طرز تهیه رولت سوئیسی با کرم کاستارد و مربای توت فرنگی ۱

رولت سوئیسی ( سوئیس رول ) با کرم کاستارد و مربای توت فرنگی 1

مواد لازم :

آرد ساده                            85 گرم ( 3 اونس )

شکر                                 85 گرم ( 3 اونس )

تخم مرغ                           2 عدد متوسط

کنسرو یا مربای توت فرنگی   به مقدار لازم

مواد لازم جهت تهیه کرم کاستارد:

شیر                           حدود 250 سی سی ( 8 اونس )

آرد ذرت                             5 قاشق غذاخوری

شکر                                 3 قاشق غذاخوری

اسانس وانیل                     1.5 قاشق مرباخوری

شیر                                2 قاشق غذاخوری

کره یا مارگارین                 1 قاشق مرباخوری

شیر                            حدود 250 سی سی ( 8 اونس )

تخم مرغ                     1 عدد

پودر قند                    مقداری

رنگ زرد غذایی در صورت تمایل   1.2 قاشق مرباخوری

توجه کنید شیر مصرفی دو بار 250 سی سی و یک بار دو قاشق غذاخوری است .شیر باید شیر با چربی کامل باشد از شیر نیمه چرب یا رژیمی استفاده نکنید.

شکر و تخم مرغ را در همزن می ریزیم

از همزن برقی برای همزدن استفاده می کنیم

ابتدا که تخم مرغ و شکر را هم میزنیم مخلوط رنگ زرد تندی دارد

باید مخلوط را آنقدر هم بزنیم که به رنگ کرم کم رنگ در بیاید

تقریبا به این رنگ

آرد را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم

برای هم زدن از قاشق فلزی استفاده می کنیم

برای همزدن باید قاشق را کاملا از زیر به بالا بیاورید و به اندازه ای هم بزنید که فقط مخلوط شود در غیر این صورت پف کیک می خوابد. حرکت قاشق باعث می شود که حباب های هوا داخل مخلوط شوند که به پف کیک کمک می کند. بیش از اندازه هم نزنید.

مخلوط را داخل سینی فر متناسب با اندازه مواد مریزیم و داخل فری که از قبل گرم کرده ایم با درجه شش یعنی 200 درجه سانتیگراد  برای 13-10 دقیقه می گذاریم .مدت پخت را زیادتر نکنید کیک باید حالت اسفنجی داشته باشد .

تقریبا بلافاصله بعد از پخت رولت را از سینی فر جدا کرده و با دقت در حوله مرطوب و یا روی کاغذ روغنی بر میگردانیم آنرا آهسته رول می کنیم و همراه با پیچیدن پودر قند می پاشیم.

رولت را پیچانده و می گذاریم که سرد شود.

sosol - ایران - نیشابور
خیلی ممنون . هر مرحله عکس ..عالیه
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
طرز تهیه این رولت برای آقای احمدی‌نژاد : مواد لازم دقیقا همین ، طرز پخت عینا همینجور ، فقط ۲ فنجان سم مهلک به آرد آن اضافه می‌کنیم.
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
من عاشق رولت هستم ولی میخوام از مسئولین خوب سایت گله ای کنم من یکی حوصله ندارم با قابلمه, پیمانه ,ملاقه, وردنه, و کلیه لوازم و مواد غذاها و شیرینیها از سمت راست یعنی جدیدترین مطالب سایت به سمت چپ دیدنیها و شنیدنیها اسباب کشی کنم همان جای اول بهتر بود.
پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین.. واویلا، خانوم جون باقی‌ به کنار ولی‌ وردنه رو خواهشاً با خودتون این ور اونور نبرین. برای آقایون ترسناکه. کاریکاتور‌های قدیم یادتون هست؟ همیشه پشت در با وردنه منتظر مردی بودن که دیر میامد خونه. . .
جمعه 10 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
میگم باز خوبه حاضر کردش هست میخری دیگه, چون اگه بخوام خودم درستش کنم لای لورت یه هات داگ میزارم راحت! ;)
جمعه 10 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا .. نه بابا من دختر بی ازاری هستم . کجا بودی یه کامنت عالی گذاشتم توی قسمت طرز تهیه حلوا تو را خدا رو بخون 88 سال جوانتر میشی .. هه هه هه . در ضمن از مسئولین سایت متشکرم که خواهش مرا عملی کردید. پهلوی جون راست میگه خوب نیست خانمها با وردنه اینور اونور برند.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

