سکینه محمدی: مقامات دروغ می گویند

سکینه محمدی: مقامات دروغ می گویند

سکینه محمدی در مصاحبه خود از همه کسانی که برای توقف اجرای حکم سنگسار او تلاش کردند تشکر کرده است.

سکینه محمدی آشتیانی، زنی که به اتهام قتل و "زنای محصنه" در ایران به اعدام محکوم شده است، در مصاحبه با روزنامه گاردین می گوید که مقامات ایرانی درباره جرم او دروغ می گویند و می خواهند او را مخفیانه اعدام کنند.

خانم محمدی در سال ۲۰۰۶ میلادی به اتهام رابطه "نامشروع" با دو مرد پس از فوت همسرش محکوم شده بود، اما دادگاه دیگری بعدا او را به اتهام رابطه با مرد دیگری پیش از مرگ همسرش، به "زنای محصنه" متهم و به سنگسار محکوم کرد.

بعد از اعتراض های جهانی به این حکم، مقامات ایران اعلام کردند که اجرای حکم سنگسار خانم محمدی متوقف شده است، اما حکم اعدام او به جرم دست داشتن در قتل همسرش هنوز به قوت خود باقی است.

اکنون روزنامه گاردین می نویسد که خانم محمدی در مصاحبه ای که از طریق یک واسطه با این روزنامه انجام داده، در واکنش به این حکم گفته است: " آنها دروغ می گویند. از واکنش های جهانی برآشفته شده اند و به شدت تلاش می کنند اذهان را منحرف کنند و رسانه ها را گیج کنند تا بتوانند من را مخفیانه اعدام کنند."

خانم محمدی می گوید که دادگاه او را از اتهام قتل تبرئه کرده و فقط به اتهام رابطه نامشروع مجرم شناخته و به سنگسار محکوم کرده است.

روزنامه گاردین برای حفظ امنیت کسی که این مصاحبه را برای این روزنامه انجام داده، نامی از او نبرده است.

خانم محمدی در این مصاحبه گفته است هنگامی که حکمش به او اطلاع داده شد، به دلیل آشنا نبودن با معنی کلمه عربی "رجم" متوجه حکم سنگسار نشده است. او می گوید که به درخواست مقامات، حکم را امضا کرده و بعد از اینکه به سلول برگشته با توضیح هم سلولی هایش متوجه معنی این حکم شده است.

محمد مصطفایی، وکیل خانم محمدی، پس از تلاش مقامات ایران برای بازداشت او از ایران گریخت و در ترکیه درخواست پناهندگی خود را تسلیم سازمان ملل کرد.

همسر، پدر همسر و برادر همسر آقای مصطفایی بازداشت شده بودند که اکنون گزارش ها از آزادی دو تن از آنها حکایت دارد.

خانم محمدی به گاردین گفته است که نبودن وکیلش موقعیت او را به خطر می اندازد.

او می گوید که اگر تلاش های آقای مصطفایی نبود، او تا الان سنگسار شده بود.

sepher - استرالیا - سیدنی
سیستم قضایی که وکلا از ترس جونشون فرار میکنن باید الگوی ملل دنیا باشه!!!.
شنبه 16 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
مقامات ولی وقیح همیشه دروغ میگن.
شنبه 16 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
بیخود میگه چون این افراد دولتی همشون مسلمون هستند و دروغ در اسلام حرامه.
شنبه 16 مرداد 1389

sapho - ایران - اصفهان
قتلم کرده باشه تقصیر قانونه که به مرد اجازه ی خشونت و خیانت میده و به زن حق طلاق نمیده اگه کسی غیر شوهرش ارضا یا تامینش میکنه.
شنبه 16 مرداد 1389

danial nabi - سوئد - سوئد
عیسئ ع یکبار برای همیشه قانون غلط سنگسار که در دین یهودی اجرا میشده را نفی کرد و فرمود انسانها چون گناهکارند حق گرفتن جان دیگری را از طریق سنگسار ندارد.چرا حرف رسول خدا را اینگونه لگد مال میکنید.مگر از عیسئ ع بیگناه ترید .لعنت خدا بر عاملان این جنایت.
شنبه 16 مرداد 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
امیدوارم هر چه زودتر مشکلش حل بشه بنده خدا گناه داره الت دست این و ان شده به امید ازادیش الهی امین
شنبه 16 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
مسئله اینه که تو بیشتر دروغ می گویی یا رژیم ولایت وقیح؟
شنبه 16 مرداد 1389

asal.bano - انگلستان -
مرده شور ببرت مموتی که هر چی خبر بد می خونم یاد قیافه زومبی تو مرتیکه می افتم. ملت همجای دنیا هر شب one night stand دارند این بد بخت برای چه موضوع پیشه پا افتاده ای داره سالهاست عذاب می کشه.
شنبه 16 مرداد 1389

