جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴ مارچ ۲۰۰۸
کیهان : زیباترین روش شوهرداری معیارهای همسر نیکو از نگاه قرآن
یکی از حقوق مردان بر زنان به عنوان حسن تبعل آن است که زن خود را همواره در حوزه مسائل جنسی آماده نشان دهد مگر در مواردی که دین از آن بازداشته است. البته در همان موارد خاص و ممنوع نیز به اشکال دیگر خود را درمعرض بهره برداری جنسی قرار دهد و زمینه های استمتاع شوهر را فراهم آورد به گونه ای که مرد هیچ احساس کمبود و نیاز جنسی نکند. این آماده باش هرچند که در آیه 57 سوره نور نیز بیان شده ولی در روایات به شکلی مشخص مطرح شده است. در بسیاری از روایات بر این نکته تاکید شده که زن می بایست همواره درحالت آماده باش دایم جنسی باشد.
روشهای نیکو شوهرداری کردن را که قطعاً عامل مهم در انس و الفت میان همسران است مورد بررسی قرار داده که با هم آن را از نظر می گذرانیم.مسائل جنسی، ریشه بسیاری از طلاقهاآمارها بیانگر آن است که بیش ترین علل و عوامل مستقیم و یا غیرمستقیم افزایش طلاق در میان خانواده ها عدم تعامل سازنده و مفید میان زن و شوهر است. زنان بر این باورند که با اختیار شوهر، توانسته اند به همه چیزهایی که می خواستند دست یابند و ستون استوار بنیاد خانواده را در اختیار گرفته اند و به اهداف خود رسیده اند. در حالی که نگه داشت چیزی سخت تر از به دست آوردن آن است. مردان در دست زنان و یا در کنار ایشان همانند ماهی بسیار لغزنده هستند. از این رو نمی توان از گریزپایی آنها سخن نگفت و امید داشت که همواره پای بند خانه و خانواده باشند مگر آن که انگیزه های قوی و شدید آنان را در محیط خانواده حفظ کند.در ریشه یابی طلاق همواره از مسایل جنسی به صراحت و یا کنایه سخن گفته شده است. بطوری که از نظر برخی کارشناسان مسائل خانواده، بیش از 50درصد طلاقها ریشه در مسائل جنسی دارد.مردان پیش از آن که به جا و مکان و غذا اهمیت دهند به مسایل جنسی اهمیت می دهند. از این رو گفته اند ریشه مشکلات خانوادگی را می بایست در خلوت گاه ایشان جست.بر پایه آموزه های قرآنی و فرمان الهی، زنان و مردان می بایست در شبانه روز سه وعده را خلوت کنند و در این سه زمان حتی فرزندان نیز نباید در خلوت گاه ایشان وارد شوند. (سوره نور 58)در این سه خلوت زن می بایست خود را به اشکال مختلف بیاراید و از هرگونه آرایش و زینت بهره برد.نحوه تعامل خصوصی زن و شوهردر روایات و روان شناسی جنسی درباره خلوت گاه و تعامل زن و شوهر در این مدت، گفته شده که آنان در این مدت با یک دیگر درباره مسایل خصوصی سخن بگویند و معاشقه نمایند و هرگز درباره مسایلی سخن نگویند که کدورت زا باشد و مشکلات بیرون از خلوتگاه را به درون خلوتگاه بکشاند و عیش را منقص گرداند و آتش محبت را به آب سرد سخنان درشت خاموش سازد بلکه هر سخنی که مهر و محبت را بیافزاید و عاملی برای جذب و جلب به سوی یک دیگر باشد بر زبان رانند.به هر حال عرضه کردن زن به مرد در خلوتگاه و حریم کاملا خصوصی، اصلی قرآنی و حکمی الهی است که نمی توان از آن چشم پوشید. از این رو گفته اند بسیاری از مشکلات و درگیری های میان زن و شوهر در طول روز ارتباط تنگاتنگی با خلوت گاه ایشان دارد. هرگاه مسایل خلوتگاه حل شود اغلب مشکلات دیگر به خودی خود حل می شود. اگر مردی درباره پوشش زن و یا غذا و نحوه بچه داری و مانند آن اشکالی می گیرد ریشه آن را می بایست در جای دیگر جست و این گونه چیزها بهانه هایی بیش نیستند.در این حریم خصوصی، بچه ها و دیگر کسان حاضر در محیط خانواده نمی بایست وارد شوند. در دستورهای قرآنی و نبوی این مسئله بارها مورد تأکید قرار گرفته که زن و شوهر می بایست از خوابگاه مستقل و مجزایی برخوردار باشند تا از هر حیث آسوده خاطر باشند.حسن التبعل، رفتاری جهادیاما علی(ع) در کلمات قصار نهج البلاغه (شماره 136) در عبارتی کوتاه اما پرمغز می فرماید: جهاد المرآه ، حسن التبعل= جهاد زن، نیکوشوهرداری کردن است. به تحقیق و با اطمینان می توان گفت تمام رمز و رازهای خوشبختی و سعادت یک زوج مسلمان و مؤمن در همین عبارت کوتاه نهفته است و شاید بتوان ادعا کرد که پیرامون همین عبارت موجز، مقالات متعدد و حتی کتاب ها نوشت.تجربیات زندگی بسیاری از خانواده های مسلمان نشان می دهد که اغلب معضلات و ناهنجاریهای خانوادگی و اختلافات میان همسران ناشی از عمل نکردن به این جمله نورانی امیر بیان است ازاین رو با توجه به اهمیت موضوع و در ادامه مقاله، به بازخوانی حسن التبعل یعنی نیکوترین شیوه شوهرداری در آموزه های قرآنی می پردازیم.تبعل و بعل در لغتبعل در زبان عربی به معنای رئیس و رب النوع و بت و صنم و مانند آن آمده است. در آیات قرآن هرگاه این واژه به کار رفته مراد از آن شوهر و جفت زن است به جز در آیه 125 سوره صافات که به معنای بت و صنم می باشد. خداوند در این آیه می فرماید: اتدعون بعلا و تذرون احسن الخالقین؛ آیا بعل را به عنوان خدای خویش می خوانید و از او درخواست کمک دارید و خدایی را که بهترین آفریدگان است رها می سازید؟ به نظر می رسد که در این آیه مراد از بعل، خدایی است که در میان اقوام قدیمی لبنان در منطقه بعلبک مورد پرستش بوده است. حضرت الیاس(ع) که مأمور به سوی ایشان بود آنان را به پرستش خدایی دعوت می کند که بهترین آفریدگار است ولی آنان نمی پذیرند.به نظر طبری در تفسیر کبیر او، بعل در این کاربرد واژه ای عربی از واژگان اهل یمن است که به معنا ومفهوم رب و پروردگار وخدایگان است. از این رو می توان گفت که معنای آن چندان تفاوتی با معنای مالک و صاحب که در آرامی و یا سامی ریشه داشته نخواهد داشت؛ زیرا محققان براین باورند که واژه بعل از ریشه سامی و یا آرامی است و در زبان وادبیات ایشان به معنای مالک و صاحب و پروردگار به کار می رفته است. برخی دیگر براین باورند که اقوام سامی به زمینی که دارای آب کافی بود و نیازی به آبیاری نداشته و در آن زمین درختان میوه خوبی به عمل می آمد سرزمین بعل می گفتند که در حقیقت پروردگار و رب درختان و گیاهان خود بوده و نیازی به آبیاری آسمانی (باران) یا زمینی از راه نهر ندارد.از این رو شوهر و جفت زن را بعل گفته اند که در حقیقت خدایگان زن و پروردگار اوست و به نوعی مالکیت و سروری دارد. در کاربردهای اقوام کهن برای بیان مفاهیمی مهم چون شوهر، احترام و بزرگی و سیادت و آقایی مطرح و مهم بوده است. از این رو از واژگانی بهره گرفته می شد که در حد و اندازه پرستش بوده است.در برخی از اقوام، شوهر چنان از جایگاه بلند برخوردار بود که در حکم خدایگان و در شأنیت پرستش بوده است. از این رو واژه ای که برای بیان پروردگاری و رب النوعی و یا صنم و بت استفاده می شد برای شوهر نیز به کار می رفته است. بنابراین معنا و مفهوم بعل در کاربردهای اصیل آن به معنای پروردگار خانه و سرور و سالار بوده است.معناشناسی حسناما واژه حسن به ضم حاء که در زبان پارسی به معنی نیکویی است، در حوزه های مختلف، معنایی متنوع و متعدد دارد. با این همه در یک امر مشترک می باشد و آن مسئله زیباشناختی به عنوان مؤلفه و مقوم اصلی است. هر چیزی هر چند خیر و خوب باشد ولی نیکو نیست. نیک و نیکو چیزی است که از نظر ذوقی و عاطفی و زیبایی، شخص را به وجد و ذوق می آورد. از این رو تاکید بسیاری در این واژه بر جنبه های روان شناختی و زیباشناختی آن شده است. نیکو، هر امر پسندیده ای است که زیبایی را نیز همراه خود دارد و زمینه اعجاب و شگفتی دیگران را فراهم می کند و عواطف و احساسات آنان را برمی انگیزد.حسن خلق که در آیات قرآنی از آن سخن به میان آمده و حتی پیامبر با عنوان «علی خلق عظیم» مورد تمجید و ستایش خداوند قرار گرفته به معنای نرم خویی، پاکیزه گفتار بودن و با روی گشاده و زیبا با دیگران برخورد کردن است.(جامع السعادات، ج1، ص 306)بنابراین با توجه به کاربردها و مصادیقی که قرآن برای حسن خلق بیان داشته می توان گفت که حسن التبعل چیزی در مایه های رفتارها و هنجارهای نیک و حتی فراتر از آن است.خلوت سه گانه و اهمیت آنیکی از بهترین و نیکوترین روش های همسرداری به طور کلی و شوهرداری به طور خاص آن است که زن و شوهر در شبانه روز سه وعده با یکدیگر تنها باشند: پیش از نماز صبح و سحرگاهان، هنگام چاشت(ظهر) و هم چنین بعد از نماز عشاء.( نور 58)در این زمان هیچ یک از بستگان از کوچک و بزرگ نباید راه یابند و اگر فرزندان به بلوغ جنسی رسیده اند می بایست همانند دیگران هنگام ورود به خلوت، از پدر و مادر اجازه ورود بگیرند.خلوت های سه گانه آن چنان مهم و اساسی است که پیامبر اکرم(ص) می فرماید: نشستن مرد در کنار همسر خود در پیشگاه خداوند دوست داشتنی تر از اعتکاف و شب زنده داری در مسجد خود (مسجدالنبی در مدینه) است. (تنبیه الخواطر ج2 ص 122)مرد در این خلوت گاه، باید محبت خود را به زن ابراز کند و از پنهان کردن آن بپرهیزد؛ زیرا زنان با شنیدن محبت مردان اعتماد به نفس خاصی می یابند. از این رو پیامبر بزرگوار(ص) می فرماید: این گفته مرد به همسر خویش که دوستت دارم هیچ گاه از قلب او بیرون نمی رود. (کافی ج5 ص 569)هر یک از زن و مرد باید به اشکال مختلف مهر و محبت خویش را بیان و آشکار سازند. چه این مسئله با گفتن کلمه ای باشد و یا دادن شاخه گلی و یا هر چیزی که زن از آن خوشش می آید. از این رو حتی خریدن تنقلاتی جزئی و چیزهایی که زن بدان علاقه مند است یکی از شیوه های بیان و ابراز مهر و محبت بشمار می رود. پیامبر(ص) در این باره می فرماید: مردی که برای همسرش لقمه می گیرد نزد خداوند پاداش دارد. (المحجه البیضاء ج3 ص 7) به این معنا که این عمل وی نه تنها بازتاب دنیوی و افزایش مهر و محبت میان زن و شوهر خواهد داشت بلکه بازتاب اخروی نیز به ارمغان می آورد و شخص در آخرت از پاداش آن بهره مند می شود.