سید حسن نصرالله : ایران تمام امکانات خود را برای کمک به لبنان بسیج کرده است

سید حسن نصرالله : ایران تمام امکانات خود را برای کمک به لبنان بسیج کرده است

ایران حامی همیشگی مقاومت است , تمرکز حزب الله بر بازسازی لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی قبل در سخنانی از نقش ایران در حمایت از مقاومت مردم در منطقه خاورمیانه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سید حسن نصرالله" در سخنان خود از همراهی ایران با ملت های منطقه در جریان جنگ های 33 روزه و 22 روزه قدردانی کرد و گفت: وظیفه خود می دانم که از حمایت های ایران از گزینه مقاومت تشکر کنم.

وی که سخنانش به طور زنده از شبکه المنار و پرس تی وی پخش می شد در ادامه با اشاره به ویرانیهای به جا مانده از جنایات صهیونیست ها در جنگ 33 روزه لبنان گفت: در جریان این جنگ بیش از هزاران خانه، جاده و تاسیات زیربنایی در جنوب لبنان تخریب شد که حزب الله هم اکنون در امر بازسازی ویرانیهای به جا مانده از جنگ فعالیت می کند.

نصرالله در ادامه اولویت حزب الله لبنان را پس از جنگ 33 روزه، بازسازی منازل تخریب شده و بازگرداندن ساکنان آنها دانست.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به کمک برخی کشورهای عربی نیز اشاره کرد و گفت که از آنها خواستیم تا کمک های خود را فارغ از انگیزه های سیاسی به لبنان بدهند.

وی در ادامه با اشاره به کمبودهای موجود در لبنان گفت: به برداران ایرانی خود گفته ایم که ما نیازمند کمک هستیم. ما نیازمند پول، دارو و موارد دیگر هستیم و ایران نیز با گشاده رویی با این درخواست ما موافقت کرده است. 

سید حسن نصرالله در ادامه با مقایسه ویرانی های جنگ 33 روزه با بحران بوجود آمده در آمریکا پس از توفان کاترینا گفت : در آمریکا شاهد بودیم که پس از وقوع این توفان سهمگین آوارگان به حال خود رها شدند اما ما در لبنان از اولین روزهای پس از پایان جنگ به کمک مردم شتافتیم و با پرداخت پول به آسیب دیدگان از جنگ سعی کردیم تا در اسرع وقت مشکلات آنها را مرتفع کنیم.

ایران تمام امکانات خود را برای کمک به لبنان بسیج کرده است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: جنگ 33 روزه ویرانه های زیادی در لبنان برجای گذاشت و بسیاری از آنها تا کنون با کمک ایران بازسازی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار و پرس تی وی، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با تقدیر از نقش ایران در دوران پس از جنگ 33 روزه در بازسازی لبنان گفت: ما هزینه های ساخت و ساز و ویرانه های جنگ را به مردم پرداخت کرده ایم، در این مدت نیمی از حدود 19 هزار و 980 خانه ویران شده در سراسر لبنان و 121 هزار و 300 خانه که آسیبهایی را در طول جنگ دیده اند، تعمیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود 44700 خانواده غرامت ناشی از ویرانه های جنگ و هزینه های بازسازی را دریافت کرده اند. به گفته وی بخش اعظم بازسازی با کمک مالی و حمایتهای ایران صورت گرفته است.
 
به گفته وی در این سالها حزب الله علاوه بر ساخت منازل ویران شده در ساخت پروژه های عظیم از قبیل بزرگراهها، مدارس و بیمارستانها با ایران همکاری داشته است و در این بین ایران تمامی امکانات خود را برای کمک به لبنان بسیج کرده است.
 
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: هزینه های بازسازی و پرداخت غرامت به قربانیان جنگ سنگین بوده و پرداخت آن بدون کمک و همکاری کشورهایی مانند ایران ممکن نبود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس جمهوری سوریه تقدیر کرد و اظهار داشت: سوریه موضع قابل تقدیری در برابر مقاومت لبنان داشته است.

سید حسن نصرالله همچنین از سفر رئیس جمهوری ایران طی روزهای آینده به لبنان خبر داده و از آن استقبال کرد.
انتشار اسناد جدیدی درباره ترور حریری , رای دادگاه بین المللی بحران زاست
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان با بیان اینکه موضوع ترور نخست وزیر اسبق این کشور یک موضوع داخلی است بر لزوم رسیدگی به این پرونده در داخل کشورش تاکید کرد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المنار، "سید حسن نصرالله" در توضیح اینکه چرا باید به پرونده ترور حریری در یک دادگاه لبنانی رسیدگی شود گفت : ممکن است دادگاه بین المللی سیاسی باشد و برخی کشورها در آن اعمال نفوذ کنند.

