خانواده محمد مصطفایی به او در نروژ پیوستند

خانواده محمد مصطفایی به او در نروژ پیوستند

محمد مصطفاییمردمک : خانواده محمد مصطفایی، از فعالان حقوق بشر و وکیل سکینه محمدی آشتیانی که در آستانه سنگسار است، به او در نروژ پیوسته‌اند و هم‌زمان فرزند خانم آشتیانی برای نجات مادرش از برزیل درخواست کمک کرده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس آقای مصطفایی از این که به همسر و دختر هفت ساله‌اش اجازه خروج از ایران و سفر به نروژ را داده‌اند، خوشحال است. همسر و دختر آقای مصطفایی روز پنجشنبه یازدهم شهریور با ویزای توریستی وارد نروژ شدند.

محمد مصطفایی، وکیل 31 ساله، روز 17 مرداد وارد نروژ شد و از این کشور تقاضای پناهدگی کرد.

براساس این گزارش فرشته حلیمی، همسر آقای مصطفایی گفته است که از پیوستن به همسرش در نروژ بسیار خوشحال است، اما نگران آینده است و مطمئن نیست که چه مدت در نروژ اقامت خواهند داشت.

محمد مصطفایی در مرداد امسال، پس از آن که مقامات ایرانی قصد بازداشتش را داشتند، به ترکیه فرار کرد و برای مدت کوتاهی هم در یکی از زندان‌های ترکیه بازداشت بود.

در پایان تیرماه آقای مصطفایی، وکیل متهمان سیاسی و کسانی‌که در کودکی مرتکب جرم شده‌اند، برای بازجویی به زندان اوین فراخوانده شد، اما پس از چند ساعت آزاد شد.

مقامات ایران دوم مردادماه بار دیگر از آقای مصطفایی خواستند که به زندان اوین مراجعه کند، اما وی حاضر به این کار نشد. زمانی‌که ماموران به قصد دستگیر کردن وی به دفترش مراجعه کردند، او را نیافتند و همسرش، فرشته حلیمی و برادر وی، فرهاد حلیمی را دستگیر کردند.

آقای مصطفایی وبلاگی داشت که در آن از پرونده‌های قضائی وکلایش می‌نوشت و کمپین آزادی سکینه محمدی آشتیانی، متهم به «زنای محصنه» و محکوم به سنگسار نیز از همان‌جا آغاز شد.

درخواست از رئیس‌جمهور برزیل

هم‌زمان با پیوستن خانواده وکیل پرونده سنگسار به او در نروژ، فرزند سکینه محمد آشتیانی از رئیس‌جمهور برزیل درخواست کمک کرده است.

سجاد قادرزاده، فرزند 21 ساله خانم آشتیانی، در مصاحبه با روزنامه برزیلی «او گلوبو» خطاب به لولا دا سیلوا رئیس‌جمهور برزیل گفت: ما را در این مبارزه تنها نگذارید؛ صدای شما تاثیر واهمیت بیشتری برای رئیس‌جمهور ما دارد تا صدای خود ما.

سجاد تاکید کرد که تلاش‌های رئیس‌جمهور برزیل در مطرح کردن پرونده محکومیت خانم آشتیانی در سطح جهانی «بسیار موثر» بوده است.

رئیس‌جمهور برزیل دهم مرداد ماه پیشنهاد داد که کشورش به سکینه محمدی، زنی که به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده است، پناهندگی بدهد. دولت ایران به کشورهای غربی هشدار داد که از دخالت در پرونده سنگسار سکینه محمدی آشتیانی خودداری کنند.

سکینه محمدی آشتیانی، زن 43 ساله متاهل ایرانی و صاحب دو فرزند؛ به جرم زنای محصنه، از سوی دادگاه‌های ایران به سنگسار محکوم شد. اما در پی فشارهای شدید بین‌المللی، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی، اعلام کردند که حکم سنگسار او فعلا اجرا نخواهد شد.

