قلب دختر ۱۲ ساله بار دیگر تپید

قلب دختر 12 ساله بار دیگر تپید

با ایثار والدین ، دختر 12 ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود ، قلب ، کبد و کلیه‌های این دختر به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش جام‌جم، شامگاه چهارشنبه گذشته والدین دختر 12 ساله‌ای به نام زهرا از پشت شیشه اتاق آی. سی. یو آخرین نگاه‌های خود را به چهره فرزند خود دوخته بودند که در زیر دستگاه اکسیژن به خواب عمیقی فرو رفته بود. مادر کودک بی‌تابی می‌کرد و شوهرش او را دلداری می‌داد.

با یادآوری هر خاطره‌ای از زهرای 12 ساله، مادر اشک می‌ریخت. تیم جراحی بیمارستان سینا پیکر نیمه‌جان دختر 12 ساله را ـ که دچار مرگ مغزی شده بود ـ به بخش جراحی منتقل کردند.

بوسه وداع پدر و مادر زهرا که مانند فرشتگان به خواب رفته بود، بر گونه رنگ و رو رفته دخترک نشست، مادر در آخرین لحظه چند گام لرزان به سوی برانکاردی که زهرا روی آن قرار گرفته بود برداشت، اما ... ساعتی بعد با اهدای قلب، کلیه‌ها و کبد دختر 12 ساله به چند بیمار نیازمند، دخترک 12 ساله آسمانی شد و قلب کوچک او در سینه بیماری که در یک قدمی مرگ قرار گرفته بود، با همان طنین همیشگی به تپش درآمد.

دکتر ساناز دهقانی یکی از پزشکان بیمارستان سینا و عضو تیم جراحی در ارتباط با مرگ مغزی زهرا به «جام‌جم» گفت: چند روز پیش این بیمار در گیلان به دلیل مسدود شدن نای هنگام غذا خوردن و نرسیدن اکسیژن، مرگ مغزی شد که پزشکان وی را به بیمارستان سینا منتقل کردند و با تلاش‌های تیم پزشکی، متاسفانه هیچ امیدی به زندگی دوباره این دختر وجود نداشت.

دکتر دهقانی افزود: پس از گفتگو با والدین دختر 12 ساله، وقتی آنها پی بردند امیدی به زندگی دوباره فرزندشان وجود ندارد، موافقت کردند اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شود.پس از تشریفات اداری قلب، کلیه‌ها و کبد دخترک گیلانی به 4 بیمار نیازمند که در یک قدمی مرگ قرار داشتند، پیوند زده شد.

وی یادآور شد: تیم جراحی متشکل از دکتر پورمند رئیس بیمارستان سینا، دکتر خواجوی و دکتر صحرائیان این جراحی را به عهده داشتند.

pariha - کویت - کویت
واقعا متاثر شدم خدا به پدر و مادر این فرشته کوچولو صبر بده وآفرین به ایثار وحس انساندوستی انها - شاید هم خدا میخواهد با رفتن یک نفر 3 نفر به زندگی برگردنند
دوشنبه 21 تیر 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
زهرا جان فرشته واقعی تو هستی, اشخاصی مثل تو همیشه زنده اند, درود به این پدر و مادر, مطمئن باشید که زهرا کوچولو نمرده و برای همیشه یادش در ذهن ها خواهد ماند. مرده واقعی خامنه ای رذل و کثیف است که تف و لعن ابدی را برایش خواهانم.
دوشنبه 21 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چه خبر خوبی چقدر خوبه انسانها بهم خوبی کنند چون حس هم زیستی به ندرت دیده میشود مخصوصا اینجا که اکثریت خودخواه هستن
دوشنبه 21 تیر 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
عزیزم !!!
دوشنبه 21 تیر 1389

انوشه - ایران - مشهد
خداوند به پدر ومادرش صبر بده واقعا سخته
دوشنبه 21 تیر 1389

Rohan_samandari - سوئد - مالمو
پدر و مادرش بهشتیه بهشتین خوش به حال یه همچسن خونواده ای. خدا بهشون صبر بده
سه‌شنبه 22 تیر 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
Rohan_samandari - سوئد - مالمو فکر نکنم اونا به طمع بهشت اینکارو کرده باشند!حالا شاید آقاهه واسه حوری خونه شاید ولی خانمه که چیزی گیرش نمیاد!!!از توهم بیا بیرون!!
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.