زن در خلوت گاه باید خود را عرضه کند. و لذا در اسلام پیش قدمی زن در مسایل جنسی و عرضه کردن پیشنهاد از سوی او امری مستحب دانسته شده است. استحباب به این معنا خواهد بود که این عمل وی مانند لقمه گرفتن مردان برای زن، آثار دنیوی و اخروی و پاداش را دربردارد و فقط یک رفتار اجتماعی و هنجاری نیک به شمار نمی رود بلکه امری مورد تایید و تاکید دین و شارع به عنوان یک عمل دینی و حکم شرعی شمرده می شود. پیامبر(ص) در بیان ضرورت اعلام آمادگی جنسی زن می فرماید: «علیها ان تطیب باطیب طیبها و تلبس احسن ثیابها و تزین باحسن زینتها و تعرض نفسها علیه غدوه و عیشه و اکثرمن ذلک حقوقا بر زن به عنوان یک واجب (یا حکم استحبابی) شرعی است که از خوشبوترین عطرها استفاده کند و زیباترین لباس ها را بپوشد و خود را به نیکوترین وجه بیاراید و بامدادان و شامگاهان خود را بر شوهر عرضه کند و اعلام آمادگی نماید. این از حقوق شوهر می باشد و حقوق شوهر بیش از این چیزی است که گفته شد.تاکید آن حضرت بر عرضه کردن در دو وقت به معنای مخالفت با حکم سه وقت قرآن نیست بلکه تنها از باب نمونه مواردی را مطرح می سازد و از بیان بسیاری از موارد و مصادیق خودداری می ورزد و در یک کلمه می افزاید که حقوق شوهر بیش از آن چه گفته شده می باشد تا زن خود با توجه به شرایط شوهر و علاقمندی وی اقدام کند تا شوهر وی نیازی به دیگری پیدا نکند و در دام وسوسه های شیطانی نیفتد.چنان که گفته شد و آمارها نیز نشان می دهد، بسیاری از اختلافات میان زن و شوهر از این ناحیه است. شما زنانی را دیده اید که در هنگام بیرون رفتن گویی، خود را برای عروسی و میهمانی آرایش می کنند و جامه های بسیار زیبا و آرایش بسیار نیکو می کنند و از همه روش های خودنمایی بهره می گیرند ولی همین که به خانه می آیند آرایش را با توجیه بد بودن در نزد فرزندان می شویند و جامه های زیبا را از تن خارج می کنند و به شکلی معمولی در خانه می گردند. مردی که در بیرون با چنین زنانی حتی بطور لحظه ای و گذرا مواجه شود سپس درخانه با شکلی دیگر روبه روگردد در درون خویش احساس کمبود می کند و به شکل مطلوب ارضا نمی شود در حالی که دیدگاه اسلام عکس این رفتار را تأیید می کند .آماده باش دایمییکی از حقوق مردان بر زنان به عنوان حسن تبعل آن است که زن خود را همواره در حوزه مسائل جنسی آماده نشان دهد مگر در مواردی که دین از آن بازداشته است. البته در همان موارد خاص و ممنوع نیز به اشکال دیگر خود را درمعرض بهره برداری جنسی قرار دهد و زمینه های استمتاع شوهر را فراهم آورد به گونه ای که مرد هیچ احساس کمبود و نیاز جنسی نکند. این آماده باش هرچند که در آیه 57 سوره نور نیز بیان شده ولی در روایات به شکلی مشخص مطرح شده است. در بسیاری از روایات بر این نکته تاکید شده که زن می بایست همواره درحالت آماده باش دایم جنسی باشد.در روایت است که زنی از پیامبر(ص) درباره حقوق شوهر پرسید: آن حضرت فرمود: ولاتمنعه نفسها و ان کانت علی ظهر قتب؛ بر زن است که خود را از شوهرش بازندارد و بگذارد تا وی از او کام بگیرد حتی اگر بر روی کوهان شتر باشد.این روایت بدترین حالت را تجسم کرده که در جریان سفر و آن هم در روی شتر و بار کجاوه اگر مردی از زن خویش بخواهد که از وی کام گیرد می بایست خود را آماده کند و از آن بازندارد.در حقیقت آماده باش دایمی جنسی برای جلوگیری از هرگونه احساس نیاز، امری است که می بایست زن به عنوان حق شوهر بشناسد و از آن کوتاهی نکند. از این رو گفته اند یافتن شوهر آسان تر از حفظ آن است؛ زیرا مردان با دیدن غرایز جنسی شان تحریک می شوند و احساس نیاز می کنند و اگر این نیاز برآورده نشود، از راههای دیگر ارضا می شوند که یا گناه است و یا با عقد موقت و دایم با زن دیگری برآورده می شود.تاکید آیات و روایات بر خودنمایی و آراستگی زنان برای شوهران از این روست که مردان با مشاهده و دیدن، عواطف و احساسات جنسی شان برانگیخته شود. از این رو زن موظف است خود را در حالت آماده باش قرار دهد تا شوهر وی به زنی دیگر گرایش نیابد و استمتاع نجوید.مسائل جنسی در خانواده هم در حوزه تشکیل و هم بقای آن نقش اساسی دارد. تفکر این که این امور در زمانی کاسته می شود و یا تقلیل می یابد و یا از میان می رود تفکر نادرست و دور از واقع است. مردان برخلاف زنان دارای تمایلات جنسی قوی ای هستند. شاید یکی از علل و حکمت های تعدد زوجات و عقد موقت مسئله گرایش های شدید جنسی مردان باشد که هرگز فروکش نمی کند و زنان گاه به عللی نمی توانند آن را برآورده سازند و مشکلات خانوادگی را سبب می شود. خانه غالبا زمانی آرامش می یابد که مرد از نظر جنسی ارضا شود و نیازهای جنسی او برآورده گردد.اگر این تمایلات جنسی در خانه و به شکل صحیح و محبت آمیز تأمین نشود به اشکال مختلف در جامعه خود را نشان می دهد و فساد و تباهی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.از این رو زن باید پروانه وار پیرامون شوهر بچرخد و همه گونه وسایل و آرامش روحی و روانی و جنسی وی را برآورده سازد. امام باقر(ع) می فرماید: هر زنی که یک لیوان آب به شوهرش بدهد از یک سال روزه داری و شب زنده داری برایش برتر است. (وسایل الشیعه ج 14 ص 123)اصولا جهاد نفس و جهاد اکبر و اصغر زن در زندگی خانوادگی و در شوهرداری و حسن التبعل وی می باشد. زنان اگر بخواهند ثوابی کسب کنند نیازی نیست که شب زنده داری کنند و برای نماز شب برخیزند و یا روزهای بلند و گرم را روزه مستحبی بگیرند و یا برای جنگ و جهاد در راه خدا به جبهه بروند. برای به دست آوردن پاداش اخروی همه این امور کافی است که فقط خوب شوهر داری کنند. از این رو یک لیوان آب به شوهر دادن برابر با ثواب و پاداش یک سال شب زنده داری و روزه داری می باشد. (ر.ک به: زن در آینه جلال و جمال، آیت الله جوادی آملی ص 398)امام باقر(ع) هم چنین می فرماید: زن برای رضا و خشنودی خدا تنها رضایت شوهر را اصل قرار دهد. با این کار است که رضایت و خشنودی خدا را نیز به دست می آورد و اگر شوهر خشمگین شود خشم الهی را به دنبال خواهد داشت.رضایت شوهر، عامل ثبات خانوادهزنان می بایست به هر شکلی شده رضایت شوهر را به دست آورند. از این رو شوهر در اندیشه و تصویر اسلامی چون پروردگار صاحب حق و مالک شمرده شده است و از جایگاه بلندی برخوردار می باشد. زن برای به دست آوردن رضایت و خشنودی خدا نمی بایست نمازهای بسیار و یا طولانی بخواند و یا روزه های مستحبی بگیرد. همین کار را می تواند با رضایت شوهر به دست آورد و از پاداش آن بهره مندگردد. از این رو در اسلام جز نمازهای واجب و آن هم در خانه از آنان خواسته نشده و حتی نهی شده است که زنی نمازش را طولانی کند و شوهر را سرکار بگذارد و خود را در کنار شوهر ننشاند و عشوه نکند و روزه های مستحب حتی بی اذن شوهر باطل و گناه است و نمازهای مستحبی از استحباب خارج می شود.به هر حال جهاد و دین داری زن در شوهرداری وی خلاصه می شود. چنانکه امیر مومنان علی(ع) می فرماید: جهاد زن آن است که خود را بیاراید و زیبایی خویش را آشکار کند و برای شوهرش آراستگی نماید. (نهج البلاغه کلمات قصار شماره 136)آنچه بیان شد تنها نمونه هایی کوچک از روش های نیک شوهرداری است و حتی اگر این کوچک ترین و مصادیق مطرح شده مراعات گردد بسیاری از خانه ها از وضعیت کنونی بیرون می رود و آرامش در خانه ها حکمفرما می شود ولی مساله این است که حتی در همین اندازه مسایل رعایت نمی شود و در نتیجه طلاق و جدایی در جامعه افزایش می یابد. به سخن پیامبر(ص) آنچه گفته شده، بخشی از حقوق شوهران است و حق شوهر بیش از این چیزهایی است که بیان شده است. البته بدیهی است کارها و رفتارهای دیگری نیز وجود دارد که از مصادیق حسن التبعل است که برای آشنایی با آنها می توان به کتابهای مربوط به اخلاق خانواده مراجعه کرد.یک نکته ضروریمجموع آنچه بیان شد ممکن است برای خواننده مقاله چنین القا کند که نگارنده این سطور فردی متعصب و یا مردسالار و یا دارای گرایشاتی از این قبیل است و یک طرفه به قاضی رفته است در حالی که چنین قضاوتی قطعا بدور از انصاف و واقعیت است و باید به این نکته اذعان کرد که اگر اسلام این همه بر حقوق مرد تأکید می کند، متقابلا بر حق فراوان زن نیز در زندگی زناشویی تأکید دارد و آیات قرآن و روایات بسیار بر ضرورت رعایت حقوق زن در زندگی و فراهم کردن آسایش و آرامش او، خوشرفتاری با وی و عدم ظلم و اجحاف در حق او تأکید می ورزند که پرداختن به این مقوله نوشتار مستقل و جداگانه ای را می طلبد و شاید در آینده به آن نیز بپردازیم. بدون تردید هدف نگارنده از نگارش این مقاله و مقالاتی از این دست، آشناکردن هر یک از زن و شوهر نسبت به حقوق و وظایف یکدیگر است تا از رهگذر آموزه های حیاتبخش دینی، زندگی توأم با آرامش، رفاه و محبت و دور از تنش و نابهنجاری را بدست آورند و لذت زندگی را بطور واقعی تجربه کنند.
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو |
هیچ دینی به اندازه اسلام به زن اهمیت نداده است نگاه کنید به تبلیغات شبکه های غربی که از زن بعنوان کالا و نگاه ابزاری دارند.
حتی برای کشتن سوسک های اولت هم از زن برای تبلیغ استفاده می کنند.
همان بلایی که شاهان پهلوی قرار بود بر سر مردم ایران بیاورد و نتونست و گور خودشون را گم کردند |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
bahram1 - ایران - تبریز |
خاک بر سر نگارنده مقاله
آخه نادان امروزه که هم زن هم مرد از خروسخون تا بوق شب واسه یه زندگی معمولی میدوند چه طور در طول روز سه وعده باهم باشند؟
تو یه آپارتمان 40 متری کجا خلوتگاه درست کنند؟
مگه همه زنا مثل زنای ملاها صب تا شب تو خونه لم میدن و استراحت میکنن که همیشه در صحنه مقدس لذت دادن به مردان حاضر به یراق باشن؟
50درصد طلاقها ریشه در مسائل جنسی دارد.
