حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا

حذف تمجید از محمد حسین فضل الله از وبسایت وزارت خارجه بریتانیا

فرانسیس گای، محمد حسین فضل الله را فردی قابل احترام توصیف کرده است

وزارت خارجه بریتانیا مطلبی را که سفیر این کشور در لبنان در تمجید از آیت الله محمد حسین فضل الله روحانی بلند پایه شیعه لبنان نوشته بود، از وبسایت خود حذف کرده است.

درج این مطلب با اعتراض شدید اسرائیل روبرو شده بود.

آیت الله محمد حسین فضل الله که هفته پیش درگذشت، در جهان اسلام به عنوان یک روحانی روشنفکر از احترام گسترده برخوردار بود ولی آمریکا و اسرائیل او را متهم می‌کردند که با حمایت از جنبش حزب الله لبنان، از تروریسم حمایت می کند.

فرانسیس گای، سفیر بریتانیا در بیروت، محمد حسین فضل الله را شخصی قابل احترام معرفی کرده و گفته بود جهان به افراد بیشتری مانند او نیازمند است.

خانم گای وی را سیاستمداری که او از مصاحبتش لذت می برد، توصیف کرده بود.

سفیر بریتانیا در لبنان در وبسایت وزارت خارجه این کشور نوشته بود: "هنگامی که شما به دیدار او می روید می توانید مطمئن باشید که یک بحث واقعی خواهید داشت، یک مباحثه توام با احترام، و وقتی محضرش را ترک می‌کنید، احساس می کنید که آدم بهتری شده اید."

این مطالب با اعتراض شدید اسرائیل روبرو شده بود.

آیت الله محمد حسین فضل الله در جهان اسلام از احترام بسیار برخوردار بود

وزارت خارجه اسرائیل گفته بود که محمد حسین فضل الله ارزش هیچ گونه ستایشی را ندارد.

یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفت علت حذف مطلب این بود که منعکس کننده "نظرات شخصی" خانم گای در باره محمد حسین فضل الله بود و نشان دهنده مخالفت بریتانیا با او و به خصوص مخالفت با موضعش در برابر اسرائیل نبود.

این سخنگو افزود در حالی که بریتانیا از عقاید پیشرو وی در مورد حقوق زنان و گفتگوی ادیان حمایت می کند، با سایر نظرات وی بخصوص در مورد ترغیب حملات به اسرائیل به شدت مخالف است.

فرانسیس گای، اولین کسی نیست که در ارتباط با اظهار نظر در باره محمد حسین فضل الله دچار درد سر شده است.

دو روز قبل شبکه تلویزیون آمریکایی سی ان ان، یکی از سردبیران بخش خاورمیانه خود را به دلیل تمجید از آیت الله محمد حسین فضل الله در توئیتر، اخراج کرد.

dannni - سوئد - استکهلم
اسرائیل چه خری هستش قیم دنیا شده اصلا به اونها چه ربطی داره که تو نظر مردم دخالت و فوضولی میکنند خدا اونه رو میشناسه وقتی بغل دستشون به ایستی بوی بدی میدن اونهم بخاطر فضولی تاریخی شون هست
شنبه 19 تیر 1389

sam.man - المان - برلین
به نظر شما این خدا بیامرز کجا رفت?بهشت----جهنم---------یا بین این دو تا----------? از خدا میخوام بعد از مرگم مرا دقیقان جهت مخالف این خدا بیامرز بفرسته----مطمئنن میدونید چرا?
شنبه 19 تیر 1389

omid norway - نروژ - اسلو
مثل سگ از اسرائیل میترسند.هر چی رو که صهیونیستها بگن درست!!??.
شنبه 19 تیر 1389

دانشور - انگلستان - شفیلد
بریتانیا چقدر بدبخت شده که از این اسرائیل وحشت داره...دیگه باید به جای بریتانیای کبیر بگیم بریتانیای صغیر.....واقعا که حتی جرات کوچکترین انتقاد از اسرائیل رو هم ندارند. یه روزی تکلیف این اسرائیل مشخص میشه!
یکشنبه 20 تیر 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
طرفداران غرب و مدعیان حقوق بشر و مخالفان اسلام / کجاقایم شدید. خجالت نکشید باکمال پرویی بیایید نظرات باکلاستان رابنویسید.رو را برم
یکشنبه 20 تیر 1389

hadirm - ایران - خوزستان
راستی چرا مدعیان دموکراسی البته از نوع غربی حرفی نمی زنید ؟. ترسیدید ؟ شناسایی بشید دیپورت بشید ......واقعا. لااقل یک صدم مردم غزه جسارت و شهامت داشته باشید. شما که در این سایت جرات اظهار نظرندارید چطور دم از آزاد کردن مردم ایران می زنید. شاید هم از میران سایت میترسید و واهم دارید مگه خبریه ؟
یکشنبه 20 تیر 1389

aghakian - ایران - تهران
مدعیان دموکراسی وغرب زده سایت چرا لالمونی گرفتین؟
دوشنبه 21 تیر 1389

redstar - انگلستان - لندن
زیتون بهبهان. همه کشورهای عربی باهم متحد شدند وخیلی از کشورهای ضد یهود و بعضی از کمونیست ها ازشون حمایت کردند.ولی هیچ پیروزی که دست نیافتند کلی خسارت دیدند وکلی هم از زمینهاشون را از دست دادند. قبول کن اسراییل کشورکوچک ولی بسیار پیشرفته واز لحاظ نظامی هم قوی است.حالا چرا حرضت ممد یا علی وعمر با معجزه قران هم به مسلمین کمک نکردند را من نمی دونم . همیشه حق به حق دار میرسه..
دوشنبه 21 تیر 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
redstar-انگلستان.لندن/دوست عزیز برعکس بابت خیانت کشورهای عربی به این روز افتادن.اسراییل هم فقط برای اعراب بزدل ابرقدرته.
دوشنبه 21 تیر 1389

sam.man - المان - برلین
زیتون بهبهان.هر انسانی درونش چیزی هست بنام وجدان-------بگو چقدر پول میگیری تا وجدان وشرفت را به تاراج میذاری و بجای سگنگسار و کشتن مردم ایران با همکاران بسیجیت ,میای اینجا نطق میکنی?اگر تو این همه اسلام رو دوست داری چرا نمیری لبنان واونجا به به درجه شهادت سقط شی´?اونجا میتونی محمد حسین الله رو ببینی----ولی اول عربیت را قوی کن و این رو بدون ای دشمن ایرانی و عرب پرست اگر شیعه هستی اونجا هم جای نداری .چون عربهای سنی افکاره تو رو وامثال تورو اصلا قبول ندارند.مگر اینکه در انجا هم از شرف و وجدانت مایه بگذاری..
دوشنبه 21 تیر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.