برخورد قاطع تا آخرین اوباش‌گر ادامه دارد

برخورد قاطع تا آخرین اوباش‌گر ادامه دارد

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: برخورد قاطع نیروی انتظامی تا آخرین فرد اراذل و اوباش در تهران ادامه خواهد داشت.

  
به گزارش فارس، احمدرضا رادان در گفت‌وگوی ویژه شنبه‌شب شبکه 2 سیما، افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی از یک ماه پیش با برخورد با بدپوششی، اراذل، مزاحمان نوامیس، معتادان پرخطر و توزیع‌کنندگان موادمخدر آغاز گردیده و اراذل و اوباش در 3 گروه خطرناک، نوچه‌ها و افراد تحت تأثیر آنها شناسایی و با آنها برخورد قاطع می‌شود. رادان تصریح کرد: نزدیک به 100 نفر از اراذل در گروه 1 تاکنون دستگیر و 20 تا 30 نفر دیگر در این گروه وجود دارند و در گروه 2 نیز حدود 300 نفر دستگیر و در گروه 3 هم تاکنون 700 نفر دستگیر شده‌اند.


وی گفت: بعضی از این اراذل آثار 10 تا 99 ضربه چاقو و قمه و خالکوبی‌ بر روی بدنشان برای ترساندن مردم وجود داشت.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد گردش کار شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش گفت: برای برخورد با بعضی از جرائم مشهود نیروی انتظامی رأساً اقدام می‌کرد و بعضی هم براساس مأموریت پنهانی نیروی اطلاعاتی و با هماهنگی مقامات قضایی در ستاد جرائم خاص پیگیری و با آنان برخورد شده است.


رادان از همکاری نیروهای اطلاعاتی، پلیس امنیت، بسیج محل، دادسرای انقلاب اسلامی و گزارش مردمی در طرح برخورد با اراذل و اوباش تشکر کرد و گفت: پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، یگان ویژه و سرکلانترها در این طرح مشارکت داشتند.


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با توجه به قرار گرفتن 3 گروه از اراذل در کنار هم کار آنها را شبکه‌ای خواند و گفت: اقدامات برخی از آنها محدود به محله است، برخی منطقه‌ای و گروه‌هایی با هماهنگی سایر شبکه‌ها اقدام به اعمال مجرمانه در سطح شهر تهران می‌کردند.


رادان از خوشحالی و پشتیبانی مردم از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: تا زمانی که رضایت مردم و پشتوانه قضایی و قانونی در این طرح وجود دارد، برخورد قاطع تداوم می‌یابد.


وی گفت: برخورد نیروی انتظامی به قدری اثرگذار بود که یکی از ارذال مشهور از ترس دستگیری و جمع‌آوری خود، اعلامیه مجلس ترحیمش را پخش کرده و مخفی شده بود که مأموران وی را در مخفیگاهش دستگیر و اعلامیه فوتش را به دستش دادند. رادان در ادامه تصریح کرد: این طرح تا زمانی که ردیف‌های 2 و 3 اراذل وجود دارند نیز ادامه دارد و اشرار یا باید فرار کنند یا خود را تسلیم نمایند و در غیر این صورت آرامش زمانی به زندگی‌ آنان باز می‌گردد که اعمال خلاف خود را کنار بگذارند.


رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.