نصرالله افزود : منظور من اعمال نفوذ اسرائیل و آمریکا در این دادگاه نیست هر چند که آنها در این دادگاه اعمال نفوذ داشته اند. منظور من برگزار شدن دادگاه بدون دخالت دیگران است و این فقط نظر حزب الله نیست بلکه تمام مردم لبنان نیز چنین عقیده ای را دارند و بنابراین رای دادگاه بین المللی در مورد ترور حریری نمی تواند برای ما فصل الخطاب باشد.

وی در ادامه با انتقاد از نادیده گرفته شدن اسناد ارائه شده از سوی حزب الله در مورد ترور حریری گفت: به نظر ما قوانینی که در دادگاه رسیدگی کننده به دادگاه حریری به گونه ای طراحی شده اند که رای خود را بر اساس شهادت شاهدان دروغین استوار کرده اند و رای نهایی نیز بر اساس این شهادت های دروغ صادر می شود.

نصرالله تاکید کرد که به دلیل سیاسی بودن رای صادره از سوی دادگاه رسیدگی کننده به ترور رفیق حریری، این رای در صورت صدور موجب بروز بحران در لبنان می شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: ما مدارک مستدلی را در مورد ترور حریری منتشر کردیم اما دادگاه به آنها رسیدگی نکرد. می گویند حزب الله در ترور حریری دست داشته و برای اثبات ادعای خود اسناد دروغینی را ارائه می کنند.

نصرالله گفت: آنها برای اثبات ادعای خود می گویند که برخی از اعضای حزب الله تماسهایی را با افراد نزدیک به حریری برقرار کرده اند و ما این شماره تلفنها را به دست آورده ایم، کدام عقل سلیمی قبول می کند که شماره تلفن اثبات کننده جرم شخصی در ترور یک فرد باشد.

سید حسن نصرالله در ادامه از برنامه خود برای برگزاری کنفرانسی خبری در آینده نزدیک خبر داد و گفت : در این کنفرانس خبری اسناد جدیدی را درباره دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری منتشر می کنم و از مردم لبنان می خواهم تا این کنفرانس خبری را مشاهده کنند. 

تحقیقات بیانگر نقش تل آویو درترور حریری است , اسرائیل عامل ناامنی منطقه

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش آمریکا و رژیم اسرائیل برای تضعیف مقاومت در منطقه خبر داده و نسبت دادن ترور حریری به حزب الله را توطئه ای در این راستا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی امروز خود در مراسم افتتاحیه کاشت یک میلیون نهال در لبنان گفت: آمریکا و اسرائیل خواستار تضعیف مقاومت هستند، از این رو هدف دادگاه بین المللی متهم کردن حزب الله در موضوع ترور حریری است.

وی افزود: اما برای چنین کاری باید با دلایل و مدارک سخن بگوییم و صرفا بر اساس دیدگاههای سیاسی نظر ندهیم، همه می دانیم که اگر حکم دادگاه بین المللی صادر شود، طبیعتا موجب بی ثباتی می شود.
 
دبیرکل حزب الله لبنان با این حال یادآور شد: امیدواریم بتوانیم پیامدهای ناشی از این اقدام را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم کشورمان دچار تنش شود و به مسئولیتمان عمل کنیم.
 
وی با بیان این که حزب الله تسلیم خواسته دادگاه بین المللی در پرونده حریری نمی شود، خاطرنشان کرد: تحقیقات واقعی نقش اسرائیل را در حادثه ترور حریری روشن خواهد کرد. به گفته وی تنها رژیم اسرائیل از متهم کردن حزب الله در این پرونده سود می برد.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه حزب الله منکر گفتگو برای حل اختلافات نیست تاکید کرد: گفتگو باید وجود داشته باشد اما هیچ کس حق دخالت در امور داخلی و تجاوز به خاک ما را ندارد، این کشور ماست، خاک ما و خون ما است و آینده ما متعلق به ما خواهد بود. وی در بخش دیگری از این سخنان از وجود مدارکی که نشانگر دخالت مستقیم اسرائیل در ترور حریری است، خبر داده و اظهار داشت: اسرائیل و کسانی که حامی آن هستند و کسانی که اسرائیل را با تمام امکانات خود حمایت می کنند، خواستار تغییر در منطقه به نفع این رژیم هستند.
 
وی با انتقاد از بی توجهی جامعه بین الملل به کشته شدن نوجوانان فلسطینی در کرانه باختری و موضوع زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل تاکید کرد: آمریکا و همپیمانانش بدنبال ایجاد شرایط مطلوب برای اسرائیل در مذاکرات سازش هستند.
 
وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت عربستان و سوریه از ثبات لبنان، رژیم صهیونیستی را عامل بی ثباتی در منطقه دانست و گفت: بحث من این نیست که تلاشهای عربی که برای آرام کردن لبنان صورت گرفته به بن بست رسیده است، اما از روزی که فلسطین اشغال شد تا امروز همیشه در منطقه ما شاهد بی ثباتی بوده ایم، شاهد این بوده ایم که کشورها درگیر جنگ شده اند.
 
سید حسن نصرالله تاکید کرد: اسرائیل بصورت مداوم در دادگاههای بین المللی و جهانی اعمال نفوذ کرده است، اینها چیزهای تازه ای نیست و نمی خواهم بگویم که کشورهای عربی در خصوص آرامش لبنان کوتاهی کرده اند.
SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
وقتی کشور دست صاحبان اصلیش بیفته اونوقته که تو تازی زاده کمکهای واقعی ایرانو به خودت میبینی.یه جوری کمکت میکنیم که خودتو اجداد عربت حال کنین.
یکشنبه 18 مهر 1389

tamoz - انگلستان - نیوکاسل
انگل اجتماع...
یکشنبه 18 مهر 1389

farzad145 - ایران - شیراز
قیافه اش مثل جنگه نر می مونه
یکشنبه 18 مهر 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
خودش عامل جنگ 33 روزه بوده حالا از ایران گدایی می کنه. مردم لبنان و ایران رو بدبخت کرده ادعا کمک سریع بعد از جنگ هم میکنه.
یکشنبه 18 مهر 1389

Nader Jahanbani - کانادا - تورنتو
شیخ شریر و حرامزاده را بنگرید که چگونه در کمال وقاحت و دریدگی به مزدوری خود در قبال رژیم فاسد آخوندی اعتراف میکند!.از این جنایتکار باید پرسید که آیا مردم مصیبت دیده و جنگزدن مناطق آسیب دیده در جنگ 8 ساله هم از همین حقوقی که حزب الله برای خود قائل است برخوردارند یا نه؟ آیا بعد از 23 سال از پایان جنگ, مردم این مناطق توانستند به خانه و کاشانه خویش بازگردند؟ 28 سال بعد از بازپس گیری خرمشهر, مردم آن در چه شرایطی می زیند؟ حکومت دزدان و بی ناموسهای اسلامی آیا اصلاً رسالتی هم در این زمینه برای خود قائل هست؟ به حزب الله شریر میگویم, آن روز دور نیست که آنچه را با هزار حیله و چاپلوسی و گسیل کردن مزدوران سرکوبگرتان در قالب 2 تیپ رزمی به ایران برای سرکوب قیام, خاک جنوب لبنان به توبره کشیده خواهد شد, این خوکان کثیف و خائن اسلامی!
یکشنبه 18 مهر 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
نگو ایران ، بگو حکومت ولی وقیح. ایرانیها اگه قدرت و پول داشتند که کشور خودشون رو میساختند. 22 سال از پایان جنگ صدام و خمینی گذشته ولی هنوز شهرهای جنگزده بازسازی نشده اند اما حکومت ولی وقیح برای بازسازی جنوب لبنان همیشه آماده است!!! پاینده ایران.
یکشنبه 18 مهر 1389

shir o khorshid - ایران - اصفهان
دبیرکل حزب الله لبنان با این حال یادآور شد: امیدواریم بتوانیم پیامدهای ناشی از این اقدام را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم کشورمان دچار تنش شود و به مسئولیتمان عمل کنیم. آخوندهای ما تو چه فکری هستند و این گوریل تو چه فکری
یکشنبه 18 مهر 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
به قول برره ایها پول زور از مردم ایران گرفتند, خاک بر سر حکام وطن فروش و عرب پرست ما.
یکشنبه 18 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
حسن خرا. خودش میداند که بدستورایران وسوریه چه جنایت وحشیانه ای مرتکب شده که نمیخواهند دادگاه بین المللی رسیدگی کند چون سران رژیم الاغ علی و اون بشار بوقلمون زاده باید جوابگو باشند بدبختانه رفیق حریری یک پسر که نه بلکه یک دایناسور پس انداخته که شهامت یک بچه تروریست فلسطینی هم را ندارد اوائل مردانگیش فقط میگفت. توسط سوریه این جنایت صورت گرفته ولی بعد از تهدیدها زیپش را کشید این بچه فیل دبیرکل تروریستهای لبنان در ادامه اراجیف گفته جنگ 33 روزه ویرانه های زیادی در لبنان برجای گذاشت و بسیاری از آنها تا کنون با کمک ایران بازسازی شده اند.تخمه ترویست باعث ویرانی تو احمق هستی که. باید رژیم اشغالگر ایران از پول نفت و صدقه و خیرات تو گلودیده هایی مثل تو لاشخور بریزد
یکشنبه 18 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
همین لبنان بهترین محل توریستی و سیاحتی و عشقبازیست. این ملاهای پدر سوخته فقط به زیبایی کنار دریای بیروت رسیدگی میکنند چون خودشان اونجا پلاژ دارند. مطمعاباشید که بعد از سقوط رژیم الاغ علی خاعنه ای لبنان و سوریه جولانگاه آتشبازی میشود چرا که . ملاها همگی پا به فرار سرازیر کاباره ها و رقاصخانه ی دمشق و بیروت میشوند
یکشنبه 18 مهر 1389

