لاریجانی در دفاع از فعالیتهای اقتصادی سپاه : هنگامی که به امام خمینی گفتند سپاه به دنبال کودتا است گفتند اگر سپاه کودتا کند خوب است

لاریجانی در دفاع از فعالیتهای اقتصادی سپاه : هنگامی که برخی به امام خمینی گفتند سپاه به دنبال کودتا است گفتند اگر سپاه کودتا کند خوب است

لاریجانی خطاب به کادرهای اقتصادی سپاه: «تصور می‌کنند شما جایگزین چیزی شده‌اید»

لاریجانی خطاب به فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت، حساسیت به فعالیت‌های اقتصادی سپاه یادآور واکنش آیت‌الله خمینی است که «هنگامی که برخی به ایشان گفتند سپاه به دنبال کودتا است گفتند اگر سپاه کودتا کند خوب است.»

«قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا» مؤسسه‌ی نظامی-اقتصادی‌ای وابسته به سپاه پاسداران است که فعالیت اقتصادی خود را با دستور آیت‌الله خامنه‌ای، ولی فقیه جمهوری اسلامی، برای استفاده از تجیهزات لجستیکی سپاه در امور "سازندگی" آغاز کرد. توجیه تشکیل این مؤسسه استفاده از تجهیزات مهندسی جمع‌آوری شده در دوران جنگ در امور غیرنظامی "برای کمک به سازندگی و بازسازی خرابی‌های جنگ" بود. حوزه‌ای که این مؤسسه کار خود را با فعالیت در آن آغاز کرد، آب‌رسانی، سدسازی، راه‌سازی و همچنین صدور نفت و گاز بود.

 

قرارگاه خاتم‌ الانبیا در طی بیست ساله‌ی گذشته به یک کارتل بزرگ اقتصادی تبدیل شده و مقامات می‌کوشند که از حساسیت عمومی نسبت به فعالیت‌های آن بکاهند. در همین راستا در روز چهارشنبه، ۲۲ اردیبشهت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران دیدار کرد و به ستایش از نقش سپاه پاسداران در "سازندگی" پرداخت.

 

علی لاریجانی در این دیدار گفت: «نام سپاه در هر عرصه‌ای که وارد شده با فداکاری و از خودگذشتگی عجین بوده است و در سخت‌ترین شرایط شاهد بودیم که سپاه پاسداران ورود پیدا کرده و جلودار مبارزه بوده است.» به گزارش خبرگزاری ایلنا، او در ادامه افزود: «سپاه باید بنیه دفاعی خود را برای همیشه حفظ کند و ما شاهد نوآوری‌های سپاه در مبارزه با حریف هستیم.»

 

 

 

رئیس مجلس در ادامه‌ی سخرانی خود برای فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیا به نقش اقتصادی سپاه پرداخت و گفت: « شما به دنبال بسترسازی هستید و قصد دارید زیرساخت‌ها را در اقتصاد فراهم کنید و در مواقعی که قدرت ریسک وجود ندارد حضور پیدا کرده و آرام آرام دیگران را به کار دعوت کنید و با روحیه جهادی که در قرارگاه وجود دارد گام‌هایتان بلند خواهد بود.»

 

محمود احمدی‌نژاد، در مقام شهردار سابق تهران و در مقام رئیس جمهور در گام‌های بلندی که سپاه پاسداران برای تبدیل شدن به مهمترین مؤسسه‌ی اقتصادی کشور برداشته، نقش مهمی داشته است. او باب بستن قراردادهای کلان با قرارگاه خاتم‌الانبیا را گشود، تا جایی که سرانجام این مؤسسه امکان یافت عهده‌دار پیشبرد طرح توسعه‌ی فازهای ۱۵ و  ۱۶ پارس جنوبی شود.

 

قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت‌های خود را از طریق مجموعه‌ی بزرگی از شرکت‌ها، که سه سال پیش تعداد آنها  ۸۱۲ شرکت اعلام شد، پیش می‌برد. این شرکت‌ها در داخل و خارج از ایران فعالیت دارند. سپاه پاسداران می‌کوشد بر همه‌ی عرصه‌های کلیدی و سودآور از نفت و گاز گرفته تا مخابرات و جاده‌سازی و فرودگاه چیره شود. در سال گذشته واگذاری ۵۱ درصد سهام مخابرات به سپاه پاسداران بازتاب داخلی و خارجی فراوانی یافت.

