سوختگی و ایجاد گوشت اضافه از عوارض لیزر‌های عمیق پوستی است

سوختگی و ایجاد گوشت اضافه از عوارض لیزر‌های عمیق پوستی است

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان اینکه لیزر برای درمان لک‌های صورت آخرین گزینه درمانی است، گفت: بهتر است، لک‌های پوستی صورت با دارو درمان شوند.

دکتر سیما رسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از لیزر برای درمان مشکلات پوستی سودمند است اما نباید فراموش کرد که در استفاده از لیزر باید به مسایلی توجه شود تا پوست به عوارضی دچار نشود.
وی افزود: به عنوان مثال افرادی با پوست سبزه تیره و یا پوست روشن که برای درمان لک ناشی از حاملگی از لیزر استفاده می‌کنند، ممکن است دچار عوارض پس از لیزر شوند.رسایی با بیان اینکه لیزر انواع گوناگونی دارد، گفت: لیزر CO2 که معمولا برای درمان آکنه، چین و چروک صورت و افتادگی پوست به کار مِی رود در صورتی که با مراقبت‌های خاص انجام نشود عوارضی به همراه دارد.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در زمان استفاده از لیزر لایه‌ای از پوست برداشته می‌شود که اسکار و جای زخم آن باقی می‌ماند و زخم بعد از دو هفته التیام می‌یابد. در زمان بهبودی زخم ناشی از لیزر اگر مراقبت‌های ویژه‌ای مانند استفاده از کرم ضدآفتاب انجام نشود، ممکن است لک‌های قهوه‌ای رنگ در پوست ایجاد شود.این متخصص بیماری‌های پوست و مو ادامه داد: همچنین انتخاب صحیح نوع درمان از سوی پزشک برای انجام لیزر بسیار مهم است. برخی بیماری‌های پوستی مانند لک صورت با دارو درمان می‌شوند و لیزر آخرین درمان برای این نوع بیماری‌ها است.رسایی با تاکید بر ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب پس از استفاده از لیزر گفت: همچنین باید در فصل تابستان تردد در زیر نور مستقیم خورشید کاهش یابد.وی افزود: لیزر‌های عمیق پوستی سبب ایجاد حالت سوختگی و گوشت اضافی می‌شود. هرچند این عارضه کمتر مشاهده می‌شود اما باید به آن توجه شود.این متخصص بیماری‌های پوست ومو تصریح کرد: با توجه به این ‌که واکنش متفاوت پوست افراد به لیزر بهتر است برای درمان لک صورت ابتدا به صورت آزمایشی از لیزر بر روی پوست بیمار استفاده شود و اگر موفقیت‌آمیز بود و لک کم رنگ شد به صورت وسیع از لیزر در مورد آن بیماری خاص استفاده شود.

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
عجب...
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

panizl - ایران - تهران
من مطمئنم الان یکی میاد اینجا هم یه نظر سیاسی بر ضد خامنه ای یا اسلام میزاره!. کلا مطلب خوبی بود ممنون
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

nima2 - امریکا - اتلانتا
بابا جان خامنه ای یعنی چی؟ کشمش هم دم داره! شما میتونید بگید: ولی وقیح، علی شبره ای، رهبر مافنگی عنقلاب یا مقام رسوای وقاحت - زشته بابا همین جوری خامنه ای خشک و خالی؟
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.