ژاپن در ضربات پنالتی استرالیا را حذف کرد

ژاپن در ضربات پنالتی استرالیا را حذف کرد

در اولین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا ژاپن، قهرمان دوره گذشته بازیها، موفق شد تیم استرالیا را در ضربات پنالتی شکست دهد.
تیم استرالیا که یکی از شانسهای اصلی قهرمانی بود، در ضربات پنالتی مغلوب ژاپن شد

در این دیدار که در شهر هانوی ویتنام برگزار شد، دو تیم در پایان نود دقیقه به تساوی یک بر یک رسیدند که این نتیجه تا پایان 30 دقیقه وقت اضافی هم پابرجا ماند و در ضربات پنالتی هم تیم ژاپن با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

نیمه اول این دیدار تقریبا پایاپای بود و با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت. اما در نیمه دوم با ورود هری کیول به بازی تیم استرالیا چهره تهاجمی تری به خود گرفت.

در دقیقه 69 تیم استرالیا موفق شد با ضربه آلویسی به اولین گل خود برسد.

اما هنوز شادی بازیکنان استرالیا کاملا تمام نشده بود که تاکاهارای ژاپنی در دقیقه 70 بازی را دوباره به تساوی کشاند.

در دقیقه 76 گرلا از استرالیا از زمین اخراج شد تا تیم استرالیا بقیه بازی را ده نفره ادامه دهد.

با ده نفره شدن استرالیا تیم ژاپن بازی را در دست گرفت، اما مهاجمان این تیم نتوانستند از موقعیتهای بدست آمده استفاده کنند و به گل برسند.

نود دقیقه وقت معمول بازی با همان نتیجه یک بر یک به پایان رسید و بازی به وقت اضافه کشیده شد تا استرالیا مجبور شود حدود 45 دقیقه ده نفره بازی کند.

دو وقت 15 دقیقه ای اضافه هم با برتری نسبی ژاپن همراه بود اما باز هم مهاجمان این تیم نتوانستند گلی به ثمر برسانند و در نتیجه اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی به پنالتی کشید.

ستاره ضربات پنالتی کاواگوچی، دروازه بان پرسابقه ژاپن بود. او پنالتی هری کیول و نل را گرفت تا با توجه به چهار پنالتی گل شده ژاپنی ها، استرالیا در اولین حضورش در جام ملتهای آسیا نتوانست به جمع چهار تیم برتر صعود کند.

جالب اینکه اویکا اوسیم، سرمربی یوگسلاو تیم ملی ژاپن، ضربات پنالتی را به دلیل هیجان بالا از داخل رختکن تماشا کرد.

آخرین دیدار دو تیم ژاپن و استرالیا به جام جهانی 2006 برمی گشت. در آن دیدار تیم ژاپن تا دقیقه 80 یک بر صفر از استرالیا جلوبود اما ناگهان در دقیقه پایانی سه گل خورد و از دور مسابقات حذف شد.

به این ترتیب ژاپن در مرحله نیمه نهایی با برنده بازی تیمهای عربستان و ازبکستان روبرو خواهد شد.

در دیگر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی عراق با ویتنام و ایران با کره جنوبی بازی خواهند کرد.

بازی تیمهای ایران و کره جنوبی روز یکشنبه 21 ژوئیه (سی و یکم تیرماه) ساعت 11:20 به وقت گرینویچ (14:50 به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.