کیک ایتالیایی

کیک ایتالیایی

آرد، بیکینگ پودر، شکر، وانیل و تخم‌ مرغ از جمله مواد اصلی تشکیل دهنده این کیک هستند.

مواد لازم برای کیک:

آرد سفید       250 گرم

شکر               175 گرم

کره*              150 گرم

بیکینگ پودر    دو قاشق مرباخوری

تخم‌ مرغ         2 عدد

شیر                        یک لیوان

وانیل                       نصف قاشق چای خوری

* یا 120 گرم روغن جامد

مواد لازم برای تزئین کیک:

شیر                            6 قاشق سوپ خوری

شکر                           100 گرم

کره                            50 گرم

عسل                        50 گرم

گردوی خرد شده        100 گرم

زرده تخم‌ مرغ             2 عدد

طرز تهیه:

ابتدا مواد خشک آرد، بیکینگ پودر، شکر و وانیل را مخلوط کرده، 2 عدد تخم‌ مرغ را در ظرفی دیگر می ‌شکنیم و با همزن برقی خوب مخلوط می‌ کنیم.

کره را کمی گرم کرده داخل تخم مرغ‌ ها می ‌ریزیم و هم می ‌زنیم تا تخم‌ مرغ ‌‌ها و کره مخلوط گردند.

شیر را اضافه می‌ نماییم و مخلوط آرد و شکر را می ‌ریزیم و هم می ‌زنیم تا مواد مخلوط شده و مایه نرم و لطیفی به دست بیاید.

قالب مناسبی را چرب کرده، آرد می‌ پاشیم و مایه را در قالب می ‌ریزیم؛ باید سر قالب 3 تا 4 سانتی ‌متر خالی بماند.

عسل، 50 گرم کره، 100 گرم شکر، 6 قاشق سوپ خوری شیر، نوک قاشق چای خوری نمک و گردوی خرد کرده را در ظرف کوچکی می ‌ریزیم؛ ظرف را روی حرارت ملایم قرار می ‌دهیم تا بجوشد.

دو عدد زرده تخم ‌‌مرغ را مخلوط کرده، داخل سایر مواد می‌ ریزیم و هم می ‌زنیم.

وقتی مایه کمی غلیظ شد آن را از روی آتش برمی داریم و داخل قالب روی مایه کیک می ‌ریزیم.

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد گرم می‌ کنیم.

قالب را روی پنجره وسط فر قرار می ‌دهیم؛ کیک باید 45 تا 60 دقیقه در فر بماند تا بالا آمده، رو و اطراف آن کاملا طلایی شود.

بعد قالب را بیرون می ‌آوریم و پس از سرد شدن با کارد اطراف کیک را از قالب جدا کرده، کیک را در ظرف قرار می‌ دهیم.

این کیک را می ‌توان ساده و بدون مواد تزئینی تهیه نمود. در این صورت وقتی مایه کیک آماده شد آن را در قالب ریخته و طبخ می ‌نمائیم.

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
اصلا یک ذره گردو در این کیک دیده نمیشه یعنی اصلا تصویر با دستور و نوع کیک تناسب نداره!!!!!
شنبه 8 خرداد 1389

UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا
سلام دوستان عزیز همیشه در صحنه بخش اشپزی و شیرینی پزی اگر ممکنه طرز تهیه یه کیک خوشمزه که تردوطلایی هم بشه برای من توضیح بدید مرسی.
شنبه 8 خرداد 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
این شبیه پنیره که...
شنبه 8 خرداد 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین --- خانم جان، بشنوید و باور نکنید، من دستور را دقیقا دنبال کردم. پیتزا از آب در اومد!.
شنبه 8 خرداد 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
Pahlavi100 ... جون خیلی بامزه ای !!! ولی واقعا درست گفتی.UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا ... ببین عزیز جون دیروز یکی از سراشپزهای ما برای مدتی اشپزخانه را بنا به دلائل شخصی ترک کردند ولی خوشبختانه یک نفر دیگه هم داریم که معرف حضورتون میشم pariha جون عروس گلم. خیلی حرفه ای امیدوارم پیداش بشه.من هم میتونم, ولی سمت من داوریست و تکیه بر جای بزرگان نتوان کرد. robinhoodd .. . جون پس حالا که نظرت اینه بدو برو نون بخر و بیا. zahra_london .. اره بابا کجای میخواید برید از رفتن به ایتالیا صرفنظر کن تا این دختر (pariha) هم دو هوائی نشه. والا با این اوضاع نه دختر دنیا میشه نه عروس اخرت!!!
شنبه 8 خرداد 1389