به گفته محمد مصطفایی، وکیل سکینه محمدی آشتیانی، وی در سال 1384 به اتهام «گناه ناکرده» زنای محصنه به سنگسار محکوم شد.

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
اینم ویدئوش لطفا نگاه کنید. https://www.youtube.com/watch?v=hCdV5GRL5uY
جمعه 12 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
امیدوارم که: سکینه هم به فرزندانش بپیوندد...!!!
جمعه 12 شهریور 1389

فراز_نروژ - نروز - تونسبرگ
دیر رسیدند. کلاسهای زبان نروژی هژدهم شروع شد. حالا باید شش ماه صبر کنند!
جمعه 12 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
من نمیدونم چرا نروژ خودش را نخود هر آشی میکنه؟ نه خیلی قطب شمال جای خوبیه واسه زندگی کردن!! این بیچاره ها رو از ترکیه بردند اونجا، اگه جای خوبیه پس چرا کشور چهار میلیونی سالی بیست هزار نفر مهاجر داره به کشورهای دیگه؟ به هموطنان میگم گول تبلیغات انساندوستانه اینها رو نخورید زمانی که ما رفتیم به نروژ در همه جا تلوزیون مطبوعات میگفتند و مینوشتند ما داریم از مالیاتمون به اینها پول میدیم و اینها برای گرسنگی میآیند به نروژ !! بعد ملت پولکی و مادی اونجا دشمن خونی پناهنده ها شده بودند حالا گذشته از اینها اگه کار نکنی میگن مالیات ما را میخوره اگر کار کنی میگن جای مارا گرفته کلی واقعیت هست که اینجا جاش نمیشه تا براتون بنویسم.
جمعه 12 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
موفق باشید ولی دلیل اصلی ازادشدنتون رو فراموش نکنید. هر جا میرید مثل بلبل برای خبرنگارها اواز علی چکه ای قاتلرا بخونید.
جمعه 12 شهریور 1389

siamaktg - ایران - تهران
خب اینکه تکلیفش روشنه ... هر غلطی کرده حقشه!!. یه سری بی گناه از پارسال تو زندانن .. از اونا حرفی زده نمیشه. اومدن گیر دادن به 4 تا بی در و پیکر!!
جمعه 12 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
وکیل عزیز امیدوارم پیوستن به خانواده سبب نشود در سکوت فرو روید و از ادامه ی مبارزات برای نجات سکینه دست بردارید.
جمعه 12 شهریور 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
از ته دل برای شما و خانواده اتون خوشحالم,به دمو کراتی خوش امدید
جمعه 12 شهریور 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
این فیلم وزرات اطلاعات هم دیگه خیلی تابلو شده .
جمعه 12 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
امیدوارم خوش و سلامت باشند و از شر جانوران ولی وقیح در امان.
جمعه 12 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
سکینه بهانه ای برای اقامت. همش نقشه بود و موفق هم شد. حالا باید سکینه ازش شکایت کنه که ازش برای فرار از ایران سواستفاده کرده!!! اه خدای من امان از این جماعت ..
جمعه 12 شهریور 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
shirzan48 - ننه زینب به زن مصطفایی هم حسودیت میشه؟ کسی که روزی دوازده ساعت یا پای سفره ابولفضل بشیند یا دنبال نذری و آش پختن و حرم چرخی و سبزی خورد کردن باشد باید هم چنین خزعبلات و حرفهای بی مایه ای سر هم کند. ننه قمی، هنوز نفهمیدی کسی در این سایت به این چیزهایی که مینویسی اهمیت نمیدهد و حتی مسخره ات هم میکنند؟
جمعه 12 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . اینم هنریه برای خودش مثل تو و اون تاکسی چرون هوای اینجارو کثیف نمیکنن که.. و اصولا به تو هیچ ارتباطی نداره که ایا بهونه بوده و یا واقعا توسط سگان خامنه ای حرومزاده علیل مرجع تقلیدت در تنگنا و فشار بودن ! بعدشم نترس کسی جای ایلار دیانتی خودتونو نمیگیره ;) اینا کلاسشون فرق میکنه
جمعه 12 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzanواقعاازنظرات بیسروته شمادرتعجبم فرق ما باموجودات دیگه اینه که مغزداریم وحیفه که ادم بدون فکر نظربده این اقایکی ازبهترین وکلاست که سالهادرجوخفقان جنگیده صحبت اقامت گرفتن برای چنین شخصی یک نظرسرشارازحماقته کمی فکرتونروبکاربندازیددوست گرامی!!!!!!!! ماینز
جمعه 12 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . رقیه قمی موش زن از چاه جمکران یکی از خل ترین ها.
جمعه 12 شهریور 1389

