دانشجوی اخراجی، مظنون جدید قتل وکیل دادگستری

دانشجوی اخراجی، مظنون جدید قتل وکیل دادگستری
اطلاعات جمع آوری شده پس از انتشار چهره نگاری مظنون اصلی قتل یک وکیل دادگستری زوایای تازه یی از این پرونده را افشا کرده است. به گزارش خبرنگار ما تحقیقات دامنه دار بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان جنایی پایتخت با تماس تلفنی شاهدی جدید که مدعی است صاحب تصویر چهره نگاری شده از عامل این جنایت را می شناسد وارد مرحله یی جدید شد.
بازخوانی پرونده جنایت
صبحگاه چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه امسال خانواده محمد عاشوری وکیل دادگستری پس از بی پاسخ ماندن تماس های تلفنی توسط این مرد 45 ساله به دفتر وکالت وی در نزدیکی میدان ولیعصر مراجعه کردند. پارک بودن خودروی محمد در مقابل ساختمان دفتر و جواب ندادن وی به صدای زنگ در، خانواده او را بر آن داشت تا پلیس را در جریان نگرانی خود قرار دهند و ماموران را به کمک طلبند. دقایقی بعد زمانی که با حضور ماموران در دفتر وکالت گشوده شد رد خون آنان را به سمت آشپزخانه و محلی که جسد این وکیل دادگستری افتاده بود هدایت کرد. لحظاتی پس از کشف جسد تلفن بازپرس ویژه قتل تهران به صدا درآمد و بازپرس شاملو در جریان این جنایت قرار گرفت. ساعتی بعد با حضور بازپرس، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و ماموران تشخیص هویت و پزشکی قانونی تحقیقات فنی درخصوص جنایت آغاز شد.
سرنخ های درهم تنیده با آغاز تحقیقات نخستین نکته یی که توجه کارآگاهان را به خود معطوف کرد وسایل پذیرایی روی میز دفتر وکالت بود. این وسایل که شامل یک قوری چای شکسته، دو استکان آماده برای ریختن چای و پیش دستی های روی میز بود نشان از آن داشت که محمد پذیرای میهمانی بوده که جنایت به دست وی رقم خورده است. از سوی دیگر ساعت حضور عاشوری در دفتر کارش بدون حضور منشی و پارک کردن ماشین در کوچه نیز بیانگر این بود که وی برخلاف معمول برای قراری کاری به دفتر کارش کشانده شده است. در حالی که گمان می رفت با بررسی پرونده های متعددی که محمد وکالت آنها را برعهده داشته و نیز ارتباطات آشکار و پنهان این مرد و مرور فهرست آخرین مکالمات تلفنی وی می تواند راهگشای بازپرس و کارآگاهان برای یافتن ردی از عامل این جنایت باشد تحقیقات فشرده ادامه یافت، اما پس از دستگیری چندین مظنون که اسامی آنان از پرونده های پر شمار وکیل عاشوری استخراج شده بود، مشخص شد این افراد ارتباطی با جنایت ندارند. چهره نگاری مظنون اصلیدر این میان تحقیقات محلی از همسایگان مقتول ماموران را با ادعای کارمندان یکی از شرکت های مجاور مواجه کرد که می گفتند فردی را دقایقی پیش از زمان وقوع جنایت در حال ورود به ساختمان مشاهده کرده اند و گمان می کنند این فرد با قتل وکیل دادگستری در ارتباط است. پس از انجام نخستین چهره نگاری در پلیس آگاهی، بازپرس شاملو چند تن از نزدیکان محمد عاشوری را برای شناسایی تصویر فراخواند و یکی از این افراد پس از مشاهده عکس و شناسایی ابتدایی به تکمیل جزییات چهره فرد ناشناس پرداخت و تصویر نهایی برای شناسایی متهم فراری توسط مردم از سوی جراید انتشار یافت.تماسی از غرب کشورچند روز پس از چاپ عکس تنها مظنون پرونده فردی از غرب کشور در تماس با اداره دهم پلیس آگاهی تهران مدعی شد صاحب عکس را می شناسد. این مرد به کارآگاهان گفت؛ من فردی را می شناسم که با نام مقتول در این منطقه به کار وکالت مشغول است ولی مدتی است که این فرد که او نیز خود را محمد عاشوری معرفی می کرد دیگر در محل کارش حاضر نمی شود. با ثبت حرف های جدیدترین شاهد پرونده تحقیقات کارآگاهان حول محور این فرد آغاز شد و در بازجویی از اطرافیان مقتول مشخص شد مقتول مدتی با یک دانشجوی اخراجی رشته حقوق همکار بوده و پس از پیش آمدن اختلافاتی میان آنها، این دو نفر با هم قطع رابطه کرده اند. در ادامه تحقیقات این فرضیه قوت گرفت که پس از روشن شدن استفاده مرد ناشناس از عنوان عاشوری برای انجام کارهای خود میان دانشجوی اخراجی و وکیل دادگستری اختلافی درگرفت و این اختلاف سرانجام به قتل وکیل عاشوری انجامید. بنابر این گزارش تحقیقات گسترده کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری مظنون جدید پرونده ادامه دارد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.