 

بخش خصوصی، در برابر شرکت‌های تابع سپاه در خود توان رقابت نمی‌بییند. علی لاریجانی، رئیس مجلس، که خود از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران است، با توجه به حساسیت عمومی‌ای که در مورد فعالیت‌های اقتصادی سپاه وجود دارد، کوشیده است این فعالیت‌ها را به نفع بخش خصوصی معرفی کند. او در طی دیدار خود گفت: « چرا باید نسبت به قرارگاه سازندگی که از امکانات سپاه برای آبادانی کشور کمک می‌گیرد حساس شویم. آنها تصور می‌کنند شما جایگزین چیزی شده‌اید که البته هم این حرف‌ها را کج‌اندیشی و ندانستن موضوع می‌دانم چراکه شما برادران عاشقی هستید که می‌خواهید در هر عرصه‌ای کار را پیش ببرید و منفعتی نیز برای خود نمی‌طلبید.»

 

سپاه، قدرت اصلی کشور

عکس جمعی: علی لاریجانی و فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیا

 

به سپاه پاسداران اکنون به عنوان یک مجموعه‌ی نظامی-اقتصادی نگریسته می‌شود که در حکم قدرت اصلی کشور است. در خارج از کشور نیز حساسیت نسبت به سپاه و  شرکت‌های اقتصادی تابع آن فزاینده است. برخی از این شرکت‌ها مورد تحریم مستقیم آمریکا قرار دارند. در مورد آنها این شک وجود دارد که در پروژه‌های اتمی نیز فعال هستند.

 

هیلاری کلیتون، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در سفری که سه ماه پیش به کشورهای عربی ناحیه‌ی خلیج فارس داشت، در سخنرانی‌ای برای دانشجویان قطری این نظر را طرح کرد که سپاه پاسداران بر حکومت ایران مسلط شده است.

 

سلطه‌ی سپاه پاسداران بر حکومت ایران، نکته‌ای است که بسیاری از ناظران امور ایران در مورد آن توافق دارند. در بسیاری از تفسیرها و تحلیل‌ها از اعلام پیروزی احمد‌ی‌نژاد  پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ به عنوان کودتایی با پشتیبانی پاسداران نام برده شد.

 

علی لاریجانی در سخنرانی دیروز خود «کودتای سپاه» را هم امری ستوده توصیف کرد. وی گفت حساسیت نسبت به فعالیت‌های اقتصادی سپاه یادآور واکنش آیت‌الله خمینی است که «هنگامی که برخی به ایشان گفتند سپاه به دنبال کودتا است گفتند، اگر سپاه کودتا کند خوب است.»

نقش اقتصادی فزاینده‌ی سپاه

zartusht67 - المان - المان
گور پدر تووامامت و سپاه وهمه باند سراپا کثیفت مرتیکه عراقی حروم زاده
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
تو سر خودت و امام گور به گور شده ات
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

abiabi - انگلستان - لندن
تو ی حرامزاده و اون خمینی گور به گور شده شکر مفت خوردید البته از اون شکرها که با ( گ ) شروع میشود . احمق همین سپاه فردا به زن و دختر تو تعرض میکنند . البته برای تو ی حرامزاده اشکالی نداره چون تو و اون برادرهای دیگت که غیرت ندارید . شما سر سفره ی اخوندهای حرامزاده مثل باباتون بزرگ دید . و هر چهارتا برادر از یک دیگر حرامزاده تر هستید
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

mr. fair - انگلستان - منچستر
از چه خر بزرگیم نقل قول کرده بر پدر خمینی و شما با هم لعنت
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

shown - امریکا - دیترویت
یادش بخیربچه که بودم یه کارتون تلوزیون نشون میدادبنام لوک خوش شانس که کلانترشهربودوهمیشه باسه تابرادرکه اسمشون فراموش کردم وتبهکاربودن درگیری داشت هروقت یکی ازاین برادران لاریجانی میبینم یاداونامیفتم
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

abiabi - انگلستان - لندن
تو ی حرامزاده و اون خمینی گور به گور شده شکر مفت خوردید البته از اون شکرها که با ( گ ) شروع میشود . احمق همین سپاه فردا به زن و دختر تو تعرض میکنند . البته برای تو ی حرامزاده اشکالی نداره چون تو و اون برادرهای دیگت که غیرت ندارید . شما سر سفره ی اخوندهای حرامزاده مثل باباتون بزرگ دید . و هر چهارتا برادر از یک دیگر حرامزاده تر هستید
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

amoo uk - انگلستان - لیدز
سپاه قدرت اصلی فساد و جنایت و بی بند باری
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

