بهرام بیضایی از ایران رفت

بهرام بیضایی از ایران رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی پارسینه، بهرام بیضایی، کارگردان آثاری چون"باشو غریبه کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران،سگ کشی و ..." به دعوت دانشگاه استنفورد آمریکا برای تدریس سینما، از ایران مهاجرت کرد.

بهرام بیضایی (زاده ۵ دی‌ماه ۱۳۱۷ در تهران) است.بیضایی نوشتن نقد، تحقیق و مطالب پراکنده درباره تئاتر و سینما در نشریات علم و زندگی، هنر و سینما، گاهنامه آرش، مجله موسیقی، کیهان ماه، ماهنامه ستاره سینما، کتاب چراغ و... را در سال ۱۳۳۸ آغاز کرد.او از سال ۱۳۴۰ به صورت جدی به نوشتن نمایشنامه پرداخت و در سال ۱۳۴۵ اولین نمایش خود را کارگردانی کرد. او به همراه اکبر رادی و غلامحسین ساعدی پایه گذاران موج نوی نمایش نامه نویسی ایران می‌باشند. اجراهای صحنه‌ای او اغلب از تئاترهای پر مخاطب بوده‌اند.

Azadikhah - هلند - تکسل
درود بر بهرام بیضائی
دوشنبه 29 شهریور 1389

a_bamdad - ایران - تهران
خوشحال شدم.بلکه بشه اونجا فیلم بسازه ما هم ببینیم کیف کنیم.تو ننلکت خودش هم اون محروم بود هم ما ازین موهبت
دوشنبه 29 شهریور 1389

salad shirazi - امارات - دبی
خدا به همرات..جای تو و امثال تو و کیارستمی ها و مهرجویی ها ایران نیست..موفق باشی استاد..
دوشنبه 29 شهریور 1389

banoyemehr - کانادا - تورنتو
بیا که ما همه دارن میان
دوشنبه 29 شهریور 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
آقای بیضائی ، تماشای زیباترین و تاثیر گذار ترین فیلمهای سه دهه اخیر رو مدیون شما هستیم و خواهیم بود. فقط حیف که تعدادشون کم بود. امیدوارم در دیار فرنگ سالم و سربلند باشید و البته پرکارتر در زمینه ساخت فیلم...
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

TOROBCHE - استرالیا - سیدنی
خدا به همراش!
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

بهدین - آمریکا - نشویل
آقای بیضایی چقدر ماندید و مصیبت کشیدید! آخرش بە کجا رسید؟ کاش از همان اول کە میامدید برنمی گشتید؛ ما هم از دانش و کارتان بیشتر سود میبردیم.  
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

mehdi74 - ایران - مشهد
تا وقتی که بزرگان صنعت سینمای جهان! رو مثل فرج الله سلحشور که دنیا رو با فیلم ها و سریال هاش خیره کرده اند داریم نیازی به امثال بهرام بیضایی نداریم!!! و همون بهتر که برن چون اگه بمونه آخرش یا دق می کنه یا اعدامش می کنن!!!
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

sapho - ایران - اصفهان
امیدوارم موفقیت های جدید کسب کنه و اونجا بدرخشه. دخترش نیلوفر حدود 25 ساله آلمان زندگی می کنه و یه نمایش نامه نویس و کارگردان تئاتر خیلی کاردرسته که 5 تا فوق لیسانس هم داره و به دلیل فعالیت های حقوق بشریش نمی تونه بیاد ایران
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
خوش آمدی . باشوی کوچولو
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

magiteq - ایران - تهران
گمشو به جهنم که رفتی
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
حیف امثال آقای بیضائی که سرمایه فکری و توانائیهایشان در ایران هدر رور حداقل اینگونه دیگران می توانند از این گنجینه ها بهره ببرند. موفق باشید آقای بیضائی.
چهار‌شنبه 31 شهریور 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.