a persian - سوئد - استکهلم
senator7 مگه خوبی یا بدی کشوری رو فقط با شرایط اب و هوا میسنجن؟ اگه اینجوری باشه که کل اروپا جای زندگی نیست شما کشوری رو که 4 سال پیاپی بهترین کشور برای زندگی معرفی شده رو براحتی بخاطر مشکلات خودتون زیر سوال میبرین؟ خب مسلمه هیچ جائی دل خوشی از پناهنده ها ندارن و این فقط محدود به این کشور نمیشه که..مگه دروغ میگن پناهنده ها دارن پول مفت میگیرن؟ حقیقت چرا همیشه تلخه برای ما ایرانی ها؟ ما خودمون بعنوان ایرانی چشم دیدن افغان ها رو نداریم تازه اونا دارن کار هم میکنن و از مالیات منو شما چیزی بهشون نمی رسه اون وقت توقع دارین تو یه کشور دیگه از یه شهروند اونجا بزور پول تو جیبی بگیره و عاشق چشم و ابروت هم باشن
شنبه 13 شهریور 1389

ehsanusa - ایران - تهران
خیلی جالب است . ما تو مملکت خودمون چشم دیدن همدیگر را نداریم اگه یه افغانی بدبخت می امد یک کار پست انجام دهد چشممون بر نمی داشت حالا که اومدیم خارج به کشورهای دیگه ایراد میگیریم اونجا ایرانی ها هم چشم دیدن پیشرفت همدیگر را ندارند بعد می گویند تو نروژ مردم این طور هستند و چشم دیدن خارجی ها را ندارند بازم دمشون گرم که راهشون دادند تو کشورشون .
شنبه 13 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . اینم هنریه برای خودش مثل تو و اون تاکسی چرون هوای اینجارو کثیف نمیکنن که.. و اصولا به تو هیچ ارتباطی نداره که ایا بهونه بوده و یا واقعا توسط سگان خامنه ای حرومزاده علیل مرجع تقلیدت در تنگنا و فشار بودن ! بعدشم نترس کسی جای ایلار دیانتی خودتونو نمیگیره ;) اینا کلاسشون فرق میکنه
شنبه 13 شهریور 1389

MEHRNAZdiba - نروژ - اسلو
فراز_نروژ - نروز - تونسبرگ . . فراز جان, دل پیچه گرفتم از خنده...........راستی اسم شهرت رو تا حالا نشنیدم تو کدوم استان هست?مرسی اسلو نروژ
شنبه 13 شهریور 1389

