پرونده نوه هاشمی ‌رفسنجانی به دادگاه انقلاب رفت

پرونده نوه هاشمی ‌رفسنجانی به دادگاه انقلاب رفت

حسن لاهوتی، پسر فائزه هاشمی

پرونده حسن لاهوتی، نوه اکبر هاشمی رفسنجانی، که روز دوم فروردین ماه هنگام ورود به ایران بازداشت و سپس آزاد شده بود، به اتهام «ارتکاب جرایم امنیتی» به دادگاه انقلاب ارسال شده است.
پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز یکشنبه اعلام کرد، پرونده حسن لاهوتی اشکوری، پسر فائزه هاشمی پس از «تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست» به دادگاه انقلاب فرستاده شده است.
 

دادسرای عمومی و انقلاب تهران هیچ توضیحی در باره محتوای کیفرخواست صادره علیه نوه رییس مجلس خبرگان رهبری نداده و اتهام وی را صرفاً «ارتکاب جرایم امنیتی» اعلام کرده است.حسن لاهوتی، که در بریتانیا مشغول تحصیل است، حدود دو هفته پیش هنگام بازگشت از لندن در فرودگاه تهران بازداشت و روز بعد با سپردن وثیقه ۷۳ میلیون تومانی آزاد شد.به گفته عباس جعفرى‌دولت‌آبادى، دادستان تهران، نوه اکبر هاشمی رفسنجانی «با ابراز ندامت از اعمال ارتکابى» آزاد شده بود.هر چند مقام‌هاى قضایى جمهورى اسلامى تاکنون دلیل بازداشت و تحت پیگرد قرار گرفتن حسن لاهوتی را اعلام نکرده‌اند، اما سایت اینترنتى جرس به نقل از «منابع آگاه» اتهام پسر ۲۳ ساله فائزه هاشمى را «انتقاد از رهبر جمهورى اسلامى» اعلام کرده بود. به نوشته این سایت اینترنتى نزدیک به جنبش سبز، دستگاه‌هاى امنیتى جمهورى اسلامى اقدام به شنود گفت و گوهاى تلفنى حسن لاهوتى کرده و وى به دلیل «اهانت به مقام رهبرى» در جریان تماس تلفنى با یکى از دوستانش در تهران بازداشت شده است.همچنین بر اساس اعلام دادسرای عمومى و انقلاب تهران حسین مرعشى، سخنگوى حزب کارگزاران سازندگى و یکی دیگر از بستگان هاشمى رفسنجانى نیز روز یکشنبه پس از اتمام مرخصى نوروزى‌اش به زندان معرفى شده است.سخنگوى حزب کارگزاران سازندگى در روز ۲۸ اسفند ماه «با شکایت مدعى‌العموم» و براى «اجراى حکم یک ساله‌‌اش» بازداشت و روانه زندان اوین شده بود.در اواخر خرداد ماه سال گذشته و در اوج اعتراض‌هاى مردمى نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهورى در ایران، پنج تن دیگر از اعضاى خانواده آقاى رفسنجانى از جمله فائزه هاشمى به اتهام «شرکت در راهپیماىى غیر قانونى» و «تحریک اغتشاشگران» براى مدت کوتاهى بازداشت شده بودند.در ماه‌هاى پس از انتخابات ریاست جمهورى که با اعتراض‌هاى گسترده به نتیجه آن همراه بود اکبر هاشمى رفسنجانى و نزدیکان وى هدف حملات شدید تندروهاى حامی دولت و نزدیک به آیت‌الله على خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى ایران، قرار گرفتند.رسانه‌هاى نزدیک به دولت، آقاى رفسنجانى و بویژه پسر وى، مهدى هاشمى، را متهم کرده‌اند که از اعتراض‌هاى هواداران جنبش سبز به نتیجه انتخابات حمایت کرده و در دامن زدن به این اعتراض‌ها نقش فعالى داشته‌اند.اکبر هاشمى رفسنجانى که در سال ۱۳۸۴ رقیب اصلى محمود احمدى‌نژاد در دور دوم رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بود از منتقدان جدى سیاست خارجى و عملکرد اقتصادى دولت‌هاى نهم و دهم به شمار مى‌رود.رهبر جمهوری اسلامی در نخستین نمازجمعه خود پس از انتخابات با اشاره به سوابق آشنایی خود با اکبر هاشمی رفسنجانی و اختلاف نظر‌های میان وی و محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد، «نظرات آقاى رئیس جمهور به من نزدیک‌تر است.»
standard - انگلیس - لندن
چقدر هم شبیه پدر بزگمم. والاه همه اینها نقشه بود که بگیم ما هم طرف مردمیم. کلا واسه روز مبادا خوب. من و مامانی و بابا بزرگ از همه بیشتر سرمون میشه تو فامیل. این دائی محسن که روی هر چی نادان بوده رو سفید کرده. فکر کنم کشیده به فامیل مادر بزرگم. خلاصه این ملکت افتاده دست فامیل مامانی اینا.
دوشنبه 16 فروردین 1389

