صدور حکم اعدام برای دو تن دیگر از متهمان وقایع پس از انتخابات

صدور حکم اعدام برای دو تن دیگر از متهمان وقایع پس از انتخابات

خبرنامه امیرکبیر : ناصر عبدالحسینی، از بازداشت‌شدگان وقایع پس از انتخابات، که در جلسه دوم دادگاه‌های عوامل دخیل در اعتراضات مردمی، به اتهام محاربه مورد محاکمه قرار گرفت، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلوانی به اعدام محکوم شد. 

ناصر عبدالحسینی از متهمانی است که در جلسه دادگاه به عنوان یکی از اعضای سازمان مجاهدین محاکمه شد. اتهام وی، "محاربه" از طریق همکاری با "گروهک منافقین، اجتماع علیه امنیت ملی و شرکت در اغتشاشات به دعوت این گروهک، خروج غیرقانونی از کشور و ارحاب و نیز تلاش برای تخریب اموال عمومی" اعلام شده است. او با قبول اتهامات انتسابی به خود، تقاضای عفو کرده بود.
 گفته می شود، "آرش رحمانی‌پور"، 20 ساله، که به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی ایران، "اقدام علیه امنیت" ملی از طریق شرکت در تجمعات و تلاش برای "بمب‌گذاری" در مراکز عمومی مورد محاکمه قرار گرفته بود نیز، از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است. پیش‌تر محمدرضا علی‌زمانی به اتهاماتی مشابه به اعدام محکوم شده بود. لازم به یادآوری است، هیچ‌یک از متهمانی که در جلسات دوم و سوم دادگاه های علنی، مورد محاکمه قرار گرفتند، امکان دسترسی به وکلای انتخابی را نداشتند و با وکلای تسخیری مورد تأیید دادگاه انقلاب، در این محاکمات حضور یافته بودند. کمیته گزارشگران حقوق بشر حکم اعدام برای سه تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران یک مقام دادگستری استان تهران به یکی از خبرگزاری های داخلی ایران گفته است که سه تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران به اعدام محکوم شده اند. زاهد بشیری راد، مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران روز شنبه ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: "(م.ز) و (الف.پ) به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و (ن.ع) به اتهام ارتباط با منافقان (سازمان مجاهدین خلق) محکوم به اعدام شده اند". در روزهای اخیر گزارش هایی از صدور حکم اعدام برای محمدرضا علی زمانی، از متهمان ارتباط با انجمن پادشاهی ایران منتشر شده بود. مشخص نیست که آیا منظور مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران از (م.ز) آقای علی زمانی است یا نه. در کیفرخواستی که معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران روز ۱۷ مرداد در جلسه محاکمه دومین گروه از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران قرائت کرد، از محمدرضا علی زمانی، احمد کریمی، حامد روحی نژاد، آرش رحمانی پور و امیررضا عارفی به عنوان متهمان مرتبط با انجمن پادشاهی ایران در پرونده نام برده شده بود که مخفف نام هیچ یک (الف.پ) نیست. از میان کسانی که در این پرونده به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران متهم شده بودند هم نام ناصر عبدالحسینی دیده می شد. مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران گفته است که احکام صادر شده برای این سه متهم قطعی نیست و قابل تجدیدنظرخواهی است. به گفته او احکام صادر شده به وکلای متهمان ابلاغ شده و آنها می توانند به این احکام اعتراض کنند. پیش تر اعلام شده بود که حکم ۲۰ تن از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران صادر شده است. اکنون آقای بشیری راد می گوید: "لوایح اعتراضی مربوط به ۱۸ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که حکم محکومیت آنها صادر شده بود واصل شده است و به زودی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال می شود".

