وحشت آسیاییها از مهدوی کیا

وحشت آسیاییها از مهدوی کیا

خبرگزاری فرانسه در گزارش پیرامون کاپیتان تیم ملی کشورمان نوشت: مهدی مهدوی کیا بازیکن 29 ساله پرتحرک فوتبال ایران هرگز روند نزولی نداشته و مصمم است پس از 31 سال جام قهرمانی را برای چهارمین باربه ایران بیاورد.

در ادامه گزارش آمده است : چنانچه مهدی مهدوی کیا بتواند در چهاردهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا کمک کند تا تیم کشورش مقام قهرمانی این رقابتها را به خود اختصاص دهد عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را به خود اختصاص خواهد داد.
ضربات مرگبار پای راست و بازی سریع این بازیکن در رقابت های جام ملت های آسیا 2004 باعث خواهد شد حریفان ایران در رقابت های جام ملت های امسال بیشترین وحشت را از او داشته باشند. بازیکن سال 2003 فوتبال آسیا درصدد است تا ناکامی تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2006 را جبران کند ..مهدوی کیا که پس از حضوری 8 ساله در تیم فوتبال هامبورگ حالا به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوسته است، می خواهد بخت خود را با امیرقلعه نویی مربی جدید تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا بیازماید.. درحالی که از علی دایی و یحیی گل محمدی در تیم ملی فوتبال ایران خبری نیست، مهدی مهدوی کیا به عنوان یک بازیکن کلیدی با تجربه به همراه علی کریمی ، وحید هاشمیان و آندرانیک تیموریان ، برای تیم ملی ایران به میدان خواهد رفت.فوتبال ایران به مهدوی کیا به عنوان بارقه امید نگاه خواهد کرد. همان گونه که در رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2004 به کمک این بازیکن توانست به پیروزی با ارزش 4 بر 3 مقابل کره جنوبی دست پیدا کند. . مهدوی کیا که در تیم هامبورگ به عنوان "فرش"معروف بود با توانایی جادویی خویش به شیوه قهرمان داستان هزار و یک شب از حریفان عبور می کند. او در 3 گلی که تیم ملی ایران به کره جنوبی زد نقش داشت و این موضوع به او کمک کرد تا بیش از پیش در نزد هواداران فوتبال ایران محبوبیت پیدا کند.مهدوی کیا پیش از این با گلی که در سال 1998 مقابل آمریکا در رقابت های جام جهانی به ثمر رساند محبوبیت فوق العاده ای در نزد هواداران ایران پیدا کرده است. این افسانه ای ترین نتیجه در تاریخ فوتبال کشور ایران به حساب می آید. مهدوی کیا فوتبال خود را با تیم فوتبال پرسپولیس آغاز کرد و در سال 1997 به عنوان جوان اول آسیا انتخاب شد. اوهمچنین طی 223 بازی برای هامبورگ 29 گل به ثمر رساند و دو بار به عنوان برترین بازیکن فصل هامبورگ انتخاب شد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.