رحیم مشایی: امیراحمدی را دعوت نکرده ام

رحیم مشایی: امیراحمدی را دعوت نکرده ام

رئیس جمهور ایران همواره از آقای رحیم مشایی در برابر انتقادها حمایت کرده است

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و جانشین رئیس جمهوری ایران در شورای ایرانیان خارج از کشور، به انتقادها از همایش ایرانیان مقیم خارج پاسخ داده و بار دیگر دعوت از هوشنگ امیراحمدی، رئیس شورای ایرانیان- آمریکاییان به این همایش را رد کرده است.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز در سخنانی به صورت غیر مستقیم از اظهارات آقای رحیم مشایی در این همایش دفاع کرده است.

آقای رحیم مشایی در پاسخ به انتقادها از سخنان اخیر او مبنی بر ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی گفته است: "این حرف من جدید نبود، بلکه حرف امام بود."

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران چند روز پیش در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان مقیم خارج، گفته بود که بر معرفی "مکتب ایران" به دنیا، اصرار دارد.

اسفندیار رحیم مشایی انتقادها از این اظهارات را بستری برای ناسزا گفتن به خود خوانده و در توضیح سخنانش گفته است که تنها اسلامی از نظر او قابل قبول است که در ایران وجود دارد.

"انحراف فکری"

این اظهارات، انتقاد تعدادی از روحانیون و نمایندگان اصولگرای مجلس ایران را برانگیخت.

محمد یزدی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، اظهارات آقای مشایی را "غلط و نابجا" خوانده و از او خواسته است در مباحثی که اطلاعی از آن ندارد وارد نشود.

آقای یزدی در گفت و گو با خبرگزاری فارس با مرور برخی از گفته های آقای رحیم مشایی، آنها را نمونه هایی از "انحراف فکری" او دانسته است.

روز جمعه (۱۵ مرداد) احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران نیز قرار دادن مکتب ایران مقابل مکتب اسلام را "ملی گرایی شرک آلود" خواند و آن را غیر قابل قبول دانست.

پیش از این تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس ایران از جمله احمد توکلی و علی مطهری از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران انتقاد کرده اند.

آقای توکلی گفت که مجلس در این باره "ساکت نخواهد نشست" و از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، خواست تا "تکلیف خود را با این عنصر و تفکر انحرافی" روشن کند.

اما آقای احمدی نژاد امروز (جمعه ۱۶ مرداد) در سخنانی با اشاره ای تایید آمیز به اظهارات رئیس دفتر خود و بدون نام بردن از او گفت: "امروز ایران یک جغرافیا، ملت یا قومیت نیست، بلکه یک راه و مکتب است."

آقای احمدی نژاد حذف ایران از تاریخ و جغرافیا را معادل حذف تمدن بشری دانست و تاکید کرد: "به جرات می توانم بگویم که تنها تمدن مبنی بر ارزش های الهی و انسانی، در ایران زمین است."

"جعل بزرگ"

موضوع دعوت از هوشنگ امیراحمدی پیش از این هم باعث شکایت آقای رحیم مشایی از حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان شده بود

اسفندیار رحیم مشایی در بخش دیگری از سخنان خود در حاشیه مراسم گرامی داشت خبرنگاران در ایران، بار دیگر دعوت از هوشنگ امیراحمدی، رئیس شورای آمریکائیان – ایرانیان به همایش ایرانیان خارج از کشور را تکذیب کرد و دعوت نامه منتشر شده توسط روزنامه کیهان در این باره را جعلی خواند.

روزنامه کیهان پیش از این در پی تکذیب دعوت از آقای امیر احمدی، تصویری از یک ایمیل را منتشر کرد که در آن از آقای امیراحمدی برای شرکت در همایش ایرانیان خارج از کشور دعوت شده است.

اسفندیار رحیم مشایی امروز (جمعه ۱۶ مرداد) در سخنان خود دعوت نامه منتشر شده در کیهان را یک "جعل بزرگ و دروغ" خواند و در پاسخ به سوالی درباره دعوت از هوشنگ امیر احمدی گفت "اگر او به این همایش دعوت شده بود، حتما در این نشست حضور پیدا می کرد."

این در حالی است که آقای امیراحمدی روز پنجشنبه در لندن به بی بی سی فارسی گفته بود که خود تصمیم گرفته در جلسه این همایش شرکت نکند، چون شرکت خود را به مصلحت نمی دانسته است.

او حاضر نشد دعوت شدن خود توسط دولت ایران را تأیید یا تکذیب کند و گفت این دولت ایران است که باید در این مورد "شفاف" سخن بگوید.

این اولین بار نیست که روزنامه کیهان موضوع دعوت آقای رحیم مشایی از هوشنگ امیراحمدی را مطرح می کند.

این روزنامه سال گذشته هم نوشته بود که چنین دعوتی صورت گرفته است، اما آقای رحیم مشایی این ادعا را تکذیب و بابت آن از کیهان شکایت کرد.

آقای رحیم مشایی با اشاره به سابقه این موضوع گفته است: "من وقتی بخواهم اثبات کنم که بار قبل هم او [هوشنگ امیراحمدی] رادعوت نکرده ام و حتی علیه روزنامه کیهان شکایت کرده ام، آیا این بار از امیراحمدی دعوت می کنم تا شکایت خود را نقض کنم؟"

پیش از این، بارها سخنان آقای رحیم مشایی در مواردی هم چون اظهارات او درباره دوستی مردم ایران با مردم اسرائیل، واکنش و انتقاد گسترده چهره های سیاسی و مذهبی از تمامی جناح های سیاسی ایران را به همراه داشته است.

Black Chador - امریکا - ولدن
اینجا شایعه هست که رحیم مشایی در سفرش به امریکا بطور مخفیانه با دو امریکایی وابسته به دولت اوباما ملاقات داشته. کسی از این موضوع اطلاعی داره?
یکشنبه 17 مرداد 1389

sargalesh - ایران - شیراز
Black Chador - امریکا - ولدن: سوال شما بچه گانه است. ملاقات های سیاسی در بین تمام کشورها چه از طریق مستقیم / غیرمستقیم وجود دارد و یک امر طبیعی در بازار سیاست.
یکشنبه 17 مرداد 1389

shahab46 - المان - هانوفر
همتون یه شکرید کثافت ها.هم تو و هم امیر احمدی دزد
یکشنبه 17 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
Black Chador - امریکا - ولدن . پس شایعه درسته.
یکشنبه 17 مرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
Black chador- امریکا - ولدن. دوست عزیز - اینهم لینک مذاکرات نمایندگان احمدی نژاد بامقامات امریکائی--. https://parsdailynews.com/69159.htm ------------------------------------------میتوانم سئوالی دوستانه ازشما بکنم - چرا اسم مستعار خودرا *چادرسیاه* . گذاشته اید.
یکشنبه 17 مرداد 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.