مواد غذایی کاهنده استرس

مواد غذایی کاهنده استرس

خوراکی‌هایی همچون پرتقال و آواکادو، نقش به سزایی در کاهش استرس ایفا می کنند.

به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»،اگر دچار استرس و فشار ناشی از بازی، کار و .... هستید بد نیست که کمی از این مواد غذایی را امتحان کنید.
پرتقال:تحقیقات ثابت کرده است که ویتامین c به کاهش استرس و فشار خون و کورتیزول کمک موثری می کند. این ویتامین همچنین باعث ارتقای عملکرد سیستم ایمنی می شود.سیب زمینی شیرین(سیب زمینی هندی):شیرینی ناشی از این خوراک می تواند استرس و فشار عصبی را کاهش دهد. ابن ماده غذایی همچنین سرشار از بتاکاروتن و سایر ویتامین هایی است که برای بدن مفید می باشد.زردآلو خشک شده:  زردآلو سرشار از منیزم است و کاهنده استرس می باشد و به ارامش و استراحت ماهیچه ای کمک می کند.بادام،پسته و  گردو: بادام سرشار از ویتامین B و E می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی مفید است . پسته و گردو نیز باعث کاهش فشار خون می شوند.بوقلمون: این ماده غذایی حاوی آمینو اسیدی به نام ل-تریپتوفان می باشد و در تولید سروتونین نقش دارد. سروتونین نیز از هورمون های مفید مغز است.اسفناج:کاهش منیزیم بدن منجر به بروز سردردهای میگرنی و بروز و احساس خستگی می شود. اسفناج سرشار از این عنصر کمیاب است و برای بدن مفید می باشد.ماهی سالمون: این نوع ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 می باشد و مانع از بروز بیماری های قلبی می شود.آواکادو: این میوه نیز سرشار از چربی های ساده اشباع نشده و پتاسیم  است  و به کاهش فشار خون کمک می کند. پتاسیم نقش به سزایی در کاهش فشار خون دارد.سبزیجات پهن برگ و سبز: بروکلی، کلم برگ و سبزیجاتی از این دسته حاوی ویتامین های مفید است.

SilverSaeeD - ایران - تهران
بهترین راه کاهش استرس.........>>> خروج از ایران. خروج از این زندان.. خروج از این درگیری ها. خروج از عذاب.. من دیگه خسته شدم. خسته شدم
یکشنبه 27 دی 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.