قهرمانی زودهنگام اینتر میلان، برد پرسپولیس

قهرمانی زودهنگام اینتر میلان، برد پرسپولیس

برد پرسپولیس و ادامه باخت های سایپا
روند نزولی تیم سایپا با پذیرفتن یک شکست دیگر مقابل پیکان ادامه یافت تا این تیم به رده سوم جدول سقوط کند

تیم پرسپولیس موفق شد در هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر ایران با نتیجه دو بر یک از سد میهمان خود فولاد خوزستان بگذرد و جای خود را در رده پنجم جدول این رقابت ها حفظ کرد.

گل های این دیدار را حسین کعبی (۱۶) و حسین بادامکی (۳۹) برای پیروزی و تک گل تیم فولاد را پژمان منتظری در دقیقه ۴۷ به ثمر رساندند.

تیم فولاد با این شکست در امتیاز بیست باقی ماند تا همراه با راه آهن، دیگر تیم قعرنشین، خطر سقوط به دسته پایین تر را بیش از پیش حس می کند.

در دیگر دیدارهای روز یکشنبه پیکان تهران دو بر صفر سایپا را شکست داد تا روند نزولی تیم علی دایی همچنان ادامه پیدا کند. در اهواز نیز استقلال این شهر سه بر یک پاس را مغلوب کرد تا با توجه به شکست سایپا جای این تیم را در رده دوم جدول بگیرد.

در حال حاضر تیم استقلال تهران با ۵۰ امتیاز از ۲۶ بازی صدرنشین است و تیم های استقلال اهواز (یک بازی کمتر)، سایپا تهران، سپاهان اصفهان (یک بازی کمتر) و پرسپولیس به ترتیب مکان های دوم تا پنجم جدول را به خود اختصاص داده اند.

نادال فدرر را برد و قهرمان شد

این پنجمین برد متوالی نادال برابر فدرر در زمین از جنس خاک رس است

رافائل نادال، شهرت خود را به عنوان 'سلطان' تنیس در زمین خاک رس، با شکست حریف قدرتمند خود، راجر فدرر (نفر اول تنیس جهان)، به اثبات رساند تا برای سومین بار پیاپی قهرمان رقابت های مونت کارلو فرانسه شود.

در این دیدار نادال اسپانیایی موفق شد دو بر صفر و با نتایج ۶ بر ۴ و ۶ بر ۴ از سد رقیب سوئیسی خود بگذرد و شصت و هفتمین پیروزی پیاپی خود در زمین تنیس از جنس خاک رس را جشن بگیرد. این پنجمین برد متوالی نادال برابر فدرر در این نوع زمین است.

با این قهرمانی، رافائل نادال ۲۰ ساله به هشتمین عنوان قهرمانی خود دست پیدا کرد. او از آوریل ۲۰۰۵ میلادی تا کنون در این نوع زمین شکست نخورده است.

این تنیس باز چپ دست اسپانیایی اولین نفر بعد از ایلی ناستاس (۱۹۷۱-۱۹۷۳) است که توانسته است در سه دوره پشت سر هم به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یابد.

قهرمانی زودهنگام اینتر در ایتالیا

بازیکنان اینترمیلان پس از پیروزی مقابل سیه نا قهرمانی را با هواداران خود جشن گرفتند

تیم اینترمیلان ایتالیل موفق شد در فاصله پنج هفته تا پایان رقابت های فوتبال سری آ، قهرمانی باشگاه های ایتالیا - موسوم به اسکودتو - را کسب کند.

پانزدهمین عنوان قهرمانی اینتر در حالی بدست آمد که این تیم توانست میزبان خود تیم سیه نا را دو بر یک شکست دهد و آ اس رم، تیم دوم جدول، مقابل آتلانتا، شکست خورد.

هر دو گل اینتر را مارکو ماتراتسی، مدافع ملی پوش این تیم، وارد دروازه سیه نا کرد تا تیم میلانی برای دومین سال پیاپی قهرمانی لیگ ایتالیا را جشن بگیرد.