ir1234 - انگلستان - لندن
حتما جزو مجاهدین خلق بودند وگرنه جرا بقیه که سردسته بودند اعدامی نشدند..در ضمن اگر بیگناه بوند حتما کروبی و موسوی شدیدا مخالفت میکردند.من از رژیم بدم میاد.اما از سازمان مجاهدین متنفرم.انها خیانت به وطن کردندو با سگدام یکی شده و به ایران حمله کردند بیشرمها.عملیات مرصاد یادمون نرفته.مرگ بر مسعود و مریم وطن فروش.بخدا که از احمدی نژاد 1000 مرتبه بدتر و حیله گرترند که جوانان انزمان را شستشوی مغزی دادند و انها را فریفتند.تف بر شما.
یکشنبه 19 مهر 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
به نظر من همه باید به این حکمها اعتراض کنند و مانع اجرای انها شوند. مخالفت گسترده داخلی و خارجی هنوز میتواند موثر باشد. اجرای این حکمها یک شکست در روند ازادیخواهی ایران هست.
یکشنبه 19 مهر 1388

vezveznazi - ایران - ایران
صدور حکم اعدام را برای انتری نژاد و علی گدا باید صادر گردد.مرگ بر اسلام فاشیست
یکشنبه 19 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
محاکمه این افراد آدم رو یاد جریان بمبگذاری در حرم امام رضا و مهدی نحوی میندازه. مهدی نحوی در زمان بمبگذاری داخل زندان بود. بطور نمایشی در یکی از خیابانهای تهران فرارش میدهند و بعد با شلیک تیر در پایش او را دستگیر و به عنوان عامل بمبگذاری معرفی و اعدام میکنند.
یکشنبه 19 مهر 1388

pireghorbat - کره - سئول
البته نه اینکه من طرفدار او شخص باشم ها ..نه..شناخت خوبی هم ازش نداشتم ولی یادمه دراخرین نماز جمعه اقای بنی صدر بمردم گفت که اینا به اسم اسلام و خدا و قران دارن ایران را رو به تباهی میکشانند ومردم را به بیداری دعوت کرد . اینو من دقیقا یادمه و الان میبینم که تا درصد بالایی حرفش درست بود..حالا اونم هرکی بود بالاخره رفت پی کارش...ولی ذات این بی همه چیز هارو خوب شناخته بود....نه
یکشنبه 19 مهر 1388

freydun - ایران - شیراز
ir1234 - انگلستان - لندن. 99٪ از ایرانیها با عقاید و سیاست رهبران مجاهدین و پهلوی طلب ها مخالفند ولی هواداران این ها نباید به صرف شرکت در تظاهرات و ابراز عقیده زندانی شوند.اعدام بماند و فقط یک حیوان و بسیجی از مردن انسانها لذت میبرد.تو کدامی!!؟؟
یکشنبه 19 مهر 1388

مهرتابان - ایران - تهران
این افراد وابسته به هر گروهی که باشند نباید به دلیل تفاوت نوع اندیشه اعدام شوند(هرچند که اعترافات و دادگاههای تاسف بار ما در جهان بی نظیر است) و دولت کودتا بداند که ما مردم خسته ایم از این همه بیشرمی تجاور و ظلم و کشتار و جنایت و بداند که با کشتن نداها و سهرابها و بقیه مخالفین خود فقط خشم مردم را بیشتر کرده است و نابودی خود را بیش از پیش تضمین میکند .دوستان تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم که این افراد اعدام شوند.به امید حاکمیت دمکراسی و ایرانی آباد.
یکشنبه 19 مهر 1388

طاطا - ایران - ایران
دوستان عزیز متاسفانه بهنود امروز صبح اعدام شد روحش شاد
یکشنبه 19 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
کوچکترین دفاعی از حکم اعدام جوانان خیانت و کثافت است و زیر ورقه ی بی هویتی ایرانی را امضا کردن.همین
یکشنبه 19 مهر 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
سکوت هرکدام ازما بنوعی خیانت است .مردم باید بریزند جلوی دادگاه ازادی این عزیزان بخواهندوتهدید کنن درازای اعدام هرنفر یکنفر عامل رژیم از بسیجی گرفته تامسئولین رامردم ترور میکنن.مردم باید مطمئن باشن رژیم درموضع ضعف است ومجبور میشود بخواست مردم عمل کند.مرگ برخامنه ای دیکتاتور وادمخوار.درود به همه جانباختگان راه ازادی.
یکشنبه 19 مهر 1388