bnajafi2003 - سوئد - گوتنبرک
این سناریو مسخره کی تمام میشه.نمیدانم واقعا کسی این جقه بازیهارا هنوز باور دارد.
دوشنبه 16 فروردین 1389

pelle - سوئد - استکهلم
اگر چه در کل بازداشت افراد بجرم انتقاد کردن از رهبر ,دیکتاتوری مطلق را نشان می‌دهد. ولی باز در همین جنایتشان هم تبعیض قائل می‌شوند,چون این شخص نوه رفسنجانی است و پول ملت ایران در حسابهای بانکی آنهاست ,فقط مدت کوتاهی در بازداشت بسر می‌برد,بعد با وثیقه سنگین آزاد می‌شود. ولی بقیه جوانها که نه پول دارند و نه اغازاده هستند بیگناه و نا جوانمردانه در زندانهای ج.ا کشته و شکنجه می‌شوند. آیا این است اسلامی‌ که خمینی به مردم وعده اش را داده بود. خمینی انقلاب کرد که آخوند و آخوندزاده ها در رفاء باشند ,که به هدفش رسید ,و ایران را پشت قباله ننه آخوندهای . مفت خور کرد .
دوشنبه 16 فروردین 1389

vickie - ایران - تهران
بله همه ما در این نظام شهروندیم ولی بعضیها شهروندترند (به نقل از جمله معروف قلعه حیوانات :همه در برابر قانون مساویند ولی عده ای مساوی ترند) به این آقازاده در حضور وکیل تفهیم اتهام میشه بعدم با قرار وثیقه آزاد میشن ولی عده ای از والدین از سرنوشت فرزندان دستگیر شده خود بی اطلاعند!!!!!!؟
دوشنبه 16 فروردین 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
بدرید هم دیگه رو ! کار این رژیم بجایی رسیده که به بچه های هم دیگه هم رحم نمیکنند .صلوات !
دوشنبه 16 فروردین 1389

niagara - ایران - تهران
مرگ بر خامنه ای و درود بر هرکسی که ازین جرثومه فساد بیزاره
دوشنبه 16 فروردین 1389

special - افغانستان - هرات
https://iranshahr.com/banditsandmurderers.html
دوشنبه 16 فروردین 1389

habibollah - ایران - تهران
وثیقه 73میلیونی!هاهاهاهاها. پول یامفته دیگه!بابا وبرادر حرومزادش اونقدردارن که 73 میلیون که هیچ بگو 730 میلیون هم نقدمیدن.
دوشنبه 16 فروردین 1389

hassan5 - ایران - تهران
خلخالی هم در اواخرعمر جزو اصلاح طلبان شده بود .؟
دوشنبه 16 فروردین 1389

bahar22 - انگلستان - لندن
اصلا اگه انقلابی نشده بود و هاشمی‌ رفسنجانی به تخت پادشاه نرسیده بود، این آقا باید الان تو کرمان زندگی‌ میکرد و مطمئناً مثل بسیاری از جوانهای ساکن اونجا ، معتاد به انواع مود مخدر بود. آخه یکی‌ نیست بگه شما‌ها اصلا تو انگلیس چه کار می‌کنید؟ منتهی مردم ایران گمراه شدن حسابی، برای فرار از دست آخوند به آخوند پناه آوردن. رفسنجانی‌ دزدترین و فاسد‌ترین حکومت رو داشت. اما متاسفانه حافظه ملت ایران خیلی‌ خیلی‌ ضعیف هستش آقای رفسنجانی‌ برای اینکه پولدار بشه، اجازه بیش از پیش تولید و ورود مواد مخدر رو به ایران داد. تا بتونه برای مردم کرمان کار درست کنه و سرشون رو کلاه بذاره و زمینهای پسته شون رو بالا بکشه.
دوشنبه 16 فروردین 1389

آنتی اسلام - ایران - اهواز
خیمه شب بازی!
دوشنبه 16 فروردین 1389

dara20 - ایران - تهران
خیالتان راحت این عجوزه تخم حرام .... رفسنجانی گزندی از بیدادگاه اسلامی نخواهد دید.
دوشنبه 16 فروردین 1389

Avayeh Edalat - ایران - تهران
خلایق هر چه لایق .... لیاقت ما بیشتر از این نیست که دزدها و چاقوکشها بر ما حکومت کنند???
دوشنبه 16 فروردین 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
Avayeh Edalat . ...سلام دوست محترم...اصل مطلب همینه که شما میگید...ما ملتی هستیم که خودمون به همدیگه رحم نمیکنیم..اگه ما به همدیگه رحم میکردیم دولت هم به مارحم میکرد...اصلا مگه دولت کیه..از مریخ که نیامده ..از بطن همین ملته..ما هنوز برادری خود را ثابت نکرده ادعای ارث ومیراث میکنیم..من کاری به دولت ندارم خداییش چند تا از ماها از حال وروز همسایه خود باخبریم؟؟؟
دوشنبه 16 فروردین 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
حرف اول واخر من اینه...اگه ملتی خودش رو اصلاح کنه دولت به خودی خود اصلاح میشه والسلام
دوشنبه 16 فروردین 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.