شوک بزرگ برای تیم ملی فوتبال آلمان : میشایل بالاک در جام جهانی ۲۰۱۰ غایب است

شوک بزرگ برای تیم ملی فوتبال آلمان : میشایل بالاک در جام جهانی ۲۰۱۰ غایب است

کمتر از چهارهفته به جام جهانی فوتبال مانده، مصدومیت میشایل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، یارانش و طرفداران این ورزش در آلمان را شوکه کرد. ملی‌پوشان آلمان حال باید با کاپیتانی تازه قدم به میدان مسابقات بگذارند.

میشایل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان و یکی از مهره‌های کلیدی چلسی لندن تا کنون هیچ عنوان بین‌المللی کسب نکرده است

مصدومیت میشایل بالاک، کارگردان و کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان که شنبه‌ی گذشته (۱۵ ماه مه) در فینال جام حذفی انگلیس در پی خطای سنگین یکی از بازیکنان حریف، در همان نیمه‌ی نخست ناگزیر به ترک میدان شد، شدیدتر از آن است که گمان می‌رفت.

بالاک که نخست به حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی امیدوار بود، حال با این واقعیت تلخ روبرو شده که دست کم به هشت هفته درمان و استراحت نیاز دارد تا دوباره بتواند، تمرینات خود را آغاز کند. این درحالی‌ست که پیکارهای جام جهانی در روز ۱۱ ژوئن، یعنی کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

بالاک ۳۳ ساله که تا کنون ۹۸ بار لباس تیم ملی فوتبال آلمان را بر تن کرده و در سال‌های اخیر بازوبند کاپیتانی این تیم را در دست داشته، پس از مشخص شدن شدت آسیب‌دیدگی‌اش در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «طبیعی است که من عصبانی و ناراحت هستم و احساس سرخوردگی می‌کنم. اما نمی‌خواهم این موضوع را ارزشگذاری کنم. فوتبال همین است و چنین اتفاقاتی می‌افتد و باید به کار خود ادامه داد.»

یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در نخستین واکنش به این رویداد تلخ اظهار داشت: «مسلم است که من شوکه شده‌ام. اصلا جای پرسش نیست. همه ما از این قضیه بسیار بسیار ناراحتیم. میشایل بالاک بازیکن بسیار بسیار مهمی برای ما بوده، کاپیتان و طبیعتا چهره‌ای که در صف بهترین فوتبالیست‌های جهان قرار دارد.»

میشایل بالاک در کنفرانس مطبوعاتی

تئو سوانتسیگر، رییس فدراسیون فوتبال آلمان نیز ضمن ابراز ناراحتی از این رویداد تصریح کرد که ملی‌پوشان این کشور باید چهره‌ی خوبی از خود در جام جهانی به نمایش بگذارند و این دینی است که باید به کاپیتانشان ادا کنند. وی افزود: «این واقعا دشوار است که بازیکنی در آستانه‌ی انجام یکصدمین بازی ملی خود، چنین خبری را بشنود و آن را بپذیرد.»

میشایل بالاک اگر چه در صف چهره‌های برجسته‌ی فوتبال جهان قرار دارد و در تیم‌های صاحب‌نامی چون بایرن مونیخ و چلسی لندن توپ زده، تا کنون هیچ عنوان بین‌المللی کسب نکرده و تمامی عنوانی که با باشگاه‌های خود به دست آورده در سطح ملی بوده است.

بالاک در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن به علت دریافت کارت زرد در مرحله‌ی نیمه‌نهایی از حضور در بازی فینال محروم ماند و در جام جهانی ۲۰۰۶ در وطنش نیز در مرحله‌ی نیمه نهایی از ایتالیا شکست خورد. از آنجایی که بالاک ۳۳ سال دارد، جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی، آخرین فرصت برای او برای کسب عنوانی بین‌المللی با تیم ملی آلمان بوده است.

pandora - آلمان - آلمان
یکم روی این آلمانیهای از خود راضی و مغرور کم شد
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
حقه شه من دیدم نا حق به یه بازیکن پورت موث چک زد همون بازیکن 5 مین بد رو پاش عمدا خطا کرد.....
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

siavash1 - انگلیس - لندن
ناراحتی نداره من میتونم به جاش بازی کنم
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

dariush_1 - ایران - گنبد کاووس
من که از این خبر ناراحت شدم .اما بازم آرزوی قهرمانی واسه آلمان میکنم. اخه با این پسره که فقط نایب قهرمان میشن
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

majid63 - فرانسه - پاریس
من بجای اون بازی نمی کنم چون وقت ندارم.باید برم برای روز مادر خرید کنم!
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
به درک یک راسسیت کمتر دم یارو گرم خوب لقدی بهش زد
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
تو المان موقعه ای که تیمشون گل میخوره همه خارجی ها خوشحال میشن از بس به خارجیها را مستقیم وغیر مستقیم اذیت میکنن ادم خوب توشون خیلی کم پیدا میشه الان هم با مولا ها پشت پرده معامله دارن ترورهایی که جمهوری اسهالی در المان کرد با bnd سازمان امنیت المان همکاری داشتند ان وقت دم از حقوق بشر میزنند بخاطر پول هر کار غیر اخلاقی انجام میدهند اکثر خانوادها بچه هایشان را مثل گاو وگوسفند بزرگ میکنن احترام به بزرگتر نمیدانند چیه فرهنگ نیست که مهمترین چیز در جامعه است دم فرهنگ ایران زمین گرم باز با این همه فشار اقتصادی مردم نجیب ما با هم مهربان هستند اگر این فشار اقتصادی اینجا باشه همدیگر را مثل حیوانات وحشی تیکه تیکه میکنند دولتش این را میداند برای همین قانون صفت وسختی در جامعه گذاشته وگرنه میافتن به جون هم
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

elham1360 - ایران - سمنان
pandora - آلمان - آلمان افرین المانیها خیلی خودخواه هستن
چهار‌شنبه 29 اردیبهشت 1389

mushak - اتریش - وین
بارکالله دوستانی که در المان زندگی میکنن اینارو خوب شناختن. ولی ناراحت نباشین ده پانزده سال دیگه نسل بعدی کفاره اشتباهات امروزشون رو میدن. توی المان همیشه اینجوری بوده و هست.
جمعه 31 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.