پاسخ احمدی نژاد به پیام نوروزی اوباما

پاسخ احمدی نژاد به پیام نوروزی اوباما

آقای احمدی نژاد گفت که ایران در برابر تحریم احتمالی بنزین آسیب پذیر نیسترئیس جمهوری ایران به انتقادهای مطرح شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا در پیام نوروزی اش خطاب به ایرانیان پاسخ داده و از تغییراتی سخن گفته است که انتظار دارد در سیاست آمریکا در برابر ایران ایجاد شود.

محمود احمدی نژاد روز شنبه ۱۴ فروردین (۳ آوریل) در سیرجان با اشاره به سخنان اخیر باراک اوباما گفت: "می گویند ما به سوی ملت ایران دست دراز کردیم اما دولت و ملت ایران دست ما را پس زد. شما چه دستی دراز کردید؟ چه چیزی عوض شد؟ تحریم هایتان را برداشتید؟ تبلیغات منفی را برداشتید؟ فشارها را کم کردید؟"

آقای اوباما در پیامی که به مناسبت نوروز سال ۱۳۸۹ خطاب به ایرانیان منتشر کرد، گفته بود که رهبران ایران می کوشند از راه دشمنی کردن با آمریکا برای خود مشروعیت ایجاد کنند و به همین دلیل در برابر دست دوستی آمریکا که به سویشان دراز شده است، مشت گره کرده خود را نشان می دهند.

او خطاب به رهبران ایران گفته بود: "از شکایت های گذشته شما آگاهیم، ما هم شکایت هایی داریم، اما برای حرکت به سوی جلو آماده ایم. ما می دانیم که شما با چه چیزی مخالفید، حال بگویید که با چه چیزی موافقید". 

آقای احمدی نژاد در پاسخ به پیام رئیس جمهوری آمریکا گفته است: "ما انتظار داشتیم و داریم که آقای اوباما ادبیات خود را عوض کند. اما می گویند که او تحت فشار صهیونیست ها است. دیگر بدتر!"

سخنان رئیس جمهوری ایران همزمان با افزایش تلاش های دولت آمریکا برای جلب موافقت قدرت های جهانی در مورد اعمال تحریم های سختگیرانه تر بر ایران منتشر شده است.

آقای اوباما ساعاتی پیش از سخنرانی آقای احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که فشار علیه ایران را به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی افزایش خواهد داد.

او هشدار داده بود که در صورت دستیابی ایران به چنین سلاحی، ثبات و امنیت در خاورمیانه به خطر خواهد افتاد.

اما آقای احمدی نژاد گفته است که اگر ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی "متهم" است، "جرم" آمریکایی ها "ثابت شده" است.

او گفت: "اگر ساخت یک بمب تا این حد جرم است، با آنها که ۱۰ هزار بمب ساخته اند و انبار کرده اند و چندین بار هم از آن استفاده کرده اند چه باید کرد؟"

آقای احمدی نژاد البته بار دیگر تأکید کرده است که ایران در پی ساخت بمب اتمی نیست.

رئیس جمهوری ایران همچنین در واکنش به تلاش هایی که گفته می شود برای تحریم فروش بنزین به ایران جریان دارد، گفت که کشورش در این مورد آسیب پذیر نیست.

او گفت: "خیال می کنند اگر بگویند به ایران بنزین نمی دهند، ما عزا می گیریم و ناراحت می شویم. اینگونه نیست، بلکه به سرعت به متخصصان خود می گوییم بنزین مورد نیاز را تولید کنند".

niyaz - انگلیس - لندن
خیال می کنند اگر بگویند به ایران بنزین نمی دهند، ما عزا می گیریم و ناراحت می شویم. اینگونه نیست، بله فشارش رو روی ملت بدبخت میارید پس متخصصینتون تاحالا کجا بودند که مردم بیچاره اینقدر دربدر بنزین نشوند با این سهمیه بندیها.
یکشنبه 15 فروردین 1389

BAHARAKI - آمریکا - دنور
خفه شو و اون دهن گشادت رو ببند که هر وقت بازش کردی جز ضرر وبدبختی برای ایران و مردم هیچ چیزی بوجو نیاوردی
یکشنبه 15 فروردین 1389

