موسسه آمریکایی:آزمایش موشک شهاب ۴ ایران

ادعای موسسه آمریکایی: ایران موشک شهاب 4 را آزمایش کرد

مجلس نمایندگان آمریکا،  ۲۰۵ میلیارد دلار دیگر به پروژه  مشترک آمریکا و اسراییل برای مقابله موشک های دوربرد ایران، اختصاص داد.

به گزارش "رویترز"روز پنجشنبه نیز ۵۰۴ میلیارد دلاری به همین منظور در مجلس نمایندگان تصویب شده بود .

بر اساس این گزارش ، ۲۵ میلیون دلار  از مبلغ جدید صرف توسعه موشک «پیکان»،  ۴۵ میلیون دلار اضافه برای موشک کوتاه برد «دیوید اسلینگ» و  ۱۳۵ میلیون دلار نیز برای خرید پروژه موشکی «تاد» که به عنوان یگان آتش مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، تعلق می گیرد.

بر اساس این گزارش ، این پروژه ها برای دفاع از اسرائیل در برابر موشک های شهاب 3 ایرانی به طور مشترک توسط آمریکا و اسرائیل اجرا می شود تا یک سپر دفاعی بر فراز اسرائیل شکل گیرد .

برنامه دفاع موشکی ضد بالستیک اسراییل هنگامی آغاز شد که ایران  موشک شهاب 3 را با موفقیت آزمایش کرد .  شهاب 3 بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر برد دارد و می تواند همه نقاط کشور کوچک اسرائیل را هدف قرار دهد .

به نوشته رویترز، این موشک می تواند یک کلاهک اتمی حداقل نیم تنی را با خود حمل کند .

بر اساس اعلام موسسه مطالعات راهبردی بین المللی واشنگتن  ایران علاوه بر اینکه شهاب 3 را در اختیار دارد ، در حال آماده کردن موشک شهاب 4 است که می تواند 3 کلاهک اتمی را با خود حمل نماید .

بنا بر همین ادعا ، احتمال می رود ایران شهاب 4 را در  ۲۸ ژانویه سال ۲۰۰۶ آزمایش کرده باشد ولی در حال حاضر بنا به دلایلی آن را غیر فعال نگه می دارد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.