homa-ir - المان - هامبورک
pahlavi100-امریکا-کالیفرنیا. دوست عزیز, وقتی دیدم جمع یارانم درسایت اشپزی جمع هستند. و به شوخ طبعی وبذله گوئی گردهم امده اند . ماهم خودمان راجازدیم, راستش همه اش تقصیر این شیطون بلا iranazadiran و Esfahan نمکی خودمان همین طلا خانم رامیگم که قبلا ازمن خواسته بود. خوب دیگه چاشنی ودسر بعداز غذاهم لازم است . باارزوی بهبودی دست شما و باکفگیر توسری بما
جمعه 10 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین. خانم گلی امروز بهترم اما خیلی کار داشتم و دارم وگرنه می خواستم زودتر خودمو تو این بخش برسونم و با هاتون باشم. حالا یه خورده با شماها می مونم و مجبورم برم تا فردا اگه خداخواست. میگم این حمید جان هم که رفت سفر جاش خوب خالیه امیدوارم هر جا هست بهش خوش بگذره. اما میگم اینم بیخودی خودشو زی زی میدونه بابا کجا زی زی ها اینهمه استقلال دارن که تنهایی برن سفر و نمیدونم تو این مایه ها. اما خوب کرد لازمش بود یه خورده از دستور غذایی برای قورباغه و جوجه اردک زشت خلاص میشه. حالا یه کم از رولت که تو دوست داری بگیم . چطوره. خوب این رولت که بسیار هم روی روش آموزشش زحمت کشیدن و این سایت خوب هم اونا رو بسیار نشون داده محاسن بسیار داره اما خوب یه کم هم معایب داره که اینا هستن.....
جمعه 10 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - .. رولت خوب باید نرم باشد معمولا رولت خانگی مانند رولت بازار که در فرهای مخصوص کوره ای درست می کنند در نمی آید ولی قطعا . هیچ گاه مزه بازاری به پای مزه خانگی نمی رسد. بهتر است قبل از ریختن مایه رولت در سینی مخصوص کف آن را کاغذ روغنی گذاشت و بعد از پخت با همان کاغذ از ظرف در آورده و روی یک کاغذ برزرگتر از ظرف که روی آن را با الک کاملا با پودر قتد پوشانده ایم بر گرداند بعد کاغذ را از کیک جدا کرده بعد از اینکه رولت را لوله کردیم باید روی یک الک یا تور سیمی پایه دار گذاشت تا هوا خورده سر شود اما خمیر نشود. بهتر است قبل از لوله کردن اطراف رولت را با چاقو مخصوص یا اره برقی مخصوص برش رولت گوشت و غیره استفاده کرد تا تمام قسمتهای رولت نرم باشد. ترک خوردن رولت به دو علت است یک . پخت زیاد دیگر شکر زیاد که باعث زبر شدن رولت میشود. برای هم زدن رولت هم بهتر است از لیسک استفاده شود که قاشق مخصوص و مسطح برای مخلوط کردن کیک است. هم زدن کیک باید همواره از یک جهت و بشکل کراس باشد....
جمعه 10 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - ..یعنی بعد از چند دور مخلوط کردن در جهت عقربه های ساعت یا برعکس وسط مواد را یک خط با لیسک انداخت و مجددا دورانی مخلوط کرد همانگونه که در بالا قید شده به هیچ وجه هنگام مخلوط کردن آرد و تخم مرغ زده شده آماده آن را بسیار هم زد چون پف آن می خوابد برای سهولت کار می توان در چند نوبت آرد را ریخت تا همه قسمتها به خوبی آغشته شود. بهترین طعم برای رولت همان خامه زده شده است که باید به قطر نیم سانت . تمام رویه رولت را با آن پوشاند. اگر رولت را زود به مصرف می رسانید می توان موز را پوست کرده بنا به طول رولت آن را روی خامه گذاشت و بعد رولت را با آن پیچاند زمان برش در هر تکه قطعه ای هم موز قرار می گیرد اما با ترکیب شدن با هوا رنگ موز تیره میشود.....
جمعه 10 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - .....برای روی رولت با خامه هم میتوان تمامش را با خامه شکوفه زد ( با قیف مخصوص و سرقیفهای متفاوت ) یا میتوان رویش را خامه کشی کرد. ضمن اینکه میتوان داخل خامه نسکافه یا کاکائو هم مخلوط کرد تا علاوه بر تغییر رنگ طعم مواد مورد نظر را بگیرد. علاوه بر آن میتوان شکلات را باز کرد و به روش خاص روی رولت داد. کرم کاستارد آماده در بازار هست که میتوان با شیر جوشاند و به مصرف رساند.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا. دوست گرامی با حرف شما یاد کاریکاتور های . کامبیز درم بخش این هنرمند بزرگ افتادم که همواره زنان وردنه بدست پشت در منتظر شوهر بازیگوش و شیطونشون بودن. یادش به خیر باد.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