فرهاد V - ایران - تبریز
دوستان عزیز خارج از ایران لطفا جهت نجات کشور از طریق شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک یا تویتر یا بالاترین و .. اطلاع رسانی کنید . / ایرانیان داخل کشور فقط روزی 2 برگ اسکناس را با خودکار ( رنگش مهم نیست ) این عبارت را مینویسیم ( رفراندوم سراسری ) دوستان دانشگاهی شما هم اگر برایتان این امکان به وجود امد به جای شعار یا حسین میر حسین شعار( رفراندوم سراسری ) سر دهید. جهانیان این شعار ها را می بینند و مطمئنا در رسانه های خود این حرکت ملت را منعکس خواهند کرد . پس مینویسیم ( رفراندوم سراسری ) و داد میزنیم ( رفراندوم سراسری )
شنبه 16 مرداد 1389

vezveznazi - ایران - تهران
خانم محمدی می گوید که دادگاه او را از اتهام قتل تبرئه کرده و فقط به اتهام رابطه نامشروع مجرم شناخته و به سنگسار محکوم کرده است. برای رابطه نامشروع دو نفر لازم است پس نفر دوم کجاست
شنبه 16 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
.ملا با توام. چته اسلامی هستی جوش اوردی*???تشنه ی خون این زنی???رابطه داشته به تو چه مربوط پلیس روابط خصوصی زنان هم هستی??خودت به همسرت وفاداری????قبل از ازدواج رابطه نداشته ای?????.خدایتان که تمام وقت نگران مسائل اتاق خواب شمامردان بوده از تعدد زوجات تا 70 حوری پس از مرگ ....
یکشنبه 17 مرداد 1389

iraneaziz - آلمان - فرانکفورت
Black Chador - امریکا - ولدن. تو هم دروغ میگی!
یکشنبه 17 مرداد 1389

طراوت - ایران - تهران
vezveznazi - ایران - تهران ..برای رابطه نامشروع 4 نفر لازم است . ..پس بقیه کجاند؟؟؟
یکشنبه 17 مرداد 1389

ali.uk - انگلیس - لندن
متاسفانه من تجربه زندانی بودن در زندان قصر ایران رو دارم . واقعا دردناکه .وکیل ? قاضی ? قانون ? زندان استاندارد ? چیزی نگم بهتره . فقط همین رو بدونید دادگاه من تو 12 13 دقیقه 2 سال حبس برام برید . دادگاهی که بیشتر شبیه دفتر شلوغ و پر ازدحام دبیرستان بود موقع ثبت نام ..
یکشنبه 17 مرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
ARTEMIS-SW-مطمئنم که یانسبتی بااین زن داری یاهمکارشی که خبرهای او تورایادخاطرات عذاب آوری میندازه وازکوره درمیری.مجبورنیستی خبراشو بخونی.
یکشنبه 17 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان از حاج آقا گلستانی رئیس ستاد اقامه نماز تویسرکان و فاطی کماندوش چه خبر؟!!! بالاخره عشق شون بجایی رسید؟!!! نظر فقهی رهبر مسلمین جهان(ولی وقیح) در مورد حاج آقا گلستانی و شرکاء چیه؟!!! یا امام جمعه ورامین؟!! یا .. چی؟!!! جواز شرعی دارند؟!!! توی رساله آقا (ولی وقیح) نوشته؟!!! این جواز شرعی ها شامل سکینه محمدی ها نمیشه؟!!! چرا؟!!! چون ساندیس خور نبوده!!!
یکشنبه 17 مرداد 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
ARTEMIS-SWخودتونروبخاطریکسری مزدورکه بااشامیدن خون بیگناهان ارضامیشندناراحت نکنیدجوابابلهانودزدان خاموشیست نوبت اینهاهم میرسه!!!المان ماینز
یکشنبه 17 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
iraneaziz - آلمان - فرانکفورت . . من دروغ نمیگم چون مسلمان نیستم.
یکشنبه 17 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان . این زن چه کرده که همکاری با او شرم داشته باشد??????? ولی شرم دارم از دین و خدای جنایتکارت و مزدوری چون تو که نام ایرانی بر خود دارد.
یکشنبه 17 مرداد 1389

shahrzadee - هلند - آمستردام
حالا اگه تمام این کارها را شوهر این خانم میکرد کسی کاری به کارش نداشت چون اصولا مرد ها اگه به زنشون خیانت کنند اسمش صیغه است و کاملا اسلامی است تازه صواب هم داره ! از اخوندهایی که این قوانین را ابداع کردند و هر روز قوانین جدیدتری را برای مردهای ایرانی وضع میکنند ممنون ! چون با این قوانین مردها از زنان جدا میشوند و این حکومت تا ابد در ایران می ماند!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.