طرز تهیه رولت سوئیسی با کرم کاستارد و مربای توت فرنگی ۲

طرز تهیه رولت سوئیسی ( سوئیس رول )با کرم کاستارد و مربای توت فرنگی 2

طرز تهیه کرم کاستارد

دو قاشق غذاخوری شکر , 5 قاشق غذاخوری آرد ذرت و 2 قاشق غذاخوری از شیر ( در مواد لازم ذکر شده ) را در ظرف سنگینی ریخته و خوب هم میزنیم

وقتی آرد ذرت و شکر و دو قاشق شیر مخلوط شدند , 250 سی سی ( 8 اونس ) شیر  ( اولین 250 سی سی شیر )را اضافه می کنیم و روی شعله ملایم گذاشته و مرتب هم میزنیم

شیر شروع به غلیظ شدن می کند

وقتی که شیر شروع به غلیظ شدن می کند شما باید سریعتر هم بزنید و الا کرم یا مسوزد یا به دور ظرف پاشیده می شود یادتان باشد که این کرم برای رولت است بنابر این نباید گلوله ای از آرد در آن باقی بماند و باید به صورت کرم غلیظ روانی در بیاید. سریع هم زدن کمک میکند که گلوله ای در آن نمانده و یا ته نگیرد.

وقتی که شیر تقریبا غلیظ شد مثل عکس بالا مجددا 125 سی سی شیر  (4 اونس شیر ) ( یعنی نیمی از 250 سی سی شیر دوم که د ر مواد لازم گفته شده )باقی مانده را به همراه وانیل و رنگ زرد خوراکی را اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه میدهیم مرتب هم میزنیم تا مجددا کرم غلیظ و روان شود

وقتی که شیر کاملا غلیظ شد باید خوب هم بزنیم تا تمام گلوله های آرد از کرم ناپدید شوند . وقتی غلیظ شد آخرین 125 سی سی شیر ( 4 اونس شیر ) ( از 250 سی سی شیر دوم گفته شده در مواد لازم )را هم اضافه می کنیم همراه با مقدار کمی پودر شکر

وقتی کاستارد مجددا غلیظ شد شعله را خاموش کرده و ظرف ر ا از روی شعله بردارید. حالا 3-2 قاشق غذاخوری پر از کاستارد را بر روی تخم مرغ همزده شده بریزید و بلافاصله سریع هم بزنید اگر شما بلافاصله بعد از اضافه کردن کاستارد تخم مرغ را هم نزنید و یا آهسته هم بزنید باعث می شود که گرمای کاستارد داغ باعث بسته شدن و پخته شدن تخم مرغ شود و حالت نیمرو به خود بگیرد.

فقط هر بار یک قاشق کوچک از کاستارد اضافه کنید و تند هم بزنید .

حالا تخم مرغ زده شده و آماده را داخل ظرف اصلی کاستارد ریخته و سریع هم بزنید تا از بسته شدن تخم مرغ جلوگیری کنید . تخم مرغ را یکدفعه نریزید بلکه در سه مرحله آرام ارام اضافه کرده و مرتب هم بزنید.

حالا ظرف کاستارد را مجددا به شعله خیلی کم بگذارید و هم زدن را ادامه دهید تا زمانی که کاستارد به اندازه کافی غلیظ شود.

کاستارد باید خیلی غلیظ شود به طوری که همانگونه که در عکس نشان داده می شود وقتی با قاشق خطی را روی کاستارد می اندازید و ته ظرف کاستارد معلوم میشود چند ثانیه باید طول بکشد تا کاستارد مجددا به هم بیاید و فاصله ایجاد شده را پر کند. عکس زیر کاملا حالت کاستارد آماده را نشان میدهد.

وقتی کاستارد به همانگونه که در عکس دیدید غلیظ شد یک قاشق مرباخوری کره را اضافه کرده و هم میزنیم و شعله را خاموش کرده از روی شعله ظرف را برمیداریم . کرم کاستارد حاضر است.

کرم کاستارد را در یک ظرف صاف ریخته تا سر شود . کاستارد فقط به چند دقیقه وقت نیاز دارد تا سرد شود. برای هم زدن از قاشق فلزی استفاده کنید تا زودتر سرد شود البته اگر نمی خواهید آن را با پهن کردن در ظرف صاف سرد کنید.

رولت را از کاغذ روغنی پیچیده شده به دورش باز کنید . روی رولت را با مربای توت فرنگی یک لایه نازک تا لبه های رولت  بکشید

وقتی کاستارد گرمایش را از دست داد ( تقریبا 5 دقیقه طول می کشد) آن را روی مربای پخش شده روی رولت بریزید

کاستارد را از وسط شروع به پخش کردن کنید ولی فقط از یک سمت رولت (همانطور که در تصویر می بینید ) تا لبه رولت ببرید و از سه سمت دیگر کرم کاستارد را تا نزدیکی لبه ها ی رولت ببرید. زیرا وقتی که رولت را لوله می کنید , لوله کردن رولت باعث می شود که کرم کاستارد به طرف لبه های رولت حرکت کندبرای همین نیازی نیست که کاستارد را تا لبه های رولت بمالیم.