pariha - کویت - کویت
shirzan48 - بلژیک - بروکسل فکر کنم این حرف رو قبل از افطار زدی معلومه چون خون اصلا به مخت نرسیده بوده و قاطی کرده بودی یک چیزی گفتی همین جوری حالا اگه افطار کردی و کمی حالت جات اومده میتونی دوباره یک کامنت محترمانه بنویسی یا اینکه سکـــــــــــــــــوت خــــــــواهـــــر . برای آقای مصطفایی و هر ایرانی به غیر از امثال تو آرزوی سربلندی و موفقیت دارم در هر جای دنیا
شنبه 13 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
مرسی از دوستان , نظرات جالبی داشتید.حداقل اگر برای سکینه کاری نکرد در اروپا بعنوان وکیل برای ایرانیان از نظر درامد کاری و مالی معروف که, شد. بهرحال حالا که در اروپا است و همگان به انصافش اعتقاد دارید میتونید با یک سفر به نروژ بعنوان وکیلتون برای مشکلاتتان انتخابش کنید. ولی سکینه باید مجازات بشه و رفیقش مصطفایی نباید فرار میکرد. به شما هم تبریک میگم که یک وکیل خوب و مامانی در دسترستونه فقط مواظب باشید بلایی را که سر سکینه اورد سر شما نیاره!!! یااله come on
شنبه 13 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
a persian - سوئد - استکهلم اولاً اسم خودت را نگذار a persian چون بهت نمیآد تو ایران یک میلیون افغانی زندگی میکنه اگر جاشون بد بود نمیموندند، دوماً دخالت نروژ در امور کشورهای دیگه درست نیست چون نروژ ظرفیتش را نداره کشورهای دیگه باید این کار را بکنند در اینجا که من زندگی میکنم آب و هوا خیلی خوبه مثل اونجا شش ماه شب شش ماه روز نیست، خلاصه غذا زیاد بخور چون تو ایران گیرت نمیاد خودت رو سیر کن باشه؟
شنبه 13 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . میخوام این دفعه ضایع کنمت. اینجا تو دوستی نداری جز چندتا مثل خودت.مصطفایی وکیل بهنود هم بود و اصولا در ایران برای خودش اسم و رسمی داشت.توضیح بده که چطور میتونه اینجا از نظر درامد کاری و مالی معروف بشه!?اون که زبان نروژی بلد نیست پس تا بیاد با این سن نروژی بخونه و بعدش با قوانین دادگستری اون کشور اشنا بشه که کلی راهه.خجالت اوره که مثل ایلار خودتون!از لفظ رفیق برای یه زن بی پناه و مظلوم و یک وکیل با شرف استفاده میکنی.ننگ بر اون افکار ایلاری و اسلامی سیاهت.تو نترس بلا رو امثال تو خاله سیبیلو و اون جاروکش تاکسی چرون سر مردم میارین نه این وکیل باشرف که بخاطر دفاع از ارمان و حق خواهی از بیدادگاه رژیم لجن اسلامی از رفاه خودش و خونوادش و جایگاه و اسم و رسمش در ایران گذشت و اواره کشورهای اروپایی شد که اینجا نه مدرکش,نه سواد وکالتش,و نه کارنامه کاریش براش نون و اب میشه.جدا تو چند سالته 48 سال یا متولد 1948 یا 1348 ? البته همه اینا یکیه ولی نظر دادنت مثل یه زینب بسیجی 10,12 ساله هستش که پاشو از در مسجد بیرون نذاشته و شب و روز همون داخل به خدمتگزاری مشغوله!
شنبه 13 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
بالا برید پایین بیائئد سکینه چون خیانت کرده وبعد شوهرشو کشته باید مجازات بشه . وکیلشم چون فرارکرده به(خاطر اقامت, هه هه!!! )باید پاسخگو باشه .
شنبه 13 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . خیلی زود جا زدی ;) این دفعه ازت میگذرم و کاریت ندارم ولی باز ببینم جایی داری به ایرانیها دری وری میگی میام و باز خیلی شیک میزنم توی برجکت که باز مجبور به خندیدن های عصبی و هیستریک (هه هه) بشی درست مثل همه هله هوله های اسلامی دیگه که اینجا ولو هستن ;)
شنبه 13 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . خیلی زود جا زدی ;) این دفعه ازت میگذرم و کاریت ندارم ولی باز ببینم جایی داری به ایرانیها دری وری میگی میام و باز خیلی شیک میزنم توی برجکت که باز مجبور به خندیدن های عصبی و هیستریک (هه هه) بشی درست مثل همه هله هوله های اسلامی دیگه که اینجا ولو هستن ;)
یکشنبه 14 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzan خانم محترم مگه شماهم درجایگاه مشترک تشریف داشتیدکه انقدرمطمین صحبت میکنیدوایادرزمان قتل شوهرایشون همراه بودیدبقول البرت انیشتن دوچیزبی نهایته کهکشانهاوحماقت انسانهاکه راجب اولیش مطمین نیستم!!!! ولی راجب دومیش.........!!!!!!
یکشنبه 14 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
nikiniki12 - المان - ماینز ... من اونجا نبودم ولی مگه شما درجایگاه مشترک تشریف داشتیدکه انقدرمطمین صحبت میکنید که سکینه در قتل شوهرش نقش نداشته ??? نه شما میدانید نه من , ولی بخشش یک قاتل ترویج و پرورش وعادی نشان دادن جرم درجامعه است شما فرض کنید این اتفاق به یکی از نزدیکانتان می افتاد ایا باز هم طرفداری میکردید??? فکر نمیکنم خانم سکینه اشتیانی از موقعیت تحصیلی و شغلی و علمی برخوددار باشد که دولت او را علم و مطرح کرده بلکه به یقین این خانم یک زن خانه دار کم سواد و امی بوده که درک عدم سازش با همسرش انقدر پایین و مبتدی بوده که بجای اینکه دنبال یک راه حل عقلانی مثل طلاق یا ... باشد , بفکر عشق بازی و در نهایت حرارت این عشق گذرا اقدام به اولیه قتل یعنی قرص خواب و سیم برق و غیره کرده . ایا در ایران همه زنها با همسران بد خود سازگاری ندارند مگر هر کس با پارتنر خود مشکل دارد و بچه هم دارد باید پارتنر ش را بکشد?????????? ضمنا من نگفتم ونمیگویم سنگسار یا اعدام عمل خوبی است این دو عمل بسیار شنیعی است.ادامه در کامنت بعدی لطفا
یکشنبه 14 شهریور 1389

