پاسخ استاندار تهران به اعتراض مولوی عبدالحمید

پاسخ استاندار تهران به اعتراض مولوی عبدالحمید

آقای تمدن، اظهارات مولوی عبدالحمید درباره ممانعت از نماز اهل سنت در تهران را تفرقه افکنانه توصیف کرد

مرتضی تمدن، استاندار تهران، از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در بیش از بیست نقطه تهران خبر داده است، اما مولوی عبدالحمید، از علمای اهل سنت ایران تأکید می‌کند که چنین چیزی صحت ندارد.

آقای تمدن روز جمعه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) گفت که حداقل در بیست نقطه استان تهران مراسم نماز عید فطر به وسیله اهل سنت برگزار شده است.

او با اشاره به اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، مبنی بر ممانعت ماموران پلیس از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در تهران، گفت: "به نظر می رسد گزارش هایی که به ایشان داده اند، مغرضانه و با هدف خاص صورت گرفته است."

از سوی دیگر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، رئیس شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت ایران و امام جمعه مسجد مکی زاهدان به بی بی سی فارسی گفت که اظهارات آقای تمدن صحت ندارد و محل هایی که سابقا در تهران نماز اهل سنت برگزار می شده، در روز عید فطر امسال در محاصره ماموران پلیس بوده است.

او گفت که نمایندگان اهل سنت پیشتر به آقای تمدن مراجعه کرده بودند و او برگزاری نماز اهل سنت را در محل هایی که سابق بر این نماز برگزار می کرده اند، بلامانع دانسته بود اما در روز عید فطر برخی از این محل ها در محاصره ماموران بوده و جلوی برگزاری نماز عید فطر گرفته شده است.

خبرگزاری فارس امروز با انتشار فهرستی از محل های مختلف اعلام کرد که نماز عید فطر اهل سنت در این محل ها برگزار شده است؛ این خبرگزاری از جمله از برگزاری نماز عید فطر توسط هفت هزار نفر از مسلمانان اهل سنت در شهرک غرب تهران خبر داد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی

ما می گوییم اجبار نباشد، پلیس مداخله نکند و با باتوم جلوی نماز خواندن را نگیرند. نماز یک امر شخصی است و بگذارید هر کس هر طور که معتقد است آن را برگزار کند.

اما آقای اسماعیل زهی با اشاره به اینکه ممکن است در برخی محل ها گروه های بسیار کوچکی از اهل سنت به "طور مخفیانه" نماز عید را در منازل خود برگزار کرده باشند، این فهرست را نادرست خواند و گفت: "من از خواندن خبر خبرگزاری فارس تعجب کردم."

آقای تمدن با اشاره به شرکت مسلمانان شیعه در نماز های اهل سنت در شهر های مکه و مدینه، مولوی عبدالحمید را خطاب قرار داد و گفت: "چرا شما این سنت حسنه و وحدت بخش را تبلیغ نمی کنید و چرا اصرار دارید اهل سنت نمازهای خود را جداگانه برگزار کنند. مگر خدا، پیامبر و قرآن و قبله برادران اهل سنت و شیعه یکی نیست."

مولوی عبدالحمید در پاسخ به این اظهارات گفت: "ما می گوییم اجبار نباشد، پلیس مداخله نکند و با باتوم جلوی نماز خواندن را نگیرند. نماز یک امر شخصی است و بگذارید هر کس هر طور که معتقد است آن را برگزار کند."

او با اشاره به "آزادی شیعیان" در برگزاری نماز و آداب دینی شان در مناطق سنی نشین ایران گفت: "باید آزادی باشد، اجبار نباشد که حتما باید بیایید پشت سر امام شیعه یا سنی نماز بخوانید."

آقای تمدن در سخنان امروز خود همچنین از مصاحبه مولوی عبدالحمید با بی بی سی فارسی انتقاد کرده بود، اما آقای اسماعیل زهی گفت که در آن مصاحبه حرف خلافی نزده است: "حرف ما با منطق و استدلال بوده و کسی نباید از این موضوع ناراضی باشد".