always - انگلیس - لستر
با اعدام عده ای بی گناه قبل از 13 ابان میخواهند زهر چشمی از مردم. بگیرند که کسی توی خیابان ها نیاد و صدای ازادی خواهی ملت رو با اعدام ها ورعب و وحشت خاموش نگه دارند /.
یکشنبه 19 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
احمقها فکر می کنند با اعدام کردن می توانند این حکومت اسهالی را حفظ کنند. مرک بر یگایک شما که با مذهبتان گند زدید به این دنیا
یکشنبه 19 مهر 1388

$persian$ - ایران - تهران
بیا یکی دیگه آخه کجایه دنیا بخاطر جرایم سیاسی حکم اعدام میبرن بجز ایران و 4تا کشور ملخ خور دیگه
یکشنبه 19 مهر 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
1- چسبوندن این چند نفر به مجاهدین خلق و سلطنت طلب ها حربه کثیفیه که رژیم از طریق اون میخواد حمایتهای احتمالی حامیان موسوی و کروبی رو از این افراد دریغ کنه. 2- چه مدرکی ثابت میکنه که این حرف مثل سایر ادعاهای این رژیم دروغ نباشه؟ عقل سلیم ایجاب میکنه که با تردید به همه این تهمت ها نگاه کنیم. 3- دوستانی که اعتقاد دارند این افراد به دلیل حمایت از مجاهدین و سلطنت طلبها مستحق اعدام هستند در سیستم فکری خودشون تجدید نظر کنند. این راه به ترکستان میرسه نه به دموکراسی. 4- دوستانی که اعتقاد دارند که 99% مردم ایران با مجاهدین و پهلوی طلبها مخالفند بهتره در آمار خودشون تجدید نظر کنند. چون حتی مطالعات خیلی وسیع و دقیق دانشگاهی قادر نیستند با چنین تقریب بالایی از داده هاشون استنتاج کنند.
یکشنبه 19 مهر 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
5- اگر موسوی و کروبی هر چه سریعتر به حکم اعدام این افراد اعتراض نکنند به نظر من دولت کودتای احمدی نژاد سگ شرف داره به اونها چون حداقل تکلیفش با مردم معلومه. 6- اینها اگه اعدام بشن این شرافت ایرانه که اعدام میشه. اگر نمیخوایم بیشرف زندگی کنیم باید هر طور شده جلوی اعدام رسمی تک تک دستگیر شدگان رو بدون توجه به وابستگی های اونها بگیریم.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
bluestar - یه بار یه حرف درست زدی!!!!
یکشنبه 19 مهر 1388

reza4554 - کانادا - تورونتو
من تمام نظر ها را خواندم از برادران مسلمان نطری ندیدم . اکر چند درخت و کوه و ماه و افتاب بود تمام نظر ها از به به و چه چه عظمت خذا پر بود وقتی هم با دلیل و منطق رد مکردی یا کور بودی یا کافر و خونت ریختنی البته با قتل این بچه به عظمت خدا ی پی بردم شما هم ای کافرانه کور چه را این همه عظمت را نمی بینید البته راه در توبه بررای همه ای کافران باز است . ای کوران بی دین بروید قران بخوانید تا عظمت زیبای دستور های خدا را بینید ایاته / رجیم / قصاص / دست و پا قظع کردن / چشم دراوردن/ شلاق زدن البته حد / و تاز به همت جمهوری اسلامی افتابه به کردن ادمها اویزان کردن و تجاوز و اتش زدن / حال دیدید اسلام دین بخشش و انسانیت هست خوب این زیبایها با چهار تا درخت و ماه رودخانه چند تا گل کامل میشوند البته خود خداهم خیلی خوشگله (( بهنود شجاعی قاتل بود انان که بهنود را کشتن چه نام میکیرن ) مرک برتمام خرافات دینی
یکشنبه 19 مهر 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.