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
nikiniki12 - المان - ماینز ... اما من میگویم او باید بخاطر خیانت و همکاری در قتل باید مجازات شود . او هم مثل من و شما انسان بود و حق حیات داشت. حالا شما بشکل قانونی و عادلانه مجازاتش را تعیین کنید در غیر اینصورت شما و موافقان شما چه پاسخی برای خون شوهر بیگاهنش دارید????? موفق باشید.
یکشنبه 14 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzan گرامی خیرمنهم اونجانبودم ولی چیزیکه نه تنهابرای ماایرانیان ودرواقع برای هرانسان ازادیخواهی ثابت شده اینه که ما31ساله کشوردیکتاتوری داریم ودراینمدت هزاران انسان بیگناه زندانی,شکنجه,تجاوز,دستوباقطع کردن و......حیوانیترین ووحشیانه ترین چیزهاروی مردم بیگناه وبخصوص ظلمیکه روی زنان بیاده میشه------------>
یکشنبه 14 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzan شمااگه یک زن هستیدازهمه بیشتربایددلتون بحال این زن بسوزه یکسری ازاقایان صدتازن دیگههم درکنارهمسرشون صیغه بکنندهیچ صحبتی نیست که هیچ بلکه برای هوسهای اقایان تلاش برقانونی کردن اونهم میکنندمن کاری به سواداین خانم ندارم ایشون انسان هستندهمین برای من کافیه------>
یکشنبه 14 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzan ج.ا.هرروزش مثل1000روزمیگذره خبیث کنید?????? ضمنابنظرمن اینکه فرزندانش اینطوردنبال ازادی مادرشونندنشون میده که این خانم انسان تنفرانگیزی نیست وگرنه اگه بدرخوبومهربونی داشتندواطمینان داشتندمادرشون ازروی نقشه دست به چنینکاری زده مطمین باشیداینطوردنبال ازادیش نبودنداین افردکریه ج.ا.توی روزروشن جوونهای مثل دسته گل روکشتندنمیفهمم که چطورادم دروغهای این ادمهای ادمکش روانیرومیتونه تایید بکنه???????!!!!!!!!!!!!!ویک وکیل محترمروکه سالیان سال درجوخفقان جنگیده برای حقوق بشرردکنه???
یکشنبه 14 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzan ضمناحتی اگرهم بامرددیگهای بوده بعنوان یکزن بایدبدونیدکه بخصوص دراین سطح خانوادههاچقدرزنان روزانه زیرمشت ولگدمردهستندچقدرفحش میخورندوبخصوص روح لطیف زن که دلش میخوادشوهرعشقورزیدنوبهش نشون بده تبدیل به یکروح مرده میشه ضمناطلاق گرفتن حتی بین خانوادههای داراهم راحت نیست وای بحال خانوادههای بایین شماچرابایدیکزنروکه شایدنونروزانش کتک ازشوهرش بوده ودرزندانهای غیرانسانی------------>
یکشنبه 14 شهریور 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
shirzan دراخردراروبااگرزنی جدابشه حق داره بجهاشروبگیره وکمک مالی ازدولت وخیلی ازحقوق دیگریروکه معمولاخودشمابایداطلاع داشته باشید بزرگترین مشکل زنان درایران مسایلاقتصادی,رفتارهای اجتماعی بخصوص درخانوادههای بایین وگرفتن حق مادریه اگرجدازن هستید بایدخیلی عمیقتربه چنین حادثهای فکرکنید!!!!
یکشنبه 14 شهریور 1389

