفت و از آن جا که مردی نکته دان و آگاه بود، رو به جماعت کرد و گفت: «آهای مردم در میان شما کسی هست که از مال دنیا بیزار باشد؟» خشکه مقدسی از جا برخاست و گفت: «من!» امام جماعت بار دیگر بانگ برآورد: «آهای مردم! در میان شما کسی هست که از صورت زیبا ناخشنود شود؟» خشکه مقدس دیگر برخاست و گفت:«من!» امام جماعت بار سوم گفت:«آهای مردم! کسی در میان شما هست که از آوای خوش (صدای دلنشین) متنفر باشد؟» خشکه مقدس دیگری بر پا ایستاد و گفت:«من!» سپس امام جماعت رو به مرد روستایی کرد و گفت: بفرما! سه تا خرت پیدا شد. بردار و برو

dkdk - دانمارک - اسلیس
چقدر طنز جدا که این ابطحی مادر مرده هنگام اعترافاتش در دادگاه چنین طنزی را میگفت همانجا تبرعه و بیگناه شناخته میشد.ظمنا مگر نبوی نوربخش مانند ابطحی شکنجه نشدند?..هر دو شدند اما این کجا...ان کجا.عاقلان دانند.
دوشنبه 26 مهر 1389

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
چقدر با حال و جالب بود..با تشکر از iranianuk.
دوشنبه 26 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
بیخود. به خر اهانت نکنید. خرها از همه کسانی که د ر اون مسجد بودند باهوشترهستند. من از تجربه شخصی حرف میزنم.
دوشنبه 26 مهر 1389

2oktor - ایران - قم
ابطحی رو ای ول
دوشنبه 26 مهر 1389

mashkok - ایران - تهران
بنده خدا از این مثلها زده که بردند ترتیبشوه دادند
دوشنبه 26 مهر 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
تااونجایی که ازنویسنده مطلب شناخت دارم خودش ازهرسه مورد متنفره.
دوشنبه 26 مهر 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
یک جوک: یک زن و شوهری با بچه شان میرن باغ وحش, وقتیکه بچه, خر را میبینه, شروع میکنه به داد و شیون کردن, که من میخوام خرسواری کنم, که با اعتراض والدینش مواجه میشه, که چنین چیزی امکان نداره, که بچه با شنیدن این جواب گریه اش بیشتر میشه که من باید خرسواری کنم, و وقتیکه اعصاب همه را داغون کرد و ول کن معامله نبود, بدینخاطر زن رو میکنه به شوهرش و میگه, ترا خدا, این بچه رو روی دوشت بگذار که دیگه گریه نکنه !
دوشنبه 26 مهر 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
اوا مگه خامنه ای و مموتی و جنتی گم شدند?
دوشنبه 26 مهر 1389

iranesabz - هلند - امستردام
این بیچاره اگر سری به مدرسه حقّانی قم میزد به جای سه تا خر سه هزار تا خر میتوانست بگیره.
دوشنبه 26 مهر 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
آخوندهای حاکم بر ایران که با موسیقی مخالفند همگی جزو شخص سوم هستند، اما هنوز مردی پیدا نشده انها را با خود ببرد.!!
دوشنبه 26 مهر 1389

Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
khosh bavar - ایران - کرمان مرسی جالب بود
دوشنبه 26 مهر 1389

naghme 77 - سوئد - گوتنبرگ
khosh bavar ایران-کرمان ,کلی خندیدم باحال بود مرسی
دوشنبه 26 مهر 1389

safih - اصفهان - ایران
تا آنجا که یادم هست این داستان شعری بود از جامی :. آرند که واعظی سخنور * بر مجلس وعظ سایه گستر. از دفتر عشق نکته می راند * و افسانه ی عاشقی همی خواند. خر گم شده ای بر او گذر کرد * وز گم شده ی خودش خبر کرد. زد بانگ که کیست حاضر امروز * کز عشق نبوده خاطر افروز. نی محنت عشق دیده هرگز * نی جور بتان کشیده هرگز. برخاست ز جای، ساده مردی * هرگز ز دلش نزاده دردی. کان کس منم ای ستوده ی دهر * کز عشق نبوده هرگزم بهر. خر گم شده را بخواند کای یار * اینک خر تو، بیار افسار.
دوشنبه 26 مهر 1389

homa-ir - المان - هامبورک
Khosh bavar - ایران - کرمان. خیلی طنزت جالب بود . غش کردم ازخنده , طنز الاغ هم جالب بود. کلا مسجد جای همین الاغها هم هست .
دوشنبه 26 مهر 1389

kara - هلند - رتردام
Black Chador - امریکا - ولدن . دوست عزیز دستت درد نکند. من حیوانات را و مخصوصا الاغ را از هر موجودی بیشتر دوست دارم. حیف که نمیتوانم خررا به عنوان حیوان خانگی نگه دارم. بقیه دوستان لطفا به خر توهین نکنید. دلداده خر
دوشنبه 26 مهر 1389

yashasinazarbaijan - امریکا - نیویورک سیتی
پس با این حساب ایران با این همه اخوند ......................... واوایلا
سه‌شنبه 27 مهر 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
Dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان, naghme 77 - سوئد - گوتنبرگ, homa-ir - المان - هامبورک: قابلتون را نداشت, همیشه شاد و خندان باشید !
سه‌شنبه 27 مهر 1389

shayna - ایران -
این رو که توی مدرسه خوندیمش
سه‌شنبه 27 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
ولی این سه تا خر توی عکس چه خرای خشگلی هستن, انگار کره خرای یک مادرن اینقدر به هم شبیهن. این خرا ارد میخورن? هر سه پوزهاشون سفید انگار توی اخورشون بجای جو اردجو ریختن اهان شاید دندون درد داشتن نمیتونستن جو بجوند. شاد باشین
چهار‌شنبه 28 مهر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.