روسیه:امیدواریم آمریکااز حمله به ایران منصرف شده باشد

روسیه:امیدواریم آمریکااز حمله ناگهانی به ایران منصرف شده باشد

روسیه  ارسال سوخت به نیروگاه اتمی بوشهر را منوط به مجوز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست و از ایران خواست غنی سازی را کنار بگذارد .

 به نقل از "فایننشال تایمز" معاون نخست وزیر روسیه خطاب به ایرانی ها گفت: به نظر ما به صرفه نیست که شما دست به غنی‌سازی صنعتی بزنید، لطفاً سوخت اتمی را به راحتی از  بازارهای بین‌المللی بخرید و پس از استفاده از آن تحت نظارت جامعه جهانی ، پس‌مانده اش را نیز برگردانید.

 سرگئی ایوانف در باره اقدامات روسیه برای بازداشتن ایران از غنی سازی گفت:ما دوبار همصدا با جامعه جهانی در شورای امنیت علیه ایران رأی داده ایم و من فکر می کنم باید این انسجام حفظ شود .

وی که با فایننشال تایمز گفتگو می کرد ، با تأکید بر پیگیری روش های دیپلماتیک در حل مسأله ایران ، افزود: هرگونه حمله هوایی به ایران  می‌تواند یک درگیری نظامی بزرگ را به بار بیاورد و ایران را به سرنوشت عراق که در آستانه یک جنگ داخلی است، دچار کند و از این رو ما امیدواریم آمریکا نیز برای حفظ اتحاد در شورای امنیت از اقدام به حمله هوایی ناگهانی علیه ایران صرف‌نظر کرده باشد.

 ایوانف درباره روند تکمیل نیروگاه بوشهر نیز گفت: مساله این نیروگاه جدای از پرونده جاری هسته ای ایران است و اگر ایرانی ها پول ما را به موقع بدهند  و مشکل فنی هم پیش نیاید، این نیروگاه تا پایان 2007 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پس از تکمیل پروژه ، اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی مجوزهای لازم را بدهد ، به ایران سوخت هسته ای می فروشیم و ایران نیز باید پس مانده های آن را به ما برگرداند به‌ طوری که که حتی یک گرم از آن نیز که ممکن است کاربرد نظامی داشته‌باشد در اختیار ایران نباشد

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.