علیرضا-علیدوستی-فیلیپین - فیلیپین - مانیل
اینحق مسلم ماست که احمقی نژاد رئیس جمهور باشه و سایه عورت علی گدا بالا سر ما تا زمانیکه این ملت اساس خلائ رهبر داشتن داره همینه همه گشنگی میکشیم ذلت میکشیم خوارمیشیم چون نفهمیدیم شاه کی بود
یکشنبه 15 فروردین 1389

bluestar - ایران - تهران
احمدی نژاد = غده سرطانی جمهوری اسلامی ایران
یکشنبه 15 فروردین 1389

siavashoma - انگلیس - منچستر
خاک بر سرت احمقی .فقط همین.
یکشنبه 15 فروردین 1389

word1122 - کره جنوبی - سئول
راست میگه احمقی نژاد بنزین تولید میکنه . انرژی هسته ای را توی آشپزخانه تولید کرد . این هم جایی دیگه تولید میکنه ..... حرفش درسته بیچاره
یکشنبه 15 فروردین 1389

nimma - ایران - تهران
چه خاکی بر سر ماست که رییس جمهورمان این احمقه و رهبرمان هم آن نکبت
یکشنبه 15 فروردین 1389

MaradA - هندوستان - پونا
ایران داره بسوی موفقیت میره. مسئله ای که الان مهمه ابروی ایران .
یکشنبه 15 فروردین 1389

hamsafari - ایران - تهران
word1122 - کره جنوبی - سئول . BAHARAKI - آمریکا - دنور . niyaz - انگلیس - لندن . چرا ناراحت میشید منافقین حسود ؟نشنیدید که تمام اختراعات بر اثر سختیها و مشکلات بوجود آمده اند؟کورید و پیشرفتهای روز به روز ایران را نمیبینید ؟ فکر میکنید با اینجور حرفها وقفه تو کار ایرانی می افته ؟انرژی هسته ای تولید کردیم ،بنزین که دیگه کاری نداره!!!! دنیا از اینکه ایران قدرت جهانی داره میشه میترسه و بهونه بمب اتم میکنه. نه باباجونا حرف چیز دیگه است . ایرانی افتاده رو غلطک و داره پیش میره . بنزین را تحریم کنید تا ببینید ایران چه بلایی سر دنیا میاره؟ کافیه یه روز نفت صادر نکنه و از انرژی هسته ایش استفاده کنه . اونوقت همون آمریکا به غلط کردن می افته . الان هم که کاری نمیکنه چون نمیتونه و الا تا حالا اینکار رو کرده بود. درخواب خرگوشیتان بمانید ای خسران دیده ها
یکشنبه 15 فروردین 1389

vah2964 - ایران - همدان
چه جالبه یه عده از این که ایران تو این همه تحریم سرپاست و داره پیشرفت میکنه دارن آتیش میگیرن !! چرا نمیخواید باور کنید آمریکا از قدرت ما میترسه چرا انرژی هسته ای نداشته باشیم ؟ بزاریم مثل عراق و افغانستان بریزن تو کشور هر کاری دوست دارن بکنن ؟ واقعا که چشاتون رو باز کنید ایران رو ببینید نه احمدی نژاد رو .
یکشنبه 15 فروردین 1389

ممقلی - ایران - شیراز
متخصصینش آب هم نمی تونن تولید کنن
یکشنبه 15 فروردین 1389

kjs - آمریکا - کالیفرنیا
hamsafari - ایران - تهران اینهایی که گفتی جدی بود یا شوخی؟ اگر شوخی بود که هیچی و اگر جدی است منافق و حسود تو و همه کس و کارت هستند که فکر می کنید هر کی خارج است منافق است. دستتون به گوشت نمی رسه می گید بو میده. بهتر است تو چشم کورت و باز کنی ببینی تو دانشگاههای کشور چی داره تولید میشه و اینهایی که تو می گی همه رو وارد می کنند.
یکشنبه 15 فروردین 1389

فریدون رخشان - ایران - تهران
hamsafari - ایران - تهران. دمت گرم من هم با نظر شما موافق هستم . البته احمدی نژاد مدتی هست و می رود همانطور که دیگران آمدند و رفتند . به کوری چشم دشمنان ایران روز به روز قوی تر می شود.
یکشنبه 15 فروردین 1389