درسته اما به خاطر عدم تمکین زنها نیست همش. به خاطر تربیت نادرستیه که به مردا میدید شما جاهلها
مرده شور این روزنامه و دست اندر کارهاشو ببره عربزده های حرومخور |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
زن مسلمان:
رسول فرمود:اگر امر می کردم که کسی برای غیر خدا سجده کندهر اینه می گفتم که زنان برای شوهران سجده کنند
وفرمود هر زنی که شوهراو را برای مجامعت بطلبد و او تاخیر کند تا شوهر به خواب رود پیوسته ملائک او را لعنت کنند تا شوهر بیدار شود. حلیه المتقین مجلسی
سوره بقره ایه 223: زنان شما زمین مزروعی شمایند... |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
بامنطق - استرالیا - آدلاید |
آقا این متن خیلی طولانی بود حال نداشتم بخونم.
فکر کنم درباره عرضه و تقاضا بود دیگه!!!!!!!
آقایون خانوما س ک س به نظر من عندالمطالبه است. مثل مهریه میمونه. مثل نفقه میمونه. البته در جامعه امروزی که زن و مرد باهم کار میکنند و زندگی رو میچرخونند دیگه این حرفها معنی نداره. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
aryamanesh14 - ژآپن - توکیو |
اینم یه جور درباره زنان میگه که تو گوئی مثل ( ارتش اسرائیل ) باید باشند که درسالی 365 روزه 24 ساعته در حال اماده باش هست.
تا اینکه یه ترنگل بشنوه حمله را اغاز کند. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
بامنطق - استرالیا - آدلاید |
یه بحث دیگه هم هست.
چرا از نظر خانوما مهریه خوبه - نفقه خوبه - عندالمطالبه بودن خوبه - زندانی شدن مردانی که توان پرداخت مهریه رو ندارن خوبه!!!!؟؟؟؟
لطفا خانوما جواب بدن از نظر شما بودن اینهایی که گفتم توی زندگی لازمه
اگه واجبه بگید چرا و اگه نه پس چرا همه شما نسبت به بودن این مساله حساسید. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
طوفان - نروژ - اسلو |
کاش یه کم در مورد حقوق زنان که صیغه میشن هم یه کمی توضیح میداد تا ببینیم که مردها و زنها بازم برابرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خاک توسر کیهان با مسئولش حسین شریعتمداری (حسین بازجو)
|
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
بامنطق - استرالیا - آدلاید |
اما آقایون محترم!!!
شما چی حاضرید مهریه و نفقه و این چیزها نباشه ولی همه چیز 50-50 بین زن و مرد مساوی باشه. یعنی حق طلاق و خیلی چیزهای دیگه. و اگه روزی خواست جدا بشه هر چی دارید و ندارید بینتون نصف بشه؟؟؟ |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
abikaka - انگلیس - لندن |
انشاالله |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
تحجرو عقب ماندگی:
محمد رسول معتقد بود که ختنه زن حلال است و او را نزد شوهر ش عزیز می کند!!! حلیه المتقین مجلسی
فقط به جهت لذت شوهران و ایین شوهرداری این عمل غیر انسانی در بعضی کشور های اسلامی اجرا می شود و تا کنون قربانیان زن زیادی گرفته. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
hamid_30bil - قبرس - لارناکا |
زن در اسلام بدبخته بیچاره هست
زن در اسلام شوهرداری نمیکنه
زن در اسلام فقط پاین تنه است
نمونه بارزش محمد و عایشه |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
helya - مالزی - کوالالامپور |
بامنطق - استرالیا - آدلاید
جناب با منطق محترم جواب سوال شما را من دارم. در جامعه ای که تمام حقوق ازدواج از حضانت کودک تا طلاق مال آقایان هست یک زن تنها دست آویزی که دارد همین مهریه است. بگذریم از بعضی تعداد انگشت شمار که آن را راهی برای درآمد خود کرده اند که البته باید بگویم که اینها هم شاید اگر پای درد دلشان بنشینید حق داشته باشند. نمی دانم داستان آرین را شنیده اید یا نه دختری که در 9 سالگی به حال مرگ او را به بیمارستان بردند ولی اجل مهلتش نداد. این دختر 9 ساله 13 کیلوگرم وزن داشت در حالی که آثار ضرب جرح فراوانی روی بدنش بود بعد از کالبد شکافی اعلام شد که سه جای شکستگی در دستها و سرش دارد که خود به خود جوش خورده اند. مادر این دختر که برادر کوچک تری هم دارد چندین مرتبه برای گرفتن حضانت آنها اقدام کرده بود ولی قاضی دادگاه آنها را از دادگاه بیرون کرده بود. مادرش اورا پیش پزشک برده بود و این دختر یک بیماری بسیار ناجور زنانه گرفته بود که بعدا معلوم شد نابرادری 18 ساله اش سالها به او تجاوز می کرده است. این دختر بعد از سالها عذاب آخرین بار وقتی نامادری اش سر اورا به زمین می کوبیده است ضربه مغزی شده است و مرده است. رو بدنش پر از سوختگی جای سیگار بوده است. اگر مادر این دختر مهریه قابل توجهی داشت حداقل می توانست در ازای آن حضانت فرزندش را بگیرد. برای اینکه داستان را دقیق تر بدانید می توانید به بایگانی مجله زنان (البته الان مجله توقیف شده است) مراجعه کنید. بعد از داستان آرین بود که قانونی تصویب شد که کسی غیر از پدر(باز هم البته حق را به مادر بدبخت ندادند) می تواند شکایت کند و حضانت کودک را بگیرد. شما یک بار یک سیگار را روشن کنید و به بدنتان نزدیک کنید ببینید چه قدر درد وحشتناکی دارد آنوقت می فهمید که مادری که نمی تواند حضانت کودکش را از پدر لاابالی اش بگیرد چه می کشد.
دوم اینکه مگر شما اینهمه خبر در مورد شوهر کشی نمی خوانید ؟ فکر می کنید دلیلش چیست؟ اگر ارگانی بود که از زنی که شوهرش روزی سه وعده او را می زند دفاع می کرد آیا این اتفاقات می افتاد؟ اگر زنی که نمی خواست به هر دلیلی(حتی بی دلیل) با شوهرش زندگی کند ولی هر بار توی دادگاه شوهر می گفت" زنم است دوستش دارم طلاقش نمی دهم "می توانست به راحتی جدا شود این اتفاق ها می افتاد؟ شما در ایران وقتی یک خانه را اجاره می دهید چک تضمین برای تخلیه می گیرید. در مملکتی که مردم آن به شدت بی پناه هستند و این شرایط برای زنان خیلی خیلی بدتر است باید به یک زن این حق را بدهیم که یک تضمین ولو بی ارزش از شوهرش بخواهد. در مملکتی که وظیفه قانونی یک زن تنها برآورده کردن نیازهای شوهرش است زنان برای اینکه له نشوند مجبورند به این چیزهای احمقانه مثل مهریه تکیه کنند. اگر منطقی باشید حرف من را می پذیرید. مردی که زندانی شده است حداقل مجبور می شود قسمتی از خواسته زنش را انجام دهد. منکر این مسئله نیستم که خیلی از مردها هم در این مورد بهشان ظلم شده است. ولی شما باید به زنها حق بدهید که نگران باشند. این حرف را هم نمی پذیرم که خب زن باید چشمش را باز کند و با هر کسی ازدواج نکند. بهتر می دانید که در جامعه ایران انقدر کثافتکاری از اعتیاد و خیانت گرفته تا بیماری های روانی زیاد شده است که هر لحظه ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد. اگر طرف زن باشد خب شوهرش طلاقش می دهد و بچه ها را هم برمی دارد و می رود ولی اگر طرف مرد باشد چه؟ |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
ariobarzan - انگلیس - اکسفورد |
بامنطق عزیز
نه اینکه مردا هم دارن عندالمطالبه نفقه و مهریه بدن.90 درصد گدا گشنه و بدبختن ولی در مورده زناشون از کیسه خلیفه خرج میکنند.همون بهتر اگر ندارن برن زندان تا دیگه غلط کنن عندالمطالبه چیزی بخوان. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
bita-gh - انگلستان - لیدز |
بامنطق - استرالیا - آدلاید
به نظر شما هر زمان به هر دلیل مرد زن را بتواند طلاق بدهد خوبه.
به هر دلیل زن دوم و.... زن صیغه ای بگیرد خوبه. دیه مرد دو برابر زن وارث مرد بیشتر از زن باشد خوبه و اجازه زن هر زمان دست مرد باشد خوبه حضانت بچه ها با مرد باشه خوبه و ...و...........ولی مهریه ونفقه خوب نیست.
مرگ ونفرین به این قوانین که هیچ منطقی که در خور جامعه امروز باشد ندارد. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
Omidezendegy - ایران - مشهد |
shad - فرانسه - نیس
توی این مدت تمام نظرات شمارو دنبال میکردم
نظرات شما دقیقا بیان حقایق است |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
yekyek - ایران - ورامین |
الان خانمها و اقایون انتی اسلامیست با بد و بیراه گفتن به اسلام وارد میشن.
ولی این رو هم اسلام گفته که اگر همسر یک مرد از او راضی نباشه هیچ یک از اعمال نیک و عبادات مرد مورد قبول واقع نخواهد بود. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
shahram257 - ایران - تهران |
سلام
در قران اینهه در مورد مهربانی نیکی به پدر و مادر اخلاق خوب هسایه مداری خدمت به خلق و.... گفته شده ولی نمی دونم چرا به چشم بعضی ها فقط به همین چند ایه روشن شده. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
رامین تک - آلمان - دورتموند |
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
....اسلام دین چرت و پرت هستش . فقط و فقط به اینگونه مسائل میپرداخته.
طبق این آیات و روایاتی که در این مقاله به اونها پرداخته شد، زن میبایست همیشه و در همه حال در خدمت سرویس جنسی دادن به شریک زندگیش باشه!! بیخود نیست که میگن فرامین 1400 سال پیش به درد امروزه نمیخوره. تازه برای همون موقع هم فرامینی کاملا وحشیانه و دور از عقل بوده.
از خوندن این هجویات حالم به هم میخوره. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
basijy_rahbar - ایران - تهران |
خوبی قران اینه که برا سکس و تجاوز خوب دستور داده .مثل پیامبر(ص) |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
Afshin London - انگلستان - لندن |
دینى ارتجاعى تر و عقب افتاده تر از اسلام وجود ندارد.
اهمیت دادن اسلام به زن:
میراث پسر، به اندازه سهم دو دختر باشد- آیه 11 سوره النسا
...و آنها که توانایى ازدواج با زنان (آزاد) پاکدامن باایمان را ندارند، مىتوانند با زنان پاکدامن از بردگان باایمانى که در اختیار دارید ازدواج کنند- آیه 25 سوره النسا
براى هر مذکر، دو برابر سهم مؤنث است- آیه 176 سوره النسا
زنان شما، محل بذرافشانى شما هستند; پس هر زمان که بخواهید، مىتوانید با آنها آمیزش کنید. - آیه223 سوره البقره
و مثالهاى دیگر از این کتاب مقدس!!!! |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
bahar az zanjan - ایران - زنجان |
فرمودهء قرآن درست ... ولی با این اوضاعی که شما واسه مردم درست کردید
چطور مردی که دو شیفت باید کارکنه وزنانی که همراه مردهاشون بیرون از خونه کار می کنند فرصت اینو دارن که طول روز سه وعده با هم خلوت کنند؟؟؟!!!!!!!
