ایران با دو گل مالزی را برد و سرگروه شد

ایران با دو گل مالزی را برد و سرگروه شد

تیم ملی ایران در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا به دیدار تیم مالزی رفت و با 2 گل جواد نکونام و آندرانیک تیموریان به پیروزی رسید.
جواد نکونام به مالزی هم گل زد تا با دو گل بهترین گلزن تیم ایران در این مسابقات باشد

در دیگر دیدار این گروه که همزمان با این بازی برگزار شد، ازبکستان نیز با سه گل چین را شکست داد تا دو تیم ایران و ازبکستان به عنوان تیمهای اول و دوم به دور بعد صعود کنند.

به این ترتیب تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی با تیم کره جنوبی روبرو خواهد شد و ازبکستان نیز به دیدار عربستان خواهد رفت.

تیم ایران که در دو بازی اول خود 4 امتیاز کسب کرده بود در حالی پا به این دیدار گذاشت که صعودش به دور بعد تقریبا حتمی شده بود.

اما با توجه به شکست 5 بر صفر و 5 بر یک مالزی از ازبکستان و چین، انتظار می رفت تیم ایران نیز با گلهای زیادی این تیم را شکست دهد.

تیم ایران بازی را با حملات گسترده آغاز کرد، اما سه بار ضربات مهاجمان ایران به تیر دروازه مالزی برخورد کرد تا دروازه این تیم بسته بماند.

سرانجام در دقیقه 28 علی کریمی در داخل محوطه جریمه مالزی با خطای مدافع این تیم به زمین خورد و داور اعلام ضربه پنالتی کرد.

جواد نکونام، که در پایان بازی بهترین بازیکن میدان نیز انتخاب شد، این پنالتی را تبدیل به گل اول ایران کرد.

 در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران با تیم دوم گروه چهار، کره جنوبی، روبرو خواهد شد و ازبکستان به دیدار تیم اول آن گروه، عربستان، خواهد رفت.
 

بعد از گل اول حملات تیم ایران با شدت کمتری ادامه پیدا کرد. در آخرین دقایق نیمه اول حسن رودباریان، دروازه بان ایران، ضربه قوس دار بازیکن مالزی را از روی خط دروازه بیرون کشید.

تیم ایران نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و جواد کاظمیان جانشین رضا عنایتی شد که در نیمه اول بازی خوبی ارائه نداده بود.

چند دقیقه بعد از آغاز نیمه اول رسول خطیبی نیز جانشین ایمان مبعلی شد تا نیروی تهاجمی ایران قوی تر از قبل شود.

نیمه دوم نیز توپ در اختیار تیم ایران بود، اما حملات این تیم باز هم به نتیجه نرسید.

در دقیقه 71 تیم ازبکستان در بازی همزمان دروازه چین را باز کرد، تا خیال ایران از سرگروهی اش راحت تر شود. شکست یا تساوی چین ایران را با هر پیروزی سرگروه می کرد.

سرانجام در دقیقه 78 ایران بار دیگر به گل رسید. جواد کاظمیان توپ را به اندرانیک تیموریان پاس داد و او با یک شوت زمینی دروازه مالزی را برای دومین بار باز کرد.

به این ترتیب هر شش گل تیم ایران در این مسابقات را هافبک ها و مدافعان به ثمر رسانده اند و پای مهاجمان (هاشمیان، عنایتی، خطیبی و رجب زاده) به گل بسته مانده است.

در آخرین دقایق بازی تیم ازبکستان دو گل دیگر نیز به چین زد تا سرگروهی ایران قطعی شود.

جدول نهایی گروه 3 به شرح زیر است:

1- ایران، 7 امتیاز

2- ازبکستان، 6 امتیاز
3- چین، 4 امتیاز4- مالزی، صفر امتیاز

به این ترتیب تیمهای ایران و ازبکستان به مرحله یک چارم نهایی صعود کردند و تیمهای چین و کره جنوبی از دور مسابقات حذف شدند.

در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران با تیم دوم گروه چهار، کره جنوبی، روبرو خواهد شد و ازبکستان به دیدار تیم اول آن گروه، عربستان، خواهد رفت.

بازی بعدی تیم ایران مقابل کره جنوبی روز یکشنبه 22 ژوئیه (31 تیر) ساعت 11:20 به وقت گرینویچ (14:50 به وقت تهران) در مالزی برگزار خواهد شد.

این دوره از رقابتهای جام ملتهای آسیا به میزبانی مشترک مالزی، اندونزی، ویتنام و تایلند برگزار می شود که رقابتهای گروه سوم همگی در مالزی برگزار خواهد شد.

تیم ایران در دوره گذشته این بازیها که در سال 2004 در چین برگزار شد به مقام سوم رسید.

در این دوره مربیگری تیم ایران را امیر قلعه نویی برعهده دارد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.