homa-ir - المان - ّهامبورک
سیدحسن نصرالله مفت خور و باج بگیر - مرده شور خودت باان خنده تهوع اورت و با ان عمامه سیاه سیدیت - گور بگوربشی مثل خمینی جبار
یکشنبه 18 مهر 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
ریختش عین گودزیلا می مونه, مفت خور
یکشنبه 18 مهر 1389

فاتح - ایران - تهران
همانطور که استکبار جهانی تمام امکانات خود را برای حمایت از صهیونیستها بسیج کرده ، ایران اسلامی هم اینکار را می کند و قطعاً رضایت خداوند در حمایت از مظلومین است و اینکار وظیفه هر انسان آزاده ایست .
یکشنبه 18 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
خوکچه هندی نمیخواد پولیشش کنی , قبل از اینکه لب باز کنید دولت مردان عربزده سوسمارنشان ایران سیل کمکهای نقدی و همه جانبه رو به سمت شما شروران جنگجو روانه کردن, البته به این امید که روز مبادا شماها از ایشان حمایت و پشتیبانی کنید. احمقها غافلند از اینکه شماها از بیخ عربید, بی چشم و روئید, نمک به حرومید ودر زمان نیاز شان به شاها فقط بیلاخ پشت بیلاخ تحویلشون میدین. ولی نمیدونم چرا اینا از اشتباهات گذشته شون درس نمیگیرن و این اشتباه رو دوباره و سه باره و .... تکرار میکنن. شاید چون اینها هم عمامه بسرن? هالا که اب و برق و گاز مجانی باضافه دلارهای بیزبون ملت مظلوم ایران که خودشون واسه هر کوچکترین مایحتاج روزانهشون ماکسیمال تلاش رو باید متحمل بشن. کوفتتون بشه. حلواتون رو بخوریم انشالله.
یکشنبه 18 مهر 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
بزودی ایران عزیزمان را از چنگال اشغالگران تازی آزاد خواهیم کرد و آن موقعه کمکی بهت بکنیم که کیف کنی!حرامزاده خوک گردن کلفت
یکشنبه 18 مهر 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
تف تو روح پدر تو و خامنه ایی/ ا خه بی ناموسا مردم خودمون با بدبختی دارن زندگی میکنند بعد این زنازادها میلیاردی میدن به یه مشت ادمکش.
یکشنبه 18 مهر 1389

azit4 - فرانسه - پاریس
خداروشکر که به کشور مسلمان لبنان کمک کردیم
یکشنبه 18 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
ملا نگران نباش چون علی چکه ای هیچوقت تو و گرو تروریستیت را رها نمیکنه چون برای کشتن و تجاوز به ایرانی ها احتیاجتون داره.
یکشنبه 18 مهر 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مردک زشت و بدترکیب و مفتخور دزد و آدمکش و تروریست! امیدوارم بزودی یک تیر به پیشانی ات بخورد و راهی درک شوی.
یکشنبه 18 مهر 1389

ciooc20 - ایران - تهران
واقعا برایت متاسفم که نمی دانی درکشورایران چه برسراین ملت آوردند ملت را کشتن و زندانی کردند و رای شان را دزدیدند و مسئولینی که درزمان دولت خاتمی و رفسنجانی و امام خمینی خدمات شایسته ای برای کشورایران انجام داده بودند مانند نبوی و تاج زاده و میردامادی و نوری زاد و غیره درزندان دژخیم خامنه ای بسرمی برند و موسوی و کروبی و خاتمی راخامنه سران فتنه اعلام می کند و تو ای سیدحسن نصرالله چشم درچشم می گذاری و خامنه ای را امام خامنه ای نام می بری و خون این ملت را می خوری و ای برتو که آخرت را به دنیایت فروختی بدان که دست بالای دست بسیاراست یکروز هم تو به پایین می افتی و آن موقع مرگت است که ملت ایران حساب تو و امثال تو را خواهند رسید . ای چاپولوس و دین فروش .
سه‌شنبه 20 مهر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.