maryamafghan - اتریش - سالزبورگ
همش مزه تخم مرغ میده حالم بهم خورد درست کردم
جمعه 10 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
iranazadiran - ایران - تهران....خدائی دست و پختت خوردن داره وقتی اینقدر باسلیقه و نکته به نکته عملی بشه. مرسی از توضیحاتت . راستی حمید کجا رفته حداقل چند روز نفس می کشیم. یا اینکه زیادی حلوابا زعفرون خورد.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

pariha - کویت - کویت
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین مادر شوهر جان درست میکنم برات خوبش هم درست میکنم با خامه خیلی خوشمزه تر میشه برای روش هم شوکولات اب شده با گردو یا بادام پرک شده یا خورد شده تزیین کنی تقدیم به شما
شنبه 11 اردیبهشت 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
iranazadiran - ایران - تهران درود بر تو ایران عزیزم:اون تاپیک بسته شد, نشد. که جواب بدم.اخه هنوز نرفتم.درست یک ساعت دیگه باید حرکت کنم.در هر صورت ممنونم از محبتت.میبینم که Pahlavi100 امام زمان خودم هم که اینجا. تشریف داره.حیف که وقت ندارم,وگرنه بخاطر این غیبت طولانی که تو سایت داشت یک حالی ازش می گرفتم. امید وارم تا بر می گردم نرفته باشه باز تو. چاه.راستی ایران جان: میدونستی تو زن ذلیلی Pahlavi100 زده رو دست تو?. اره عزیز جان,بدون که یک رقیب سر سختی پیدا کردی.خوش بحال خودم که. در مقابل این رقابت هیچ شانسی در مقابل شما مکتب نویسان بزرگ زی ذی . ها ندارم.من رفتم دیرم شد.بدرود دوستان عزیزم
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین.. homa-ir - المان - هامبورک...iranazadiran - ایران - تهران.. عزیزان، با تشکر از محبتتان و سپاس از آرزوی بهبودی که برایم کردید. از اینکه با شوخی‌ و سر به سر گذاشتن هم اینجا انرژی میگیریم و در جای خود نابکاران را به جای خود مینشانیم و جوانتر‌ها را با حقایق تاریخی‌ آشنا تر می‌کنیم، کمال مسرت را احساس می‌کنم. لازم میبینم در ادامهٔ توضیحات iranazadiran که کار را بسیار مشکل کرد خاطره‌ای از دوران کودکیم در تبریز برایتان بازگو کنم. مرحوم مادرم این رولت را بسیار ساده تهیه میکرد، مواد لازم برای پخت همین‌ها بود که اینجا گفته شد. بعد از مخلوط کردن، آنها را میخوردیم و برای نیم ساعت روی اجاق یا داخل تنور مینشستیم تا طبخ شود!.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
pariha - کویت - کویت .. مرسی که به پسرم و شوهر اینده ات وفاداری. روز دوشنبه 3 Mey تولد 10 سالگیشه فقط مونده 18 سال دیگه صبر کنی هه هه. پس حداقل در این روز یک رولت خوشمزه با همون تزئینات درست کن و بیادمون نوش جون کن. یادت نره تیکه بزرگشو برای من بخوری.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین. خانم گلی انگار موی این حمید رو آتیش میزنن داشتم آماده میشدم برات بنویسم که جوابشو دیدم حالا که دیرش شده و خوشبختانه وقت جواب دادن نداره هر می خواییم میتونیم بگیم حالا کو تا بر گرده ما رو باش که آش پشت پا براش بار گذاشته بودیم انگار این سایت هم براش آش پخته اما چقدر شلم شوربا ست. خوب حالا بیا سفره هامون رو پهن کنیم و یه دردل حسابی. عزیز جان پرسیدی حمید کجا رفته تو که ندونی من از کجا بدونم ولی حدس میزنم رفته به قبیله یه سری بزنه و دستورالعملهای تازه به قول خودت بوشمنی بیاره. خوب شد تنها رفت اونجا جایی نیست که بشه خانمها رو برد. عزیز جان چرا هوای عروست رو نداری من غلط کردم دست پخت دارم خواهشا عروستو با من چپ ننداز میدونی که خانمها دوست دارن همیشه از خودشون تعریف بشه نه از دیگران البته این عروس تو خودش اینقدر تعریفیه که احتیاج به تبلیغ نداره اما خوب خانما حساسند دیگه. تا حمید نیست لحظه هاتو دریاب.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