اینم از اون حرفها بودهااااااا
بامنطق - استرالیا - آدلاید
نگید همهء شما خانومها... بلکه این چیزهائی که گفتید برای یه عده مهمه. آن هم شاید به دلیل این باشه که یه تعداد از آقایون طوری رفتار کردند که خانومها به راحتی نمی تونند بهشون اعتماد کنند وبا گذاشتن این شرطها بتونند رابطه شون رو حفظ کنند. در ضمن در خیلی جاها برای خود دختر مطرح نیست و فقط خانواده اشه که در این مورد سخت گیری مکنند. درست مثل شرایط خود من.
هیچ مهریه ای ندارم ولی بعد از گذشت ده سال از ازدواجم از انتخابم پشیمان نیستم که هیچ ...... همیشه مادرشوهرم رو دعا می کنم که پسر به این آقائیش رو بخشیده به من |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
koorosh e kabir - انگلستان - ناتینگهام |
لعنت خداوند بزرگ بر اورنده این دین که همه چیز رو در اختیار مرد قرار میدهو زنو بچه ها رو هم جزو دارایی های مرد میدونه و تا میتونه توی سر زن میزنهو همه جوره تحقیرش میکنه. متاسفانه کم نیستند زنانمان که سفت و سخت دنباله رو این دین هستند و دم به ساعت سفره میدازنو تو سر خودشون میزنن ولی بدبختانه نمیدونن که مشکلشون از همین دینشونه. ممکنه بعضی از عزیزان شروع کنن به بد و بیراه گفتن به من ولی قسم تون میدم که برای مثال ترجمه سوره نسا رو بخونید بعد کلاهتون رو قاضی کنید و ببینید که بد گفتم یا نه اگر درست نبود بعد توهین کنید. این قوز... هم باید توی جامعه ای مثل جامعه مردسالار و دین زده ایران زن بدنیا می اومد تا بی احترامی ها رو میدید بعد وراجی میکرد. درود بر زن که زندگی از اوست و به امید روزی که در حقوق زن و مرد فرقی نباشه. سایه تون کم نشه. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
sina_jan - استرالیا - سیدنی |
واقعا مسخره است..نویسنده مقاله یا خود احمق است یا دیگران را اینچنین فرض کرده....دیگر از این مزخرف تر پیدا نمیشود. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
linuxmaster - ایران - اصفهان |
همیشه گفتم این دین اسلام خیلی کارش درسته .....
روزی سه بار ..... دیگه کمر نمی مونه بخوایم بریم دنبال نون شب......
|
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
pouriya - ایران - رودسر |
از نظر دین مبین اسلام زن تنها برای خاموش کردن نیازهای جنسی مرد وخدمتگذاری به او افریده شده و بس.
|
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
Omidezendegy - ایران - مشهد
دوست عزیز از مشهد ممنون از لطف شما. من فقط نقل قول ها را می نویسم تا دوستان اسلام را همانطور که بوده و هست بشناسند.
قیامهای مردم خراسان( اجداد شما) علیه سرداران خونریز علی نشان از ازاد منشی انها داشت. پیروز باشید. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
Faryade_Khamoosh - آلمان - آخن |
هیچ دینی به اندازه اسلام انقدر ضد زن ضد بشریت و انقدر کثیف بخصوص در مسائل جنسی نیست. از دینی که بنیانگزارش .. دختران خردسال را به عنوان زن خویش انتخاب می کرد چه انتظاری میتوان داشت؟ |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
soofara - ایران - شیراز |
سوره نسا ایه 34...... مردان بر زنان برتری دارند واین برتری را خدا عطا کرده است اگر زنان نا فرمانی کردند کتکشان بزنید......علی امام اول شئعه گوید ای مردم اطاعت از زنان در همه احوال نکنید...من انان را بی تقوا یافتم...در شهوت صبر ندارند...چون پیر شوند خود بین شوند...به کم قناعت ندارند... در تهمت زدن بی باکند...انان عامل شیطانند...ولی به هر حال با انان مدارا کنید.... از کتاب امالی شیخ جامع |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو |
از این دین کثیفتر در تاریخ بشر نبوده سراسر ادم کشی و از کمر به پائین..........تا این دین ... نشود ایران ///ایران/// نشود...... در عجبم چگونه یک زن مسلمان چنین تحقیری را پذیرا هست...100 ننگ به اسلام و مزدوران ملا در این سایت. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
flora_germany - آلمان - دوسلدورف |
با منطق-استرالیا خدمت شما عرض کنم که مهریه و این حرفها را من قبول ندارم،
برای یک زندگی موفق من فقط یک توصیه دارم اینکه شوهر کر و زن لال باشد،
اما قابل توجه همگی، سخنی از سقراط دانشمند نامی برایتان نقل میکنم،
از سقراط دانشمند نامی پرسیدند: ازدواج خوب است یا بد؟
او پاسخ داد: در هر حال موجب پشیمانی است
در ضمن مرد و زن در قبال هم یک جور وظیفه دارند و آن زمان گذشته که زور بازو مرد رابرتر قرار میداد. حالا زنان پا به پای مردان کار میکنند و زحمت میکشند و لازم نیست نگاهشان به دست مرد باشد تا بعد به خاطرش به هر خفت وخواری تن دهند |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
بنده ی خدا - ایران - بوشهر |
shad - فرانسه - نیس
فقط اینو میتونم بهت بگم که هر ایه میتونه 10 ها صفحه تفسیر داشته باشه.
شما که اینقدر قران خون شدی که جای تمام ایه ها رو حفظی فکر نمیکنم پیدا کردن یه مفسر قران برات کاره سختی باشه. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
persia_64 - ایران - طهران |
بامنطق - استرالیا - آدلاید
این که شد معامله
دقیقن مانند خریدار و فروشنده برنامه ریزی شده
شوهر چون از مال خود به زن نفقه میده پس نسبت به زن برتری داره هم میتونه کتک بزنه هم میتونه هروقت که اراده کرد حالی به حولی و هوتوتو !
----
من و خیلی های دیگه میخوایم این قانون کوفتی عوض بشه /
کمپین امضا واسش ترتیب داده بشه ببین چه خبر بشه
------------------------------------------------------------------------------
از بحث عرضه و تقاضا که فرمودی خوشم اومد
اگه عرضه کم بشه نرخ میکشه بالا !
اوه تورم رو بگو . . . ! |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
siya48 - آلمان - کلن |
bahar az zanjan-
چیزی نمیگم،، ولی برای شما و همسرتون از صمیم قلب آرزوی خوشبختی میکنم و امیدوارم که همسرتون هم ارزش خانمی با چنین طرز فکری رو بدونه.موفق باشید.بنظر من مرد کسیه که برای خانوادش یک زندگی سالم،و یک محیط راحت با اعتماد،درست کنه،نه اینکه با استفاده از زور و قدرت بخواد به موجود ضعیفی مثل زن خودش و خو آسته هاش رو تحمیل کنه.کتک و فحش و......نقطهٔ ضعف یک مرد ه. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
alireza.ch - سوییس - نوشاتل |
این هم درک الله متعالی عرب از زندگی زناشویی. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
iran zamen - نروژ - روگنان |
خودتان با ان اسلامتان بروید بمیرید که پایه و اساس همه چیز را در سکس می یبیند . همانطوری که در بهشت 72 حوری برای سکس در انتظار مهمان نوازی هستند .مگر بهشت.....خانه است.یا خدا.....است. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
بامنطق - استرالیا - آدلاید
آقای بی منطق. خانمها این کار را میکنند چون .... بنام مردان همه حق و حقوق آنها را پایمال کردند. و این چیزی است که از زمانی که به عنوان یک دختر در خانه هستند آغاز میشه و تا پایان عمر هم به عنوان یک زن بر آنها جفا میشه. اگر مهریه را سنگین میگیرن برای اینه که مردهای دجالی هستند که میتونند ظهر از سر کار بیان خانه و به همسرشون بگن که پاشو جمع کن چون سر راه طلاقت دادم و اون زن بی پناه هم دستش به هیچ جایی بند نیست. فوقش هم اگر خواست حرفی بزنه آن مرد دجال میتونه بگه طلاقش دادم چون از سکسش راضی نبودم یا اینکه خراب بود یا ...
اگر خانمها همونقدر در ایران حق داشتند که مردها دارن هیچوقت این مشکلات به وجود نمیامد.
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو (اعتراض سابق)
در اینکه مریضی شکی نیست ولی خوب باید پاسخت را هم داد که فکر نکنی هر اراجیفی که میگی درسته. البته قبلا بهت گفتم چون نون به نرخ روز خور هستی پاش که بیافته اولین کسی هستی که میری دست اعلیحضرت را میبوسی. چون چیزی جز این یاد نگرفتی. و اما پاسخت.
اسلام به عنوان ...ترین و ....... دین از ادیان ابراهیمی هیچگونه حقی برای زن قائل نیست. به همان زندگی پیامبر ... هم اگر نگاه کنی میبینی که چه کار که با زنان نکرد. چه چیزی از این ... تر میتونه باشه که آدم به یک دختر بچه 6 یا به قول شماها 9 ساله تجاوز کنه (منظورم عایشه است) آیا هیچ ... را سراغ دارید که چنین کنه. خوب معلومه که وقتی ..... اینقدر ....باشه دیگه تو چی هستی.
بگذار بهت بگم تو برنامه ات چیه در طول یک روز . به فرض اینکه واقعا نروژ زندگی کنی هر شب میری توی همین کلابهایی که زنهای خراب 1 سنتی هستن و پولی را که از ایران بابت آدم فروشی بهت میدن را خرج این زنها میکنی. بعدش هم یک مدرکی که معلوم نیست از کدام طویله گرفتی بهت میدن و بر میگردی میشی مدیر کل یکی از هزاران سازمانهای زیان ده جمهوری اسلامی و بعد از چند سال هم میشه یک کردان دیگه. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
pouriya - ایران - رودسر |
سوره النسا ایه 38
مردان فرمانروایان زنان اند و اگر بترسید که نافرمانی کنند پس بزنیدشان.
این تنها مشتی است نمونه خرواری از اراجیف. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
I was born to be free - کانادا - تورنتو |
بامنطق - استرالیا - آدلاید
تو فعلا یک کم بمیر و یا برو فوتبال لنگی ها رو ببین و تو کار بزرگا دخالت نکن بجه جان. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
بنده ی خدا - ایران - بوشهر
نیازی به تفسیر نیست چون همه این قوانین زن ستیزی اجرا شده و می شود. کسی که فلسفه ادیان خوانده نیازی به تراوشات ذهنی چند ملا و فسیل مغز ندارد. کتابخانه و تاریخ و اسلام شناسان بزرگ برای من کافیست. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
sarab22 - المان - دوسلدورف |
ما مردها واقعگرا نیستیم ببیند اگر فرض زنی از شوهرش طلاق بگیرد از کجا خرج و دخلشو پیدا کنه.
1- از دولت خرجماهانشو بگیرد؟ اینکه در ایران اصلا باطل است وجود ندارد.
2- از پدر و مادر؟ انها که بعداز طلاق اصلا تحویل نمیگیرند اگر هم باشه برای چند ماه
3- پس زنان در جامعه سنتی مذهبی باید در امدی داشته باشند تا بتوانند نفس و زندگی کنند کدام مرجع در ایران (چه در رژیم پهلوی و چه در ج اسلامی)باین امر رسیدگی میکند؟ سازمانی یا اداره ای وجود ندارد پس باید نفقه و مهریه خودش را طلب کند برای روز مبدا البته در این نوع مسائل دولت باید پیش قدم بشود ولی بدبختانه دولت مردهای ایرانی 1427 سال این مسائلهارو نادیده گرفته چونکه بزنان ارزش انسانی قائل نشدند و در اجرا ونوشتن قانون نماینده زنی هم وجود نداشته که از حقوق زنان دفاع کند. |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
shima87 - فرانسه - پاریس |
خاک تو سر اون مردی که در کنار زنش لغزنده است یعنی
نگاه دین اسلام به زن فقط یک جنس برای ارضای غرایز مردان خیلی بامزه است یک بار هم ننوشته نیاز های جنسی زنان فقط مردان حق دارند
این همه امار از قران اوردین کتاب امام علی بیشتر ابرو ریزی کردین
به خدا ادم می مونه خیلی رو دارن خیلی بد ه که ارزش یک زن فقط به یک چیز باشه
خیلی از مردان ایرانی و مردان هستند که به خانم هاشون این طوری نگاه نمیکنند نیاز جنسی بخشی از یک زندگی زناشویی است نه همه اش
اخ این قصه سر داراز داره
.............ولی فقط خاک عالم تو سر این کسی که این مقاله را اورده شرم اوره |
پنجشنبه 18 مهر 1387 |
|
بامنطق - استرالیا - آدلاید |
از همه حتی از I was born to be free - کانادا - تورنتو که شعور خونوادگیش رو رسوند ممنونم.