سال گذشته پس از پایان مسابقات سری آ، مقام های فوتبال ایتالیا قهرمانی را از تیم یوونتوس به دلیل تبانی در رقابت ها گرفتند و این عنوان به اینترمیلان رسید.

دو از سه برای استونر در موتوگراندپری

کیسی استونر، راننده ۲۱ ساله استرالیایی تیم دوکاتی در سومین مرحله از قهرمانی موتوگراندپری، در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاچی مشتاق که در ترکیه برگزار شد به مقام اول دست یافت.

تنها کمتر از اتمام یک دور، ابتدا ولنتینو راسی راننده ۲۸ ساله ایتالیایی تیم فیات یاماها و هفت بار قهرمان کل مسابقات موتوگراندپری (رده های مختلف، ۱۲۵ سی سی به بالا)، کنترل موتورش را از دست داد و ۵ رتبه عقب افتاد.

استونر در همان مراحل اولیه که توانست از راسی سبقت بگیرد، تا آخر با اختلاف زیادی جلوتر از همه از خط پایان گذشت. او سال گذشته همراه تیم LCR هوندا، توانسته بود در همین پیست به مقام دوم برسد و سال قبل تر در مسابقات ۲۰۵ سی سی پیروزی این مسابقات را از آن خود کرده بود.

برای مقام دوم و سومی رقابت شانه به شانه ای بود که در نهایت مقام دوم این مسابقه را تونی الیاس راننده اسپانیایی تیم "هوندا گرسینی"که از مقام دهم مسابقه را شروع کرده بود کسب کرد و لوریس کپراسی راننده ایتالیایی تیم دوکاتی سوم شد.

استونر پیش از این در مرحله اول مسابقات که در پیست لوسیل دوحه برگزار شد به مقام اول دست یافته بود.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

  • مسابقه دو ماراتن لندن روز یکشنبه با شرکت ده ها هزار نفر در مسیر چهل و دو کیلومتر و یکصد و نود و پنج متری برگزار شد و در نهایت مارتین لل از کنیا با زمان دو ساعت و هفت دقیقه و چهل و یک ثانیه زودتر از بقیه از خط پایان گذشت. وی دو سال پیش نیز به قهرمانی ماراتن لندن رسیده بود.

  • اوزه‌ بیو، اسطوره سابق تیم ملی فوتبال پرتغال، ممکن است نیاز به عمل جراحی بر روی شریان مغزی خود داشته باشد. پزشکان پرتغالی یکشنبه اعلام کردند اوزه‌ بیو ‪ ۶۵‬ساله از مسدود شدن شریان‌هایی که خون را به مغزمنتقل می‌ کنند رنج می برد.

مارتین لل کنیایی برای دومین بار در سه سال قهرمانی ماراتن لندن را به خود اختصاص داد

  • تیم چلسی در هفته سی وپنجم لیگ برتر انگلستان برابر میزبان خود تیم نیو کاسل با نتیجه بدون گل متوقف شد و نتوانست اختلاف امتیازات خود را با منچستر یونایتد صدرنشین این رقابت ها به حداقل برساند. با این تساوی تیم چلسی با ۷۹ امتیاز از ۳۴ بازی در رده دوم جدول باقی ماند و تیم منچستر یونایتد با سه امتیاز بیشتر و همین تعداد بازی با ۸۲ امتیاز صدر نشین این رقابت هاست.

  • هشتمین مرحله ازمسابقات اتومبیلرانی نسکار کاپ نکسل (NASCAR Nextel Cup) با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان حادثه قتل عام کشتار دانشگاه ویرجینا و علامت این دانشگاه VT بر روی تمامی اتومبیل های شرکت کننده در پیست فونیکس ایالت آریزونا برگزار شد که جف گوردون از تیم دوپانت شورولت پس از 312 دور و بیش از سه ساعت رقابت به مقام اول رسید.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.