پشت پرده شکست استقلال

پشت پرده شکست استقلال


در پروسه شکست استقلال مقابل سپاهان، سایپا و پیکان چه عواملى دخیل هستند و اینکه چرا این تیم در مقابل هواداران خود نه تنها قادر به کسب برد نیست، بلکه پس از هر بازى جو این تیم به هم ریخته و مشکلات راه قهرمانى دوچندان مى شود؟

گذشته از بحث مدیریتى که این تیم در فصل رو به پایان بیشترین ضربه را از این ناحیه خورد، احساس مى شود روى نیمکت هم یکدلى و هماهنگى لازم وجود ندارد و همین ناهماهنگى و چنددستگى از کادر فنى به تیم داخل زمین تسرى یافته و براساس شواهد و قرائن موجود در تیم هم باندبازى وجود دارد. برخى علت عدم نتیجه گیرى استقلال را به فصل یارگیرى ربط داده و معتقد هستند که این تیم در فصل نقل و انتقالات بد عمل کرده به طورى که براى جذب ۳ بازیکن به نام هاى داسیلوا، علیزاده و باقر احمدى حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است درحالى که اگر باشگاه از نظر مدیریتى ثبات و اندیشه داشت مى توانست با همین مبلغ عنایتى و نیکبخت را حفظ کند.

 درمورد باقر احمدى هم که گفته مى شود این بازیکن از ساعت ۸ شب تا ۱۰ استقلالى مى شود، به طورى که قرارداد او شبانه در هیأت فوتبال تهران ثبت مى شود. بعد از جذب بازیکنان که توسط سرمربى وقت (قلعه نویى) انجام شد باید به نقش یونگ در این تیم اشاره کرد. این مربى هلندى قرار بود یک کمک فنى باشد براى مرفاوى اما وى نه تنها قاتق نان باشگاه نشد بلکه به مرور تبدیل به یک قاتل جان شد براى مرفاوى. او همواره در برزخ مربى و سرمربى ماند و هیچگاه نتوانست دانش و علم خود را در اختیار مرفاوى قرار دهد یا مرفاوى به علت کج سلیقگى و بدفهمى از ماجراى وصل او کمترین اهمیت را به حرف هایش مى داد.


علاوه بر مسائل فوق برخى اتفاقات اخیر را به بهمنى نسبت مى دهند. این گروه در تأیید حرف هاى خود مى گویند: بهمنى در دوره حضور خود در باشگاه با ۵ بازیکن به نام هاى وحید طالب لو، پیروز قربانى، انصاریان، امیرآبادى و حسین کاظمى زودتر از پایان فصل تسویه حساب مالى کرده و از این بابت باعث دو دستگى و ناراحتى بین بازیکنان شده است.

یک مقام وابسته به باشگاه دراین باره مى گوید: از نظر حرفه اى تسویه حساب مالى آن هم با تعدادى خاص اصلاً صلاح نیست و این ندانم کارى باعث شده تا بازیکنان دیگر احساس کنند که این ۵ بازیکن به دلیل دریافت حق و حقوق خود تمایلى به بازى جدى و محکم نداشته و بى انگیزه به دنبال حفظ ساق هاى خود براى فصل بعد و یک قرارداد چند صد میلیونى جدید هستند. برخى پا را فراتر از این گذاشته و معتقد هستند گروه بیرون مانده از باشگاه در جلسات خود همچنان به دنبال این هستند که موقعیت فتح الله زاده را خراب کرده و راه بازگشت خود را هموار کنند. حتى شنیده مى شود این گروه در یکى از استخرهاى شمال تهران جلسات مشخصى هم داشته اند.

یک نکته دیگر که پس از بازى با پیکان مبهم ماند اینکه چرا از نقطه نظرات ساکت الهامى که قرار بود بازى را از روى سکوها دیده و از طریق بابازاده نکات فنى را به مرفاوى بگوید استفاده نشد و اصلاً چرا این ارتباط تلفنى برقرار نشد؟ حمید بابازاده متهم است که هنوز دلبسته قلعه نویى بوده و با جان و دل تن به کار نمى دهد و اگر طالب لو به این جا رسیده فقط به دلیل تلاش خود و حضور در تیم ملى بوده است.شاید فتح الله زاده هم همین نکات را در ذهن خود مرور کرده که پس از بازى در حین عیادت على انصاریان در بیمارستان آتیه به یکى از همراهان خود مى گوید: مى دانم چند نفر هستند که در حین بازى در زمین راه رفته و بازى نمى کنند، این باعث تأسف است که ۷۰۰ میلیون بازیکن بخریم آنگاه عنایتى و نیکبخت را از دست بدهیم، منصور رشیدى باید در سایپا باشد، بابازاده و ...فتح الله زاده که هیچ نقشى در ناکامى هاى اخیر ندارد همه شرایط و ارتباطات را مى داند اما چاره اى جز سکوت و مدارا ندارد. این سکوت خواسته یا ناخواسته هر روز استقلال را از جام دورتر کرد و او قول داده که اگر بماند یک خانه تکانى اساسى را براى فصل بعد انجام دهد اما سؤال این است که آیا خود او براى فصل بعد مى ماند یا براساس شرایط فعلى، على آبادى ترجیح مى دهد که تغییراتى را انجام داده و باز یک چهره جدید را در مسند کار قرار دهد.


اما آخرین نفرى که در دایره شکست ها سهم دارد صمد مرفاوى است. او پریروز پس از پایان بازى، با فتح الله زاده تماس گرفته و از او کسب تکلیف مى کند و البته حاجى در پاسخ به صمد مى گوید: شما به کار خودتان ادامه دهید، نیازى به استعفا نیست اگر لازم به استعفا بود به شما مى گویم!

مرفاوى با تمامى صداقت و خلوصى که داشت نتوانست از تمامى نیروهاى خود به خوبى استفاده کند. او باقر احمدى را به طور کل از رده خارج کرد و از نوازى و منصوریان یک دشمن فرضى ساخت و جالب اینکه از این ۲ در مقابل پیکان تقاضاى کمک داشت اما همه چیز تمام شده بود.


مرفاوى خیلى دیر فهمید که چگونه باید از دیگران کمک بگیرد، شاید این گوشه اى از واقعیت هاى پشت پرده شکست استقلال بود. باید منتظر سوت پایان لیگ و شفاف سازى هاى این و آن بود.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.