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، چند روز پیش نسبت به ممانعت از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در نمازخانه های تهران اعتراض کرده بود و خواهان رعایت حق آزادی اهل سنت در برگزاری نماز جماعت شده بود.

black chador - امریکا - ولدن
خب عیبی نداره شما سنی ها شروع کنید با این بیعدالتی مبارزه کنید همونطور که سنی های عراق مبارزه میکنند. مگر شما بلد نیستید بمبهای مخصوص مسجدهای شیعه درست کنید?
جمعه 26 شهریور 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
داغ ننگ بر پیشانی تمدن!
جمعه 26 شهریور 1389

salad shirazi - امارات - دبی
بله که باید از نماز جماعت سنی ها بترسید..حق دارین..آخه هر شیعه ای که نماز خوندن سنی ها رو ببینه بی شک مجذوب نظم" هماهنگی" اصالت"و زیبایی اون میشه و معنی نماز جماعت رو تازه میفهمه..و این چیزیه که رهبران مذهب جعلی و من در آوردی تشیع ازش وحشت دارن..در ضمن شما اول وضو بگیرین بعدش بیاین در مورد اینکه سنی ها چرا پشت سر شما رافضی ها نماز نمیخونن بحث کنین.
جمعه 26 شهریور 1389

sanama - امریکا - سیاتل
. اقای مولوی عبدالحمید چرا مزاح می فرماید مگر در بلاد اسلامی از این کارهای نامشروع انجام . میشود ملکت امن وامان هر کس ازاد است که به مسایل خود بپردازد.
شنبه 27 شهریور 1389

h.k - دانمارک - اودا
اجازه ندادن به برادران وهموطنان اهل سنت در ساخت نمازخانه ,وازادی درعبادت.غیرازدافعه ونفاق وکسل کردن انها ازتشیع هیچ سودی ندارد.شاخه وهابیت جداست. ضمنان اقای تمدن ایا مااجازه میدهیم.یک سنی دست بسته بین ما نماز بخواند.حتی حرفهم نزنیم.بانکاهمان...... البته من شیعه ام که می دانم...
شنبه 27 شهریور 1389

ali baranpooryan - برزیل - سانتوز
اوی سالاد شیرازی هوا دهنت و اشته باش کسی بهسنی توهین نکرد که داری به شیعه توهین میکنی
شنبه 27 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
salad shirazi - امارات - دبی . منابع فقه شیعی(کتاب-سنت-عقل-اجماع) کاملتر از فقه سنی است. دو اصل عقل و اجماع به شیعه قابلیت به روز شدن را میدهد در صورتیکه فقدان انها در سنی باعث واپسگرایی میشود. به همین دلیل ایرانیان در حال به روز کردن اسلام که قرنها مهجور مانده بود هستند و در همین حال در کشوری مثل عربستان که ثروتمندتر از ایران است شاهد پسروی و ایجاد گروههای سلفی هستیم! مصر باندازه ایران جمعیت دارد ولی تقریبا حرکت مردمی در ان دیده نمیشود!و ... همینطور. صحبت از نظم سنی ها کردی! نظم به فاکتورهای زیادی ربط دارد! افغانستان سنی است ایا نظم دارد؟
شنبه 27 شهریور 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
salad shirazi - امارات - دبی. پاشو بیدار شو الان قرن بیست و یکمه .امروزه همه مردم با هر دین و مذهبی برابر و مساوی هستن.بریز دور این چرندیات رافضی
شنبه 27 شهریور 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
black chador - امریکا -خواندنش حال می‌‌‌‌‌‌خواهد و فهمیدنش شعور می‌‌‌‌‌‌خواهد و چشیدن مزه‌‌‌‌‌‌اش عرفان می‌‌‌‌‌‌خواهد و متاسف هستم از اینکه تو که هیچکدام رانداری اینهم روایت شما..مطابق برخی ازروایات شیعه،امام زمان(عج)هنگام ظهوردارای صفات وخصوصیات جسمی خاص است ازقبیل:. 1-اجلی الجبهه:یعنی پیشانی وسیع وعریض. 2-اقنی الاتف:وسط بینی او برآمده ولی دو سوراخ آن تنگ است. 3-کان وجهه کوکب درّی:گویا صورت او همانند ستاره ای درخشان است. 4-اللون لون عربی:با چهری ای گندمگون. 5-افرق الثنایا:مابین دندان های او باز است. 6-اکحل العینین:مژه های او سیاه است. 7-براق الثنایا:بادندان های سفید. 8-ازج الحاجبین:باابروهای کشیده وباریک. 9-مربوع القامه:قامتش متوسط. 10-الجسم جسم اسرائیلی:جسم اوتنومند است. 11-علی خده الایمن حال اسود:برپیشانی او خالی سیاه است.این نشانه ها هم که مموتی دارد ,,, پس بهتره رنگ چادرت را سفید کنی .
شنبه 27 شهریور 1389

alexxx - اتریش - وین
Black chador- بابا تو خیلی بارته ما نمیدونستیما !!!! واقعا" در عجبم تو چطوری این همه هوش رو میتونی بکشی , اونجا خیلی مواظب خودت باش سیا یا پنتاگن نزدنت یه موقع, بادیگارد داری یا نه? ماشالله ماشالله چشم نزنن یه وقت......
شنبه 27 شهریور 1389

