پیش بینی ابوالغیط: آمریکا شاید حمله کند ، شاید نکند!

پیش بینی ابوالغیط: آمریکا شاید حمله کند ، شاید نکند!

وزیر خارجه مصر گفت که مسئله اصلی مورد اهتمام دیک چنی معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفر اخیر خود به منطقه،‌ عراق و اوضاع بحرانی این کشور و اقناع کشورهای عربی به مشارکت فعالتر در برقراری امنیت و آرامش در عراق بوده است.

 احمد ابوالغیط در گفت و گو با شبکه ماهواره ای العربیه،‌ در پاسخ به این سوال که در صورت حمله آمریکا به ایران شما چه می کنید؟ گفت: این موضوع دیگری است ،‌چنی درباره این ایران سخن گفت و نگرانی آمریکا را از برخی اقدامات و تلاش های ایران اعلام کرد.

وزیر امور خارجه مصر در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا از گفتار چنی احساس حمله نظامی آمریکا به ایران قابل برداشت بود یا نه گفت: نه خیر.

ابوالغیط همچنین درباره این که اردن پس از میزبانی چنی به صراحت اعلام کرد که در هر گونه عملیات نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و این خود دلیلی بر وجود چنین موضوعی است؛ گفت: منطقه خاورمیانه بارها شاهد تجاوزها و حملات نظامی از طرف کشورهای غربی بوده است . ما هر گونه عملیات نظامی علیه ایران را به هر صورتی که باشد را نمی پذیریم .

وی تاکید کرد: مشکلات ایران و غرب و ایران و جامعه بین الملل باید از طریق اقدامات سیاسی و دیپلماتیک حل شود و به نتیجه برسد.

وزیر امور خارجه مصر درپاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا از تحرکات اخیر ،حمله نظامی به ایران برداشت می شود یا خیر ؟ گفت: نمی توانیم بگویم که حمله ای درکار خواهد بود و البته نمی توانیم بگوییم که حمله ای درکار نخواهد بود. این امر مربوط به منافع آمریکا و غرب از یک طرف و واکنش ها و اقدامات ایران از طرف دیگر است.

وی درباره مذاکرات ایران و آمریکا هم گفت : نباید اجازه دهیم که بحران های جدیدی در منطقه ایجاد شوند . هر آنچه در عراق به وقوع پیوست برای منطقه کافی است منطقه ظرفیت بحران جدیدی را ندارد.

ابوالغیط همچنین درباره اعلام آمادگی کامل ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور نیز گفت : مواضعی داریم که پیش از این بارها آن را اعلام کردیم . موانعی درپای روابط دو کشور موجود است. به عنوان مثال وجود تصویر بزرگی از قاتل انور سادات رئیس جمهوری سابق مصر بر دیوار یک ساختمان مرتفع که باید پاک شود.همچنین تغییر نام خیابان و نیازمندی های امنیتی مصر دربرابر ایران . وزیر امور خارجه مصر درپاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در صورتی که ایران نام خیابان را تعویض کند و تصویر قاتل انور سادات را بردارند آیا مصر سفارتخانه خود را در تهران افتتاح خواهد کرد یا خیر گفت: تصور می کنم که با این گونه اقدامات 90 درصد مشکلات خواهد شد. پس از این درباره چگونگی و شکل رابطه میان دو کشور در آینده صحبت خواهیم کرد. این اقدام بسیار ضروری است .

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.