عزیزان من از حرف bahar az zanjan - ایران - زنجان خیلی لذت بردم.
ببینید به نظر من خانمها خودشون باید کاری کنند تا جامعه بهشون احترام بذاره. تا مهریه و نفقه نشه ابزاری برای نگه داشتن مردشون!!!!
شما چه جوری میخواهید از حقوق خودتون دفاع کنید وقتی تقاضای برابری حق مرد و زن را دارید ولی وقتی یه مرد به هر دلیلی میگه نمیتونه باهاتون ادامه بده خودتون رو اینقدر کوچک میکنید تا با زور و ترسوندن از اجرا گذاشتن مهریه مردتون رو نگه دارید؟؟؟؟؟
بهار یک زنه!!! چون اگه احساس کنه همسرش خطائی کرده نابخشودنی، حاضر نیست با مهریه اون رو برگردونه. بلکه شاید بگه تو لیاقت همچین زنی رو نداری و حاضر به پذیرش اون هم نباشه. ولی در این لحظه به نظر من همه دار و ندار اونها باید 50-50 تقسیم بشه |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
اسلام= یک وجب بالا و پایین ناف و دیگر هیچ (شکم و زیر شکم)
اسلام= احمق بودن و در حماقت نگه داشتن.
اسلام= هرزگی - بی شرمی و نگاه به مال و ناموس دیگران داشتن
اسلام= صدای منطق و خرد را در نطفه خفه کردن
اسلام= به زور شمشیر پیروز شدن و در مقابل خرد باختن
اسلام= لذت بردن از بی خردی
مسلمان کسی است که به همه این چیزها باور دارد.
.
.
.
و ریشه همه اینها فقط و فقط در باور اشتباه یه یک موجود خیالی و بی خاصیت است که نامش را گذاشته اند خدا. هیولایی دیو سیرت - عقده ای - و بی خاصیت که در طول 12000 سال خلق شدن توسط خود انسان هرگز کاری جز جنگ و خونریزی و بدبختی نداشته است.
خدایی که زاییده ذهن بشر (آنهم بشر نخستین) است تبدیل شده به فرمانروای عالم.
و تا روزی که به چنین موجود بی خاصیتی اعتقاد داشته باشیم همچنان در این وضعیت اسفناک باقی خواهیم ماند. |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
iran zamen - نروژ - روگنان
نه بهشتی وجود داره و نه خدایی. در نتیجه در این مورد بحث نکن. ولی اگر به این اراجیف اعتقاد داری باید بهت بگم که پاسخ به هر 2 سئوالت مثبته یعنی هم بهشت ...خونه است و هم خدای شماها همون کاره ای که گقتی. اتفاقا اینکاره بودن خدا را کافی فقط قرآن را بخونی تا بفهمی. ببین فقط چند آیه برای زیرشکم پیامبرش فرستاده. خدا این کاره است چون مسلمانان معتقدند که قرآن کتاب خداست. و هر آنچه که در اون هست از جانب خدا آمده. پس خواهش میکنم فقط یک بار این کتاب را بخون تا بفهمی که خدای تو همون کاره ای است که در پرسشت آوردی. |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو |
pouriya - ایران - رودسر
درود بر شما.همین |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
raha_99 - انگلیس - لندن |
زنادان بنالد دل سنگ و کوه ! خدایا کی می شود که شر جونور های انسان نما را از هر مدلش از سر انسانهایی که می خواهند مانند آدم زندگی کنند به خیر کم کنی !
خداوند حق و حقوقی را که برای زن معین کرده است دهها برابر مرد است تا جایی که حتی یک زن می تواند در خانه هیچ کاری نکند و همسر در صورت تمکن مالی باید برای او مستخدم بگیرد و از گل باتر به او نگوید ٬ بیامبر هر روز دست نازنین زهرای مرضیه را قبل از رفتن به سر کار می بوسید و بانو خدیجه خوشبخترین زن عربستان از نظر رفتار و محبت همسرش بیامبر بود . اما این
جانوران متحجر که تنها زندگی را به روابط جنسی دانسته اند و به خور و به خواب تمام تندیشه شان حول زوم کردن روی بین مسایل می چرخد و از تمام تعالیم تنها به این نکته چسبیده اند و با تفسیر غلط آن مجددا به بعم خود نشان داده اند که مرد نباید هیچ سازندگی در خود داشته باشد و خود را تربیت کند که بتواند کنترل بر خود داشته باشد شهوت در هر چیز منجمله سکس و یا شکم چرانی و هر چیز دیگر انسان را به سفل می کشاند .
مطالب بسیاری در موارد بسیار هست که چون گوش نامحرم نباشد جای بیغام سروش با عذر خواهی از کاربرانی که در حیطه ی انسانیت زندگی می کنند از این بس بیشتر از این به اسرار مگو اشاره نمی کنم و از خداوند مهربان ممنونم که به من اجازه ی این خودداری را داد . وگرنه در حیطه ی این مسایل حرفهای نگقته بسیار بود که به لطف خود او چهره ی جانوران بیش از بیش نمایان شد که هشداری باشد برای واگونکردن نگفتنی ها .
مردمی که حتی حوصله ی احوالبرسی با یکدیگر را ندارند و از حال وروز فرزندان خود خبر ندارند حال معاشقه دارند و آن هم چند نوبت در روز !
متاسفانه قلم در حال حاضر در دست دشمن است که یک گروه آنها متحجرین کنونی مسلط بر ایران هستند و یک گروه دیگر جانوران خیانت کاری که دشمن سر فرازی مردم هستند و با زبانهایشان فکر می کنند و غیر از سم چیزی از دهانشان تراوش نمی کند که تنها با هدف مسموم کردن انسانها هستند این دوگروه دشمنی خاصی با انسانها دارند چون هیچ زمان نتوانستند که انسان شوند.. |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
mersad - فنلاند - هلسینی |
درسته ..... |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
soofara - ایران - شیراز |
بنده خدا بوشهر تفسیر قران چیزی من در اوردی است ....محمد از همین می ترسید که این ایه را در قران جای داد ....من فسرالقران برایه فالیتبو مقعده من النار...ترجمه...هر کس قران را به نظر خودش تفسیر کند اونجاش را پر از اتش میکنیم وای به حال مفسرینی چون الهی قمشه ی |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
Mehrdadpars - آلمان - دوسلدورف |
این طرز فکر آخوندی که حتی از استرالیا به گوش میرسه صد در صد تاًثیر مسموم کننده تبلیغات و آموزش جهالت در جوامع اسلامی مثل ایران هست . یعنی یک بابایی میاد در خونت را میزنه میگه داداش دختر فروشیه ؟ ؟ تو میگی آره برو با مامان بابات بیا ببینیم چی میشه . . . اگر نرخی را که دادیم پرداخت کردی که مال تو خیرش را ببینی . . . بعدش هم با پنج دقیقه که با هم حرف زدند همدیگر را کامل میشناسند و بادابادا مبارک بادا . . . خوب درست مثل خرید یک اتوموبیل یا یک وسیله دیگه . . . (سریالهای ایرانی نمونه مشخص و تاًئید کننده این خرید و فروش )
حالا خواسته جنسی زن چی میشه که واقعاً خنده داره . . . چون که ممکن است که یارو خواستگار سن بابای دختره باشه . . . خوب مهم نیست که پولش را داده . . . ای بابا زندگی زنان در جوامعی مثل ایران واقعاً مشکل و غیر انسانی هست . |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
soroush m - ایران - اصفهان |
محسن قوز فیش - نروژ - اسلو
تو که اینقد سنگ اسلام رو به سینه میزنی چرا رفتی تو دیار کفر و پایگاه شیطان پرستا زندگی میکنی ؟!!! نکنه از همون مجاهدین خلق هستی؟!!! حتما همینطوره. |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
soroush m - ایران - اصفهان |
در ضمن این فقط این قسمت از مقاله درسته که میگه :
که گفته شد و آمارها نیز نشان می دهد، بسیاری از اختلافات میان زن و شوهر از این ناحیه است. شما زنانی را دیده اید که در هنگام بیرون رفتن گویی، خود را برای عروسی و میهمانی آرایش می کنند و جامه های بسیار زیبا و آرایش بسیار نیکو می کنند و از همه روش های خودنمایی بهره می گیرند ولی همین که به خانه می آیند آرایش را با توجیه بد بودن در نزد فرزندان می شویند و جامه های زیبا را از تن خارج می کنند و به شکلی معمولی در خانه می گردند. مردی که در بیرون با چنین زنانی حتی بطور لحظه ای و گذرا مواجه شود سپس درخانه با شکلی دیگر روبه روگردد در درون خویش احساس کمبود می کند و به شکل مطلوب ارضا نمی شود |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
cool215 - بلژیک - گنت |
کیهان روزنامه ارتجاعی |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
bahar az zanjan - ایران - زنجان |
siya48 - آلمان - کلن
بامنطق - استرالیا - آدلاید
من هم برای شما همو طنان و سایر دوستان از صمیم قلب آرزوی خوشبختی
می کنم |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
raha_99 - انگلیس - لندن |
سو فارا - ایران - شیراز
رسول این را از زبان خدا نقل کرد که امثال رفتار رژیم و تروریستهای افراطی
دامن دنیا را نگیرد وگرنه در همان قرآن ذکر شده است که موسی زبان و هدف خضر را نشناخت و به ظواهر اعمال او نگریست و به همین علت خداوند در اموری سخت و غیر ملموس انسان را به ذاکرین حواله می دهد و می گوید از آنها ببرسید که می دانند . ذاکران از دید قرآن کسانی هستند که در خفا ذکر خود را می گویند.
