نمایندگان مجلس خواستار برخورد سریع با سران فتنه شدند

نمایندگان مجلس خواستار برخورد سریع با سران فتنه شدند

این عده از نمایندگان مجلس خواهان برخورد فوری با "سران فتنه" شده اند.

۱۷۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه ایران از او خواسته اند با "سران فتنه" هر چه سریعتر برخورد کند.

این عده از نمایندگان در عین حال از اینکه مسئولان برخی از نشریات و رسانه های نزدیک یا وابسته به حکومت در پی چند شکایت به دادگاه احضار شده اند ابراز تاسف کرده اند و خواسته اند که چنین شکایاتی اساسا در دادگاه رسیدگی نشوند.

حسن غفوری فرد، از اعضای هیات رییسه مجلس پس از پایان جلسه علنی امروز، یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، متن نامه ای را که از سوی عده ای از نمایندگان خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه نوشته شده بود خواند.

در ابتدای این نامه نمایندگان از موضوع به دادگاه کشیده شدن حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان "به دلیل شکایت یک عنصر مدافع فرقه ضاله بهاییت و همکار صهیونیست ها" و در عین حال محاکمه مدیران روزنامه های جوان، وطن امروز و خبرگزاری های فارس و ایرنا "به دلیل شکایت های سران فتنه" ابراز ناخرسندی کرده اند.

به نطر می رسد اشاره این نامه در بخشی که صحبت از مدیر مسئول روزنامه کیهان شده، موضوع شکایت شیرین عبادی، وکیل و حقوقدان ایرانی برنده جایزه صلح نوبل از آقای شریعتمداری به دلیل چاپ مطلبی در روزنامه کیهان باشد که با عنوان "تقدیر مرکز بهائیان در اسرائیل از شیرین عبادی" به چاپ رسیده بود.

در ادامه این نامه آمده است در شرایطی که بنا بر مصالحی درخواست ها برای محاکمه "سران فتنه" به تعویق انداخته می شود تا آگاهی مردم "از عمق وابستگی و انحراف سران کودتا" بیشتر شود، در نقطه مقابل "تسریع در رسیدگی به شکایت سران فتنه و کشاندن حامیان ولایت و مسئولان روزنامه های انقلابی به دادگاه جای تاسف است".

در این نامه به رییس قوه قضاییه نوشته شده که اساسا شکایت ها در مورد کسانی چون حسین شریعتمداری جای طرح ندارد.

نویسندگان این نامه اینطور نتیجه گیری کرده اند که با شناختی که از جایگاه و مواضع سیاسی رییس قوه قضاییه سراغ دارند، رسیدگی به شکایات علیه آقای شریعتمداری "بر اساس دیدگاه مقدس عدالت باوری نظام جمهوری اسلامی است که حتی عناصر داخلی، همراه و همسو با دشمنان خارجی" در دادگاه مورد سئوال و جواب قرار می گیرند.

در ادامه این گروه از نمایندگان مجلس گفته اند که "سران فتنه" اصولا پذیرای رای دستگاه قضایی نیستند و در این رابطه به موضعگیری اخیر میرحسین موسوی در مورد اعدام های چند روز گذشته اشاره کرده اند: "نشانه این ادعا اعتراض وقیحانه این منافقین جدید به حکم اعدام صادره برای پنج تن از محاربان و بمب گذارانی است که دست هایشان به خون مردم بی گناه آلوده بود".

البته میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعدام این پنج نفر را به دلیل آن که روند دادرسی آنها مطابق قانون نبوده و "توضیحات روشن کننده ای از اتهامات و روند دادرسی ومحاکمات" داده نشده، غیرعادلانه خوانده بودند.

این موضعگیری آقایان موسوی و کروبی سبب شد که دادستان تهران این بیانیه ها را نشر اکاذیب بداند و بگوید این اظهارنظرها جرم است و "روزی که وقت محاکمه آنها برسد، به همه این موارد توجه خواهد شد".

در پایان نویسندگان این نامه اقدام قوه قضاییه در رسیدگی به شکایات علیه افرادی چون حسین شریعتمداری را نوعی "تنفس مصنوعی جریان فتنه" دانسته اند و درخواست کرده اند که از اساس این پس به چنین شکایت هایی رسیدگی نشود.

موضوع شکایت از مدیر مسئول روزنامه کیهان تنها محدود به شیرین عبادی نبوده است.

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد هم در همان جلسه دادگاه از آقای شریعتمداری به دلیل چاپ مطلبی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ در کیهان تحت عنوان "درخواست استفاده از عامل سیا" شکایت کرده بود.

