طرح نمایندگان مجلس ایران برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

طرح نمایندگان مجلس ایران برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

صادق خلیلیان، از مرداد سال گذشته مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده دارد

گروهی از نمایندگان مجلس ایران طرح استیضاح صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی را در ۳۰ محور به هیات رئیسه مجلس ارائه دادند.

محمد کرمی راد نماینده مجلس ایران و یکی از طراحان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، روز سه شنبه ۲۲ تیرماه(۱۳ ژوئیه) به خبرگزاری مهر گفت که هیات رئیسه مجلس باید این ۳۰ محور را بررسی کند و به همین دلیل اعلام وصول طرح استیضاح به فردا (چهارشنبه) موکول شده است.

او تعداد نمایندگان امضا کننده این طرح را ۲۱ نفر اعلام کرد.

مهرداد لاهوتی، دیگر نماینده امضا کننده این استیضاح نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت که عدم توجه وزیر کشاورزی به مسئله واردات بی رویه محصولاتی مانند برنج، چای، مرکبات، ماهی و دام زنده و سایر محصولات کشاورزی علت اصلی استیضاح است.

او همچنین در گفت وگو با خبرگزاری مهر از واردات پیله ابریشم و تغییر کاربری باغ های کشاورزی انتقاد کرد و گفت: علت همه این بی سامانی ها در بخش کشاورزی آن است که وزیر تخصص لازم را ندارد و توجه کافی به بخش کشاورزی نمی کند.

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دکترای اقتصاد منابع طبیعی دارد و پیش تر معاون امور اقتصادی و قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی بوده و ظاهرا به دلیل اختلاف با وزیر وقت از سمت خود استعفا کرده است.

"واردات بیش از اندازه محصولات کشاورزی، نداشتن تخصص لازم وزیر برای اداره وزارتخانه و بی توجهی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی" از محور های طرح استیضاح آقای خلیلیان است.

یک هفته پیش، کاظم فرهمند، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ایران گفته بود که اکثر اعضای این کمیسیون با استیضاح وزیر مخالف هستند.

آقای فرهمند در دفاع از وزیر کشاورزی، مشکلاتی مثل واردات در بخش کشاورزی را خارج از اختیارات وزیر دانسته و مسئولیت آن را متوجه وزارت بازرگانی خوانده بود.

بخش کشاورزی در ایران با مشکلات زیادی روبه روست. محمد رضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم نیز منتقدان زیادی در مجلس داشت.

او نیز یک بار استیضاح شد اما دوباره از مجلس رای اعتماد گرفت و طرح استیضاح دوباره او نیز رد شد.

Garfieldx - ایران - تهران
standard - انگلیس - لندن کجایی؟ کسی نیست قربون صدقم بره منم دپرس شدم.. :(
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

mnm - کره - کره
!اگه کسی هم کنارمون باشه تو اون لحظه میگیم "من از سوسک نمی ترسم،چندشم میشه!"خب.اون سوسک از بغل ما رد میشه بدون اینکه به ما کاری داشته باشه.کم کم سوسکها جفت گیری کردن و بچه دار شدند و بچه هاشون هم بچه دار شدن و اینجوری بود که زیاد شدن.هر روز بیشتر از دیروز.تا جایی که شهر ما پر از سوسک ها شد.سوسک هایی در سایز ها و طرحهای مختلف.اونا به شهر ما و اتاق های ما و شاید هم افکار ما نفوذ کردند و شهرمون رو کثیف کردن و صاحبش شدن.بدون اینکه ظاهرا به ما کاری داشته باشن در عمل همه جا دیده شدند و الآن همه جا حضور دارن.ما رو اذیت می کنن.اونها الآن به قدرت رسیدن چون زیاد شدن.البته هنوز زیاد تر از ما نیستند ولی خب قدرت دارن.چون هنوز هم وقتی از کنار ما رد میشن ما نمی کشیمشون.چون هنوز از اونا چندشمون میشه و این باعث میشه ترجیح بدیم زنده باشن و زندگی کنن.ای کاش اولین نفری که یک سوسک رو دید و نکشت به این فکر می کرد که بعضی موجودات باید از بین برن.چه ما چندشمون بشه چه نشه.بیایید با هم سوسکها رو از شهرمون بیرون کنیم تا دوباره قدرت رو به دست بگیریم.
------------------ کاربر گرامی لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسید در غیر این صورت از درج نظرات شما در آینده معذوریم. با تشکر
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

standard - انگلیس - لندن
Garfieldx - ایران - تهران . سلام گارفیلد جان. از سر کار که میام انقدر خستم که بیشتر کامنتها رو میخونم. بعضی وقتها هم سر به سر رقیه سادات میذارم. چون ایدی من استاندارده تو عالم خودش فکر کرده من مرد هستم بعد گفت بیا منو بگیر منم هی التماسش میکنم میگه نه. با همه این احوال گارفیلد ناز من.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sabagol - ایران - تهران
سلام دوستان. من تازه واردم . ولی مروز تولدمه
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
این نوکر باب رو ول کنید و به فکر تاریخ استیضاح خود خامنه ای باشید که بزودی لازمه . بعد از استیضاح هم طبق قوانین اسلامی اول به ۱۳۰ ضربه شلاق محکوم میشه و بعد از قطع دست چپش(اون دستش چون فلج شده یه دست کامل حساب نمیشه) با یک درجه تخفیف اگه تونست بند لیفشو خودش به تنهایی گره بزنه که مثل صدام اعدام میشه و اگه نتونست از پس بند تنبون خودش بر اد که دیگه طبق موازین دینی قضایه اسلامی باید گذاشته بشه تو یه گونی و بلندی به پایین پرت بشه .( من برا شما و آقاتون متاسفم چونکه هر چی این صفحات تاریخ رو اینور و اون ور میکنم و میخونم میبینم شما و آقاتون از هر چی که میترسید و بدتون میاد سرتون اومده).
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام
sabagol -ایران تهران خوش امدی عزیز و تولدت هم مبارک امیدوارم از دار و دسته رقیه و باور و زیتون و... نباشی .
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

Garfieldx - ایران - تهران
standard - انگلیس - لندن امیدوارم هیچوقت خسته نباشی و یه زندگی فوق العاده رو تجربه کنی. امیدوارم شوخی من رو به حساب گستاخی نذاشته باشی. ;)
شنبه 26 تیر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.