وزیرکشور خواستار ترویج ازدواج موقت شد

وزیرکشور خواستار ترویج ازدواج موقت شد

پورمحمدی با بیان اینکه باید با جسارت مسئله ازدواج موقت ترویج شود،گفت : ما نباید از ترویج ازدواج موقت در جامعه که حکم خدا که می باشد، پروا داشته باشیم و این مساله باید باجسارت در کشور ترویج شود.
وزیر کشور گفت: ما نباید از ترویج ازدواج موقت در جامعه که حکم خدا که می باشد، پروا داشته باشیم و این مساله باید باجسارت در کشور ترویج شود.
به گزارش فارس، مصطفی پور محمدی که در هم اندیشی حجاب، مسولیت ها و اختیارات دولت اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم سخن می‌گفت با اشاره به اینکه بالارفتن سن ازدواج در کشور باعث بوجود آمدن معضلات فراوانی می گردد، اظهار داشت: در حال حاضر طیف گسترده ای از جمعیت کشور را جوانان با اقتضاعات سنی و نیازهای خاص خود تشکیل می دهند و ما وظیفه داریم به این نیازها پاسخ گوییم.
وی متوسط سن ازدواج دختران را 23 سال و متوسط سن ازدواج پسران را 26 سال عنوان کرد و افزود: عده ای به جوانان توصیه می کنند تا نسبت به ازدواج در سنین پایین اقدام نمایند ولی در شرایط فعلی امکان ازدواج به دلایل مختلف اجتماعی و ... وجود ندارد و ما نیز نمی توانیم نسبت به اقتضاعات سنی قشر جوان جامعه بی تفاوت باشیم. وزیر کشور با بیان اینکه نیاز جنسی یکی از غرایض انسان است که باید از راه درست به آن پاسخ داده شود، گفت: دین اسلام جامع ترین دین است و برای تمام مشکلات بشر راه حل دارد و ازدواج موقت نیز در این دین مبین برای حل اینگونه مشکلات مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه باید با جسارت مسئله ازدواج موقت ترویج شود،  تاکید کرد: ما اگر نخواهیم برای پاسخگویی به نیاز جنسی جوانان راه حل عملی ارائه دهیم باید منتظر تخلفات و تبعات فراگیر این مشکل باشیم. وی در بخش دیگری از سخنان به اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در کشور اشاره کرد و گفت: در مسئله گسترش فرهنگ حجاب، 27 دستگاه320 ماموریت را عهده دار هستند و اگر همه دستگاه ها به وظایف خود عمل نمایند بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف می گردد.
وی در ادامه گفت: باید حضور بانوان در جامعه به صورت شفاف تعریف شود و اگر نگاه مبهم به این مسئله وجود داشته باشد موجب تنزل جایگاه آنان خواهد شد. وزیر کشور با بیان اینکه اجرای طرح مقابله با بدحجابی در راستای اجرای قانون انجام می‌شود، یادآور شد: متاسفانه در زمینه تبلیغ و ترویج حجاب کم کاری شده است و رسانه ها و مسولان باید در زمینه ترویج حجاب اهتمام بیشتری داشته باشند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.