ذاکران چنان از ذکر خفی خود مراقبت می کنند که زبان را نیز محرم ذکر خود ندیده و از آن نیز ذکر خود را مخفی می کنند و تنها قلب از سر آن باخبر است که به زبان اعتباری نیست و گاهی نمی تواند راز خود را حفظ کند اسرار بوشی نمی کند. مگر مانند حلاج ها که به قول خود هنگامی که او را برای به دار آویختن می برند خطاب به مدعی یانی که او را برای اسرارگشایی مورد سرزنش قرار می دهند می گوید:
زبان مرا به گشودن اسرار گشوده و خود چوبه ی دار مرا آویخته . به همین علت بعد از دار زدن و مقله کردن او و سبس سوزاندنش از اجزاء و خاکستر او آواز انا لحق بر می خواست به این معنی که من حقم نه منصور ! و چون منصور از میان برخاست حق جایگزین شد . |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
soofara - ایران - شیراز |
رها انگلیس قران را با عرفان در نیامیز که میان این دو جدایی هاست / عرفان برخاسته از رگ و ریشه ایرانی است اما قران دستوراتی به بیابانگرذان است که از اسمان هم نیامده ودارای 843 غلط در فعل وفاعل ضمیر است نمونه اش ایه 11 از فصلت که فاعل مونث اما فعل مذکر است /زمخشری مفسر بزرگ گفته ما نباید ایرادات قران را بگیریم بلکه باید ان را مبنا گرفته زبان عربی را دگرگون کنیم / ابن ابی سرح حافظ قران میگوید روزی من بجای سمیعا علیما گفتم حکیما علیما ومحمد نفهمید پس از چند بار ایات قران را عوض کردم (مغازی جلد یکم )/بجز تکیه بر قران و تورات اگر می توانی از دید تاریخی وجود موسی و خضر را ثابت کن/در تاریخ پر ارزش مصر حتی 1 بار نامی از موسی و از معجزات او نیامده/ مح..د خودش همه دشمنانش را با فرستادن ادمکش ترور می کرد چون ابو عفک 83 ساله و عصما شاعر زن و........ |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
gol222 - سوپد - هیلسینگبوری |
سه بار درروز روی کوهان شتر و...........فقط پائین تنه.جز اینستکه میشود گفت قران را 300سال بعداز محمد مردان نوشته اندوفقط فقط مردان حق دارد.چطور شد دینی که جلوی زنده بگور شدن دخترانرا میگرفت اینطور حق زیادی برای زنان غائل نیست.این مرتجعین ایران را ببینید جه جور برای اینکه نصف جمعیت کشوربه حقش نرسد میلیونها خرج این سریالهای و فیلمها میکنن. زنان کشورمان باید زنان بیشتری را بمشارکت بطلبندتا نسل ارتجاع را برای همیشه از سرخودودیگران کوتاه کنن.وما مردان نیز در کنارشان قرار داشته باشیم... |
جمعه 19 مهر 1387 |
|
raha_99 - انگلیس - لندن |
سووفا را - ایرا - شیراز
راست میگی چون مولوی حافظ سعدی عطار و تمام شاعران و عارفان ایرانی اصلا کلامشان ترجمه و معنای قرآن نیست خوبه حافظ می گوید به چهار ده روایت قرآن می خوانم .
به نظر من شما ها از همه بیشتر بازی رژیم را خورده اید و آنها را به اسم مسلمان قبول کرده اید و درد این جاست و اسارت ایران نتیجه اش !
شما نمی توانید چیزی را که مردم خود از خدا و بیامبر لمس کرده اند را بگیرید به همین علت هم به این رژیم منافق کافر چسبیده اند. |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
bahram1 - ایران - تبریز |
helya - مالزی - کوالالامپور
مرحبا |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
srfazel - ایران - یزد |
به نظر من آدم باید واقع بین باشه. من فکر میکنم هم کسانیکه مخالف صددرصد هستند و هم کسانیکه موافق صددرصد هستند، به یک اندازه از حقیقت به دورند (نه فقط در مورد این موضوع بلکه به طور کلی در اکثر موارد اینطور هست) من اعتقاد دارم آنچه به عنوان حقوق زن در اسلام هست مال 1400 سال پیشه و الان با توجه به شرایط در بسیاری از موارد غیرمنطقی به نظر می آد ولی از اونطرف هم نباید فراموش کرد که این قوانین 1400 سال پیش در شرایطی وضع شده که زن قبل از اون کوچکترین ارزشی نداشته و داشتن دختر ننگ محسوب می شده و دختران رو زنده بگور می کردن، ارث به زن تعلق نمی گرفته و ... یعنی در زمان خودش این قوانین یک نوع ترقی داشته و نباید هم انتظار داشت وقتی ارث به زن تعلق نمی گرفته یک دفعه ارث زن و مرد با هم برابر اعلام بشه. به روزآوری قوانین اسلام به نظر من ضرورتی هست که انجام نشده و نخواهد شد ولی این به متولیان به روزآوری اون مربوط میشه نه اصل قضیه و این درست نیست که ما 1400 سال پیش رو با منطق و شرایط الان مقایسه و در موردش قضاوت کنیم و به نظر من نباید 1400 سال قبل ملاک عمل 100% رفتار در شرایط فعلی باشه. همین گلشیفته فراهانی رو در هالیوود ببینید. یاد گفته شریعتی افتادم که در مورد چادر و روسری میگه: اینها پوشش هست شما سعی کنید حجاب داشته باشید. به نظر من گلشیفته با همون لباس و ظاهری که دیدید در هالیوود حجاب داشت (همانطور که لباس و ظاهر ساده اش تحسین دیگران را برانگیخت) ولی با همون ظاهر در ایران بی حجاب هست. به همین دلیل فکر می کنم باید خیلی از قوانین به روز بشن |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
soofara - ایران - شیراز
برای شناخت رها به تاپیک کتابهای کسروی و عید فطر سری بزنید. ممنون |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
letsmeknow - ایران - تهران |
bahram1 - ایران - تبریز
ایلده تو هم فهمیدی که تایتانیک مرد بود یا زن؟؟؟!!!
hamid_30bil - قبرس - لارناکا
رفتی قبرس جو ...گرفته نه؟زن اگه مثل اروپا و آمریکا توشبکه های زنده فروخته بشه خوبه نه؟؟؟؟شاید ... تو هم ..... |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوست عزیز soofara - ایران - شیراز من بارها با raha_99 - انگلیس - لندن در زمینه تاریخ اسلام و تناقضات قران بحث کرده ام. ایشان تناقضات اشکار قران را انکار می کنند. بحث کردن با همچین شخصی بی فایده است. می توانید گوشه ای از بحث های ما را در لینکهای زیر ببینید.
--------------------------------------------------------------
1)https://www.iran-world.com/article.php?id=31205
2)https://www.iran-world.com/article.php?id=31700
3)https://www.iran-world.com/article.php?id=31753
--------------------------------------------------------------------
شاد باشید. |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
soofara - ایران - شیراز |
شاد -فرانسه -نیس درفش اتریش/ مهربان یاران سپاسگزارم /می دانم که مغز یک واپسگرا مانند مردمک چشم است که هر چه نور به ان بتابانی تنگ تر می شود/اما جستارهای ما را دیگران نیز خواهند خواند و روشنگری ها دارد پس ادامه بدهید/پیشنهادی نیز دارم : درنوشتارتان از واژه های تازی کمتر کمک بگیرید /سرفراز باشید |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
برای اشنای بیشتر باraha_99 - انگلیس - لندن نظر زیر را ببینید!
--------------------------------------------------------------------------
raha_99 - انگلیس - لندن
موجودات فضایی :
این موجودات ارواح بیشرفته ای هستند که در سایر کرات زندگی می کرده و اکنون فوت کرده اند و کره ی محل زندگی خود را ترک کرده و به دنبال تحقیق یا تفریح در فضا در حال مسافرت هستند . یا جزء ارواح بیشرفته ای می باشند که میزان خلوصیت انرژی شان بسیار بالاست و برای انجام ماموریت هایی در جهت اشنا ساختن موجودات سایر قسمت های کیهان ٬ با کیهان و کل کاءنات ٬ و قوانین کیهانی گاهی به زمین می ایند و یا ممکن است شما به هنگام سفر در میان کهکشانها با آنها برخورد کنید . ماموریت اصلی شان تربیت ارواح راهنما و تامین اساتید دانشگاه های روحی ٬ عالم ارواح و عالم برزخ است. ارواحی که از این جهان و سایر جاهای کیهان در آن شرکت می کنند ٬ اغلب در طبقات دوم و سوم عالم ارواح قرار دارند. ارواحی می توانند در آنها شرکت کنند که از بیشرفتهای روحی بر خوردار بوده و بتوانند تا آن سطح خود را برسانند . هم چنین علت نام گذاری آن ها به موجودات به این خاطر است که بر خلاف فرشتگان و ارواح متعالی انبیا با سفینه های مخصوص حرکت می کنند . گاهی این موجودات روح افراد زنده ای هستند که ساکن در سیارات دیگرند و دارای برون فکنی های قوی می باشند و در میان کهکشانها سفر می کنند . کاری که ما زمینیان هم انجام می دهیم .
----------------------------------------------------------------------------
نظر بالا از لینک زیر کپی کردم. کل نظراتraha_99 - انگلیس - لندن را از لینک زیر بخوانید!
https://www.iran-world.com/article.php?id=32011
-----------------------------------------------------------------------
شاد باشید. |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو |
raha_99 - انگلیس - لندن
حالا شما چه اصراری دارید ملت در این دین پر از خون و جهل غرق باشد اینهم کاری است دقیقا مثل ملایان.اسمان و ریسمان را بهم می بافید که این جهالت را حتی در این سایت نهادینه کنید 1400 سال ننگ و نفرت کافیست. |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
raha_99 - انگلیس - لندن |
درفش - اتریش - وین
با حلوا حلوا کردن دهان آدم شبرین نمی شود حالا هی از من مثال بیار و کامنت سرقت کن آخه تو مگه غیر از کبی کردن کار دیگه ای هم داری . البته
من نود درصد مطالبم از تجربیات خودم است و داغ ده درصد رفرنس دیگه رو که نمونه ای از آن را در بالا آورده ای سر دلت خواهد ماند چون این را تنها برای روشنگری برایت می نویسم و داغ هم صحبت شدن تو و دستیار دست آموزت با من هم بر دلت خواهد ماند . بس این کامنت رو برای یادگبری واسه ی خودت حفظ کن چون این دیگه یک هدیه ی خصوصی مخصوص خود خودته و نمی تونی اینو به کسی هدیه کنی البته تو کلاس این چیزها رو نداری و همه چیز رو عمومی می دونی و از یک کنار .
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد . این هم یک نمونه از قدرت حق است که شماها را وادار به تبلیغ کلام حق کرده است . اتفاقا دستت درد نکنه که
زحمت کبی رو میکشی تو قبلا تو چاب خونه کار نمی کردی و لینک جمع کن نبودی ! خدا قوتت بده نازی ! حتما چقدر هم عذاب می کشی چون کسی که سرش تو اینکارهاست خیلی دلش می خواد حداقل اثری هم از خودش داشته باشه ! نمی تونم بهت بگم خدا بزرگه چون بی خدایی تو و دستیار چب طرفدار رژیم ایران که نمی خواهید ایران از دست احمدی نژاد عاشق چب و رهبرش خلاص بشه بمب مردم ایران اکثریتشان به خدا عقیده دارند و
مرید مولا هستند آنها حقشان را خواهند گرفت تو و دیگران هم تا جاییکه دلتون می خواد زور بزنین شاید یه اتفاقاتی بیفته و به خورده راحت شین.
در هر صورت از تمام زحماتت کمال تشکر را دارم امیدوارم استالین و لنین و
بیشه وری جواب خدماتت را بدهند. البته ببخشید حواسم نبود اونا دیگه واسه همیشه ختم به خیر شدند و در اصل غیر از مجسمه ای چیز دیگری نمونده مجسمه هم که نمی تونه جواب بده ! چون به روح ومعاد هم که اعتقاد ندارید خوب حالا غصه نخور به چند سالی تا فانی شدن واسه ی همیشه وقت داری ثانیه هاشو دریاب . موفق باشی .
نجات بیدا کنه و حاضرید مردم سیصد سال دیگه هم اسیر باشند اما اسم
اسلام واقعی اونجا برده نشه ! سی سال بستون نیست بابا مردم هم حق وحقوقی دارند. |
شنبه 20 مهر 1387 |
|
raha_99 - انگلیس - لندن |
آرتمیس سوید - مالمو
راست می گویی آخه شما و هم فکرانتان رفته بودید و مانند شیر سینه سبر
کرده بودبد و مردم ایران را نجات می دادید . حداقل به گونه ای برخورد کن که در خلوت خود با وجدانت وجدان درد نگیری ! تو چه عالمی سیر می کنی
کدام یک از تعلیماتی را که تا کنون گفته ام برخلاف انسانیت بوده است جهالت و قساوت را بس کنید تا چه اندازه چشمان شما رو به حقیقت بسته شده است . شماها مسالمت و سلوک با مردم را ننگ می شناسید سی سال با همین افکار مردم را بیچاره کرده اید تو می توانی مخالف انسانیت باشی اما من نمی توانم اگر تا آخر دنیا هم بخواهی عقیده ی خود را تحمیل کنی نمی توانی چه طور به خود با این افکار تکامل نیافته وقلب بی روح اجازه می دهی از تعلیمات انسان بروری که عنوان می کنم و با لحظه لحظه ی وجود خود لمس کرده ام و بیامی غیر از صلح و محبت و شادی و آگاهی برای کل دنیا نداشته است را زیر سوال ببری ! دردت چیه ! مشکلت چیه ! دنبال
چی هستی ! بی دینی دنیا دور شدن از انسانیت کجا می برند شما را !