خوش خیـــــال - امارات - ابوظبى
salad shirazi - امارات - دبی /// قبـلا هم بهت گفتم که بالا بـرى پائین بیائى نمى تونى خودت را با این القاب ( سالاد شیرازى ) شیرازى قالب کنى . آخرش مال دهات هاى لارستانى ! پس باید بهت حق بدم اگه عقـده شهر نشینى داشته باشى .
شنبه 27 شهریور 1389

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
این ملا عبدالحمید هم زر مفت می زند. در عربستان حتی اجازه نماز جماعت را به شیعیان که تقریبا 20 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند را هم نمی دهند. چه برسد به نماز عید فطر.هیچ کشوری به اندازه ایران آزادی مذهبی ندارد. در زادگاه ما که شیعه و سنی مشترکا با هم زندگی می کردند اصلا هیچ گونه حساسیتی وجود نداشت و ندارد و اگر بصورت مقطعی توسط یک عده آمدم متعصب از هر دو طرف یا به علت حساسیتهایی که بعضی افراد نفهم بوجود می آورند مشکلاتی بوجود می آید حساب آن جدا است.
شنبه 27 شهریور 1389

kili_patilaki - قطر - دوحه
black chador - امریکا - ولدن:طعنه بود یا جدی گفتی قسمت دوم حرفاتون؟
شنبه 27 شهریور 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
تو هم دلت خوشه ها ، اگر نماز رو در داخل خانه ات بخونی مشکلی پیش میاد ؟؟؟
شنبه 27 شهریور 1389

experthoney - بحرین - منامه
salad shirazi - امارات - دبی. میبینم که سوزشت زیاده، یه کم آب یخ استعمال نمایید. همین که شماها میسوزین دلم ما خنک میشه،
شنبه 27 شهریور 1389

salad shirazi - امارات - دبی
saeid_تورنتو_خدا رو شکر که برادران تشیع هستند که اسلام رو بروز کنن وگرنه آبروی اسلام تا حالا رفته بود..راستی قفل و دخیل و زنجیر بستن به یه مشت در و پنجره و با قمه تو سر خودت و بچه ات زدن که حسین 1500 سال پیش کشته شده و نامه تو چاه انداختن واسه روا شدن حاجت و یک میلیون مرجع تقلید داشتن و هر روز دنبال یکیشون راه افتادن و مملکت و دنیا رو به گند کشیدن که شرایط واسه ظهور اقاتون فراهم بشه و کپی کعبه رو اطراف تهران ساختن و دورش طواف کردن و از مردم پول گرفتن و اونا رو به زیارت امام زمان بردن و جبرئیل امین رو خائن دونستن و به همسران و یاران پیامبر بدترین نسبتها رو دادن و علی رو خدا دونستن و هزاران موضوع دیگه اینا هم از برکات بروز کردن فقه پویای تشیعه؟
شنبه 27 شهریور 1389

salad shirazi - امارات - دبی
ادامه: خدا حفظتون کنه که با این بروز کردن مذهبتون ابروی مسلمونا رو تو دنیا حفظ کردین..عزیزم برو کشورهای اسلامی مثل اندونزی.مالزی.ترکیه.بوسنی.کشورهای عربی و.. رو ببین تا معنی بروز کردن اسلام در قرن بیست و یک رو بفهمی..یه کم پای منبر کمتر بشینید و به عقلتون رجوع کنید و مطالعه کنین..موفق باشی
شنبه 27 شهریور 1389

salad shirazi - امارات - دبی
خوش خیال_ابوظبی_ اولا اگه جنابعالی بچه ناف تهرانی چرا نمیای از مذهب جعلیت دفاع کنی؟ اسمتو بذار بی خیال عزیزم..دوما : تو اینجا تو مملکت سنی ها چه غلطی میکنی؟ چرا نمیری تو مملکت امام زمانت اونجا زندگی کنی که وقتی اقا ظهور فرمودن در رکابش باشی..پس تو هم محتاج سنی هایی و اگه از اینجا بیرونت کنن از گشنگی میمیری..
شنبه 27 شهریور 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.