به گفته وکیل آقای مشائی آن مطلب مربوط به سفرهای هوشنگ امیراحمدی به ایران است که در آن حضور او "نتیجه وساطت و همراهی" رحیم مشائی توصیف شده بود.

lioyd - کانادا - مونترال
امیدوارم زودتر اسرائیل بزنه لهتون کنه
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

schiras - ایران - شیراز
این اساس این حکومت را نشان میده. برابری به طریق اسلامی. قانون اساسی برای همه، ولی همه مزدوران رژیم. ننگ بر این رژیم قرون وسطی.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
باعث بسی خرسندیست که این جانوران ولی وقیح جدید و قدیم بیشتر به جون هم افتادند. چه خر تو خری میشه.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

dara20 - ایران - تهران
اینها مزدوران انگل و دست نشانده حکومت نامشروع اسلامی در مجلس فرمایشی هستند . مردم ایران در این حکومت منفور فاقد نماینده و وکیل می باشند. این قوم نوکر ماب انگل صفت کفتارند که سر در اخور طویله ولایت وقیح دارند. نابودی حکومت و تک تک این اوباشان ریاکار نزدیک است. با نابودی حکومت دینی ایران را از نو اباد خواهیم کرد. مرگ بر حکومت شرور اسلامی.تهران
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
این ها نماینده کثیف اعراب هستند سر فتنه اون خامنه ای gay حرام زاده و یاران اراذل واوباش متجاوز و وحشی تازیش هستند
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

iranesabz - هلند - هلند
این جانوران هیچکدام نماینده مردم ایران نمی باشند. ابلهای نفهم از ترس اعتراضات مردم در ماه خرداد به این خزعبلات روی اورده اند وگرنه حتی اگر موسوی و کروبی و خاتمی هم دستگیر شوند مبارزات دمکراسی خواهی ادامه خواهد یافت. ملت ایران زمانی ارام خواهند شد که سران ظلم و فساد و فتنه یعنی خامنه ای مصباح یزدی احمدی نزاد و دارودسته شان به چنگ عدالت سپرده شوند.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

homa-ir - المان - ّهامبورک
وای خدای من تاحالا برخوردها اساسی نبوده - کشته کشتارها-تجاوزات - اعدامهای سریع بدون اطلاع حتی بوکلای موکلین . خدا به داد زندانیهای سیاسی ومردم ازاین ببعدبرسد.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

schiras - ایران - شیراز
روز مجازات این خائنان مزدور و جلادان شکنجه گر خواهد آمد. ننگ بر این رژیم قرون وسطی
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

shown - امریکا - دیترویت
مطمن باشیداگرتاحالابرای دستگیری کروبی وموسوی اقدامی نکردن ازترس مردم بوده این ابلهان فکرمیکنندکه مردم به امیدکروبی وموسوی هستن ونمی فهمندکه مردم برای رسیدن به ازادی که حق طبیعی هرکدومشونه اگرلازم باشه ازموسوی وکروبی که سهله ازجونشونم میگذرن
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

nima2 - امریکا - اتلانتا
خاک بر سر این مجلس رسوای اسلامی که معلوم نیست اینا نماینده مردم هستند یا نماینده ولی وقیح
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
مزدوران روز محاکمه شما دور نیست و تاسف برای خانواده هایتان که شما. شریکان در قتل و نعرض به جوانان وطن را تحمل می کنند.نان حود را در سرگین بزنید بهتر از آن است که نان بیشرفی ر بی غیرتی را بخورید. شما نمایندگان مطمئن باشید تا آنجا پیش خواهید رفت تا ناموس و شرف خود را دودستی به براداران سپاهی نیز می دهید.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
بچه ها فرار کنیم که بساط سران فتنه رو بگیرن با ما فتنه گران چه کنند...!@@! :))) چه جالب پس اگر دلت واسه مملکتت بسوزه و از اشغال آن توسط تازیان وحشی متجاوز بی فرهنگ بیسواد شترباز تنبل ناراحت باشی و اعتراض کنی فتنه گرو فاطمه گرو ازین چیزا میشی....! ولی شرمنده این جمهوری فاضلابی هست که بزودی برچیده خواهد شد...
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

Ezhaq - ایران - تهران
lioyd - کانادا - مونترال نیازی به اسرائیل نیست خودشان گور خودشان را می کنند.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

pelle - سوئد - استکهلم
خامنه ای : اونها محارب هستند و قطعا محاکمه و اعدام خواهند شد. - قربان! نظر به صحبت های بی نظیر شما در رسانه ملی، حالا که اعدامشون قطعیه، نمیشه اول اعدامشون کنیم، محاکمه رو بذاریم واسه بعد؟. - نه نمیشه! باید یه بار جلو دوربین به جرائمشون اعتراف کنن. - ولی فکر نمیکنم نیازی باشه قربان! من مطمئنم با دادگاه هایی که تا حالا نشون داده شده، دیگه مردم به ما اعتماد دارن.
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
نمایندگان مجلس غلط کردند که چنین درخواستی کردند!
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
نمایندگان مجلس نماینده های دولتند ونه ملت..همه نماینده های مجلس باید ابتدا از فیلتر ولایت فقیه عبور کنند وانتخابات نمایندگان مجلس کشکه چرا که اونا ابتدا از یه جای دیگه انتخاب شده اند
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
عجب طویله ای شده این مجلس با این وحوش!!!شایدم باغ وحش اسلامی هستش و ما نمیدونستیم
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
اصلا محارب با یک حکومت قرن بیست و یک چه معنا دارد?کلمات تاریخ گذشته قرانشان را ملاک کشتن یا نکشتن انسانها کرده اند.
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.