تا چه حد سماجت و غفلت ! تو کار خود را بکن و اهداف خود را داشته باش
چه کسی دنبالت آمده و دعوتت کرده ! لحظه ای حداقل تکلیف خود را با خودت روشن کن ! همین تعلیمات بوده که اکنون مردم را در ایران متوجه ظلم این خیانتکاران کرده ! بد است که آگاهی را به جایی رسانده ام که دست این رژیم متقلب را در دنیا رو کرده ام . به خدای احد و واحد که به زودی هم به شماها جواب درستی خواهد داد و هم به رژیم سفاک ایران که هردو شما هم دشمن مردم ایران هستید و هم دشمن اسلام . تو دلت می خواد من به دروغ مذمت اسلام را بگویم که خوشحال شوی ! من خاءن نیستم من از زیر بوته به عمل نیامده ام ! من بی وجدان و خود باخته نبستم ! شماها به همان خورد و خوراک و روزمرگی خود مشغول شوید ! از چه می ترسی !
مگر من خدایم که سرنوشت مردم را درگرو افکار من می دانی ! اما این را می دانی که اگر خدا نیستم اما از او جدا نیستم و به همین دلیل هم اینقدر
به هم ریخته اید و از هر سو بسیج شده اید ! خاطرت را جمع کنم تنها آب در هاون می کوبید . دیگر هم مرا مخاطب خود قرار نده من تو را نمی شناسم
و جنس شما ها در تصورم نمی گنجد . |
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
khanoom - کوىة - کوىة |
واو چقدر کامنت. واو |
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
raha_99 - انگلیس - لندن
1) من از شما یک لینک گذاشتم تا خوانندگان با افکار!! شما اشنا شوند! ایا شما می دانید که همین نظر شما به یکی از خنده دار ترین نظرهای این سایت تبدیل شده و همه ان را به هم ایمیل می زنند! من این نظر شما را از طریق ایمیل دریافت کردم. ایا شما واقعا به این چرندیاتی که نوشته اید اعتقاد دارید؟ به عنوان مثال معنی این جمله ای را که نوشته اید بگویید:
--------------------------------------
*این موجودات ارواح بیشرفته ای هستند که در سایر کرات زندگی می کرده و اکنون فوت کرده اند و کره ی محل زندگی خود را ترک کرده و به دنبال تحقیق یا تفریح در فضا در حال مسافرت هستند *
-----------------------------------------------------------------------------
جملات بعدی شما راجع به موجودات فضایی مضحک تر از جمله بالاست!!!!!!!!!!!!!!
2)شما در بالا نوشته اید که:*من نود درصد مطالبم از تجربیات خودم است ...* دقیقا به همین علت نود درصد مطالب شما چرند و مضحک است! مطلبی علمی است و دارای ارزش که رفرنس معتبر داشته باشد نه انکه به قول شما نود در صد ان تجربیات خودش باشد! اگر به این شکل بود که نود درصد کتابهای دنیا مانند مطالب شما چرند و مضحک بود!
3) من واقعا معنی حرفهای بعدی شما را نمی فهمم! و به همین علت نمی توانم جواب شما را بدهم. نوشته های شما مجموعه ای از چرندیات و جمله های احساسی و مغلطه های گوناگون است! فقط در جایی نوشته بودید که: *در هر صورت از تمام زحماتت کمال تشکر را دارم امیدوارم استالین و لنین و
بیشه وری جواب خدماتت را بدهند. * شما از کجا فهمیدید که من افکار استالینی و یا لنینی دارم! مگر هر کس خداناباور باشد باید استالینی یا لنینی باشد! واقعا برای شما متاسفم با این طرز فکر! در ضمن ثانیه ها برای فنا شدن انسانها یکسان می گذرد! خودتان را به زندگی جاودان با حورالعین و خوردن شیر و عسل دلخوش کرده اید! این زندگی جاودان ارزانی خودتان! من اگر نیم ساعت در همچین محیطی زندگی کنم افسرده می شوم! تا کی می توان در بغل چندین حوری خوابید و شیر و عسل خورد! این زندگی برای عرب بیابانگرد و شما شاید جذاب باشد ولی برای من تهوع اور است!
--------------------------------------------------
در اخر: در زمینه ای که تخصص ندارید وارد نشوید! شمادر همه زمینه ها از موجودات فضایی گرفته تا ادبیات و عرفان و سیاست و اقتصاد و دین و ... نظر می دهید! شما مگر چند تا تخصص دارید. همین است که نود در صد نظراتتان چرندیات است!
|
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
bahram1 - ایران - تبریز |
letsmeknow - ایران - تهران
اونو نه اما فهمیدم که شعورت در حد جلبکه
یه عرض ادبی هم خدمت دارم اما حیف که اینجا نمیخوام حالتو بگیرم
|
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
bahram1 - ایران - تبریز |
از مسوولینسایت میخوام که در چاپ نظرات فرق قایل نشن. بهتره طبق یه قانون معلوم اظهار نظر ها رو چاپ کنن |
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
derafsh - اتریش - وین درود بر شما دوست عزیز .
https://www.iranianuk.com/article.php?id=32018
https://www.iranianuk.com/article.php?id=31961
قبل از گفتگو و بحث بی نتیجه با عارف raha_99 - انگلیس - لندن
لطفا این دو لینک را یک نگاهی بیندازید. قبلا کاربر مسلمان ایرانی یاموجی حالا کاربر رها با بیهوده گویی قصد منحرف کردن اذهان را دارند.
کاربر بلو استار هم که خودش رامحمد رسول فرض کرده به مخالفانش لقب ابوجهل می دهد. عجب حکایتی ست! شاد و پیروز باشید. |
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
اقای درفش دوست عزیز ایشان حتما
1) بالای هر صفحه را ندیده اند که قسمتی برای ارسال به دوستان دارد. پس هر خواننده ا ی می تواند این صفحه را ارسال کند حتی اگر کاربر این سایت هم نباشد.
2) اگر هم مطالب ایشان در همین سایت ذکر شده به خود raha_99 - انگلیس - لندن ارجاع و رفرنس داده شده. کسی مطلب را با اسم کس دیگری عنوان نکرده بلکه اسم ایشان در همان اول نظریاتشان اورده شده
تا خوانندگان با نظر ایشان اشنا شوند.
3) مطالب ایشان ارزش کپی هم ندارند. حیف وقت و زمانی که برای پاسخگویی و قرائت مطالب ایشان گذاشتم . اگر می دانستم که ایشان با الله؟؟؟در ارتباط هستند!!! گفتگو با ایشان راادامه نمی دادم. به علاوه که ایشان دگر اندیشان و خردگرایان را جانور هم می نامند.
دوست عزیز نقد اسلام مهمتر از پاسخگویی به مسلمانان متعصب است. ادامه میدهیم.شاد و پیروز باشید. |
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
alireza6211 - ایران - تهران |
من هم با دوستان در مورد raha_99 - انگلیس - لندن موافقم
کافر همه را به کیش خویش بیند من فکر میکنم ایشون خودشون هم در مورد
کپی کاری و طوطی وار نوشتن ید طولایی دارند نه ؟
بابا خیلی ها هستند که کتاب میخونند هر چی خوشم اومد حتما نباید اینجا همه بخونند
|
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوست عزیز من shad - فرانسه - نیس:
من واقعا معنی نظرات raha_99 - انگلیس - لندن را نمی فهمم! هر چه می خوانم نمی فهمم!!!!!!!!! ایشان به چه زبانی حرف می زنند! نظرات ایشان به جک تبدیل شده است! همه دوستان برای خنده نظرات ایشان را به هم ایمیل می زنند! من فکر می کنم بحث کردن با همچین شخصی بی فایده است! |
یکشنبه 21 مهر 1387 |
|
m n m - ایران - تهران |
متاسفانه در درک واقعی قران بد جوری موندیم هر جا حکمی به ضررمون بود تاویل به دو بهلو بودن قران میکنیم و هر موقع که با درک سخیفمون مطلبیو گرفتیم اون رو حکم قطعی خدا و وحی منزل میدونیم اگه این جوریه که ما ایه ویل للمصلین هم داریم اما معنی این ایه با ایه های قبل و بعدش تکمیل میشه و این حرفهای من در اوردی کیهان و بعضی دوستان مخالف مثل شاد از فرانسه همون درک کم و معلومات ناقصیه که کاش اگاهانه تر و منصفانه تر میبود |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
دوست عزیز منderafsh - اتریش - وین:
فردی که ارتباطش با واقعیت قطع شده با خودش حرف میزند و حتی قادر به ایجاد واژه هایی خواهد بود که برای دیگران نامفهوم است. پس به خود زحمت درک این واژه ها را ندهید که همانطور که خود نیز گفتید بی فایده است. شاد باشید. |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی |
mlowes - امریکا - ایران
به شدت موافقم دوست عزیز. اسلام به امثال ما احتیاج داره. موفق باشید. |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
m n m - ایران - تهران
معلومات تو در خزعبلات قرانی ات خلاصه می شود!!! قران کتاب وحشتی است تا امثال تو را از الله بت بزرگ بترسانند. الله مورد نظر شما و قوانین سادیکش خدای مورد نظر ادیان دیگر نیست. اگر اسلام شما کامل است چرا می ترسید که نقد شود؟ تناقض گویی هم ارث اسلامی شماست. کتابی که همه اش دستور قتل و ادمکشی و برده داری و زن بارگی ست تفسیر هم دارد؟!
به جای حسادت و تنگ نظری در مقابل ادمهای خردگرا و صفحه سیاه کردن مطالعه کنید . |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
derafsh - اتریش - وین
درود دوست عزیز. من خیلی وقته که منتظرم ببینم کی بالاخره از بحث کردن با این رها خانم خسته میشی که دیدم ظاهرا روز موعود فرا رسید. حیف وقتت نیست که تلف این .... میکنی؟؟؟ البته حدس میزنم که هنوز باید خیلی جوان باشی که اینقدر انرژی داری.
من هم الان بیشتر از 18 ساله که دارم با همه (ایرانی یا غیر ایرانی) از اینجور بحثها میکنم اما در طول 2 یا 3 سال گذشته به این نتیجه رسیدم که خودم را دیگه آزار ندم چون یک عده ای دوست دارند نادان به دنیا بیان و نادان تر بمیرند. هنوز هم بحث میکنم ولی دیگه به این نتیجه رسیدم که عده ای از آدمها از ابله بودن لذت میبرند و کاریش هم نمیشه کرد. البته در این مورد بخصوص (رها) باید اقرار کنم که تافته ای است جدا بافته. من خیلی نظراتش را نمیخونم ولی هر وقت هم خوندم چیزی سر در نیاوردم. من واقعا اعتقاد دارم که .... داره چون حتی جمله بندیهاش هم توالی درستی نداره.
