چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱ اكتبر ۲۰۰۹
کیارستمی: به خاطر شرایط سیاسی در خارج از کشور فیلم میسازم
عباس کیارستمی در پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم پوسان
عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس ایرانی، روز پنجشنبه، در حاشیه جشنواره فیلم پوسان با اشاره به اینکه ترجیح میدهد به زبان فارسی فیلم بسازد گفت که شرایط سیاسی ایران او را مجبور کرده است که در خارج از کشور به فعالیت هنری بپردازد.عباس کیارستمی، در حاشیه پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم پوسان کره جنوبی، بزرگترین فستیوال فیلم آسیا، اظهار کرد که ترجیح میدهد به زبان فارسی فیلم بسازد، اما در حال حاضر شرایط سیاسی داخل ایران برای فیلمسازی ایدهآل نیست و به همین دلیل ساختن فیلم به زبان مادری برای وی مقدور نیست.وی که به دلیل نمایش فیلم «رونوشت برابر اصل» در این فستیوال حضور دارد، گفت: «این به آن معنا نیست که من از فیلمهایی که خارج از ایران ساختهام راضی نیستم. زبان سینما یک زبان جهانی است، اما دوست دارم به زبان خودم فیلم بسازم… به عنوان فیلمساز مهم این است که اگر دری به روی تو بسته شد، در دیگری را که باز است پیدا کنی و این کاری است که من با فیلمسازی در خارج از کشور انجام میدهم.»این کارگردان ۷۰ ساله که فیلم «رونوشت برابر اصل» را در ایتالیا کلید زد، با اشاره به اینکه شاید فیلم بعدیاش را در این بخش از آسیا بسازد، گفت شاید کره جنوبی یا ژاپن را برای این کار انتخاب کند.فیلم «رونوشت برابر اصل» که اولین فیلم بلند عباس کیارستمی است که در خارج از کشور ساخته شده، محصول مشترک ایتالیا، فرانسه و ایران است و ژولیت بینوش و ویلیام شیمل در آن به نقشآفرینی پرداختهاند.این فیلم رابطه پیچیده زن و مرد را به تصویر میکشد و ژولیت بینوش، که به همراه عباس کیارستمی در بوسان حضور دارد گفته است که او و آقای کیارستمی از ابتدای فعالیت سینمایی مشترک خود با این تم سر و کار داشتهاند.خانم بینوش فرانسوی که اسکار بهترین بازیگر زن سال ۱۹۹۶ را به عنوان یکی از دستاوردهایش در پرونده فعالیتهای هنری خود دارد، میگوید عباس کیارستمی و هو شیاشین، کارگردان تایوانی که خانم بینوش در سال ۲۰۰۸ در فیلم «پرواز بادکنک قرمز» وی نقش آفرینی کرده است، بزرگترین تأثیر را بر حرفه سینمایی و زندگی وی داشتهاند.فیلم «شیرین» کیارستمی نخستین فیلم ایرانی است که ژولیت بینوش در آن به ایفای نقش پرداخته است. وی پس از آن در فیلم «رونوشت برابر اصل» ظاهر شد که این نقش آفرینی جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال فیلم کن را برای او به ارمغان آورد.دیگر فیلمهای کیارستمی نیز پیش از این بارها مورد توجه جشنواره فیلم کن و سایر جشنوارههای فیلم بینالمللی واقع شدهاند.عباس کیارستمی پیش از «رونوشت برابر اصل» با فیلمهای «زیر درختان زیتون»، «باد مارا خواهد برد» و «ده»، در جشنواره بینالمللی فیلم کن حضور داشت و در سال ۱۹۹۷برای ساخت فیلم «طعم گیلاس»، نخل طلایی این جشنواره را از آن خود کرد.
sapho - ایران - اصفهان
|
از وقتی درومد با اون لحن به نازی بگلری گفت ازدواج برای یک زن یک امر حیاتیست نصف زنا باش بد شدند من که اصلا خوشم ازش نمیاد |
پنجشنبه 22 مهر 1389 |
|
khosh bavar - ایران - کرمان
|
sapho - ایران - اصفهان: افرین به شهامت شما, که تحت تاثیر مطبوعات قرار نگرفتی و " قدرت " انتقاد کردن را بخودت دادی. ایشان هم, از ازادی بیانش استفاده کرده و نظرش را گفته که امیدوارم لحن " فتوایی " نداشته بود, زیرا ایشان را خیلی سطحی میشناسم و باعث افتخار ماست که یک ایران " دیگری " به جهان معرفی میکنه . ولی برایم جالبه که همیشه عکسش را با عینک افتابی میبینم که منو بیاد Karl Lagerfeld میندازه, امیدوارم "کپی برابر اصل " نباشد !? |
پنجشنبه 22 مهر 1389 |
|
sepher - استرالیا - سیدنی
|
ازکی تا حال ایشون شده فیلم ساز!? خوشبختانه امروزه دیگه بچه ها هر کدوم یه موبایل دوربین دار دارن خودشون, و برید ببینید توی یوتیوپ چقدر بهتر از ایشون فیلم ساختن! من وقتی فیلم زیر درختان زیتون وفیلم طعم گیلاس رو دیدم از ایرانی بودن خودم شرم کردم. چقدر یه انسان میتونه بی ذوق باشه و بی سلیقه! ابروی یک کشور رو بردن هنر نیست جایزه بردن هم همینطور! |
جمعه 23 مهر 1389 |
|
sepher - استرالیا - سیدنی
|
sapho - ایران - اصفهان . . عزیز جان ایشون به قول خودش فیلم سازه اندیشمند نیست! اگه بود درک میکرد که هیچ دو انسانی مساوی نیستند, حتی دو خواهر که در یک خانواده وباهم بزرگ میشن انقدر متفاوت هستند که نباید درموردوشون حکم قطعی داد! من وافعا ناراحت میشم که به شخص که انقدر دید محدودی داره میگن کارگردان ایرانی! فیلمهایی هم که میگن! همش تصویر برداری از در و دهات شمال ایرانه! نه داستانی داره نه حرف تازه ای! فقر وبدبختی رو تصویرکردن که فیلم سازی نیست! . |
جمعه 23 مهر 1389 |
|
sapho - ایران - اصفهان
|
khosh bavar ایران_ کرمان. معلومه که نگرفتم. sepher استرلیا_سیدنی. البته که نیست و الا این حرفو نمی زد و واسه سه و نیم میلیارد بشر به قول شما حکم قطعی نمی داد اصلا وقتی می گه ازدواج معلوم نیست منظورش به چیه چون این کلمه هم ممکنه آدما برداشت متفاوت ازش بکنند حد اقل دلیل این وجوب و الزام هم نمی گه آدم نمی دونه منظورش به نیازهای اقتصادی اجتماعی یا عاطفی یا جنسی یه دختره که اونا هم هر کدوم به هزار و یک عامل بستگی داره و وابسته به موقعیت و طرز فکر و روحیات و توقع هر فرد از زندگی خییییییلی متفاوته. کامنت اول شما هم خیلی جالب بود. |
جمعه 23 مهر 1389 |
|