۲۸ میلیون نفر از جمعیت کشور بی‌سوادند

28 میلیون نفر از جمعیت کشور بی‌سوادند

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت: 28 میلیون نفر از جمعیت کشور بی سوادند که برای زدودن محرومیت بی سوادی از چهره این طیف وسیع نیاز به بستر سازی در سنین پایه دارد.

علی ابراهیمیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه معیار باسواد بودن فقط خواندن و نوشتن نیست اظهار داشت: آمار باسوادی باید تعریف عملیاتی داشته باشد و این از وظایف آموزش و پرورش است. وی تصریح کرد: باید به اهداف و آرمان‌های نهضت سوادآموزی نگاه هوشمندانه داشته باشیم و آمارهای غیر واقعی را ملاک سنجش فعالیت‌های آن قرار ندهیم.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور افزود: تمام کسانی که در راستای اجرایی کردن برنامه‌های اولویت دار سوادآموزی فعالیت می‌کنند، مصصم هستند تا پایان برنامه چهارم توسعه، میزان باسوادی به حد نصاب 6/96 درصد در رده سنی 10 تا 29 سال، محقق شود.
ابراهیمیان نهضت سوادآموزی در شهرستان‌ها را همانند جزیره‌ای به دور از آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش بر عملکرد نهضت سوادآموزی نقش اصلی را دارد و باید برای کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدهی، با تعامل و همکاری بیشتر این جزایر را به زنجیرهای محکمی تبدیل کرد. وی با تأکید بر اینکه، نگاه به نهضت سوادآموزی در کشور باید یک نگاه طولی و جریانی باشد افزود: در این راستا باید ذهنیت ها اصلاح شود تا آموزش یاران همانند پزشکان سیار، با دلگرمی بیشتر گروه‌های هدف را زیر پوشش و فعالیت های خود قرار دهند. ابراهیمیان توسعه ذهنی و ایجاد نشاط و شکوفایی را از اولویت برنامه‌های نهضت سوادآموزی ذکر کرد و گفت: آموزش رفتارهای اجتماعی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی از افتخارات این سازمان است و ایجاد نشاط و شکوفایی تأثیرات شگرفی در تقویت بنیه فرهنگی کشور خواهد داشت. معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور در پایان خاطر نشان کرد: نهضت سوادآموزی استان کردستان با جدیت و تلاش توانسته این استان محروم را از لحاظ رشد سواد به جایگاه مطلوبی برساند و قطعاً در آینده می‌توانند حقوق فرهنگی خود را به نحو شایسته‌ای به دست آورند.

shanul - المان - هامبورگ
28میلیون نفر انسان بیسواد در کشور ایران نشانده یکی از برکات انقلاب اسلامی تا به امروز هست واقعان باید به رهبر و مسئولین جمهوری اسلامی تبریک گفت. از سال 57که روحانیت اسلامی و مردم مذهبی و نمایندگان عدل اسلامی در ایران انقلاب اسلامی کردند تا به امروز بیسوادی و ایدز و فقر مادی و فکری مردم ایران بیشتر شده هست این نتیجه 30سال از صبح تا شب نخوابیدن و خدمت کردن با کمک از تعالیم اسلامی مسئولان رژیم جمهوری اسلامی ایران بوده هست.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

afshin2005 - ایران - شرق
سواد که ارزش نیست ارزشهای حاکم را همه خوب می شناسند : ثروت- قدرت- ریا- چاپلوسی- ریش- پشم و... تو مملکت ما هم که همه به دنبال کسب ارزشها هستند نه مسایل بی ارزشی مثل سواد که باعث می شود آخرش آدم یا فرار کند برود خارج یا بماند و سیاستهای مقدس نظام را ببرد زیر سوال
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

hramezani - ایران - مشهد
نهضت سواد آموزی هم شده نان دانی بعضی از آقایان من چندین نفر را می شناسم که سه یا چهار بار مدرک یک مقطع از سواد آموزی دارند حتی افرادی که تا سطح پنجم ابتدایی درس خوانده اند مجددا برای بالا رفتن آمار در کلاس های سواد آموزی شرکت کرده ومدرک گرفته اند
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

گنجشک - ایران - تهران
چرت می گن 28 میلیون کجا !!!!!!!!!!!!!
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

persia_64 - ایران - طهران
من فکر کنم خیلی بیشتر از 28 میلیون بی سواد داشته باشیم / وضعیت کشور و عقیده مردم در زمینه های مختلف اینطور نشون میده / تازه اگر آدم دکترا هم در هر رشته ای داشته باشه / وقتی از خرافات پیروی کنی باز هم بی سوادی /
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
باید هم رئیس جمهورشون احمدی نژاد باشه. تعجب نداره.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