nikiniki12 - المان - المان
خاک عالم برسرشماقاتلان اسلامی!
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
گور بابای امام الدنگ بی شعورت و همه شما جانوران اسلامی از بالا تا پائین.
پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
نه بابا حالتون خیلی بده تازی های وحشی آدمکش بیسواد دیگه کم آوردین حسابی به جفنگ آمدین همتون....
جمعه 24 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
فعلا که امامتون داره جوابگویی کاراشو میده تا کی نوبت شماها برسه. مردک کوته فکر یه جوری حرف میزنه که انگار خمینی خدا بوده کسی که دیگران به او خط و ربط می دادند اما به اسم او تمام میشد. حالا با اون سن و یه عمر ادا و اصول چهار تا کار هم از خودش میکرد. همینه که مملکت ابنجا کشیده چون دست شما خدازدها افتاده. برای روز موعود انتظار میکشیم که نه تنها جلوی مردم ایران که جلوی بشریت داغ ننگ و رسوایی به چهرتان زده شود. همدیگر را دلداری دهید فریب دهید خام کنید خوب است. نمی توان که یک عمر جنایت و غارت و خیانت کرد و بعد هم انگار نه انگار. شماها باید تا ته قضیه بروید.
جمعه 24 اردیبهشت 1389

SIAVASHOMA - انگلیس - منچستر
خمینی هم معنیش میشه بدبختی بی ابروئی و بی همه چیزی. منفور تر از خمینی وجود نداره . انسان نمائی که با تنفر و بر حسب انتقام اینده چندین نسل را نابود کرد و به انسانهای طرفدارش نامردی و تظاهر و ادمفروشی اموخت .
جمعه 24 اردیبهشت 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
اماممگه کی بود?! مگه غیر از یه مریضه خطرناکه روحی بود?!
جمعه 24 اردیبهشت 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
این لاریجانی ها از روز اول می توانستند فوری تشخیص دهند که باد دارد از کدام طرف می آید. به نظر من او کودتای سپاه را مسلم می داند و دارد خود را برای آن آماده می کند. شاید فردا از خواب بلند شدید و دیدید برادران لاریجانی یکی شان شده رهبر و دیگری رییس جمهور و رهبر و رییس جمهور فعلی هم.....
جمعه 24 اردیبهشت 1389

lioyd - کانادا - مونترال
لاریجانی خطاب به کادرهای اقتصادی سپاه: «تصور می‌کنند شما جایگزین چیزی شده‌اید» استغفرالله منظورش چه چیزیه ?
جمعه 24 اردیبهشت 1389

kishmish sabz - آمریکا - لس آنجلس
اینها هم که تا کم میارن شب جمعه میرن سر مَق....عَد نا مطّهر امام و استفتاء میکنن و اون مرحوم (ره) هم یک سری اراجیف تحویلشون میده و اینها م بخورد مردم میدن! واقعاً که !. تا آخوند (اسلام) کفن نشود این وطن وطن نشود. آمریکا لس آنجلس
جمعه 24 اردیبهشت 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
شاید هم میخواهد با این ..یه مالی ها برای پسرش از تو سپاه شوهر یا دوست پسر دست و پا کنه.
جمعه 24 اردیبهشت 1389

Soli14 - ســـوئـــد - استــــکـــهلم
اگر کمی فقط کمی تاریخ حکم رانی (معــایـــه) لعنت الله علیه را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که حاکمان امروز و تبلیغات چی هاشون همان دشمنان واقعی دین و اهلبیت رسول خدا(ص) و همان کاخ نشینان کاخ سبز دمشق در 1400 سال قبل هستند . > تا همین مکتب است و این مــلا >> حال طفلان خراب میبینم . البته مکتب اینهاکه همان مکتب شیطان است نه مکتب اسلام
جمعه 24 اردیبهشت 1389

porharfi - هلند - آرنم
خمینی و این آقای لاریجانی واقعا که:کیو گرفتید بابا؟؟!! سپاه که خودیه!!کودتا بکنه هم. به خودتان تقدیمش میکنه ..!!(بهمان راحتی و سادگی که بی گناهان را اعدام میکنید. ما رو بهمان سادگی فرض کردید؟؟!!)آقای لاریجانی قعلا شما هم بتازید !!بتازید!!. گود و میدوون همه در دست شماست ..!!بتازید!!
جمعه 24 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
امام خمینی .....زیادی خوردند.
جمعه 24 اردیبهشت 1389

nima2 - امریکا - اتلانتا
هر کثافت کاری که بوده از گور همین خمینی قاتله که امیدوارم خدا لعنتش کنه - هم خودش رو و هم این حیوونهایی که حالا شدن طرفدارش
جمعه 24 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
اول ثابت کن خمینی چنین حرفی را زده.!!دروغ گوی حقه باز.چرا مثل رفسنجانی بعد از فوت خمینی.سندجعلی وبدون مدرک انتشار میدی.اولا آنچه خمینی گفت,آن بود که سپاه نباید درسیاست شرکت نماید.دوما"اگر میخواهی جای رفسنجانی راگرفته,وجیب مردم و بیت المال را بچاپی,به اسم خودت بکن,نه خمینی.عاقل باش ودست از این ریا و تزویر بردار.
شنبه 25 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.