yasijoon - ایران - بندرانزلی
دوست عزیز بریتانیا-بریتانیا اگه دوست داری من همینجا دستور یه کیک خشمزه رو کامنت میزارم
شنبه 8 خرداد 1389

zahra_london - انگلستان - لندن
Esfahan Nesfe Jahan جون پس با pariha هم صحبت کن من که حرفی ندارم اینجایی که هستم هم زیاد بد نیست (قابل توجه pariha) من گفتم برم pariha تنها نباشه . راجع به کیک هم دقیقا حرفتون درسته شکلش اصلا متناسب با دستور نیست این دستور کیک ساده خودمونه
شنبه 8 خرداد 1389

pariha - کویت - کویت
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین - مادر شوهر جان شما لطف دارید قبل از اینکه عاشق پسرت بشم عاشق خودت شدم - ولی رفتن ایطالیا ازسرم نمی افته با اینکه امروز با این دستور کیک ایطالیایی اصلا جایی برای حرف نذاشت نمیشه فهمید این اصلا چیه؟ ولی امان از دل عاشق که هیچی را در وجود معشوق بد نمی بیینه .
شنبه 8 خرداد 1389

pariha - کویت - کویت
UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا من در بس در خدمتتان هستم اگر کافی کیک دوست دارید دستورش را بدم خدمتتون ولی کیک معمولا ترد نمی شه تنها کیکی که کمی ترد هست اونهم بخاطر مواد روی ان هست همین کافی کیک البته قهوه نداره اسمش اینه.
شنبه 8 خرداد 1389

UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا
Esfahan Nesfe Jahan...عزیزم داور که باید حرفه ای تر باشه که مطمئنم همینطور هم هست منتظر کامنت خوشمزت هستم مرسی.yasijoon - ایران - بندرانزلی...نیکی وپرسش? بزار عزیزدلم به یک دستور پخت کیک احتیاج مبرم دارم پیشاپیش ممنون.pariha - کویت...شما هم که مطمئنم کارت حرف نداره حاضرمچشم بسته کیکی ه شما پختی رو بخورم ممنون میشم طرز تهیه شو برام بزاری مرسی.
شنبه 8 خرداد 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
UniQue_persian ... زنده باشی عزیز .در قسمت طرز تهیه سالاد گرم سیب زمینی خانم kimiana - فرانسه - پاریس.. از حضور من و تعداد کامنتهام بطور غیر مستقیم گله کردند ولی من که به هیچوجه سنگر اشپرخونه را ترک نمی کنم و در نظر دارم بقول pahlavi جون تعداد هم مطبخیهامو بیشتر کنم. من pariha جون و be man megan khoda یک قرارداد اتحاد مثلث از خیلی قبلها در اینجا بستیم بقیه هم که قدم رنجه کردند و امدند از را دور قدمشون روی چشم بنده. این سایت متعلق به هم هست و تنها قسمتی است که دیگران در نهایت ادب و احترام و وقار و در عین حال با مزه و با نشاط کامنت مینویسند و با هم شوخی می کنند که این برای من لذت بخشه و دوست دارم تو 24 ساعت 48 ساعت کامنت بنویسم تا کور شود هر انکه نتواند دید. UniQue_persian .. عزیز جون با شما نبودم اشتباهی متوجه نشی. zahra_london... جون این دختر ( pariha) انگاری بد جور هوائی ایتالیا شده.
یکشنبه 9 خرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
Pahlavi100- امریکا- کالیفرنیا. هم میهن گرامی, من اصلا چنین انتظاری راازشما نداشتم, مهم جازدن شما نیست . مهم پوزش ازطرف خود و دوستانتان شما ازDionysos - فرانسه است ازطرف خود ok- ولی حقش بود ازطرف دیگران هم بکنید. یک ادم سیاسی و مبارز- استقامت - ایستادگی - ومبارزه میکند. نه فقط حرف و پای عمل جابزند. مثلی است که میگویند اگرکسی رامیخواهی بشناسی - در مسافرت - در هم سفره شدن( غذا ) - ودرقمار بشناس . وشما میخواهید ایران راازچنگال حقه بازان- روباه صفتان - اشوبگران و فتنه اندازان و... که نمونه اش مثل Dionysos- است نجات دهید. سایت پوزش ملتسمانه خودرا ببین . منو بیاد جام زهر خمینی انداختی . روایت ابطحی از مراسم پسر میردامادی . https://iranianuk/article.php?id=50219
یکشنبه 9 خرداد 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
homa-ir - المان - هامبورک --- هما جان همرزم محترم، گر صبر کنید ز غوره حلوا سازم. محترم، قدری شکسته نفسی‌ به جای خود مشت محکمیست که به دهان دشمن می‌‌خورد. اگر به شما حملهٔ شخصی‌ میکنند، با بزرگواری که شایستهٔ یک سلطنت طلب است از گناهشان گذر کنید. اما اگر به مرامتان که همانا خواستهٔ اکثریت ملت است توهین کردند با همان متانت و اعتماد به نفس همیشگی‌ که در شما میبینم دشمن را بکوبید. مطمئن باشید از نظر اکثریت پنهان نیست و در نهایت بزرگ منشی شما به بحث‌های کودکانهٔ سیاسیون ورشکسته ارجحیت دارد. فراموش نکنید که حتی اینجا مطالب ما را دنبال میکنند. امروز فقط اتحاد.
یکشنبه 9 خرداد 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
homa-ir - المان - هامبورک --- هما جان، در ضمن اگر یک بار دیگر کامنت من را مرور کنید می‌بینید که عذر خواهی‌ فقط از جانب خودم بود. من به خودم اجازه نمیدهم که سخنگوی سرورانم باشم.
یکشنبه 9 خرداد 1389

UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا
Esfahan Nesfe Jahan...طلا خانوم کامنتهای زیبا وبامزه شماو بقیه دوستان گل این بخش بیشتر از هر شیرینی خوشمزه ای به من مزه میده.بس که از کشتن وزندان شدن و ترور شدن به مردم بیچاره ظلم کردن خوندم و گریه کردم مردم :-( خوب کاری میکنی خانوم گل کامنت بزار اونم از نوع خوشمزش هر کسی هم ناراحته نیاد بخونه مجبور که نیست .
یکشنبه 9 خرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
Pahlavi100- امریکا- کالیفرنیا. هم میهن گرامی, نکته دیگری که لازم به یاداوری بود اینسکه. کلمه فرهیخته خیلی باارزش و پر معنی است و به افراد ی چون مرحوم شجاع الدین شفا و امثالهم میگویند. خواهش میکنم به ارزش کلمات احترام بیشتری کذاشته شود . مثال - احمدی نژاد و یا رحیمی دکتر هستند که به انها میگویند دکتر .
یکشنبه 9 خرداد 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
UniQue_persian.. گل گفتی مرسی.homa جون الهی من قربون اون شکل ندیده ات برم کوتاه بیا. pahlavi جون راست میگه.pariha .. عروس گلم خوب میتونی همه را تشنه سر چشمه ببری تشنه تر برگردونی. دیروز تا حالا منتظر دستور کافی کیک نشستیم. تو را خدا با پسرم اینجوری نکنی ها.
یکشنبه 9 خرداد 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
homa-ir - المان - هامبورک --- چشم، احتمالا اگر کسی‌ را فرهیخته خطاب کرده‌ام از روی کنایه بوده.
دوشنبه 10 خرداد 1389

yasijoon - ایران - بندرانزلی
سلام عزیزم من هرکاری میکنم نمیتونم دستورکیک رو اینجابزارم وقتی ارسال نظررومیزنم errorمیده قابل توجه دوست عزیزم بریتانیا-بریتانیا
دوشنبه 10 خرداد 1389

UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا
yasijoon - ایران - بندرانزلی...همین که به فکر بودی تلاش خودت و کردی ممنون عزیزم خیلی مهربونی.
سه‌شنبه 11 خرداد 1389

homa-ir - المان - ّهامبورک
Pahlavi100-امریکا-کالیفرنیا. کنایه راممکن است قبول کنم, چون باشناختی که ازشمای بذله گو و باحال و متلکهای طنزی منحصر بفرد خودشما. اما پوزش شمارا ازکسیکه اینهمه بی احترامی و تهمت ناروائی که بیک هم سنگرشما و هم مسلک و همراه یک ایدئولوژی را بهیج وجه قبول نمیکنم . جز بزدلی و کم استقامتی . وکم ایستادگی . وضعف در مبارزه ائیکه درپیش داریم.
سه‌شنبه 11 خرداد 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.