علی دایی در تالار افتخارات جوایز ورزشی آسیا

علی دایی در تالار افتخارات جوایز ورزشی آسیا

نام علی دایی در فهرست پنجاه و دو شخصیت ورزشی در تالار افتخارات «Asian Sports Awards» (جوایز ورزشی آسیا ) (ASA) به چشم می‌خورد.     

     این نام‌ها در تالار افتخارات ‌ASA جاودانه خواهند شد. این برای ایران افتخاری است که نام دایی را در کنار شخصیت‌هایی نظیر ایمران خان پاکستانی‌ یا پروفسور هیرونوشین فوروهاشی ژاپن می‌بیند.


        شخصیت‌های برتر ورزش آسیا در یک نشست خبری توسط ASA با همکاری اتحادیه ورزشی نویسان آسیا (ASPU) انتخاب و معرفی شدند.         به گزارش ایسنا برندگان نامی این جوایز در شش دسته تقسیم‌بندی شده‌اند: ورزشکار مرد سال آسیا، ورزشکار زن سال آسیا، تیم سال آسیا (مردان)، تیم سال آسیا (زنان)، جایزه یک عمر دستاورد ورزشی و جایزه انسان دوستانه. این جوایز در مراسم ویژه‌ای در تاریخ دوم نوامبر - جمعه 11 آبان اهدا می‌شود.         جرج راس، نایب رییس ASPU باور دارد تالار افتخارات ورزش برای کسانی است که سبب سربلندی آسیا در جهان شده‌اند. او در این باره گفت:« در بیشتر موارد این افراد دارندگان رکوردهای المپیک و جهانی هستند.»         در فهرست امسال تنها نام بزرگانی که در قید حیات هستند نوشته شده است اما، سال آینده کسانی که در این دنیا نیستند و حتی کسانی که برای پیشرفت ورزش در قاره تلاش فراوانی داشته‌اند هم فراموش نخواهند شد.         تا کنون صد نفر از 15 کشور نامزد شده‌اند.         علاوه بر دایی نام هیده توشی ناکاتا و کیم جو سونگ دو ستاره ژاپنی و کره‌ای هم در زمینه فوتبال به چشم می‌خورد. در نظرسنجی صورت گرفته انجمن ورزشی نویسان ایران، علی دایی را از ایران معرفی کرده است.         در معرفی علی دایی در تالار افتخارات آمده است:« علی دایی عضو پیشین تیم ملی فوتبال ایران و بهترین گلزن تمام دوران در رقابت‌های ملی است. دایی در بازی‌های رسمی به این رکورد رسیده است. او تنها در سال 1996 برای رقابت‌های مهم ایران20 گل به ثمر رساند که معروف‌ترینشان چهار گلی بود که در جام ملت‌های 1996 به کره جنوبی زد. او را بهترین مهاجم تاریخ فوتبال آسیا و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان می‌دانند.»

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.