BAHARAKI - آمریکا - دنور
hamsafari-ایران تهران -میبینم که دماغت قهوه ای هست و دوست نداری شغل شریفت را از دست بدی.
یکشنبه 15 فروردین 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
. hamsafari - ایران - تهران. 2)اصلا باورت میشه که در حکومت آخوندها که همشون آدمهای بیسوادی هستند و خیلیهاشون حتی نمیدونن که اینترنت چی هست پیشرفت علمی واقعی انجام بشه اگه یه روز صادرات نفت قطع بشه همه مردم ایران باید کاسه گدایی دستشون بگیرن ...اصلا چرا دولت ایران خط فقر رو اعلام نمیکنه تا معلوم بشه از 70 میلیون ایرانی 60 میلیون زیر خط فقر هستند همونطور که در هدفمند کردن یارانه ها معلوم شد به 60 میلیون نفر ایرانی باید یارانه داده بشه ....
یکشنبه 15 فروردین 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
. hamsafari - ایران - تهران. بابا امثال شما چقدر ساده اید اگه یه کارهایی هم در مورد هسته ای شده بخاطر دانشمندان روسی هست که در ایران کار می کنند آنوقت احمدی نزاد میگه میانگین سن دانشمندان هسته ای ما 25 سال هست یا یه دختر 17 ساله تونسته اورانیم رو غنی کنه زرشککککک...اگه حرف من رو قبول نداری چرا 14 سال هست که روسیه برای راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر داره اینها رو می چاپه و هنوز راه اندازی نشده در حالیکه قرار بود 4 ساله راه اندازی بشه و دانشمندان عزیز ما هم هیچ غلطی نتونستند بکنند اگه یه روی هم این نیروگاه افتتاح بشه به کمک دانشمندان روسی و چینی و پاکستانی هست ...اگه این دانشمندان محترم عرضه دارند بعد 30 سال یه اتومبیل درست و حسابی تولید کنند ساختمانهای مدرن و جدید تولید کنند نه اتومبیلهای از رده خارج شده اروپا که سالهاست که تو اروپا تولید نمیشه یا ساختمانهایی که ساخته نشده فرو میریزه ...
یکشنبه 15 فروردین 1389

فریدون رخشان - ایران - ت
*پسر شجاع* - ایران - تهران. لطفاً ایرانی ها و توان جوانان ایران را مسخره نکن . همه دنیا می دانند که ایرانی ها در طول تاریخ در عرصه های مختلف خدمات ارزشمندی به بشریت کرده اند . حتی الان در اروپا و آمریکا خلیی مراکز علمی در اختیار ایرانیان است. حالا شما با دولت و گروه خاصی مشکل داری نباید همه مردم را احمق و نادان فرض کنی . لطفاً احترام ایرانی بودن خود را نگه دار.
یکشنبه 15 فروردین 1389

montazer 2020 - انگلیس - نیوکاسل
تاثیر نخواهد گذاشت این برنامهای از قبل پیش بینی شده هست
یکشنبه 15 فروردین 1389

MaradA - هندوستان - پونا
من متاسفم برای شماها.ایا واقعا شماها ایرانی هستید? به جای اینکه از وطنتون حمایت کنید, دارید همش ایراد میگیرید. شماها خودتون کی هستید.
یکشنبه 15 فروردین 1389

aabi asemani - ایران - تهران
فریدون رخشان - ایران - ت-اگر جوانان ومتخصصهای ایرانی زمانی تونستن هوش واستعدادشون رو نشون بدن اون وقتی بود که یه حکومت دست یه چندتا ادم درست افتاده بوده نه زمانی که دانشمندودانشجو رو دیگه تو اوین میشه پیدا کرد یا اینکه قبلااز ایران خارج شده.من از هرکدوم از شاگرد اولهای دوره مدرسه ودانشگاه که خبر میگیرم سر از اروپا وامریکا درمیارن حتی حزب الی هاشون هم.
یکشنبه 15 فروردین 1389

Aaryamehr - هند - ممبئی
بنظر من انرژی اتمی را خود غربی ها به ایران دادند تا چماق بالا سر اسرائیلی ها قوی تر باشه. حالا کسی میتونه حدس بزنه چرا؟
یکشنبه 15 فروردین 1389

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
MaradA - هندوستان - پونا . تو ایرانی هستی که در زندان به پسر تجاوز میشه از اونجا رجز می خونی برای ایران??? گور بابای رژیم
دوشنبه 16 فروردین 1389

nikiniki12 - المان - المان
hamsafari - ایران - تهران. ادب ازکه اموختی ????ازبی ادبان!کی تربیتت کرده?????
دوشنبه 16 فروردین 1389

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
فریدون رخشان - ایران - ت . وایییییی فری جون !!! تورا بخدا بده برات اسپند دود کنند چشم نخوری گوگول مگوری!!! راستی سازمان سیا تورا ندزده مواظب باش تو خیابان میری.....
دوشنبه 16 فروردین 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.