خاطرات رکسانا صابری از دوران بازداشت خود در ایران در روزنامه ژاپنی

خاطرات رکسانا صابری از دوران بازداشت خود در ایران در روزنامه ژاپنی

رکسانا صابری خاطرات هولناک خود از دوران بازداشت در ایران را برای روزنامه ژاپنی فاش کرد رکسانا صابری خبرنگار ایرانی-آمریکایی که از پدری ایرانی و مادری ژاپنی زاده شده در مصاحبه با روزنامه ژاپنی یومیوری خاطرات هولناک خود از دوران بازداشت در زندان ایران را فاش کرد. روزنامه یومیوری روز پنج شنبه نوشت که خاطرات هولناک خانم صابری از دوران بازداشت در زندان ایران می تواند نشان دهنده گوشه ایی از واقعیت های مربوط به بازپرسی های همراه با شکنجه اصلاح طلبانی باشد که در رابطه با جنجال اخیر انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده اند . صابری در این مصاحبه گفته است که او در هنگام بازداشت از سوی بازپرسان اینگونه تهدید شده که اگر اعتراف نکند که جاسوس آمریکا می باشد، او را اعدام خواهند کرد . صابری افزوده که بازپرسان در بازداشتگاه ایران در بازپرسی به او می گفتند که اگر بر خلاف واقعیت بگوید که جاسوس آمریکا است، او را آزاد خواهند کرد . صابری می گوید که چهار نفر مامور وزارت اطلاعات که خود را پستچی جازده بودند به زور وارد خانه او در تهران شده و او را بدون دلیل و برگزار کردن روند قانونی بازداشت کردند . صابری گفت که بیشترین نگرانی او این بود که هیچ کس اطلاع نداشت که مامورین اطلاعات او را به کجا برده اند . به گفته صابری ، او در دوران بازداشت در بازپرسی های هر روزه مورد فشار قرار گرفته بود که اعتراف به جاسوسی برای آمریکا کند و به دلیل این فشارهای سنگین، او در نهایت مجبور به تایید این اتهام نادرست شد. صابری گفت که او پس از دو هفته بازداشت در سلول انفرادی به سلول عمومی فرستاده شد و در آنجا بیشتر بانوانی دربند را دیده که دانشجو و یا از فعالان حقوق زنان بودند . صابری افزود که او در دوران سخت بازداشت از یک بانوی دلاور ایرانی روحیه می گرفته که با وجود چهار ماه حبس در سلول انفرادی و مبتلا شدن به بیماری التهاب ریه ، همچنان به تلاش برای از میان بردن تبعیض جنسیتی و دینی در ایران تلاش می کرده است . خانم صابری در مصاحبه با بزرگترین روزنامه ژاپن پیرامون مشکلات داخلی ایران گفت که متاسفانه در میان حکمفرمایان ایران کسانی هستند که به آسانی به حقوق دیگران تجاوز کرده و آن را زیرپا می گذارند .

msforugh - ایران - تهران
شانس اوردی جونت رو برداشتی و در رفتی . فکر کن الان میخواستی چکار کنی
جمعه 6 شهریور 1388

mardin8 - انگلستان - لندن
مرگ برخامنه ای . لعنت بر خمینی. ننگ و نفرین بر محمد سوسمار خور.
جمعه 6 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
کاش فرزندان ما هم پاسپورت آمریکا داشتند تا آزاد میشدند.
جمعه 6 شهریور 1388

hany - ایران - یزد
خب پس با این حساب خیلی به خانوم صابری احترام گذاشتن که بقیه ی بلاها رو سرش نیاوردن.
جمعه 6 شهریور 1388

کلاغ سیاه - ایران - تهران
مطمن باشید همه اینهایی که الان در دادگاه های فرمایشی در حال اقرار به جرم های ناکرده خودشان هستند مثل خانم صابری ازاد بشن حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت.
جمعه 6 شهریور 1388

TAAT - ایران - اردبیل
اگر فرزندان سرزمین پدری و نوادگان رُستم و سُهراب ،پاسپورت آمریکائی داشتند،یا لااقل فرانسوی که "سارکوزی" رئیس جمهورشان باشد،یا لااقل فلسطینی که "حنیّه" از استقامتشان ستایش کند یا لااقل یک ملوان جاسوس بریتانیائی بودند،شاید امروز با ریه های خون گرفته تنفّس نمیکردند.در هوای پاک "پاستور" دستان مهربان آقای رئیس جمهور بدرقه راهشان بود.افسوس که آنها ایرانی اند.نامی باشکوه از گذشته ای که دیگر نمانده...
جمعه 6 شهریور 1388

بابک - ایران - سبزوار
شانس اورده ماموران به او تجاوز نکرده اند
جمعه 6 شهریور 1388

shari - ایران - تهران
mardin8 - انگلستان - لندن. باهات موافقم .
جمعه 6 شهریور 1388

Armana - امارات - شارجه
جواب mardin8 : خواهش میکنم به پیامبر مهربان و انسان دوست توهین نکن اگر مشکله ای داریم با اخوندا داریم که به اسم اسلام عظیم جنایت میکنند خدا هست و انشاالله که به فریاد مظلومان میرسد و بهتر که کمی از رسول الله بخوانید تا بفهمید که محمد برئ از اونها
جمعه 6 شهریور 1388

ایران برای ایرانی - ایران - مشهد
mardin8 - انگلستان - لندن از شما خواهش می کنم که اگر به چیزی اعتقاد ندارید به آن «منظور من دین اسلام است» توهین نکنید
جمعه 6 شهریور 1388

Parastoo06 - استرالیا - سیدنی
mardin8 - انگلستان - لندن. مرگ برخامنه ای . لعنت بر خمینی. ننگ و نفرین بر محمد سوسمار خور. ( کاملا" حق باشماست و با شما موافقم جنایات "محمد" و "علی" بینهایت بیشتر از این آخوندای کثافت بوده است منتها آن موقع خبر رسانی نبوده وروایات کذب را به نفع این ارازیل ملعون نوشته اند )
جمعه 6 شهریور 1388

jigili - ایران - تهران
اینقدر می گیم مرگ بر خامنه ای دهن خودمون کف کرد اون همینجور گنده گنده راه می ره
شنبه 7 شهریور 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.