فرزند آریا - سوئد - سوئد
همین 28 میلیون رو ضرب دو کنید از 70 میلیون کم کنید تعداد افراد با شعور مملکت دستتون میاد. پولی هم که باید صرف سوادآموزی ملت بشه صرف صدور انقلاب می شه.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

koorosh.2007 - ایران - سنندج
پس این همه سال چی کار کردند.این همه بی سواد همه که بسیجی اند.نهضت سواد اموزی کلاس جاسوسیه نه کلاس سواد اموزی در طول انقلاب هر سال یک میلیون بی سواد تحویل اجتماع دادند تا چند سال دیگه همه بی سواد از اب در مییاند خوب همه دارن قران و اسلام بازی می خوانند واسه همینه .به امید فردای ازاد برای ایران وایرانی
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
اینها همونهایی هستن که میرن به ملاها و مجلس ملایی رای میدن!!!!!!! خجالت هم نمیکشن و افتخار میکنند.تو بیسوادی تو دنیا اول .تو اعتیاد اول.تو دزدی اول.تو آدم جنایت اول.و خلاف اول.خلاصه بعد از سی سال تلاش شبانه روز داره به اون حرفی که خمینی زده بود و بمقصد رسیدن!!! ای خاک بر سرشان. اولین کاری که کردن رایگان بودن تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی بود که جمهوری اسلامی با هزینه های بالا و کمر شکن کمر ملت و کمر علم را شکستند و اعتیاد را جایگزین کردند که هنوز هم نفهمیدن!!!!!!!!!
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

ayaz-m - سوئد - گوتنبرگ
zartosht's girl - هند - بنگلور با نظرت کاملا موافقم. و من چون از این ملت نا امید شدم مهاجرت کردم. با وجود اینکه ذاتا ادم خوشبینی هستم ولی به اینده این مملکت بخاطر ملت قهرمان و آگاهش (99.8% رای به جمهوری اسلامی... 17 میلیون رای.... 28 میلیون بی سواد ....) !!!!!!!!!!!!! هیچ امیدی ندارم.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

garadagh - سویدن - مالمو
28 میلیون بیسوادند 30 میلیون هم با سوادادر خدمت خرافه و رژیم بقیه هم بچه هاو غیره. میشه مملکت گل و بلبل
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

zartosht's girl - هند - بنگلور
ayaz-m - سوئد - گوتنبرگ دقیقا من هم به همین علت دوست ندارم دیگه اونجا باشم. بعضی ها که نظر هایی میدن که باهیچ منطقی نمی شه قبولشون کرد تازه درصد کمی از ادم های اونجا رو تشکیل می دن . حرف هم که می زنی به اتیش پرستی و کافر بودن محکومت می کنن. تاسف بار. پیروز باشی.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

shekamo - نورو - اوسلو
ملت را باید بی سواد بار بیارن که سر از کار هاشون در نیارن تازه خیلی بیشتر از اینی که گفتین بی سوادهست
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

sepid.irooni - انگلستان - لندن
حالا 28 میلیون بیسواد هستند حالا اونای هم که با سوادن اصلا کار ندارن جالبه و دوستان عزیز این بیسوادها هم اکثرا پیرمرد و پیر زنن همه هم مایه 40و50و60 ساله پیشه این یعنی چه بابا منطقی و با عدالت نظر بدین اگرم مخالف هر چیزی هستین عین من که دولت...... اه اه ولی با عدالت نظر بدین درسته تنفر دارین ولی این که نشد راه!!!hramezani - ایران - مشهد بات موافقم.
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

persia360 - ایران - لرستان
آمار اشتباهه... اگه اینطور باشه درصد باسوادی کشور کمتر از 60درصده
پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
سپید -ایرونی-انگلستان-لندن-.متن را لطفا مجدد بخون دارن تو اولویت برای 10 تا 29 ساله ها کلاس میزارن!!!یعنی دست گلی که بعد از انقلاب با هزینه های کمر شکن آموزشی و بیچارگی که برای ملت درست کردن و یک پدر اگر سه جا هم کار کند بازم نمیتونه شکم خانواده را سیر کنه چه برسه به تحصیل!!همه که مثل شما از امکانات رایگان ملاها وووبهره مند نمیشوند !!در زمان شاه آموزش و پرورش برای ملت رایگان و حتی دانشکاها و بازم یاد آوری کنم که سپاه دانش و تغذیه وووخجالت هم خوب چیزیها !!!یکم وجدان داشته باشی بد نیستا.شما این آمار 40.50.60. را از کجا در آوردی.لطفا بفرما که ما هم مطالعه کنیم.ضمنا کشوری را که رضا شاه از قاجارها تحویل گرفتن چقدر بیسواد داشت!!!!!!!!و کشوریکه ملاها با آن برنامه های آموزشی در تمام سطوح تا دکترا رایگان و حتی پول هم در دوران تحصیل میدادند.اگر سن کمی هم داری سوال کن بهت میگن.وجدان چیز خوبیه اگر داشته باشی!!
شنبه 21 اردیبهشت 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
دوستان عزیز در سایت ایرانیان یو کی سلام و خسته نباشید. من یک کامنت برای نظر سپید-ایرونی-انگلستان-لندن.دادم اگر میشه فراموش کنید لطفا.فکر نکنم که ایشان از 40.50.60.نا دیده گرفتن خدمات گذشته آموزشی زمان شاه باشد.لطفا نظر قبلی را یا درج نفرمایید و یا این کامنت بنده را درج کنید که ایشان از من برای عجول بودن در اظهار نظرم با پوزش ناراحت نشوند.متشکرم
شنبه 21 اردیبهشت 1387

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.