a persian - سوئد - استکهلم
senator7 راستش خیلی دلم برای بیسوادیت سوخت این اطلاعات رو جائی ارائه نده مضحکه دست همگان میشی حداقل جائی که من هستم طبق اطلاعات شمل پروفسور گرامی 6 ماه شب و 6 ماه روز نیست.من خارج از ایران متولد شدم پس نگران خورد و خوراک من در ایران نباش چون یه سال هم اونجا زندگی نکردم.همه اروپا و امریکا رو هم دیدم خوبه حالا هوای مزخرف آلمان رو هم میدونیم چجوریه تو رو خدا روز روشن دروغ نگو......نروژی ها هم نخور ..نه که کشور عزیز تو در کار هیچ کشوری دخالت نمیکنه حالا تو ایراد از این و اون میگیری اگه اینا در کار ایران دخالت نمیکردن که بدبخت تو هنوز تو همون ایران داشتی میپوسیدی ....فضولی هم درباره نام کاربری دیگران نکن. به تو ربطی نداره این اسم به من میاد یا نه .مثل اینکه ذاتا فضول بدنیا اومدی و فکر میکنی حرف نزنی لال از دنیا میری..
دوشنبه 15 شهریور 1389

a persian - سوئد - استکهلم
shirzan نازنین اینی که شما می فرمائین باید هر کس در برابر جرمش مجازات بشه کاملا منطقیه و حتی در دموکرات ترین جوامع هم انجام میشه که اگه غیر این بود نا امنی در همه دنیا بیداد میکرد.ولی اول اینکه نوع مجازات خیلی مهمه و همین طور شرایط مجرم..تا جائی که در پرونده اشاره شده بود ایشون مدتها برای جدائی از همسرش تلاش کرده اما تعصب نابجای همسرشون و قوانین مسخره در ایران که هیچ حمایتی از زنان نمیکنه باعث این اتفاق ناگوار شده البته منظورم این نیست چون همسرشون طلاقش نداده مستحق مرگ بوده ولی انسانها دارای ظرفیتهای متفاوتی هستن بقول شما این زن یه زن عامی و کم سواده خب انتظار زیادی ازش برای تجزیه تحلیل مسایل بصورت منطقی بیش از این نمی رفت پس اینجور مواقع فقط یه نفر مقصر نیست همسر ایشون هم بی تقصیر نبوده قانون جاری در ایران هم همین طور!
دوشنبه 15 شهریور 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.