pariha - کویت - کویت. قربون تو عروس با معرفت والا ما تا حالا این مدلیشو ندیدیم. اما پریا جان حواست باشه و فکراتو درست بکن اگه نامزدت ده بیست سال دیگه که خواست با تو ازدواج کنه فیلش یاد هندوستان افتاد چه. بهتره از همین الان اونو از اصفهان جون بگیری و پیش خودت تربیتش کنی تا هم اخلاقای هم دستتون بیاد و هم بهت عادت کنه تا بیست سال دیگه اگه یه دفعه ببینتت ممکنه جا بزنه حالا بیا درستش کن تو گل هنرمند ای همه براش . صبر کردی و هنرها و جونیتو تو مخصوص اون نگه داشتی اونوقت خیلی بی انصافیه. یه فکر درست برا این برنامه بردار با اصفهان جون مشورت کن راه کار بهت میگه. من طعم لیمو خیلی دوست دارم می خواد تو هر چی باشه از صابون بگیر تا غذا یا خامه رولت که گفتی ممنون.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
hamidTANTAN - اتریش - وین. سفر بسلامت. اما من که میدونم وسط آسمون ( اگه هوایی باشه ) که همه وسایل الکترونیک باید خاموش باشه تو میای تو سایت تا ببینی چه دستورای شلم شوربا بدی. به فکر خودت نیستی به اون مسافرای بیچاره فکر کن. ضمنا این حرفا نیست ریس اصلی زی زی ها خودتی و بس این وصله های نافرم به ما نمی چسبه. از Pahlavi100 - جان یا امام زمانت هم بعیده . تا خانم بخواد قدرت نمایی کنه ایشون با اون شعرای. دندان شکن و حاضر آماده چنان سر طرف را با پنبه میبرند که متوجه موضوع نباشه پس ما با کمال اطمینان این لقب دهن پر کن پر طمطراق را به خودتان وا می گذاریم علت تنها رفتنت را هم که جریان قبیله بود بیخودی افه نیا. سفرت بخیر لطفا سوغاتی فراموش نشه صنایع دستی قبایل بوشمنها بد نیست غذاها مال خودشون. آب پاشیدیم که زود بر گردی نری اونجا به دام قبیله آدم خورا بیفتی سریع به این سایت یک کامنت بده همهون خودمون رو سریع برسونیم که حداقل ته غذایی که باهات پختن رو بالا نیارن. اما میدونی من بد غذا نیستم قول میدم بزنمشون محکمم بزنمشون شایدم بکشمشون. حالا این خرجی سفرت بود تا برگردی عزیز جان برو بسلامت.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا. :)))) بمیرم چه زجری با هر رولت خوری می کشیدین اما خوبه خامه اش زیاد تولید چربی نمیکرده و به مانند روغن مایع عمل میکرده. Pahlavi100 - جان آقا این دستور به درد این ساندیس خورا میخوره باید یه روز یه دعوتی براشون بگیریم و بگیم میخوایم نون تافتون بهتون بدیم با ساندیس. میدونی که چقدر ترسو و بدبختن و تنها با چوب و چماق حس قدرت میگیرن تازه اونم چون مردممون نجیب اند اگر مانند خودشون نانجیب بودن مثله توله سگ به اربابشون پناه میبردن. به امید خدا یه رولت خوری درست حسابی بعد از بیرون انداختن این دیوونه ها راه می اندازیم. امیدوارم خوب خوب بشین.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
homa-ir - المان - هامبورک. همای عزیزم خوش اومدی البته منم اینجا مهمونم اما یه کم سهم دارم که بهت خوش آمد بگم. هماجون پس جریان خطری شد و دیگه شوخی بردار نیست باید مواظب بود که خیلی سر بسر نگذاشت چون من به این چیزا اهمیت میدم و برام خیلی مهمه. از خودم خاطرم جمعه و حد خودمو تو همه چی می شناسم و تا این لحظه هم از خط خارج نشدم اما شاید دیگران این شناخت را از من نداشته باشند و باعث حرف و حدیث دیگری شود که خوشایندم نیست نه اینکه مهم باشه اما داستانسرایی را دوست ندارم. مواظب خودت باش الماس کوه نور درخشان لحظات شادی را برایت آرزومندم.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
iranazadiran - ایران - تهران ....غصه نخور عزیز جون pariha - کویت - کویت... کارش درسته ولی خدائی دو تائی خوب اشپزی میکنید. بدم نمیاد پسرم یک مدتی با دنیای دیگه اشنا بشه ولی اگه pariha قبولش کنه تو این سن و سال. Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا ... پس چطور هنوز زنده ای? بیخود نیست گفتی وحشتناک هستی.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.