اعتراف هولناک قلعه نویی

اعتراف هولناک قلعه نویی

جلسه خوبى بود؛ خوب نه از این جهت که بر خلاف کنفرانس هاى ایوانکوویچ که آب خنک هم نمی‌دادند، آب معدنى دادند و شیرینى سرو کردند و چاى و میوه هم به راه بود. جلسه خوبى بود چون خبرنگاران خوب سؤال پرسیدند و آقاى سرمربى هم خوب و با تمرکز به سؤالات جواب داد. گهگاهى بحث به بیراهه کشیده شد. عده‌ای سؤالات نامربوط پرسیدند و البته امیر قلعه نویى هم در قبال برخى پرسش‌ها طفره رفت اما در مجموع باید بینى و بین ا... قضاوت کنیم و بگوییم که جلسه خوب اداره شد.

از سؤالات معمولى می‌گذریم، می‌خواهیم درباره بحث‌هایى حرف بزنیم که ناقص ماند یا اصلاً فرصتى براى مطرح شدن آنها نبود. می‌خواهیم از امیر قلعه نویى که گهگاهى می‌خندید و هرازگاهى سرخ می‌شد، بپرسیم که آیا تماشاى ۲ مسابقه از پرسپولیس و ۲ مسابقه از استقلال و چند بازى متفرقه در پیکانشهر و غیره و ذالک کافى است؟

قلعه نویى خودش به ما گفت که لیگ برتر ۱۹۹ مسابقه دارد و این تعداد بازى به جز بازیهاى جام حذفى است. امیر قلعه نویى بینى و بین ا... جواب بدهد و با وجدان خودش قضاوت کند که از این تعداد مسابقه، چند بازى را دیده است؟ آیا تعداد مسابقاتى که این فصل در ورزشگاه دیده، از انگشتان ۲ دست فراتر می‌رود؟ آقاى قلعه نویى وقتى به اصفهان نمی‌رود که حساس‌ترین مسابقه لیگ بین سپاهان و استقلال را تماشا کند، چگونه و بر اساس کدام دیده‌ها می‌خواهد بهترین و آماده‌ترین و شایسته‌ترین نفرات را به اردو دعوت کند؟
امیر قلعه نویى با وجدانش جواب بدهد که وقتى بازیهاى استقلال را به ورزشگاه نمی‌آید، آیا با دقت از خانه بازیها را نگاه می‌کند یا یک دست به تلفن است و در پى ماجراى دیگرى می‌گردد؟ آیا او نگران حرف تماشاگران است که بازیهاى پرسپولیس را به ورزشگاه آزادى نمی‌آید؟ او باید بپذیرد که امروز مربى تیم ملى است و با رفتارش ثابت کند که نگاه ملى به پرسپولیس دارد. جلسه در مجموع جلسه خوبى بود. در این جلسه امیر قلعه نویى به ماجراى صفایى فراهانى اشاره کرد که چرا بحث برنامه تیم ملى را رسانه‌ای کرده است و تا حدودى حق داشت که از این مسأله دلگیر باشد ولى لحن کلام قلعه نویى باید تغییر کند و زمانى که صفایى را مخاطب قرار می‌دهد، باید مرتب و شکیل سخن بگوید و پوزخند نزند! در پایان این جلسه، بحث‌هاى فراوانى مطرح شد و بسیارى از بحث‌ها نیمه کاره ماند. نشد که در مورد برنامه ۱۲۰ صفحه‌ای بیشتر حرف بزنیم. شرایط مهیا نبود که امیر قلعه نویى توضیح بدهد که چرا روى صفحه نمایش، آمار بازیهاى زندى در کوبلنس لحاظ شده و هیچ کس قانع نشد که فریدون زندى که پس از جام جهانى عملکردى ناموفق داشته و هیچ کدام از اعضاى کادر فنى او را از نزدیک ندیده‌اند، چگونه به تیم ملى دعوت می‌شود. اما در مجموع باید عنوان کرد که این جلسات، این بحث‌ها و این نقدها می‌تواند به تیم ملى کمک کند؛ البته به شرطى که امیر قلعه نویى حتى اگر عصبى می‌شود و رشته کلامش را از دست می‌دهد، باز هم آرام و منطقى و عقلانى سخن بگوید درست مثل جلسه دیروز که سعى کرد در مقام سرمربى تیم ملى، حرمت این جایگاه را حفظ کند. امیدواریم باز هم در این جلسات شرکت کنیم، البته نه به خاطر ۸۰ هزار تومان بن که به خبرنگاران دادند و نه به خاطر ناهارى که ترتیب دادند و ما فرصت نکردیم در آن ضیافت شرکت کنیم. دوست داریم در این جلسه باشیم و برنامه ۱۲۰ صفحه‌ای - به قول قلعه نویى ۱۱ آیتمی‌- او را بیشتر و بیشتر نقد کنیم، ولو خبرنگار شبکه خبر احساس کند که بحث کردن در مورد برنامه تیم ملى بیهوده است. راستى از نظر او چه چیزى بیهوده نیست؟ آیا دعوت شدن یا نشدن زندى مهم‌تر است یا برنامه آماده سازى و بازیهاى دوستانه و حریفان تدارکاتى تیم ملى؟ به هر حال هر کسى نظر محترم خودش را دارد اما براى ما تماشاى ۲ بازى از پرسپولیس و ۲ بازى از استقلال از میان ۱۹۹ مسابقه هولناک است.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.