رفسنجانی می گوید مساله امامت جمعه روز قدس را نباید سیاسی کرد

رفسنجانی می گوید مساله امامت جمعه روز قدس را نباید سیاسی کرد

اکبر هاشمی رفسنجانی به طور معمول طی سال های گذشته خطیب آخرین نماز جمعه ماه رمضان در تهران بوده است

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، در اظهاراتی درباره عدم حضورش به عنوان امام جمعه روز قدس گفته است که "حضور افراد خیلی تفاوت نمی کند. بالاخره هر خطیبی که به نماز جمعه بیاید و برای مردم از حق مردم فلسطین دفاع خواهد کرد و با محکوم کردن ظلمهای رژیم اسراییل علیه ملت فلسطین خواسته های ملت ایران را نیز مطرح خواهد کرد."

آقای رفسنجانی این سخنان را در گفتگویی با شبکه خبری العالم اظهار کرده است.

بر اساس گزارشهای رسمی احمد خاتمی به عنوان خطیب آخرین جمعه ماه رمضان معرفی شده است و محمود احمدی نژاد به عنوان سخنران پیش از خطبه انتخاب شده است.

در مرداد سال ۱۳۵۸ به پیشنهاد آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس و همبستگی با مردم فلسطین نامگذاری شد و از آن زمان تاکنون اقامه اغلب نماز جمعه های آخر ماه رمضان که روز قدس نام دارد، با اکبر هاشمی هاشمی رفسنجانی بوده است.

آقای رفسنجانی گفته است: "فکر نمی کنم ضرورت داشته باشد که همیشه بعد از 30 سال باز هم من آن روز خطبه بخوانم. بالاخره من در سایر خطبه های نماز جمعه هم می توانم حرفهای فلسطینیها را بزنم. به نظر من خیلی نباید به این مساله ابعاد سیاسی داد."

آخرین باری که آقای هاشمی رفسنجانی پس از هفته ها غیبت نماز جمعه تهران را اقامه کرد، مردم معترض به نتایج انتخابات به همراه مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض به نتایح انتخابات در این نماز جمعه شرکت کردند و درگیرهایی نیز میان معترضان و نیروهای دولتی پدید آمد که به ضرب و شتم و دستگیری شماری از شهروندان انجامید.

او از شرایط حاکم بر ایران با عنوان شرایطی تلخ یاد کرده بود که "هیچ انسان آزاده ای" از آن خوشحال نیست. بسیاری از چهره های سیاسی اصلاح طلب و دولتمردان کابینه آقای هاشمی رفسنجانی در دوران هشت ساله ریاست جمهوری اش از جمله عطا الله مهاجرانی معاون پارلمانی و معاون اجرایی دولت آقای هاشمی رفسنجانی، از همراهی او با معترضان به نتایج انتخابات و ابزار نظر صریح درباره وقایع اخیر ایران ابراز تعجب کردند.

در حالی که برای دومین بار پیاپی آقای هاشمی رفسنجانی از تریبون نماز جمعه تهران دور نگه داشته می شود و امام جمعه تازه ای نیز به جمع امامان جمعه موقت تهران افزوده شده است، این اقدام گمانه زنی ها درباره احتمال حذف تدریجی قدیمی ترین امام جمعه موقت تهران یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی را افزایش داد.

shahin 12 - انگلیس - یوکی
ادم بمیره ذلیل و خوار نشه این هم بد جوری ذلیل شده.رو صورتش ادرار میکنند میگه این ادرار نیست اب بارانه
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

darius mis - انکلستان - لندن
...خمینی ورفسنجانی .....برو دارمت......
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