حالا به آهستگی رولت را از قسمت وسط شروع به پیچیدن کنید . پشت رولت را هم که قبلا پورد قند زده اید و حالا احتیاجی به زدن پودر قند ندارد. گاهی اوقات رولت در زمان پیچیدن یا بعد از آن دچار ترک هایی می شود و گاهی هم نمی شود .

گاهی اوقات کرم کاستارد بعد از پیچیدن از لبه انتهایی بیرون میزند که کاستارد اضافه را با یک قاشق مرباخوری

بر میداریم .

با یک سلفون یا کاغذ پلاستیکی پوشانده و برای چند ساعت در یخچال بگذارید . بهترین کار این است کهرولت را شب پخته و تمام شب را  در یخچال بگذارید این باعث می شود که کرم و رولت کاملا ببندد.

لبه رولت را روز بعد برش دهید تا شکل زیبایی پیدا کند

رولت کاستارد و مربای توت فرنگی حاضر است

قازقلنگ - ایران - تهران
دختر خانمهای محترم خوب این چیزارو یاد بگیرید اگه من بیام خاستگاری اشپزیتون خوب نباشه شوهر بی شوهر ها حالا گفته باشم نگید نگفتی
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

homa-ir - المان - هامبورک
سایت محترمiranianUK - بادرودهای فراوان و با تشکر بیکران از زحمات شما عزیزان در UK- من ازشما یک خواهش ویک نظریه دارم. اگر حمل بر دخالت و فضولی نباشد, چون علاقمند بسایت شما هستم . یکی ازدوسایت , یعنی ( جدیدترین مطالب سایت ) و ( دیدنیها وشنیدنیها ) را اختصاص به سیاست و کاریکاتورهای سیاسی - خبرهای داغ وروز - وویدیوهای روز وبرای تنوع اهنکهای روز و رسانه ها . اماشما هم برنامه اشپزی سایت جداگانه وهم در دو سایت درپرانتز دربالا قرارمیدهید. خیلی بنظرمن خسته کننده وکمی درهم برهم شده ومن دارم قاطی میکنم . امیداست شمارا ازسخنان رک وراست خودم ازرده نکرده باشم. باتشکرمجدد
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

soso82 - سوئد - استکهلم
با این که زحمت زیادى میخواد ولی بیداست که خوشمزست
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

panjere - سوئد - گو تنبر گ
واقعا نمیدونم چه جوری تشکر کنم خییییییییلی قشنگ توضیح دادید.مرسی.تروخدا بازم بذارین من اینجا کلاس کیک و نان پزی میرم میخوام درست بکنم که ببینن هنر نزد ایرانیان هست و بس.
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

babre mazand - هلند - امستردام
سلام . رلت ایرانی خیلی بی درد سر تره . اگه خواستین بهتون بگم
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

kimiana - فرانسه - پاریس
قازقلنگ - ایران ـ تهران ـ بابام جان عجب تهدیدی کردی.. خدا رحم کرد یکی امد منو گرفت وگرنه باید توی صف نوبت علف زیر پام سبز میشد. / من رولت شکلاتی با موز و گردو و با یک چای هل و کنل خیلی دوس دارم (l@@l)
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

mah1 - ایران - تهران
قازقلنگ - ایران - تهران :))) دخترا رو از اشپزی انداختی..
جمعه 10 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
باز خوبه حاضر کردش هست چون اگه خودم بخوام درستش کنم لا ی لورت یه هات داگ میزارم راحت! ;)
جمعه 10 اردیبهشت 1389

قازقلنگ - ایران - تهران
mah1 - ایران - تهران هاهاهاها افرین جوابت باحال بود. اما تعریف نباشه تا حالا چند نفرو اشپز کردم یعنی وقتی فهمیدن من از دختر اشپز خوشم میاد هنراشونو رو کردن به عبارت صحیح تر هنر اشپزی توشون بیدار شد.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

بانو شجاع - امارات - دبى
قازقلنک-ایران-تهران عزیزم منو آشپزیم خوبها ؛)
جمعه 10 اردیبهشت 1389

mahtab2010 - آمریکا - لس انجلس
قازقلنگ - ایران - تهران : سلام شما لطفاً اول دیکته خاستگاری را یاد بگیر یعد بیا خواستگاری. شما به فکر خودت باش که آیا ما بهت جواب مثبت میدیم یا خیر!!
جمعه 10 اردیبهشت 1389

mahtab2010 - آمریکا - کالیفرنیا
قازقلنگ - ایران - تهران : سلام شما لطفاً اول دیکته خاستگاری را یاد بگیر یعد بیا خواستگاری.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

zahra_london - انگلستان - لندن
درست کردن کرمش به نظر سخت میاد ولی واقعا خوشمزست من که خیلی دوست دارم
جمعه 10 اردیبهشت 1389

UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا
ا این تاپیک دیروز اونور بود چرا امروز اومد اینور من فکر کردم معماری سایت تغییر کرده اشپزخونه رفته اونور.اگر مربا توت فرنگیش حذف بشه فکر کنم خوشمزه تر بشه ولی مرسی که مرحله به مرحله با عکس توضیح دادید عالی بود.الان شیوا میاد اینهه عکسای خوشمزه میبینه جوگیر میشه پشت سر هم کامنتای عاشقانه میزاره.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
با تشکر از زحمات خوشمزه و خوبی که همیشه این سایت میکشه. چقدر کرم کاستاردش خوش رنگه و عالی درست شده. باز هم ممنون از این همه صفای این . سایت خوب.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
hamidTANTAN - اتریش - وین . Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین (یک معذرت خواهی جانانه جلوی همه. کار بران سایت) ای اصفهان نصف جهان که اگه همین یک نصفه نبود بقیه نصفه جهان دیگرش بدردسونامی می خورد.! ای هنر,ای کار دستی,ای فرش زرباف,ای گلیم,ای صنعت که با ضربه هر چکش بر اهن انگار که سکه طلا ضرب می کنی.!ای سینی کنده کاری شده,ای چهل ستون که برای دیدن هر ستونش کلی پول از مردم می گیرید.!ای زاینده رود که لوله کشی اش کردید و معلوم نیست ابش را کجا می فروشید. ای منار جمبان .ای حمامی که برای صرفه جوی در گاز و نفت با شمع گرمش می کنید.! ای هموطن عزیزی که برای صرفه جوی در خرج تلفن و پست نامه,تمبر. از این سایت استفاده می کنی,و پیغام برای دوستان و اعضا ی خانواده ات می فرستی.ای مهربان بیا و من را (((ببخش))) :-)....... حمید حمید جونی مگر اینکه دستم بهت نرسه قلیه و قورمه, شلا و شهید, تیکه و پارت می کنم!!!( اصطلاحات اصفهانی) بدجنس اتیشپاره ورنپری اب زاینده رود را که خاتمی روانه یزد کرد برگرد برو قبیله تون قاطی همون بوشمنها !!! ولی خودمونیم از کامنتت کلی خندیدم.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
homa-ir - المان - هامبورک ...سلام هماخانم بالاخره دعوت ما را پذیرفتید تشریف اوردید بفرمائید تو دم در بده.هما جون این حمید بوشمن منو و pariha - کویت - کویت .. را کشته از بس حرص میده دعا کن این بچه سر عقل بیاد اینقدر به ما اش قورباغه داده که من شکل قورباغه شدم. شوهرم سه طلاقم نکنه خیلی مردونگی کرده. اعتراض دیشب من به مسئولین سایت مثمر ثمر واقع شد.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
be man megan khoda - کویت - کویت .....pariha - کویت - کویت ....iranazadiran - ایران - تهران ... کجائید یعنی چه من نمی دونم چرا باید دائم دنبالتون بگردم....قازقلنگ - ایران - تهران ... از صدقه سر ما خانمهای اشپز بعضی از اقایون را اشپز کردیم و خونه بخت فرستادیم تو چقدر دیر اومدی. بانو شجاع - امارات - دبى... درود بر تو عزیز امیدوارم حال خواهرتون دختر شجاع بهترشده باشه.zahra_london - انگلستان - لندن....به جای کرمش میتونی از خامه استفاده کنی بامزه توت فرنگی و یا لیمو خیلی معرکه است.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
Raz_uk - انگلیس - کمبریج ... یعنی تو با نون رولت شیرین هات داگ میخوری!!! مطمئنی تو به ما تعلق داری نه به قبیله حمید بوشمن???
شنبه 11 اردیبهشت 1389

بانو شجاع - امارات - دبى
آلمان-برلین سلام دوست عزیزم الحمدالله خوب شده مرسى به فکر خواهرم بودى زنده باشى عزیز
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین. همین جا عزیزم دارم تلافی دیروز رو در میارم اما امروز هم وقتم محدوده اینه که دارم بدوبدو استفادش میکنم. مثله اینکه پیشنهادای تو و عروست رو با هم قاطی پاطی کردم. عزیزم طعم لیمو خیلی با حاله مرسی.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

homa-ir - المان - ّهامبورک
Esfahan Nesfe Jahan-المان-برلین. طلاجون , واقعا طلائی - نه تنها نصف جهان نیستی بلکه تمام جهان هستی. باکامنتهای شیرین که مثل حلوا میمونه وبامزه - راستش من میترسم این حمیدجون به منم اش قورباغه بده . اخه میدونی من تازه بله گفتم ونمیخوام دم بختی طرف فرارکنه . اینکه تصمیم گرفتم قبل ازاش قورباغه فرار را برقرار ترجیح دهم . اخه میدونی طرف مربوطه بخاطر خوشگلی واندامم یکدل نه , صددل مثل شیوا صفاپور عاشقم شده. فدای تو هما
شنبه 11 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.