موفق باشی. |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
mlowes - امریکا - ایران |
shad - فرانسه - نیس
دوست عزیز. این حالت که راجع به bluestar گفتی مخصوص ایشون نیست. از قضا من قبلا در همین سایت با ایشون بحث کردم و جز یک مشت چرند چیزی نشنیدم. در نهایت هم از من خواست که بهش راز آفرینش را بگم تا اون دست از باور به خدا برداره. (انگار من بیکارم که اگر چنین دانشی داشتم را با این آدم نادان در میان بگزارم).
بگذریم. این حالت را من در 99.999999999999٪ مسلمانان دیدم. به اعتقاد بنده تقریبا اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان دارای بیماری ((خود محمد انگاری)) و ((خود خدا انگاری)) هستند. تا آنجا که حتی بعضیها میتونن بگن منظور خدا(ی خیالیشون) در قرآن (دومین کتاب .... پس از انجیل) چی بوده. و جالبتر اینکه آنچنان هم روی صحبتشون پا فشاری میکنند که اگر آدم ندونه فکر میکنه که یارو چند بار قرآن را خونده. بعد با خیلی از اینها که بحث میکنی یا میپرسی خوب تو چند بار قرآن را خوندی میگن هیچی یا اونهاییشون که حاضر جوابتر هستند میگن یکی دو بار روخونی کردن.
امان و 100 امان از نادانی که از هر درد و مرضی بدتره.
https://www.iranianuk.com/article.php?id=31700
اگر بیکار بودی نظرات حضرت ایشان را بخون. |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
shima87 - فرانسه - پاریس |
derafsh - اتریش - وین
من حس می کنم یک اخوند تازه وارد باشه که می خواد از یک طرف خیلی خودمونی باشه و با هر کسی تو هر زمینه بحث بکنه و از طرفی هم دو سه تا تیکه به انقلاب اسلامی ایران بندازه ولی در نهایت اندیشه اسلامی اش از پشت حرفهاش خیلی خوب می شه فهمید برای این حدس می زنم اخونده اخه مثل اخوندا فقط موعظه میکنه و ادمها را مثل دیوار فرض میکنه در هر کامنتی کلی حرف می زنه اما کسی ازش سوال کنه فوری حوصله نداره و نم یخواد بحث کنه اخوند ا این طورند فقط می خوان متکلم وحده باشه بدون داشتن مکالمه و ارتباط کلامی و تبادل افکار و اندیشه
یا یکی از همین مجاهیدی باشه یک ورژنی از سران انقلاب اسلامی ایران که خود تبعیدی هستند
اما یک کلام اقا یا خانم رها مردم مسلمان اسلام مذهب را می خوان اما برای حفاظت اسلام و مذهبمون خوبه اون را از سیاست جداش کنیم
برای اینکه زیر دست و پای مردان سیاسی و اخوندا اخر به لکه ننگی برای مردم ایران تبدیل خواهد شد . |
دوشنبه 22 مهر 1387 |
|
m n m - ایران - تهران |
سلام شاد عزیزم فرانسه نیس مطالبتو خوندم و برای مسلمانی خودم تاسف خوردم عزیزم این بیتو تقدیمت میکنم که اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست .متاسفانه ما مسلمونای اشتباهی ای هستیم نه الله ما نه رسولش و نه احکام دینمون این چیزی که امروز به اسم اسلام میبینی فقط یه اسمه . خدا ما رو ببخشه که با این اسم شماها رو در مورد عظمتش و فرستادش و دینش گمراه کردیم در اخر باز هم صمیمانه دستتو میفشارم و تاکید میکنم به همون بیتی که بهت تقدیم کردم |
سهشنبه 23 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوستان عزیز من shad - فرانسه - نیس ، mlowes - امریکا - ایران ، shima87 - فرانسه - پاریس:
1)خیلی ممنون به خاطر کامنتهای زیبایتان.
2) من از بحث خسته نمی شوم تا جایی که احساس کنم مفید باشد. من با دیدن نظر raha_99 - انگلیس - لندن در مورد موجودات فضایی(که ان را در بالا گذاشته ام) بسیار از ایشان مایوس شدم. چون بحث ما کلا بر پایه منطق است ولی ایشان کاملا بی منطق!
3) من با شخصی در اتریش در زمینه تناقضات قران و ایرادات ان بحث می کردم. در ابتدای بحث باورش نمی شد که قران ایراد داشته باشد به من گفت که قرانت جعلی است! گفتم شما بلند شو قران خودت را بیاور. اتفاقا ما خانه انها بودیم و قرانش را اورد و ایات مورد نظر را دید. می دانید چه جواب داد! به من گفت یعنی تو از دکتر شریعتی و دکتر عبدالکریم سروش بیشتر می دانی! ببینید ما چه ضربه ای از این اخوندهای کراواتی خورده ایم! کتابهای دکتر شریعتی پر از مغالطات و دروغ پردازی و نوشته های احساسی است.کتابهای دکتر عبدالکریم سروش نیز دقیقا مانند دکتر شریعتی. کلام این اشخاص صدها برابر مخرب تر از موعظه های اخوندهاست. همیشه از اخوند کراواتی بترسید. |
سهشنبه 23 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
mlowes - امریکا - ایران
دوست عزیز درود بر شما و سایر دوستان خردگرا و خداناباور . صفحه مورد نظر را مطالعه کردم. طبق معمول مسلمانان افراطی با توهین و یاوه گویی قصد سنگ پراکنی و منحرف کردن بحث را دارند.
من خداناباورم و دین خویی را تنها راه سعادت بشر نمی دانم. به علاوه که جنگهای زیادی هم به خاطر مذهب اتفاق افتاد و نه تنها مایه سعادت انسانها نبود بلکه انسانهای بیگناهی را هم به کام مرگ کشاند.
هر چندکه ادیان مشترکاتی دارند اما تفاوتهای بنیادینی نیز باهم دارند. به عنوان مثال مسیحیت جایی هم برای خرد باقی گذاشت و گرنه نمی توانست بر فلسفه یونان غلبه کند: فیلسوفانی مثل دکارت و کانت و دانشمندانی مثل پاسکال همه خرد گرا و درعین حال مسیحیان معتقدی بودند.
اما اسلام از دگر اندیش بیزار است و همواره با شمشیر دگر اندیش را از میدان به در کرده. جایی برای خرد گرایی ندارد.منتقد را رقیب خطرناکی برای خودش می داند. مسلمان واقعی هم نقد اسلام را توهین به اعتقادات خودش تلقی می کند و از خردگرایی که محمد و اسلام او را به چالش بکشد متنفر است.
مسلمان متعصب باقی خواهد ماند اگر خودش را از این مکتب خرد ستیز نجات ندهد. تلاش شما و دوستان برای اگاهی دادن به مسلمانی که حتی یک بار قران را نخوانده قابل تحسین است. به امید رهایی انها از جهالت اسلام.
متاسفانه دین خویی از بین نمی رود . تنها امید این است که اسلام وسیاست از هم جدا شوند تا بدینگونه مسلمان در فضایی که از قوانین انسان ستیز اسلام مسموم نشده اعتقادات خودش را مورد ارزیابی قرار دهد شاید هم مکتبی را انتخاب کند که راه اعتدال پیموده و خلاف شئون انسانی و حقوق بشرنباشد.شاد و پیروزباشید. |
سهشنبه 23 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
derafsh - اتریش - وین
دوست عزیز درود بر شما . در اروپا هم اخوندهای کراواتی زیاد داریم مثل طارق رمضان و مسلمانانی که به عنوان اسلام شناس در برنامه های تلویزیونی برای تبلیغ اسلام به هرسفسطه و دروغی رو می اورند. باز هم اعراب لائیک غیرتمندی در فرانسه هستند که اسلام را همانطور که هست نقد می کنند نه انطور که اسلامیون می خواهند. بالاخره اسلام شمشیرش راغلاف خواهدکرد. |
سهشنبه 23 مهر 1387 |
|
derafsh - اتریش - وین |
دوست عزیز من m n m - ایران - تهران. من یک سوال از شما دارم:
ایا شما تا بحال قران را خوانده ای؟ اگر خوانده ای ایا موارد زیر را دیده ای؟من فرصت ندارم کل ایرادات و تناقضات قران را اینجا لیست کنم چون حجمش بسیار زیاد است! به عنوان نمونه:
الف)سوال: بر طبق قران عالم دارای چند مشرق و مغرب است؟
1)چندین مشرق و چندین مغرب(ایه 40 سوره معراج)
2)یک مشرق و یک مغرب(ایه 9 سوره مزمل)
3)دو مشرق و دو مغرب(ایه 17 سوره الرحمن)
4)چندین مشرق(سوره صافات ایه 5).
----------------------------------------------------------------
این ایات جز تناقضات هستند.
ب)سوال:آیا مسیحیان به بهشت وارد خواهند شد؟
1)(سوره 2 آیه 62) و (سوره 5 آیه 69) میگویند آری
2)(سوره 5 آیه 72، تنها بعد از 3 آیه) و (سوره 3 آیه 85) میگویدنه
-----------------------------------------------------
این ایات جز تناقضات هستند.
ج)سوال:مجازات زناکار چیست؟
1)100 ضربه شلاق (زن و مرد) (سوره 24 آیه 2)
2)آنقدر آنها را در خانه نگاه دارید تا بمیرند (برای زنان) (سوره 4 آیه 15).
3)اگر توبه کردند و اصلاح یافتند آنها را رها کنید (در مورد مرد) (سوره 4 آیه 16).
-------------------------------------------------------------------------
(سوره 24 آیه 2) با دو آیه بعدی در تناقض است و مجازات برای زنان و مردان در (سوره 4 آیه 15-16) متفاوت است در حالی که در سوره 24 آیه 2 برای هردو یکسان است.
د)سوال:در روز جزا، زیانکاران کارنامه اعمال بدشان را از کجا میگیرند؟
1)از پشتشان (سوره 84 آیه 10)
2)از دست چپشان (سوره 69 آیه 25)
-----------------------------------------------------------
این ایات جز تناقضات هستند.
.
.
.
و الی اخر
-----------------------------------------------------------------
در ایات زیر اشکالات گرامری وجود دارد. توجه کنید که عدد اول نشان دهنده شماره سوره و عدد بعدی نشان دهنده شماره ایه است.
1)5:69 - 2:62 - 22:17
در 5:69 الصابون ودر 2:62 - 22:17 الصابین امده است!
2)4:162
در این ایه المقیمین باید المقیمون باشد!
3) 20:63
در این ایه هذان باید هذین باشد.
4)2:177
در این ایه امن باید تومنوا باشد.
در این ایه اقام باید توقیموا باشد. همچنین اتی !
5)3:59
در این ایه فیکون باید فکان باشد. سایر خطا به قرار زیر است:
6)21:3
7)22:19
8)49:9
9)63:10
10)91:5
11)41:11
12)7:56
.
.
.
و الی اخر
-----------------------------------------------------------
اگر خواستی باز هم برایت از ایرادات قران خواهم نوشت! |
سهشنبه 23 مهر 1387 |
|
shad - فرانسه - نیس |
m n m - ایران - تهران
دوست عزیز خداباور ی الزاما محمد باوری نیست. یک ادم مصلح هرگز به جهاد امر نمی دهد هرگز برده داری را تایید نمی کند. کسی مثل محمد نمی تواند الگوی یک انسان متمدن باشد. من و دوستان دیگر رفرنس های زیادی دادیم به وجدانتان رجوع کنید. پیروز باشید. |
سهشنبه 23 مهر 1387 |
|
ali2008 - کانادا - تورونتو |
به قرن حجر در ایران خوش امدید تا اخوند بر سر کار هست افکار عوام بهتر از این نمیشود اینها همیشه بفکر شکم و زیر شکم هستند دین و عمامه وسیله رسیدن به ان دو هستند و هر ایه لازم باشد رو میکنند و اگر ایه بیدا نشه حدیث وگرنه از خودشان حدیث میبافند تابه هدف شکم و زیر شکم برسند |
پنجشنبه 25 مهر 1387 |
|