کلاغ سیاه - ایران - تهران
اقای هاشمی دولا دولا شتر سواری تا کی ؟اگر مخالف اعمال رژیم هستی بدون کمترین حرکت و فعالیت تو از چشم سازمان امنیت رژیم پوشیده نیست پس لازم نیست تقیه کنی و اگر موافق این اعمال هستی مرگ یکبار و شیون هم یکبار رک وراست به مردم بگو تا تکلیفشان را بدونند.تو برو پشت تریبون فقط از قدس بگو.ولی اجازه نده احمد خاتمی و احمدی نژاد بروند وفقط دروغ و افترا به مردم ببندند.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
ما نفهمیدیم تو آخرش با کی هستی؟طرف یزید هستی یا حسین؟
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
امان از دست رفسنجانی و حرفهای محافظه کارانه و دو پهلوش . یعنی ماهیتئ خاتمی حامی جانیان نظامونمیدونه؟ البته برای مردم ایرانفرقی نمی کنه چه کسی امام جمعه باشه. ولی رفسنجانی در این مقطع حساس باید جدیتر عمل میکرد و در کنار مردم بود. ماهیت اینم ابکیه.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

wetraco - المان - اخن
خاک بر سرش که بخاطر مال دنیا پا روی همه حق گذاشته
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

arash88 - آمریکا - اورنج
اگر لوطی نگه به ت....مم که فلانجاش میسوزه.هاشمی بی بته ابروی مردای کویر را بردی.تاریخ قاضی بدی است سردار بازندگی.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
مافیای اقتصاد ایران هم......د.اینها همه از یک خاندان هستند.همه......ل . اسلام و علی گدا هستند.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
کم نیار راهت بگو منو راه ندادن
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

marilyn_jam - امریکا - لوس آنجلس
همین که اینقدر نشون داد که جایی که احمدی گشاد گو.خوری کنه جایی نیست که ارزش هرفای منو داشته باشه کافیه
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

marilyn_jam - امریکا - لوس آنجلس
shahin 12 - انگلیس - یوکی / ذلیل و خوار خایه منی احمدی گشاد و طرف دارای اونان چه تو باشی طرف دارشون چه هر نامرد وطن فروشی
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

sabz 1 - مجارستان - بوداپست
مردم سبز ایران باید اقای رفسنجا نی را از خودشان نداند.برای ایشان حفظ حکومت از واجبات است چونکه میدونند با سرنگونی حکومت کار ایشان هم تمام است.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

juvel - نروژ - اسلو
همه دنیا فهمیدند که تو چه اب زیره کاهی هستی . موقعش رسیده که طنابه دار اون گردنه کلفتتو فشار بده و هر چی که تو این 30 سال از این مللته مظلوم تو شکمت ریختی از چشات بزنه بیرون .
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

kamia1 - المان - کلن
مرده شور هر چه عرب رو ببره به ما چه فلسطین, اون حرومزاده هندئ, خودش که ایرانئ نبود اومد یه روز واسه عربها گذاشت...تو قبر اول تا اخرتون
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
مرگ بر همه شما اشغالهابی عمامه با عمامه..که با دینتان و زور اسلحه اتش بجان ایران و ایرانی زده اید.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

masih - ایران - تهران
رفسنجانی چرچیل ایران .انقدر جلب هست که صوتی نده.شوخی نیست رفسنجانی.سیاست کثیف که میگن اینه
جمعه 27 شهریور 1388

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
دوستان عزیز، واهمه من از این جماعت روحانیون مبارز این است که صد در صد در خدمت مردمی که بر حق قیام کرده اند نیستند. ما قبل از هر چیز باید تکلیف خود را با این جماعت روشن کنیم. اگر اینها قصد داشته باشند باز ولایت فقیه یا بهتر بگوئیم ولایت سفیه را مد نظر داشته باشند همان مشکلات سی سال پش گریبانگیر مردم خواهد شد. وقتی من به این عکس رفسنجانی نگاه کردم شوکه شدم. این آقا که خود را رئیس مصلحت نظام می داند از پشت شیشه اتاقش که کرکره آن را پائین کشیده اختمالاً راهپیمائی مردم را نظارت می کند. اولاً به شما بگویم لقب این پست خود نوعی دیکتاتوری است. یعنی سازمان بخاطر منافع رژیم از انجام برخی از فعالیتهای لازم برای مردم چشم پوشی می کند و حق را ناحق جلوه می دهد. تو را بخدا کمی عمیقتر فکر کنید. اگر کسی بیاید و بعصی از کارهای خلاف دولت را محکوم کند مبارز نیست. مطمئن باشید اینها چنان تا خرخره در کثافت گیر کرده اند که حتی جرثقیل صد تنی هم نمی تواند اینها را از آن بیرون بکشد.
یکشنبه 29 شهریور 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.